Mazda3 SkyEnergy PEY7 2018 2.0 120KM "Red Arrow"

Witajcie,
Od dawna "chorowałem" na swoją Mazdę. Zawsze sobie mówiłem: "kiedyś będzie moja". I oto nadarzyła się okazja. Szczęście w nieszczęściu – poprzedni samochód został skasowany i byłem zmuszony do zakupu nowego. Odwiedzałem różne salony różnych producentów, wszędzie robiłem jazdy testowe. Nowa KIA Ceed była świetna, Hyundai i30fastback poprawny, ale jak tylko usiadłem i poprowadziłem testową trójeczkę to już wiedziałem, że to jest to. Po powrocie do ASO Mirai Motors w Zabrzu od razu wpłaciłem zaliczkę na swój model. Miałem chrapkę na szóstkę, ale finalnie stanęło na trójce, czego nie żałuję.
Dane techniczne:
Mazda 3 HB SkyEnergy 2.0 120KM + Pakiet LED + Pakiet Navi
Rok modelowy 2017, rok produkcji 2018
kolor – jedyny słuszny dla mnie "Soul Red"
Wyposażenie:
Odsyłam do katalogu, jest tego mnóstwo. Z istotniejszych wg mnie:
-Podgrzewane fotele przednie + kierownica
-klima dwustrefowa automat
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-system wspomagający ruszanie ze wzniesienia (byłem do tego sceptycznie nastawiony, jednak zmieniłem zdanie po tym, jak świetnie to działa) + elektroniczny hamulec postojowy
-system unikania kolizji
-tempomat z ogranicznikiem prędkości (szkoda, że nie adaptacyjny)
-światła zewnętrzne w technologii LED (do pełni szczęścia brakuje tylko projekcyjnych/matrycowych z funkcją AFL, jak zwał tak zwał)
-antena typu płetwa rekina, spoiler dachowy, przyciemniane szyby (nadaje charakteru)
-iSTOP (pewnie zaraz posypią się niewybredne komentarze, dlaczego uważam iSTOP za istotny dla mnie element, opiszę niżej)
Wyposażenie dodatkowe, nie seryjne:
-rozbudowany immobiliser (tzw. pastylka)
-drugi komplet kół zimowych z alufelgami 16"
-powłoka ceramiczna na lakier oraz 2 komplety felg, powłoka hydrofobowa na wszystkich szybach, powłoki hydrofobowe oraz antystatyczne we wnętrzu
-instalacja do podpięcia wideorejestratora (prosto z akumulatora)
-gumowa mata bagażnika
-folie ochronne na progi + zderzak pod klapą bagażnika
Plany:
W chwili obecnej planów brak. Samochód prosto z fabryki więc i gwarancja blokuje. W przyszłości, jak też podreperuję mój budżet być może wpadnie:
-odblokowanie silnika
-18" na lato
-oświetlenie LED do wnętrza
-malowanie zacisków hamulcowych (jeśli pojawi się ruda i będzie mnie to irytować)
-konserwacja podwozia (również zależne będzie od stanu podwozia)
-kolejna powłoka ceramiczna na lakier oraz felgi (mam alergię na stan lakieru, patrząc na to co miałem w poprzednim samochodzie, ta rzecz na pewno wpadnie jak będzie konieczność jej ponowienia)
-obniżenie zawieszenia
-kamera cofania
Galeria:
P.S.: Dlaczego uważam iSTOP za istotne wyposażenie? Na początku nie byłem przekonany co do "eko wynalazków". Stwierdziłem jednak, że skoro już to jest to spróbuję jak to działa, na jakiej zasadzie się uaktywnia oraz dezaktywuje i stwierdziłem, że działa świetnie. Silnik zostaje uruchomiony prawie natychmiast, także nie ma problemu z tamowaniem ruchu. Świetnie również zostało to zaprogramowane jeśli chodzi o aktywowanie systemu: Gdy silnik jest za zimny, albo po "dynamicznej" jeździe – nie zostanie aktywowany. Jeśli chodzi o ochronę środowiska – nie jestem maniakiem, ale jednak zwracam na ekologię część swojej uwagi. Ogólnie system oceniam na +.
Od dawna "chorowałem" na swoją Mazdę. Zawsze sobie mówiłem: "kiedyś będzie moja". I oto nadarzyła się okazja. Szczęście w nieszczęściu – poprzedni samochód został skasowany i byłem zmuszony do zakupu nowego. Odwiedzałem różne salony różnych producentów, wszędzie robiłem jazdy testowe. Nowa KIA Ceed była świetna, Hyundai i30fastback poprawny, ale jak tylko usiadłem i poprowadziłem testową trójeczkę to już wiedziałem, że to jest to. Po powrocie do ASO Mirai Motors w Zabrzu od razu wpłaciłem zaliczkę na swój model. Miałem chrapkę na szóstkę, ale finalnie stanęło na trójce, czego nie żałuję.
Dane techniczne:
Mazda 3 HB SkyEnergy 2.0 120KM + Pakiet LED + Pakiet Navi
Rok modelowy 2017, rok produkcji 2018
kolor – jedyny słuszny dla mnie "Soul Red"
Wyposażenie:
Odsyłam do katalogu, jest tego mnóstwo. Z istotniejszych wg mnie:
-Podgrzewane fotele przednie + kierownica
-klima dwustrefowa automat
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-system wspomagający ruszanie ze wzniesienia (byłem do tego sceptycznie nastawiony, jednak zmieniłem zdanie po tym, jak świetnie to działa) + elektroniczny hamulec postojowy
-system unikania kolizji
-tempomat z ogranicznikiem prędkości (szkoda, że nie adaptacyjny)
-światła zewnętrzne w technologii LED (do pełni szczęścia brakuje tylko projekcyjnych/matrycowych z funkcją AFL, jak zwał tak zwał)
-antena typu płetwa rekina, spoiler dachowy, przyciemniane szyby (nadaje charakteru)
-iSTOP (pewnie zaraz posypią się niewybredne komentarze, dlaczego uważam iSTOP za istotny dla mnie element, opiszę niżej)
Wyposażenie dodatkowe, nie seryjne:
-rozbudowany immobiliser (tzw. pastylka)
-drugi komplet kół zimowych z alufelgami 16"
-powłoka ceramiczna na lakier oraz 2 komplety felg, powłoka hydrofobowa na wszystkich szybach, powłoki hydrofobowe oraz antystatyczne we wnętrzu
-instalacja do podpięcia wideorejestratora (prosto z akumulatora)
-gumowa mata bagażnika
-folie ochronne na progi + zderzak pod klapą bagażnika
Plany:
W chwili obecnej planów brak. Samochód prosto z fabryki więc i gwarancja blokuje. W przyszłości, jak też podreperuję mój budżet być może wpadnie:
-odblokowanie silnika
-18" na lato
-oświetlenie LED do wnętrza
-malowanie zacisków hamulcowych (jeśli pojawi się ruda i będzie mnie to irytować)
-konserwacja podwozia (również zależne będzie od stanu podwozia)
-kolejna powłoka ceramiczna na lakier oraz felgi (mam alergię na stan lakieru, patrząc na to co miałem w poprzednim samochodzie, ta rzecz na pewno wpadnie jak będzie konieczność jej ponowienia)
-obniżenie zawieszenia
-kamera cofania
Galeria:
P.S.: Dlaczego uważam iSTOP za istotne wyposażenie? Na początku nie byłem przekonany co do "eko wynalazków". Stwierdziłem jednak, że skoro już to jest to spróbuję jak to działa, na jakiej zasadzie się uaktywnia oraz dezaktywuje i stwierdziłem, że działa świetnie. Silnik zostaje uruchomiony prawie natychmiast, także nie ma problemu z tamowaniem ruchu. Świetnie również zostało to zaprogramowane jeśli chodzi o aktywowanie systemu: Gdy silnik jest za zimny, albo po "dynamicznej" jeździe – nie zostanie aktywowany. Jeśli chodzi o ochronę środowiska – nie jestem maniakiem, ale jednak zwracam na ekologię część swojej uwagi. Ogólnie system oceniam na +.