Mazda3 BN PEY7 '18 SkyEnergy 2.0 120KM by Kritik

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Kritik » 15 maja 2020, 09:57

I tak, kolejny etap wygłuszenia
Tym razem to był bagażnik + podłoga pod tylnymi siedzeniami

Na rozebranie wszystkiego poszło około godziny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I zacząłem z 1 warstwy, mata Comfort Mat D3 (Dark)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej 2 warstwa Comfort Mat BlockShot ( i częściowo Integra, bo zostało mi trochę z drzwi, wiec zęby być zero waste, wykorzystywałem pozostałe kawałki)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i 3 warstwa na nadkola i błotniki, bo to są najbardziej hałasujące części bagażnika

Obrazek

+ pianka na wszystkie plastiki

Obrazek

No i złożyć wszystko z powrotem :)
Nie było z tym problemow, wszystko ułożyło się jak przed rozbieraniem

Obrazek

Czasu na to wszystko poszło około 12 godzin w sumie, robiłem to częściami przez kilka dni.

Kolejny mega efekt, w samochodzie jest już naprawdę bardzo cicho, dzisiaj jechałem do pracy bez muzyki, cieszyłem się cisza, której w Mazdzie nigdy wcześniej nie było.

Kolo pracy idzie budowa, i jest dużo drobnych kamieni po drodze, i co mnie zaskoczyło, to ze z tylnych nadkoli teraz w ogolę nic nie słychać, nawet kamieni <jupi>

Jeszcze mam plan, w kolejnym etapie wygłuszyć maskę i okleić pianką plastiki słupków i progów.

A dalej myślę ze będzie albo koniec albo duża przerwa, przed wygłoszeniem pozostałej podłogi.
Bo jak na razie to już jestem całkiem zadowolony ogólnym efektem po już zrobionych etapach <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez piotear » 15 maja 2020, 16:47

Czyli generalnie najlepszy efekt uzyskałeś pp wyciszeniu bagażnika? Ja chyba jednak wolę wymienić auto, niż się w to bawić :D
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Kritik » 17 maja 2020, 14:12

piotear napisał(a):Czyli generalnie najlepszy efekt uzyskałeś pp wyciszeniu bagażnika? Ja chyba jednak wolę wymienić auto, niż się w to bawić :D

najlepszy efekt to drzwi + bagażnik <lol>
nie wiem czy sam bagażnik by dal taki efekt, jeżeli pod uchem z drzwi wali ci hałas z ulicy

co do wymiany auta to nie wiem, zęby wymienić na ten sam rocznik, taki sam przebieg, ale z takim wyciszeniem jak mam teraz, to trzeba dopłacić dobre kilka tys. EUR, a u mnie na to wszystko poszło kilka tys zł + w sumie kilka dni pracy
wiec oszczędność jest spora :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 21 maja 2020, 10:15

a tym czasem ja zrobiłem 3 etap
maska, i trochę jeszcze plastików

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i okleiłem jeszcze słupki, te gdzie pasy i trochę plastików (plastik słupka, plastik przedni progu, i plastik nadkola pod deska)

Obrazek

na razie kończę z tym efekt jest mega, jestem super zadowolony :)

może jak kiedyś będę się nudzić to dorobię resztę podłogi i przednie nadkola
ale ten efekt co mam teraz, już jest całkiem super i wystarczający

jeszcze zajrzałem pod korek oleju
silnik jest jak nowy, czystym bez żadnych osadów, nagarów i t.d.

Obrazek

czyli Shell 0w20 i wymiana co 8-10 tys robi robotę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 17 cze 2020, 19:17

Wiedziałem ze nie wytrzymam xDDD
W Piątek wieczorem rozebrałem cały środek auta (przód salonu)
Powiem ze najwięcej czasu to mi zajął środkowy tunel i podłokietnik. W sumie wyszło mi może z półtora godziny.
Potem w sobotę od 10 rana do 17 okleiłem wszystko, jak zawsze, 1 warstwa Comfort Mat D3 + Comfort Mat BlockShot i częściowo Integra, bo została mi z drzwi, i chciałem wykorzystać cały zakupiony materiał racjonalnie.
I za godzinę złożyłem wszystko ładnie z powrotem. W sumie wszystko zajęło mi z 10 godzin +/–
Krótkie podpowiedzi. Żeby odkręcić siedzenia – potrzebny jest TORX12, kiedy odpinamy i podpinamy kostki od siedzeń, lepiej odłączyć akumulator, żeby czasem nie wystrzelili poduszki, wiem takie przypadki…. Kiedy odłączymy kostki siedzeń, czy jakichkolwiek Airbagów, już nigdzie nie pojedziemy (jeżeli mamy elektroniczny ręczny) wyskakuje błąd Airbagów, i ręczny się blokuje, nie da się go odblokować, wiec lepiej to robić w takim miejscu, żeby nie trzeba było zmieniać lokalizacje, bo nie da się xD slaby dostęp do przednich nadkoli, i w ogóle do przegródki silnika, co nie pozwala tak super wyeliminować hałas od przodu auta, jak to zrobiłem z tylu. Przód i tak został trochę głośny, w porównaniu z tyłem.
Co do efektów, to powiem tak, ze nie było już takiego WOW jak po pierwszych etapach, widocznie podłoga nie jest najgorszym miejscem w aucie co do generowania hałasu. Ale i tak jest znowu o jakieś tam % ciszej. Dach już w 100% nie będę robić, już mam dość, z każdym kolejnym etapem, efekt co raz mniejszy, wiec nie widzę sensu, no i skończył mi się już zamówiony materiał, a kupować więcej, nie chce. I znaczy ze bardzo dobrze policzyłem sobie materiał. Trafiłem do sztuki
Ogólne wrażenie, jestem mega zadowolony. Powiem szczerze ze teraz przy 110 dozwolonych na A4 obwodnicy Krakowa, jadę tak samo komfortowo, jak kiedyś 50 po mieście… a przy 110 kiedyś to już nie dało się normalnie rozmawiać… Teraz Mazda jest ładna, oszczędna, w miarę szybka jak dla miejskiego auta C klasy, i komfortowa, a tego komfortu jej bardzo brakowało. Polecam każdemu zrobić wyciszenie, ten tysiąc czy kilka tys. zł, przenosi auto do innej klasy.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2020, 12:55

Ile tej uszczelki zużyłeś ? rozumiem, że poszła tylko na drzwi ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ezg_siwy » 7 sie 2020, 13:25

Podłoga to słaba opcja. Najwięcej dają drzwi, przednie nadkola, tylne nadkola, bagażnik i dach. W tej kolejności. Moim zdaniem podłogi w ogóle nie ma sensu robić, chyba, że pod zastosowania audiofilskie. To już lepiej dach, bo tam więcej wiatru hula aczkolwiek dach nie daje takiego efektu WOW jak nadkola przód i tył. Po wyciszeniu opon jest najlpeiej.
Co to za ciekawą piankę dawałeś pod plastiki – ta taka pofalowana? Może bym u siebie uzupełnił co by mniej szumiało jeszcze.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Kritik » 7 sie 2020, 13:43

dobrzyn22 napisał(a):Ile tej uszczelki zużyłeś ? rozumiem, że poszła tylko na drzwi ?


nie pamiętam, wydaje mi się ze 20m zamawiałem
poszło na drzwi i na bagażnik

można to zmierzyć :)

Dopisano 7 sie 2020, 13:48:

ezg_siwy napisał(a):Podłoga to słaba opcja. Najwięcej dają drzwi, przednie nadkola, tylne nadkola, bagażnik i dach. W tej kolejności. Moim zdaniem podłogi w ogóle nie ma sensu robić, chyba, że pod zastosowania audiofilskie. To już lepiej dach, bo tam więcej wiatru hula aczkolwiek dach nie daje takiego efektu WOW jak nadkola przód i tył. Po wyciszeniu opon jest najlpeiej.
Co to za ciekawą piankę dawałeś pod plastiki – ta taka pofalowana? Może bym u siebie uzupełnił co by mniej szumiało jeszcze.


zgadzam się
po wyciszeniu podłogi nie było takiego efektu WOW jak po drzwiach czy tylnej części auta
dach nie miałem gdzie i jak zrobić, i szczerze już mi się nie chce, każdy kolejny etap, wymaga tyle albo i więcej pracy niż już zrobione, a efekt co raz mniej zauważalny

i tak nie będzie to Bentley, bo teraz większość hałasu idzie przez cienkie okna
ale i tak to nie do porównania z tym co było z fabryki
teraz długi trasy to sama przyjemność a nie ból głowy <ok>

pianka taka
https://allegro.pl/oferta/pianka-akustyczna-fala-mata-wygluszajaca-2x1m-2cm-5107895760
https://allegro.pl/oferta/pianka-akustyczna-mata-wygluszajaca-samoprzylepna-5643821159
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez lakukaracza » 8 sie 2020, 01:56

Kritik napisał(a):Wiedziałem ze nie wytrzymam xDDD
W Piątek wieczorem rozebrałem cały środek auta (przód salonu)
Powiem ze najwięcej czasu to mi zajął środkowy tunel i podłokietnik. W sumie wyszło mi może z półtora godziny.
Potem w sobotę od 10 rana do 17 okleiłem wszystko, jak zawsze, 1 warstwa Comfort Mat D3 + Comfort Mat BlockShot i częściowo Integra, bo została mi z drzwi, i chciałem wykorzystać cały zakupiony materiał racjonalnie.
I za godzinę złożyłem wszystko ładnie z powrotem. W sumie wszystko zajęło mi z 10 godzin +/–
Krótkie podpowiedzi. Żeby odkręcić siedzenia – potrzebny jest TORX12, kiedy odpinamy i podpinamy kostki od siedzeń, lepiej odłączyć akumulator, żeby czasem nie wystrzelili poduszki, wiem takie przypadki…. Kiedy odłączymy kostki siedzeń, czy jakichkolwiek Airbagów, już nigdzie nie pojedziemy (jeżeli mamy elektroniczny ręczny) wyskakuje błąd Airbagów, i ręczny się blokuje, nie da się go odblokować, wiec lepiej to robić w takim miejscu, żeby nie trzeba było zmieniać lokalizacje, bo nie da się xD slaby dostęp do przednich nadkoli, i w ogóle do przegródki silnika, co nie pozwala tak super wyeliminować hałas od przodu auta, jak to zrobiłem z tylu. Przód i tak został trochę głośny, w porównaniu z tyłem.
Co do efektów, to powiem tak, ze nie było już takiego WOW jak po pierwszych etapach, widocznie podłoga nie jest najgorszym miejscem w aucie co do generowania hałasu. Ale i tak jest znowu o jakieś tam % ciszej. Dach już w 100% nie będę robić, już mam dość, z każdym kolejnym etapem, efekt co raz mniejszy, wiec nie widzę sensu, no i skończył mi się już zamówiony materiał, a kupować więcej, nie chce. I znaczy ze bardzo dobrze policzyłem sobie materiał. Trafiłem do sztuki
Ogólne wrażenie, jestem mega zadowolony. Powiem szczerze ze teraz przy 110 dozwolonych na A4 obwodnicy Krakowa, jadę tak samo komfortowo, jak kiedyś 50 po mieście… a przy 110 kiedyś to już nie dało się normalnie rozmawiać… Teraz Mazda jest ładna, oszczędna, w miarę szybka jak dla miejskiego auta C klasy, i komfortowa, a tego komfortu jej bardzo brakowało. Polecam każdemu zrobić wyciszenie, ten tysiąc czy kilka tys. zł, przenosi auto do innej klasy.


Dużo pracy, ale najważniejsze, że komfort jazdy podwyższył się nawet odrobinę. :) Planujesz coś jeszcze robić teraz?
Początkujący
 
Od: 31 sty 2020, 12:25
Posty: 7
Auto: Mazda CX-5 2.0 2015r.

Postprzez Kritik » 10 sie 2020, 09:33

lakukaracza napisał(a):Planujesz coś jeszcze robić teraz?

nie
został w sumie tylko dach
ale nie będę już tego robić
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 31 sie 2020, 09:21

Wróciłem z Chorwacji

viber_image_2020-08-25_21-41-38.jpg


2450km tam i z powrotem
Spalanie po kompie 6.6, po paragonach wyszło 6,8
Średnia prędkość 84km\h

Jestem mega zadowolony z wyciszenia auta, teraz jazda 140-160km\h nie sprawia dyskomfortu i można spokojnie rozmawiać i podróżować

Za 2 tygodnia jestem już umówiony na drugi przegląd w ASO <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez twardy103 » 31 sie 2020, 11:52

Dobra robota z tym wyciszeniem! <spoko>
Spalanie miałem prawie identyczne jak byłem w Chorwacji swoją BLką (2.0 151km). Jak się nie pałuje za mocno na autostradzie to te silniki są oszczędne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kritik » 13 wrz 2020, 19:45

W Piątek wymieniłem filtr powietrza(jeszcze całkiem czysty) i kabinowy (już strasznie brudny) a oba przejechali raptem 8000km od Maja...

M1.jpg


M2.jpg


W sobotę zrobiłem drugi przegląd w ASO Anndora Krakow
Przebieg 35500km
Dostarczyłem swój olej, jak zawsze Shell 0w20, powiedziałem ze filtry już wymieniłem, i baterie w kluczykach również.
1. Przegląd 2
2. Wymiana olej (olej swój, filtr i podkładka pod korek z ASO)
3. Wymiana płynu hamulcowego (płyn z ASO)
4. Ozonowanie klimy

Wyszło 930ZL do zapłaty w ASO + 150 swój olej + 50 filtr powietrza i kabinowy = 1130zl
W porównaniu do 1650 ZL z cennika w ASO za drugi przegląd to sporo udało się zaoszczędzić

Odebrałem autko z ASO

M5.jpg


Wieczorem umyłem przed zlotem

M3.jpg


M4.jpg


I dzisiaj Mazda zlot w Krakowie <ok>

9.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez malina970 » 13 wrz 2020, 20:44

Ten kolor to straszny kocur <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 16:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez dobrzyn22 » 16 wrz 2020, 18:10

Duża różnica w komforcie na minus po obniżeniu auta ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kritik » 17 wrz 2020, 10:31

dobrzyn22 napisał(a):Duża różnica w komforcie na minus po obniżeniu auta ?


samo obniżenie prawie nic nie zmieniło w komforcie, bo po zamontowaniu Eibcah -30 jeszcze kilka dni jeździłem na zimowych R16

A Eibach -30 + R19, to już jest różnica, ale jeżdżę już tak drugi rok, i jest całkiem spoko
nawet zona nie narzeka ze jest twardo czy cos tego typu... a to wiele znaczy <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 21 wrz 2020, 09:07

No i przyszedł czas na klocki <lol>

Jak już zauważyliście, bardzo lubie wszystko z autem robić sam, na szczęście ręce mam proste, i lepiej niż sam, nie zrobi co nikt <ok>

Kupiłem klocki ATE 13.0460-5658.2

1.jpg


165zl

Kupiłem zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych

2.jpg


40zl

Kupiłem zestaw do malowania zacisków Foliatec Rosso Red

3.png


100zl

Jeszcze z jednego z poprzednich aut, zostało mi trochę smarów dla hamulców, a dokładnie

ATE Bremszylinder Paste
Smar dla tłoczka hamulcowego

2020-09-21_09h59_18.png


ATE Plastilube
pasta służąca do montażu klocków hamulcowych – eliminuje skrzypienia i t.d..

2020-09-21_09h59_46.png


I smar miedziany K2 w spray do piast

2020-09-21_10h00_23.png


No i w sobotę wykroiłem trochę czasu na bawienie się w klocki <lol>

Rozebralem wszysko

4.jpg


Klockow niby jeszcze troche bylo, 3,5-4mm, ale do ogranicznika zostalo okolo 1,5-2 mm, wiec nie ma co zwlekac, jak juz wszytko mam i rozebralem – to wymieniam

5.jpg


Tutaj już widać posmarowany środek piasty, założone nowe klocki (posmarowane ATE Plastilube) i częściowo pomalowany zacisk

6.jpg


7.jpg


Tak jak pisałem wcześniej, pod osłonę tłoczka, nałożyłem ATE Bremszylinder Paste , jest mega zaYEbisty i dedykowany do tego smar, zdjęci tego nie ma, bo mam tylko 2 ręce <rotfl> jedna odsuwałem osłonę tłoczka, druga lądowałem smar po nią, wiec na telefon już brakło rek

No i całkiem pomalowany zacisk i wszystko złożone :)

8.jpg


No i efekt końcowy

9.jpg


10.jpg


Jak chyba każdy wie, ze czerwone hamulce dają +30% siły hamowania i +10 koni, wiec taki tuning <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 21 wrz 2020, 17:24

no i ładnie.
Dałbym nawet 10pkt, lecz muszę ze 3pkt odjąć od wyniku za pozostawione krawędzie tarcz hamulcowych...
pilnik albo flex dość szybko poradziłby sobie z tym problemem, zwłaszcza na przedniej osi..
Tam Panie będzie z milimetr materiału do zebrania.

Tak czy siak, robota zrobiona a jak się ułoży, to też będzie dobrze. <spoko>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez twardy103 » 21 wrz 2020, 20:17

Fanjy efekt, używałem tego samego środka do malowania zacisków – dobrze się sprawdza, po czasie również <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kritik » 22 wrz 2020, 09:02

zadra napisał(a):no i ładnie.
Dałbym nawet 10pkt, lecz muszę ze 3pkt odjąć od wyniku za pozostawione krawędzie tarcz hamulcowych...
pilnik albo flex dość szybko poradziłby sobie z tym problemem, zwłaszcza na przedniej osi..
Tam Panie będzie z milimetr materiału do zebrania.

Tak czy siak, robota zrobiona a jak się ułoży, to też będzie dobrze. <spoko>


pierwszy raz słyszę żeby ten rant ktoś ręcznie zabierał...
1. można uszkodzić fabryczne wyważanie...
2. można uszkodzić sama tarcze przez co ona może pęknąć....

takie cos to nie dla mnie. niech będzie ten rant, na pewno wszystko się ułoży, a po nim będę wiedzieć czy już czas na wymianę tarczy czy nie :)

twardy103 napisał(a):Fanjy efekt, używałem tego samego środka do malowania zacisków – dobrze się sprawdza, po czasie również <spoko>


efekt jest super, mam nadzieje ze będzie się długo trzymać <ok>
w niektórych samochodach czerwone zaciski – to opcja, która kosztuje kilka tys zl <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy