Mazda3 BN PE-VPS '17 2.0@120 AT SkyPassion Soul Red

Witam wszystkich forumowiczów!
Pierwsza mazda, pierwsza mazda w rodzinie, pierwsze auto "z salonu".
Poprzednim autem było Renault Megane III Grandtour z silnikiem 1.9 dCi.
Z żoną stwierdziliśmy, że zrobimy podejście do nowego auta i zaczęły się poszukiwania. Rozważaliśmy coś ze stajni VAG, rozważaliśmy hondy, jednak moim dość ważnym kryterium był silnik, który nie będzie turbokosiarką. Wybór był prosty, Mazda 3 it is. Po jezdzie próbnej zakochałem się w tym aucie. Początkowo wersja wyposażenia miała być o stopień niższa (skyenergy?), skrzynia miała być manualna i kolor miał być biały. Całkiem przez przypadek trafiłem jednak na stronę z autami używanymi od mazdy (skyselection). Tam trafiła się perełka. Już nasza perełka, Mazda 3 BN, wersja wyposażenia SkyPassion z pakietem safety + dodatki. Auto jeszcze na gwarancji, jezdziła nim żona dyrektora salonu, więc bez żadnych uszkodzeń a i parę PLN się zaoszczędziło.
O pojezdzie:
Rocznik: 2017
Przebieg w momencie zakupu: 10800
Silnik: 2.0 120KM
Skrzynia: Automatyczna
Wyposażenie / wyposażenie dodatkowe:
Pakiet wyposażenia: SkyPassion + Safety
Dodatki:
Spoiler tylny Jet Black
Lusterka w kolorze Jet Black
Mata bagażnika
Od dilera też drugi komplet opon zimowych 18"
Zrealizowane plany:
Wideorejestrator + przetwornica wpięta w lusterko, żeby kabla nie ciągnąc przez pół kokpitu
Gumowe maty do środka
Pomalowany stelaż oparcia tylnego siedzenia (na gwarancji)
Plany na przyszłość:
Dokładki zderzaków i progów. W temacie nadal robię rozeznanie
Oświetlenie LED do środka
Oświetlenie LED tablicy
Światło cofania LED – też robię rozeznanie w kwestii homologacji i tak dalej
Zdjęcie kagańca 120-170KM, jednak z tym pewnie trzeba poczekać do końca gwarancji
Relokacja tablicy przedniej, bo jakiś łoś ją w trójkach zaprojektował, a da się ładnie przecież
Malofanie felg na czarno/grafitowo (a może plastidip?)
Dystanse na koła. Jak się patrzy z przodu na mazdę to koła mogłyby być trochę szerzej
Więcej zdjęć:
Dodatkowe przemyślenia:
Przy okazji malowania stelażu trafiłem na takiego biedaczka. Biała, średnio wyposażona, w manualu.
Wyposażenie dodatkowe białej mazdy:
– Klimatyzacja automatyczna
– Czujniki cofania z tyłu
Koniec wyposażenia dodatkowego białej mazdy.
Mam na tę okoliczność parę mocno subiektywnych przemyśleń z różnic w jezdzie:
Kolor biały jest straszny do mycia. Nie żeby czerwony był jakoś w tej kwestii super, ale biały jest tragedia. Każdą smugę na nim widać.
System start/stop dużo logiczniej działa w automacie. Nie dziwię się dlaczego ludzie wyłączają go w manualu. Jeździłem manualem cztery dni, a już system zdążył mnie zdenerwować lagiem kiedy akurat chciałem ruszyć.
Koła 18" o niebo lepsze. Auto wydaje się być przewidywalniesze. Na szesnastkach zbyt mocno podskakuje na nierównościach.
Przy silniku 120KM manual wydaje się logiczniejszym wyborem, do automatu trzeba się mocno przyzwyczaić, żeby nim jezdzić dynamicznie a zarazem oszczędnie.
Pierwsza mazda, pierwsza mazda w rodzinie, pierwsze auto "z salonu".
Poprzednim autem było Renault Megane III Grandtour z silnikiem 1.9 dCi.
Z żoną stwierdziliśmy, że zrobimy podejście do nowego auta i zaczęły się poszukiwania. Rozważaliśmy coś ze stajni VAG, rozważaliśmy hondy, jednak moim dość ważnym kryterium był silnik, który nie będzie turbokosiarką. Wybór był prosty, Mazda 3 it is. Po jezdzie próbnej zakochałem się w tym aucie. Początkowo wersja wyposażenia miała być o stopień niższa (skyenergy?), skrzynia miała być manualna i kolor miał być biały. Całkiem przez przypadek trafiłem jednak na stronę z autami używanymi od mazdy (skyselection). Tam trafiła się perełka. Już nasza perełka, Mazda 3 BN, wersja wyposażenia SkyPassion z pakietem safety + dodatki. Auto jeszcze na gwarancji, jezdziła nim żona dyrektora salonu, więc bez żadnych uszkodzeń a i parę PLN się zaoszczędziło.
O pojezdzie:
Rocznik: 2017
Przebieg w momencie zakupu: 10800
Silnik: 2.0 120KM
Skrzynia: Automatyczna
Wyposażenie / wyposażenie dodatkowe:
Pakiet wyposażenia: SkyPassion + Safety
Dodatki:
Spoiler tylny Jet Black
Lusterka w kolorze Jet Black
Mata bagażnika
Od dilera też drugi komplet opon zimowych 18"
Zrealizowane plany:
Wideorejestrator + przetwornica wpięta w lusterko, żeby kabla nie ciągnąc przez pół kokpitu
Gumowe maty do środka
Pomalowany stelaż oparcia tylnego siedzenia (na gwarancji)
Plany na przyszłość:
Dokładki zderzaków i progów. W temacie nadal robię rozeznanie
Oświetlenie LED do środka
Oświetlenie LED tablicy
Światło cofania LED – też robię rozeznanie w kwestii homologacji i tak dalej
Zdjęcie kagańca 120-170KM, jednak z tym pewnie trzeba poczekać do końca gwarancji
Relokacja tablicy przedniej, bo jakiś łoś ją w trójkach zaprojektował, a da się ładnie przecież
Malofanie felg na czarno/grafitowo (a może plastidip?)
Dystanse na koła. Jak się patrzy z przodu na mazdę to koła mogłyby być trochę szerzej
Więcej zdjęć:
Dodatkowe przemyślenia:
Przy okazji malowania stelażu trafiłem na takiego biedaczka. Biała, średnio wyposażona, w manualu.
Wyposażenie dodatkowe białej mazdy:
– Klimatyzacja automatyczna
– Czujniki cofania z tyłu
Koniec wyposażenia dodatkowego białej mazdy.
Mam na tę okoliczność parę mocno subiektywnych przemyśleń z różnic w jezdzie:
Kolor biały jest straszny do mycia. Nie żeby czerwony był jakoś w tej kwestii super, ale biały jest tragedia. Każdą smugę na nim widać.
System start/stop dużo logiczniej działa w automacie. Nie dziwię się dlaczego ludzie wyłączają go w manualu. Jeździłem manualem cztery dni, a już system zdążył mnie zdenerwować lagiem kiedy akurat chciałem ruszyć.
Koła 18" o niebo lepsze. Auto wydaje się być przewidywalniesze. Na szesnastkach zbyt mocno podskakuje na nierównościach.
Przy silniku 120KM manual wydaje się logiczniejszym wyborem, do automatu trzeba się mocno przyzwyczaić, żeby nim jezdzić dynamicznie a zarazem oszczędnie.