Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red – 18''/MPS/Aero/Stacja 2DIN/BiXenon

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez chmielu_KL » 9 maja 2020, 21:53

Czas na wymianę amortyzatorów tył.
Może ktoś doradzi co wybrać pod sprężyny Eibach – 30mm

Za b6 1 sztukę wołają średnio 450zł co dla mnie nie ma sensu jak za amortyzator na tył <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez hasari » 10 maja 2020, 13:35

B6 to zwykły amor sportowy, jak już Bilstein to B8 i dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez chmielu_KL » 10 maja 2020, 17:23

Jak już rozmawialiśmy, bez sensu dawać tyle kasy za jeden amortyzator tym bardziej, że to tył <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 11 maja 2020, 08:34

Pardon, ale jaka różnica czy przód czy tył, bo nie czaje? W sensie – amory z tyłu inaczej trzymają niż przednie, czy jak?

Powiem szczerze, że jak masz już wszystkie stare, to zmienił bym wszystkie, bo jak dasz z tyłu nowe, a z przodu będą stare, to może być znaczna różnica w prowadzeniu.
Ostatnio wymieniałem Basi (naszej Basi, administratorce grupy mazdowej na fejsie) tylne amory w mx-5 i różnica między styranymi bilsteinami, a nowymi kayabaymi, była dramatyczna. Bilsteiny nie miały już w ogóle tłumienia. Po wciśnięciu rozprostowywały się wyraźnie szybciej niż nowe kayaby...

Jak może czytałeś, u siebie ostatnio zmieniłem na sachsy i sa ok, ale czy do eibachów Ci podejdą? Nie wiem.
Ja jestem zadowolony ze zmiany, ale miałem też jedną sprężynę pękniętą. Czy byłbym zadowolony jakbym wsadził kayaby? Pewnie tak, ale wiedząc, że w najbliższym czasie nie planuję sprzedaży, wolę zainwestować w coś z nieco wyższej półki.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 11 maja 2020, 11:19

Chodzi mi o to, że tył nie pracuje pod tak dużym obciążeniem jak przód. Owszem w przyszłości na przód wleci porządna marka zapewne Bilstein
Przód był wymieniany, a na tył wleci KAYABA eXcel-G wraz z nowymi mocowaniami KAYABA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 11 maja 2020, 12:07

To zmienia postać rzeczy. Kayaby podobno są ok, biorąc pod uwagę cenę.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PiotrekZ95 » 11 maja 2020, 14:39

Chmielu uważaj na nie.. Ja mam Kayabe z 2018.. te co chcesz brać na tyle i obie już się "pocą" z przodu zaś stuka też Kayaba... O ile w poprzednim aucie dawały rade, tak do Mazdy już więcej tego nie kupię. Wpadną sachsy lub Bilki B4.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 19:33
Posty: 155 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Postprzez chmielu_KL » 11 maja 2020, 15:37

Dzięki :) mam sprawdzone źródło, do poprzedniej kupiłem cały zestaw kayaby i z tego co wiem to jeździ do dziś czyli już jakieś 4 lata. Drogie nie są, a gdyby coś się z nimi stało nie będzie wielkiego płaczu :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez PiotrekZ95 » 11 maja 2020, 19:07

No ja u siebie w mieście mam dystrybutora.. więc w razie awarii, też bym nie płakał , te powinny być jeszcze na gwarancji, ale montowane prawie 500km od domu, więc nawet nie chcę mi się bawić w reklamacje. Ale już jestem krytycznie nastawiony do nich po czymś takim :)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 19:33
Posty: 155 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Postprzez zadra » 11 maja 2020, 20:58

jak rozumiem, to sachsy stawiacie wyżej niż kayaby?
Pytam, bo również na jesień będę z tyłu wymieniał a Sachs dla mnie jest tańszy od kayaba.
Z tego co pamiętam, to w pugu wstawiłem monroe i było spoko..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ezg_siwy » 12 maja 2020, 08:21

Moim zdaniem Sachsy lepsze i nie mówię tego tylko dlatego, że takie kupiłem. Kayaby to najtańsze zamienniki chyba. Pomijając jakiś totalny, chiński odrzut.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 13 maja 2020, 15:38

Wymieniał ktoś może przewód wysprzeglika?
Za oryginał wołają 470zł, a obecny jest już dość skorodowany.
Szukam tańszego rozwiązania wiadomo <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez deejayija » 13 maja 2020, 18:03

Na forum pojawiał się już ten temat i nie było innego pomysłu niż oczyszczenie + zabezpieczenie, albo kupno nowego OEM. Zamienników brak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez zadra » 13 maja 2020, 18:22

chyba dałoby się dorobić z rurki miedzianej – tak jak rurki instalacji hamulcowej.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez hasari » 14 maja 2020, 23:06

Robiłem to u siebie, przewód wyczyściłem i zostawiłem oryginalny. Tylko wysprzeglik wymieniłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2016, 22:42
Posty: 206
Skąd: Polska
Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver

Postprzez deejayija » 15 maja 2020, 19:28

Mi też wysprzęglik padł rok temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez chmielu_KL » 17 maja 2020, 15:06

Będę musiał wydostać ten przewód i dac na dorobienie z miedzi jedyne sensowne wyjście.

Dziś zabrałem się za wymianę amortyzatorów tył.
Wpadły Kayaba eXcel-G wraz z mocowaniami, osłonami i odbojami kayaba, oraz wpadła ori uszczelka pod pokrywe zaworów.

IMG_20200517_093551.jpg

IMG_20200517_121145.jpg

Stary amortyzator ciekł dość mocno, za to drugi był w dość dobrej formie <oczy>
IMG_20200521_064412.jpg

IMG_20200524_084810.jpg

IMG_20200524_084733.jpg

IMG_20200524_092134.jpg

IMG_20200524_092828.jpg

IMG_20200524_090149.jpg

IMG_20200524_090239.jpg

IMG_20200524_092847.jpg


Po wymianie auto zupełnie inne. Trzyma się drogi no i w końcu nic nie stuka, puka :)
IMG_20200517_134154.jpg


Co do wymiany uszczelki jest co odkręcać, ale robota ogólnie banalnie prosta. Powód wymiany? Szczerze to o niej zapomniałem, a przy wymianie świec jedna była w oleju. I tak jakoś wyleciało mi to z głowy. Temat już zamknięty :) za miesiąc przegląd, wybiorę się przed, sprawdzić czy wszystko w porządku.

Plan na ten rok to na pewno komplet tarczy hamulcowych przód tył razem z klockami, staby z MPS'a, geometria.
Ostatnio edytowano 24 maja 2020, 08:44 przez chmielu_KL, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez chmielu_KL » 20 maja 2020, 08:53

Może ktoś ma na sprzedaż

Dolna część kratki zderzaka badź całość jak na foto? Warunek to całe zaczepy i mocowania. OEM to 380zł więc odpada.

ikljlkdeojjikaok.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez mlodyldz » 20 maja 2020, 17:00

Co do amorków, wydaje mi się, że to bardzo sensowny wybór. U siebie wymieniłem komplet na Bilstein B6, auto było na ori springach i ori felgach 17" i o ile faktycznie autem mniej bujało na zakrętach i mniej nurkowało przy hamowaniu, stało się bardziej sztywne, to przy jeździe na naszych Łódzkich drogach miałem wrażenie...że zepsułem auto – komfort jazdy w porównaniu do ori spadł diametralnie. B8 Już kompletnie sobie nie wyobrażam w tym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez chmielu_KL » 24 maja 2020, 08:57

To połączenie z 18stkami i Eibach'em – 30 jest bardzo przyjemne, co prawda przejechałem na razie jakieś 100km, ale odnośnie ceny jak i komfortu jazdy mogę szczerze polecić.

Nie ma sensu pchać się w sportowe Bilstein'y no chyba, że ktoś uzytkuje auta tak, że są potrzebne :)

Co do dalszego użytkowania na takim setupie ciężko mi się wypowiedzieć bo auto stoi w garażu i jakiś czas tam spędzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy