Mazda3 SkyEnergy PEY7 2018 2.0 120KM "Red Arrow"
Witajcie,
Od dawna "chorowałem" na swoją Mazdę. Zawsze sobie mówiłem: "kiedyś będzie moja". I oto nadarzyła się okazja. Szczęście w nieszczęściu – poprzedni samochód został skasowany i byłem zmuszony do zakupu nowego. Odwiedzałem różne salony różnych producentów, wszędzie robiłem jazdy testowe. Nowa KIA Ceed była świetna, Hyundai i30fastback poprawny, ale jak tylko usiadłem i poprowadziłem testową trójeczkę to już wiedziałem, że to jest to. Po powrocie do ASO Mirai Motors w Zabrzu od razu wpłaciłem zaliczkę na swój model. Miałem chrapkę na szóstkę, ale finalnie stanęło na trójce, czego nie żałuję.
Dane techniczne:
Mazda 3 HB SkyEnergy 2.0 120KM + Pakiet LED + Pakiet Navi
Rok modelowy 2017, rok produkcji 2018
kolor – jedyny słuszny dla mnie "Soul Red"
Wyposażenie:
Odsyłam do katalogu, jest tego mnóstwo. Z istotniejszych wg mnie:
-Podgrzewane fotele przednie + kierownica
-klima dwustrefowa automat
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-system wspomagający ruszanie ze wzniesienia (byłem do tego sceptycznie nastawiony, jednak zmieniłem zdanie po tym, jak świetnie to działa) + elektroniczny hamulec postojowy
-system unikania kolizji
-tempomat z ogranicznikiem prędkości (szkoda, że nie adaptacyjny)
-światła zewnętrzne w technologii LED (do pełni szczęścia brakuje tylko projekcyjnych/matrycowych z funkcją AFL, jak zwał tak zwał)
-antena typu płetwa rekina, spoiler dachowy, przyciemniane szyby (nadaje charakteru)
-iSTOP (pewnie zaraz posypią się niewybredne komentarze, dlaczego uważam iSTOP za istotny dla mnie element, opiszę niżej)
Wyposażenie dodatkowe, nie seryjne:
-rozbudowany immobiliser (tzw. pastylka)
-drugi komplet kół zimowych z alufelgami 16"
-powłoka ceramiczna na lakier oraz 2 komplety felg, powłoka hydrofobowa na wszystkich szybach, powłoki hydrofobowe oraz antystatyczne we wnętrzu
-instalacja do podpięcia wideorejestratora (prosto z akumulatora)
-gumowa mata bagażnika
-folie ochronne na progi + zderzak pod klapą bagażnika
Plany:
W chwili obecnej planów brak. Samochód prosto z fabryki więc i gwarancja blokuje. W przyszłości, jak też podreperuję mój budżet być może wpadnie:
-odblokowanie silnika
-18" na lato
-oświetlenie LED do wnętrza
-malowanie zacisków hamulcowych (jeśli pojawi się ruda i będzie mnie to irytować)
-konserwacja podwozia (również zależne będzie od stanu podwozia)
-kolejna powłoka ceramiczna na lakier oraz felgi (mam alergię na stan lakieru, patrząc na to co miałem w poprzednim samochodzie, ta rzecz na pewno wpadnie jak będzie konieczność jej ponowienia)
-obniżenie zawieszenia
-kamera cofania
Galeria:
P.S.: Dlaczego uważam iSTOP za istotne wyposażenie? Na początku nie byłem przekonany co do "eko wynalazków". Stwierdziłem jednak, że skoro już to jest to spróbuję jak to działa, na jakiej zasadzie się uaktywnia oraz dezaktywuje i stwierdziłem, że działa świetnie. Silnik zostaje uruchomiony prawie natychmiast, także nie ma problemu z tamowaniem ruchu. Świetnie również zostało to zaprogramowane jeśli chodzi o aktywowanie systemu: Gdy silnik jest za zimny, albo po "dynamicznej" jeździe – nie zostanie aktywowany. Jeśli chodzi o ochronę środowiska – nie jestem maniakiem, ale jednak zwracam na ekologię część swojej uwagi. Ogólnie system oceniam na +.
Od dawna "chorowałem" na swoją Mazdę. Zawsze sobie mówiłem: "kiedyś będzie moja". I oto nadarzyła się okazja. Szczęście w nieszczęściu – poprzedni samochód został skasowany i byłem zmuszony do zakupu nowego. Odwiedzałem różne salony różnych producentów, wszędzie robiłem jazdy testowe. Nowa KIA Ceed była świetna, Hyundai i30fastback poprawny, ale jak tylko usiadłem i poprowadziłem testową trójeczkę to już wiedziałem, że to jest to. Po powrocie do ASO Mirai Motors w Zabrzu od razu wpłaciłem zaliczkę na swój model. Miałem chrapkę na szóstkę, ale finalnie stanęło na trójce, czego nie żałuję.
Dane techniczne:
Mazda 3 HB SkyEnergy 2.0 120KM + Pakiet LED + Pakiet Navi
Rok modelowy 2017, rok produkcji 2018
kolor – jedyny słuszny dla mnie "Soul Red"
Wyposażenie:
Odsyłam do katalogu, jest tego mnóstwo. Z istotniejszych wg mnie:
-Podgrzewane fotele przednie + kierownica
-klima dwustrefowa automat
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-system wspomagający ruszanie ze wzniesienia (byłem do tego sceptycznie nastawiony, jednak zmieniłem zdanie po tym, jak świetnie to działa) + elektroniczny hamulec postojowy
-system unikania kolizji
-tempomat z ogranicznikiem prędkości (szkoda, że nie adaptacyjny)
-światła zewnętrzne w technologii LED (do pełni szczęścia brakuje tylko projekcyjnych/matrycowych z funkcją AFL, jak zwał tak zwał)
-antena typu płetwa rekina, spoiler dachowy, przyciemniane szyby (nadaje charakteru)
-iSTOP (pewnie zaraz posypią się niewybredne komentarze, dlaczego uważam iSTOP za istotny dla mnie element, opiszę niżej)
Wyposażenie dodatkowe, nie seryjne:
-rozbudowany immobiliser (tzw. pastylka)
-drugi komplet kół zimowych z alufelgami 16"
-powłoka ceramiczna na lakier oraz 2 komplety felg, powłoka hydrofobowa na wszystkich szybach, powłoki hydrofobowe oraz antystatyczne we wnętrzu
-instalacja do podpięcia wideorejestratora (prosto z akumulatora)
-gumowa mata bagażnika
-folie ochronne na progi + zderzak pod klapą bagażnika
Plany:
W chwili obecnej planów brak. Samochód prosto z fabryki więc i gwarancja blokuje. W przyszłości, jak też podreperuję mój budżet być może wpadnie:
-odblokowanie silnika
-18" na lato
-oświetlenie LED do wnętrza
-malowanie zacisków hamulcowych (jeśli pojawi się ruda i będzie mnie to irytować)
-konserwacja podwozia (również zależne będzie od stanu podwozia)
-kolejna powłoka ceramiczna na lakier oraz felgi (mam alergię na stan lakieru, patrząc na to co miałem w poprzednim samochodzie, ta rzecz na pewno wpadnie jak będzie konieczność jej ponowienia)
-obniżenie zawieszenia
-kamera cofania
Galeria:
P.S.: Dlaczego uważam iSTOP za istotne wyposażenie? Na początku nie byłem przekonany co do "eko wynalazków". Stwierdziłem jednak, że skoro już to jest to spróbuję jak to działa, na jakiej zasadzie się uaktywnia oraz dezaktywuje i stwierdziłem, że działa świetnie. Silnik zostaje uruchomiony prawie natychmiast, także nie ma problemu z tamowaniem ruchu. Świetnie również zostało to zaprogramowane jeśli chodzi o aktywowanie systemu: Gdy silnik jest za zimny, albo po "dynamicznej" jeździe – nie zostanie aktywowany. Jeśli chodzi o ochronę środowiska – nie jestem maniakiem, ale jednak zwracam na ekologię część swojej uwagi. Ogólnie system oceniam na +.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2018, 21:17 przez jaro93, łącznie edytowano 1 raz
Witamy w dziale Nasze Mazdy
Prośba o wrzucenie zdjęć na serwer MS (jak to zrobić znajdziesz w poradniku https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=177089) 
No i kurde pech mnie nie opuszcza... poprzedni samochód został skasowany przez młodocianego kierowcę strzałem w tył. Mazda, niespełna 2 miesiące po wyjeździe z salonu również została uszkodzona strzałem w tył... 
Szkoda parkingowa – gościu cofając, nie trafił w miejsce między 2 samochodami i przywalił prosto we mnie. Oczywiście uciekł. Gdyby nie monitoring na parkingu oraz fakt, że tylko przeparkował samochód w inne miejsce, sprawcy by nie znaleziono (na nagraniach widać co to za samochód, ale tablic niet).
Dlatego też postanowiłem zainwestować w rejestrator na tył. Zasilacz już kupiony – przy okazji naprawy w ASO zostanie założony. Prawdopodobnie moja obecna kamerka wyląduje na tyle, a kupię nową na przód.
Poniżej jedno foto, które zrobiłem z uszkodzeń:
Uszkodzony (do wymiany) widoczny na zdjęciu zderzak, oraz zgięta klapa bagażnika – tutaj nie wiem co zrobić, czy żądać wymiany na nową, czy zgodzić się na wyprostowanie tego. Zgięciu uległ róg klapy, lakier nie pękł. Mam natomiast mieszane uczucia do tego, jak się to zachowa przy prostowaniu – poradźcie.
Szkoda parkingowa – gościu cofając, nie trafił w miejsce między 2 samochodami i przywalił prosto we mnie. Oczywiście uciekł. Gdyby nie monitoring na parkingu oraz fakt, że tylko przeparkował samochód w inne miejsce, sprawcy by nie znaleziono (na nagraniach widać co to za samochód, ale tablic niet).
Dlatego też postanowiłem zainwestować w rejestrator na tył. Zasilacz już kupiony – przy okazji naprawy w ASO zostanie założony. Prawdopodobnie moja obecna kamerka wyląduje na tyle, a kupię nową na przód.
Poniżej jedno foto, które zrobiłem z uszkodzeń:
Uszkodzony (do wymiany) widoczny na zdjęciu zderzak, oraz zgięta klapa bagażnika – tutaj nie wiem co zrobić, czy żądać wymiany na nową, czy zgodzić się na wyprostowanie tego. Zgięciu uległ róg klapy, lakier nie pękł. Mam natomiast mieszane uczucia do tego, jak się to zachowa przy prostowaniu – poradźcie.
Bardzo mi przykro z powodu szkody parkingowej
Naprawisz w ASO i będziesz się cieszył jazdą
Szerokości i jak najmniej złych doświadczeń z M3
Pozdrawiam


Dawno nie pisałem, bo nie było co. Dziś dopiero odebrałem samochód z ASO po naprawie szkody parkingowej. W końcu zostało to naprawione z OC sprawcy. Nasza kochana policja ma zawsze czas, a cierpimy na tym my.
Zdjęć z naprawy nie mam z racji aury pogody. Jak się wypogodzi to zrobię kilka fotek i wrzucę jak wygląda po naprawie. Dla zainteresowanych – za moją prośbą pracownik ASO zabrał ze sobą miernik grubości lakieru:
-słupek bez powłoki ceramicznej 80mikronów (na salonowym pojeździe bez powłoki mazda 6 na całym samochodzie było 80-85)
-elementy z powłoką ceramiczną 180-190 mikronów
-naprawiana klapa bagażnika 190-230 mikronów (nie jest źle, w lakierni się postarali o idealnie zrobienie tej klapy, oczywiście powłoka ceramiczna odnowiona)
W między czasie wpadły w końcu ramki klubowe oraz obiecany rejestrator na tył – zakupiłem zestaw nowy przód/tył. Wszystko opiszę co i jak gdy zrobię fotki. Mechanicznie samochód bez zarzutu – "kręcimy kilometry"
Zdjęć z naprawy nie mam z racji aury pogody. Jak się wypogodzi to zrobię kilka fotek i wrzucę jak wygląda po naprawie. Dla zainteresowanych – za moją prośbą pracownik ASO zabrał ze sobą miernik grubości lakieru:
-słupek bez powłoki ceramicznej 80mikronów (na salonowym pojeździe bez powłoki mazda 6 na całym samochodzie było 80-85)
-elementy z powłoką ceramiczną 180-190 mikronów
-naprawiana klapa bagażnika 190-230 mikronów (nie jest źle, w lakierni się postarali o idealnie zrobienie tej klapy, oczywiście powłoka ceramiczna odnowiona)
W między czasie wpadły w końcu ramki klubowe oraz obiecany rejestrator na tył – zakupiłem zestaw nowy przód/tył. Wszystko opiszę co i jak gdy zrobię fotki. Mechanicznie samochód bez zarzutu – "kręcimy kilometry"
Mam nadzieję, że tą klapę zrobili Ci jak trzeba. Ostatnio widziałem 6-stkę 3-gen ze zgniłą klapą. Ewidentnie po kiepskiej naprawie.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
na fakturze widnieje zapis odnośnie zakupu środków do konserwacji oraz w czynnościach roboczogodzin wyszczególniono konserwację profili zamkniętych (rozumiem przez to że chodzi właśnie o tą klapę bagażnika)
jaro93 napisał(a):-słupek bez powłoki ceramicznej 80mikronów (na salonowym pojeździe bez powłoki mazda 6 na całym samochodzie było 80-85)
-elementy z powłoką ceramiczną 180-190 mikronów
Nierealne ilości....
Ceramika dodaje +/– 15 mikron na 1 warstwę ceramiki, w sumie będzie 15-30-50 mikron w zależności od ilości warstw, no nie 100

może mierzyłeś Mazde 6 w innym kolorze, a twoja jest Red Soul, która bez ceramiki ma o wiele więcej mikronów w porównaniu z innymi kolorami.
Albo samochód został ponownie w całości lakierowany a o tym nie wiem. Mazda 6 była w kolorze mashine gray (drugi z kolorów "premium") więc jej grubość powinna być podobna co do Soul Red. Tak jak pisałem, w moim samochodzie na słupkach od środka było 80 mikronów, a na zewnątrz już 180. Czym to spowodowane – nie wiem. Pan z salonu był równie zdziwiony jak ja i sprawdzał samochód dokładnie z każdej strony.
Słyszałem o przypadkach pojedynczych egzemplarzy, że jeśli nie przejdzie kontroli jakości powłoki lakierniczej to cała buda idzie ponownie do lakierowania i nikt nie bawi się w zdrapywanie starej farby (w przypadku Opla). Może w Maździe w meksyku mają podobne praktyki?
Słyszałem o przypadkach pojedynczych egzemplarzy, że jeśli nie przejdzie kontroli jakości powłoki lakierniczej to cała buda idzie ponownie do lakierowania i nikt nie bawi się w zdrapywanie starej farby (w przypadku Opla). Może w Maździe w meksyku mają podobne praktyki?
jaro93 napisał(a):Albo samochód został ponownie w całości lakierowany a o tym nie wiem. Mazda 6 była w kolorze mashine gray (drugi z kolorów "premium") więc jej grubość powinna być podobna co do Soul Red. Tak jak pisałem, w moim samochodzie na słupkach od środka było 80 mikronów, a na zewnątrz już 180. Czym to spowodowane – nie wiem. Pan z salonu był równie zdziwiony jak ja i sprawdzał samochód dokładnie z każdej strony.
Słyszałem o przypadkach pojedynczych egzemplarzy, że jeśli nie przejdzie kontroli jakości powłoki lakierniczej to cała buda idzie ponownie do lakierowania i nikt nie bawi się w zdrapywanie starej farby (w przypadku Opla). Może w Maździe w meksyku mają podobne praktyki?
każdy producent tak robi, widziałem i VW i Opel i Ford z podwójnym lakierem.
Nawet więcej, w VW taka opcje można zamówić, i auto specjalnie dla was będzie pomalowane dwoma warstwami
u mnie również Red Soul, z Meksyku, 2018 rok, jutro jak nie zapomnę to zmierzę jeszcze raz swoje auto, nie pamiętam dokładne wartości, ale pamiętam ze również bylem zdziwiony grubością lakieru na swoim aucie
teraz mam nałożona ceramikę, ale tak jak mówiłem, to nie powinno jakoś drastycznie zmienić to co pokaże miernik
piotear napisał(a):Fabrycznie soul red ma w okolicy 80 mikronów. Mierzyłem na swoim aucie i aucie rodziców, wyniki podobne...
Wydaje mi się ze to jest bardzo mało
a ile wtedy mają nie Premium lakiery? 50 mikronów?
Dzisiaj zmierzyłem swoje auto
słupki wewnętrzne (między drzwiami) – 70 +/–
Cale auto (drzwi,maska,dach,klapa bagażnika, błotniki, nadkola) – 140-150+/–
a najdziwniejsze to progi – 280 +/–
Pierwszy raz z czymś takim się spotykam
Nadkola mają po 140, wewnętrzna część progu (pod drzwiami) 70, a dokładnie dolna część progu ma 280
słupki wewnętrzne (między drzwiami) – 70 +/–
Cale auto (drzwi,maska,dach,klapa bagażnika, błotniki, nadkola) – 140-150+/–
a najdziwniejsze to progi – 280 +/–
Pierwszy raz z czymś takim się spotykam


Nadkola mają po 140, wewnętrzna część progu (pod drzwiami) 70, a dokładnie dolna część progu ma 280
Dziś korzystając z pięknej pogody postanowiłem w końcu umyć samochód po całej zimie. Wrzucę poniżej kilka zdjęć i pod nimi będę opisywał co zauważyłem (a trochę tego na lakierze jest).
Ogólnie ceramika się spisuje. Nie traktowałem Madzi jakimiś specjalnymi środkami. Pierw zmyłem grubszy brud pianownicą oraz spłukałem myjką ciśnieniową. Następnie szampon z wodą + rękawica z mikrofibry, myłem element po elemencie, spłukiwałem myjką ciśnieniową, na koniec chłonną mikrofibrą wytarłem samochód do sucha.
Tutaj mniej więcej po środku zdjęcia widać wgniotke – gdzieś na parkingu jakiś "życzliwy kierowca" przywalił drzwiami przy wsiadaniu/wysiadaniu ze swojego autka i zostawił mi pamiątkę. Powłoka na pierwszy rzut oka była odbita, jednak po umyciu ciepłą wodą ubytek się zlał (ceramika, którą mam założoną robi się lekko plastyczna przy ciepłej wodzie, dzięki temu drobne ubytki są "wypełniane")
Na zdjęciach powyżej uwieczniłem odpryski, które znalazłem. Nie jest źle wg mnie. Będę za tydzień robić zaprawkę w tych miejscach.
Ramka klubowa na swoim miejscu
NA tym i na zdjęciu powyżej również możecie doszukiwać się źle wykonanej naprawy. Jak kilka postów powyżej wspominałem, miałem wymieniany tylny zderzak, oraz prostowaną klapę bagażnika po "incydencie" na parkingu. Wg mnie kompletnie nic nie widać, zrobiono to idealnie, a próbnik lakieru, jak też wcześniej pisałem wykazał różnicę tylko 30 mikronów między najcieńszą, a najgrubszą powłoką lakierniczą.
Ostatnie zdjęcie pokazuje "naprawę" zardzewiałego siedzenia. Wg mnie zostało to tylko wyczyszczone, niczym nie pokryto tego elementu.
Ogólnie ceramika się spisuje. Nie traktowałem Madzi jakimiś specjalnymi środkami. Pierw zmyłem grubszy brud pianownicą oraz spłukałem myjką ciśnieniową. Następnie szampon z wodą + rękawica z mikrofibry, myłem element po elemencie, spłukiwałem myjką ciśnieniową, na koniec chłonną mikrofibrą wytarłem samochód do sucha.
Tutaj mniej więcej po środku zdjęcia widać wgniotke – gdzieś na parkingu jakiś "życzliwy kierowca" przywalił drzwiami przy wsiadaniu/wysiadaniu ze swojego autka i zostawił mi pamiątkę. Powłoka na pierwszy rzut oka była odbita, jednak po umyciu ciepłą wodą ubytek się zlał (ceramika, którą mam założoną robi się lekko plastyczna przy ciepłej wodzie, dzięki temu drobne ubytki są "wypełniane")
Na zdjęciach powyżej uwieczniłem odpryski, które znalazłem. Nie jest źle wg mnie. Będę za tydzień robić zaprawkę w tych miejscach.
Ramka klubowa na swoim miejscu

NA tym i na zdjęciu powyżej również możecie doszukiwać się źle wykonanej naprawy. Jak kilka postów powyżej wspominałem, miałem wymieniany tylny zderzak, oraz prostowaną klapę bagażnika po "incydencie" na parkingu. Wg mnie kompletnie nic nie widać, zrobiono to idealnie, a próbnik lakieru, jak też wcześniej pisałem wykazał różnicę tylko 30 mikronów między najcieńszą, a najgrubszą powłoką lakierniczą.
Ostatnie zdjęcie pokazuje "naprawę" zardzewiałego siedzenia. Wg mnie zostało to tylko wyczyszczone, niczym nie pokryto tego elementu.
No z tym stelażem to raczej nic nie zrobili. Nie sprawdzałeś tego przy odbiorze auta ? Ja bym tego nie przyjął widząc, że pokrycie jest identyczne jak było. U rodziców jak odbierałem w tym tygodniu to widać, że jest zrobione, bo pomalowali na biało i farba ma połysk a nie jak tutaj – wygląda jak psiknięte w fabryce sprayem.
Swoje zawożę do zrobienia jak mi się kilka awarii nazbiera, coby kilka razy nie jeździć
Swoje zawożę do zrobienia jak mi się kilka awarii nazbiera, coby kilka razy nie jeździć
sprawdzałem i stwierdzili, że takie mają zalecenia aby w ten sposób to robić. Jako, że element wyczyszczony, nie robiłem im problemu. Jak zacznie znowu rdza wychodzić, znowu do nich uderzę.
Napisz, który to serwis, żeby użytkownicy wiedzieli co omijać szerokim łukiem. Rdza wyjdzie prędzej czy później a Ty będziesz musiał znowu tracić czas na jeżdżenie i zostawianie auta.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości