Strona 1 z 2

Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 10 lis 2017, 00:17
przez PeeS
Witam wszystkich. Jest to już moja druga Madzia w MPS ;) Pierwsza w nadwoziu BK, która niestety uległa wypadkowi. Od około miesiąca w moim posiadaniu jest 3 MPS w nadwoziu BL, kolorek czarny. Auto sprowadzone ze Szwajcarii, w Polsce już około 5 lat, kupione od prywatnej osoby z miejscowości Magdalenka. Auto bardzo przyjemnie się prowadzi, na pewno bardziej komfortowe niż BK i już bardziej zbajerowane co mi akurat odpowiada. Gadżetów i dodatkowych opcji jak dla mnie nigdy za wiele :D Jeśli chodzi o moc, czy modyfikacje autko narazie ma zrobiony jedynie program przez poprzedniego właściciela u najlepszego tunera czytaj Pan Michał z Disi Tune oraz wsadzona jest wkłada z K&N (Na dzień dzisiejszy, więcej wyjaśnię niżej :) ). Podobno 302 kucyki, momentu niestety nie pamiętam (wstawię potem). Wykres, który o ile dobrze pamiętam był robiony w okolicach maja. Autko ładnie się zbiera aczkolwiek muszę przyznać, że mój stary MPS, który miał nieco więcej kucy bo 315 miał znacznie więcej werwy i takiej jak ja to mówię brutalności. Dobra więc po tym krótkim i mam nadzieje treściwym wstępie czas na najciekawsze ;)

Auto aktualnie w SSG gdzie robione jest:
-Kompetny wydech SSG
-Downpipe
-Dolot
-Hybrydowe Turbo
-FMIC
-Sprzęgło jednomas ACT
-Rozrząd
– wkład pompy paliwa
– program robiony u Pana Michała z Disi Tune
O i chyba tyle z tych grubszych rzeczy. Autem zależy mi by jeździć na co dzień i trzaskać kilometry, dlatego staram się na nim nie oszczędzać. Pomijam jakieś pierdółki przy zawieszeniu, pasek klinowy, itp.
Auto po tych zmianach ma przypuszczalnie osiągnąć 380-400 koni i ponad 500 momentu ( PRZYPUSZCZALNIE bo każde auto jak wiadomo jest inne)

W planach:
– zaraz po odebraniu auta, samochód trafia do Braci Pietrzak z Gliwic na detaling i renowacje foteli.
– w czasie zimy zakupienie nowych felg 18 i opon (tutaj muszę się poradzi Was)
– przed latem zakucie silnika, dla świętego spokoju :D

O i tyle w najbliższych planach jeśli chodzi o modyfikacje. Co do optycznych nie zamierzam nic szczególnego robić. Samochód podoba mi się taki jaki jest. Wiadomo, będą inne, większe końcówki wydechu oraz są ledowe żarówki postojowe i to tyle :D myślę żeby jeszcze bardziej przyciemnić tylne szyby ale to może kiedyś kiedyś. Pozdrawiam serdecznie !

PostNapisane: 10 lis 2017, 14:50
przez macvas
Grube plany bo i maszyna nietuzinkowa.
Będę trzymał kciuki za pomyślny rozwój projektu i doglądał wątek.

PeeS napisał(a):aczkolwiek muszę przyznać, że mój stary MPS, który miał nieco więcej kucy bo 315 miał znacznie więcej werwy i takiej jak ja to mówię brutalności.

Nie jesteś pierwszy, który ma takie zdawałoby się subiektywne spostrzeżenia. Większość dokonujących takiej przesiadki ma wrażenie, że MPS BK już w serii (czy minimalnie ponad nią jak u większości zdrowych) to taki mały zakapior, natomiast MPS BL potrzebuje jeszcze kilku kosmetycznych zabiegów i "dokręcenia śruby" by się tym prawdziwym zakapiorem stać. <faja> Tak czy owak liczy się fun.

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 10 lis 2017, 14:51
przez PeeS
Dokładnie tak jak mówisz ;) stąd zaraz po zakupie w planach było już zwiększenie mocy :)

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 10 lis 2017, 19:00
przez Norreca
fajna zabawka ;)
beda ogladal postep prac.

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 lis 2017, 12:06
przez wujekbob1103
Dobre wozidło i nieźle porobione :D ja na wiosnę postaram się osiągnąć podobną moc a z zakuciem zobaczymy co życie przyniesie :D

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 lis 2017, 18:52
przez PeeS
No mi w ssg powiedzieli ze z tą mocą jeszcze będzie można jeździć bez zakucia. Ale wiadomo że pasowałoby zakuc żeby przypadkiem nie było niespodzianki :D ale to już na lato bo jednak cała ta zabawa przy nim i to bez zakucia jest już i tak bardzo kosztowna :P

Pytanko mam do Was jeszcze co sądzicie o oponach michelin pilot sport cup 2 a toyo r888 a r888r?

O r888 jest sporo dobrych opini, że na suchym rewelacja, na wilgotnym już słabo ale jakoś daje rade.
Parę opini wyczytałem też że sport cup 2 są znacznie lepsze od r888.
A jak jest z tymi r888r? Na ich temat nie mogę zbyt wiele znaleźć

PostNapisane: 14 lis 2017, 19:15
przez karolmpsbl
Na temat Michelin mogę potwierdzić ze sa bardzo dobre a o toyo ciężko mi coś powiedziec. Jakie koła masz teraz bo słabo widać na zdjęciach i jakie plany na nowe?

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 lis 2017, 21:44
przez PeeS
Opony jakieś slabiutkie 215 50 17 uniroyal. Szału nie ma ale na nich już go kupiłem a są prawie nowe. W planach mam założyć felge 18 i oponę 235 40/45 o ile nie będzie wadzilo o nadkole

Zimowki też dostałem na alusach 17. Tam opony z Goodyear z tego co dobrze pamiętam, też nowki, jeszcze z tymi kolorowymi paseczkami

PostNapisane: 3 gru 2017, 21:05
przez KMBak
Aleś foty dał, że felgi nie widać. <glupek2>

A tak na poważnie to szerokości. :]

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 4 gru 2017, 00:09
przez PeeS
Felgi słabe, dlatego takie zdjęcia :P
A tak na poważnie mam już upatrzone fajne felgi ze sparco, jak już na nich będzie na pewno wstawie :P

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 gru 2017, 00:52
przez PeeS
No i moi drodzy nadszedł dzień sądu :D
Madzia już złożona i na hamowni w ostateczności Wyplula 385 kucykow i 516 momentu. Jestem bardzo zadowolony :) odbiór w piątek, wstawie wykres. teraz tylko modlić się żeby motor wytrzymał do zakucia :)

PostNapisane: 14 gru 2017, 01:09
przez KMBak
Taki moment tylko na przód?! <lol>

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 gru 2017, 01:32
przez PeeS
Zgadza się. Tylko na przód

PostNapisane: 14 gru 2017, 07:56
przez KMBak
Ja wiem. Moje pytanie dotyczyło sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 gru 2017, 08:59
przez PeeS
Dobra guma na lato i będzie dobrze :)

Dopisano 14 gru 2017, 13:03:

:)

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 gru 2017, 16:40
przez wujekbob1103
Dobry wynik :D musi się zbierać konkretnie.

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 14 gru 2017, 16:46
przez PeeS
Tego jeszcze nie wiem ;) jutro zdam relacje

PostNapisane: 15 gru 2017, 13:04
przez radzi89
KMBak napisał(a): sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.


Mając szperę i bardzo dobre opony nie ma dużych problemów z zapanowaniem nad taką mocą :)
a przyśpieszenia 50-200 to już czysta przyjemność :)

Re: Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.

PostNapisane: 15 gru 2017, 15:17
przez Norreca
radzi89 napisał(a):
KMBak napisał(a): sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.


Mając szperę i bardzo dobre opony nie ma dużych problemów z zapanowaniem nad taką mocą :)
a przyśpieszenia 50-200 to już czysta przyjemność :)


jest lepiej niz w BK to fakt ale nadal niebezpiecznie... male zabrudzenie lub nierownosc i kierownica o 45-90 stopni leci a auto probuje Cie zabic :P

PostNapisane: 15 gru 2017, 16:20
przez radzi89
Szczerze mówiąc nie zauważyłem takich akcji w naszym Mps. Fakt ze był to technicznie fabryczny egzemplarz.
W Cuprze ten problem nie występuje. Chociaż na Słabych oponach był wheel hop