Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE – ROTIFORM SIX – nowe toczenie!

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Norreca » 15 sie 2017, 22:35

chudymud napisał(a):Jak dla mnie póki co najlepsza wersja bo nie wpierdziela ruda albo mi się taki okaz trafił :D


plus podoba mi się po prostu linia BL :D dlatego dla mnie auto najfajniejsze.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez franek74 » 16 sie 2017, 16:52

Powiem krótko...PeTaRdA <czarodziej> Szerokości i równości życzę Koledze <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez chudymud » 16 sie 2017, 17:52

Dominator napisał(a):Te splitery czy jak tam zwał, to dedykowane czy customy?


Dedykowane do Mazdy MPS/speed a, że progi, tylny zderzak mam z MPS to pasują <serduszka>
Z przednim spliterem był mały problem bo dziury montażowe nie pasowały ale ogólnie na szerokość itd siedzi dobrze.

W wolnej chwili porobię w końcu zdjęcia i zajmę się profilem – praca mnie pochłonęła :/
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez chudymud » 13 wrz 2017, 17:47

Pykła mi okrągła sumka :D

DSC_1171.jpg


Za 15 dni teoretycznie mam wykonać serwis w ASO. Dwoje się i troje jaki olej wlać. Macie jakieś sugestie? Na forum tego dużo ale nikt nie pisze o odczuciach itd.

Ile płynu hamulcowego jest potrzebne przy wymianie w litrach – też muszę wymienić. <glupek2>
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez francesco_franco » 13 wrz 2017, 17:56

W mojej opinii jeżeli zalejesz olej zgodny ze specyfikacją z książki, to nie odczujesz różnicy. A za 10 tyś i tak wymienisz na nowy. Ja miałem Castrol, teraz bedzie Valvoline. Z hamulcowym dobre pytanie, raczej więcej niż 0.5 a mniej niż 1l. Więc dwie bańki :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ezg_siwy » 14 wrz 2017, 09:20

Chudy, ja Ci polecę Millersa. Już 3-ci raz zalany u mnie i autko się świetnie spisuje. Od Dexelii odwiodły mnie negatywne doświadczenia niektórych oraz fakt, że to nie jest prawdziwy pełen syntetyk, a Millers owszem.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez twardy103 » 14 wrz 2017, 10:41

A ja bym polecił (tak jak pisałem na PW) – ENEOS Hyper Premium 5w30 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Norreca » 14 wrz 2017, 11:16

Co do oleju to ja nie lubie zmieniac na inny niz fabryczny jezeli nie ma problemow. (jak sa problemy to zazwyczaj nie z powodu oleju)
na fabrycznym sa wszystkie testy i to dziala dobrze... jak dzial po co zmieniac, nie lubie jak ktos jest "madrzejszy" niz inzynierowie ktorzy to przetestowali i zaprojektowali (zboczenie zawodowe) to nie jakies vizualne bzdury gdzie kazdy moze swoje robic.

plyn hamulcowy jedna puszka powinna wystarczyc to jest ponizej 1L.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez chudymud » 19 wrz 2017, 16:17

Jutro auto jedzie do Andory delara Mazdy w Krakowie.

Jak się dowiedziałem ile wyniesie "mały serwis" obejmujący :

– wymianę oleju,
– wymianę filtra kabinowego,
– wymianę filtra oleju,
– wymianę filtra powietrza

to osiwiałem i stwierdziłem, że kupie we własnym zakresie wszystkie filtry i olej a dam jedynie do nich auto na samą usługę wymiany z kontynuacją DSR'a.

Za sam olej powiedzieli mi 287zł – cena z pupy widząc co się dzieje na allegro gdzie za to samo płacimy 111zł.

Dlatego też zainwestowałem w lepszej jakości filtry :

– Filtr Oleju K&N HP-1002 : http://allegro.pl/k-n-hp-1002-filtr-ole ... 00631.html
– Filtr kabinowy MANN CU26008: http://allegro.pl/mann-filtr-kabinowy-c ... 99821.html
– Filtr Powietrza : już leży stożkowy CAI K&N po serwisie będzie podpinany.
– Olej Dexelia 5W30 : http://allegro.pl/mazda-dexelia-ultra-5 ... 86898.html

Sama usługa wymiany wszystkiego to 307zł wraz z wymianą korka oleju, który trzeba zawsze wymienić (15zł).

Na szczęście poprzedni właściciel wymieniał płyn hamulcowy wraz z olejem w skrzyni – tak wychodzi z dsr – więc mam spokój :D

23.09 – ŁG AutoSerwis robi DynoDay w Krakowie. Hamowanie 79zł z tego co mi się obiło o uszy. Ktoś się wybiera?

Poniżej kilka fotek z komórki dla historii auta :D
Załączniki
2017-07-11 10.05.59 1.jpg
DSC_0344.jpg
DSC_0348.jpg
DSC_1118.jpg
DSC_1122.jpg
DSC_1125.jpg
IMG_20170709_123637_443.jpg
IMG_20170829_221531_883.jpg
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez Norreca » 19 wrz 2017, 20:25

z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez chudymud » 21 wrz 2017, 17:41

Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


Powiedziano mi, że to koszt około 850zł z filtrami. W takim wypadku zaoszczędziłem około 300zł mając bardzo dobrej jakości filtry i oczywiście wpis do DSR.

Z ciekawostek jest akcja serwisowa (na którą się załapałem) wymiany siłowników bagażnika – ponoć jest jakaś nieszczelność – i dodatkowo w fotelach kierowcy są wymieniane tuleje (czy tam podkładki), które pękają i muszą zostać wymienione. Jest to jakaś ważna akcja także jak ktoś ma podobny model to myślę, że się warto zainteresować :)

EDIT : "powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją."

Więcej info tutaj : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13207
i dodatkowo odnośnie siedzeń – jest to najnowsze : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13382

Na poprzednim oleju i filtrach przejechałem 13500km i powiem Wam, że jest zauważalna różnica po wymianie. Auto zdecydowanie lepiej się napędza nie wiem czy nie jest to spowodowane lepszą przepustowością filtra – choć nie wiem czy ma to jakiś związek.

Wiem, że sam filtr ma metalowa konstrukcje o pogrubionych ściankach wytrzymuje większe ciśnienie oleju w samym filtrze a dodatkowo chroni od sypkiego terenu, kamyków itd (u mnie akurat się to nie sprawdzi :D).
Największą zaletą filtra czego nie ma w innych filtrach to zawór odcinający, który eliminuje suche rozruchy, zapobiega przedostawaniu się oleju do skrzyni korbowej podczas wyłączania silnika. Jest to niewątpliwie duża zaleta filtra. Nie zlokalizowałem co prawda tego zaworu z zewnątrz i nie wiem jak wygląda dlatego muszę wierzyć na słowo i opinie użytkowników, że jest :)

Teraz pozostało założyć dolot K&N i jechać na hamownie zobaczyć czy coś się pozmieniało :) <faja>
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez twardy103 » 21 wrz 2017, 21:20

A mierzyłeś sobie moc przed tą zmianą? Trzyma fabrykę?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2017, 16:55 przez twardy103, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Norreca » 21 wrz 2017, 22:59

chudymud napisał(a):
Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


Powiedziano mi, że to koszt około 850zł z filtrami. W takim wypadku zaoszczędziłem około 300zł mając bardzo dobrej jakości filtry i oczywiście wpis do DSR.

Z ciekawostek jest akcja serwisowa (na którą się załapałem) wymiany siłowników bagażnika – ponoć jest jakaś nieszczelność – i dodatkowo w fotelach kierowcy są wymieniane tuleje (czy tam podkładki), które pękają i muszą zostać wymienione. Jest to jakaś ważna akcja także jak ktoś ma podobny model to myślę, że się warto zainteresować :)



no to drożnej niż w DE :) ja placilem za caly komplet 160E.

akcja serwisowa jest, muszę wymienić moje są nieszczelne i pordzewiały końcówki. Dostałem listy z salonu aby się stawić.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez ezg_siwy » 22 wrz 2017, 11:50

Ten filtr oleju taki "smartny" jest? :)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez McMan » 22 wrz 2017, 12:57

chudymud napisał(a):
Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


i dodatkowo odnośnie siedzeń – jest to najnowsze : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13382


dzięki za info – mój numer się łapie.. mimo, że sedan :|
do aso mam rzut beretem, to podjadę zapytać.

Temat Twojej trójki śledzę pilnie <blant>.. będzie na tapecie mojego smartfona, OK? :D

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez jaaco » 22 wrz 2017, 22:35

Ja tak sobie myślę, jakby na mojej wyglądało takie skrzydło jak u Ciebie :) Ile jest warty taki spoiler? Opłaca się chyba kupić całą klapę za 600zł, nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez reg » 24 lis 2017, 23:54

Mijałem ją na ulicy, w ruchu wygląda lepiej niż na zdjęciach. Chyba najładniejsza BL jaką widziałem na żywo. I na dodatek błyszczała się jakby wyjechała prosto z salonu mimo takiej pogody i syfu na drodze. Gratuluję takiego egzemplarza <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 23:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez Xsanders1987 » 23 sty 2018, 11:11

Witaj Chudy
Zrobiłeś niesamowitą robotę ze swoją Madzią :D . Mam mazde z takim samy silnikiem i chciałem zapytać czy zgodnie z zapowiedzią po modyfikacji wydechu i zrobieniu dolotu udało Ci się ją zchamować i sprawdzić czy coś to dało ?? Strasznie jestem ciekaw bo chciałem zrobić to samo i zastanawiam się czy warto.
Z góry dzięki za odpowiedz i szerokości. :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2017, 14:08
Posty: 1
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-DISI

Postprzez Nightfall » 27 sty 2018, 21:10

Kolejne autko i kolejne cudeńko <serduszka>
Aż się napatrzeć nie można :D
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez michasiek » 7 mar 2018, 22:33

Widze że za rzadko na forum zagladam bo tu takie rodzynki mnie omijaja :|

Piękne koło ku&&a m&ć <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Polowałem na Worki CR KAI, Kiwami lub Emotion ale nic sensownego nie było. Teraz znów myślę o kołach :]
Spas jest tłusty, ale to już wiesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy