Mazda3 BM SH-VPTS '14 2.2 Diesel

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez jabi666 » 1 kwi 2017, 17:26

Czesc!

Jak to sie zaczelo:

Dwa miesiace temu stalem sie posiadaczem Mazdy 3 z 2014 roku, wczesniej jezdzilem Mazda 3 BK z silnikiem 1.4, autko super, nigdy nie zawiodlo, jednak ze wzgledu na wszechobecna korozje i zbyt maly silnik zaczalem sie rozgladac za czyms innym, duzo myslalem o BMW Hondzie czy Mazdzie 6 GH.
Cos mnie podkusilo zeby obejrzec Mazde 3 BM, no i bylo postanowione, lecz dlugo szukam jakis sensownych ofert, moja stara mazde wycenialem na jakies 500 euro, niestety w irlandii strasznie spadly ceny starszych samochodow.
Odkrylem lepsza opcje, kupno samochodu od dealera mazdy i oddanie starej na zlom. Najpierw pojechalem do salonu zrobilem jazde probna modelem z tego roku zeby miec porownanie i rozpoczalem poszukiwania.
Ostatecznie 200 kilometrow ode mnie udalo mi sie znalezc w rozsadnej cenie samochod, ktory kupilem, stara poszla na zlom i obcieli mi 2500 euro z ceny (w irlandii jest duza presja na pozbywanie sie starszych aut z drog).

Opis:

Mazda 3 Sedan Skyactiv-D
Silnik: 2.2 ON 150 KM
Wersja nadwozia: BM
Rok produkcji: 2014 (pierwsza rejestracja 2014)
Przebieg w momencie zakupu: 95000 km
Przebieg w momencie zalozenia watku 99400 km
Lakier: metalic
Wersja wyposazenia: Executive SE

Na samochod dostalem pelna gwarancje na 15000 przebiegu, dokupilem gwarancje na kolejny rok niestety ta juz nie pokrywa wszystkiego.
Jak na razie bylem juz raz na warsztacie, bo przy gaszeniu mignal mi check, okazalo sie ze przepustnica zasyfiona, zostala wyczyszczona i od dluzszego czasu nic sie nie pojawia.

Plany na przyszlosc:
– Felgi 18"
– Montaz kamery cofania
– Mirror Sceening – zainstalowany

Ogolne wrazenia:
Z samochodu jestem bardzo zadowolony, silnik daje rade przy kazdej predkosci, skrzynia dziala na tak zwany "klik", hamulce sa swietne, zawieszenie troszke za bardzo plywa, ale pomysle jak to zmienic.
Uwielbiam tym autem jezdzic, daje ogromna frajde z jazdy i zawsze po opuszczeniu auta spogladam sie w tyl, bo prezentuje sie swietnie.

Zdjecia:
Załączniki
16667341_832210700252156_1759688158_o.jpg
Pierwsze zdjecie po kupnie
20170401_092720.jpg
Nie mam garazu, musialem wykorzystac miejsce pracy do umycia samochodu, zreszta nie pierwszy raz xD.
20170401_101927-2.jpg
Suszenie
20170401_101833.jpg
Wnetrze
20170401_102019.jpg
20170401_101957.jpg
Koncowy efekt
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez ezg_siwy » 3 kwi 2017, 08:27

Piękna. Szerokości :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez sylwia323F » 3 kwi 2017, 18:05

BM najlepszy wybór :)
Bezawaryjności i szerokości :)
Czytaj forum tu masz mnóstwo pomysłów na mody :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez KMBak » 5 kwi 2017, 20:49

Większe koło i będzie git. :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez jabi666 » 6 kwi 2017, 18:42

Wieksze kolo bedzie napewno, pewnie jakos pod koniec lata.
Wczoraj zamontowalem kamerke, ktora pelni role videorejestratora, ale jako ze nie lubie miec czegos przyklejonego na szybie, a z drugiej strony brak wejscia 12V wymaga przeprowadzenia kabli przez pol auta.
Zamontowalem ja przy zaglowku od siedzenia pasazera, lekko przyblizylem obraz i po nocnym tescie wydaje sie ok, ale jutro to dokladniej ocenie.

Tak sie tylko zastanawiam, czy to normalne zeby w 3 letnim aucie byla rdza na dolnych wahaczach z przodu i z tylu?
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez darrecki » 15 kwi 2017, 13:49

Dalej uważasz że hamulce są świetne? Bo u mnie jest nędza, a wg serwisu tak ma być. Tyle, że u mnie przebieg 2x mniejszy także ciężko sobie wyobrazić co będzie za kilka lat. Na początku owszem, było super teraz pedał twardy i idzie się spocić przy nagłym hamowaniu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez jabi666 » 21 kwi 2017, 19:35

Tak szczerze i zupelnie subiektywnie, to tak hamulec twardy prawie od poczatku. przy gwaltownym wyprzedzaniu i dohamowywaniu czuc efekt. Przy duzych predkosciach daja sie we znaki wibracje, ale tarcze z przodu juz mam dojechane i max 6 miesiecy i ida do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez mirfex69 » 26 kwi 2017, 21:20

jabi666 napisał(a):Wieksze kolo bedzie napewno, pewnie jakos pod koniec lata.
Wczoraj zamontowalem kamerke, ktora pelni role videorejestratora, ale jako ze nie lubie miec czegos przyklejonego na szybie, a z drugiej strony brak wejscia 12V wymaga przeprowadzenia kabli przez pol auta.


Eeeeech te skosnookie slicznotki..co jedna to ladniejsza <serduszka> Twoja jest tego przykladem :)
Przesiadlem sie do hatcha ale jeszcze niedawno smigalem sedanem wiec z sentymentem spogladam na Twoje fotki :)
Kamerke mam na szybie choc tez nie lubie tam niczego ale co zrobic.Ja puscilem przewod w narozniku podsufitki,pozniej pod plastikiem slupka a dalej juz latwizna-pod uszczelka,listwa progowa i fotelem do gniazda w podlokietniku.Caly zabieg 10min. i nic nie drynda w aucie <ok>
Niech wozi bezpiecznie ,wygodnie i bezawaryjnie kolego <spoko>
PS.A jak mozna jezdzic z drugiej strony i tak nie ogarniam <glupek2>
Ostatnio edytowano 23 paź 2017, 18:42 przez mirfex69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 21:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez jabi666 » 21 maja 2017, 23:22

Jestem leworeczny, wiec dla mnie lepiej jest jezdzic po lewej stronie drogi i biegi zmieniac lewa reke, po za tym nauczylem sie tu jezdzic, wiec troche inaczej do tego podchodze, a z drugiej strony to tylko przyzwyczajenie i mozna je zastapic innym w razie potrzeby.
Gust jest gustem, mi osobiscie hatchback sie nie podoba w ogole ale ma jedna zalete, dwa wystajace wydechy, ale jakos wole bryle sedana, dluga maska pozniej wejscie na szybe dach i zejscie do samego bagaznika, a pozniej sciecie w dol, samochod z boku wyglada na dluzszy i taki skonczony. to tylko moja opinia
Kamerke podczepie za lusterko w srodku, niestety wibracje na fotelu sa zbyt duze i stabilizacja obrazu nie wyrabia.
Tym czasem dokupilem 4 owiewki na szyby.
Dosc mocno rozmyslam nad remapem silnika, juz nawet rozmawialem z pracownikiem jednej firmy, ale stwierdzil bez zadnych kontroli ze bedzie +30 koni, nie potrafil uzasadnic dlaczego akurat tyle, wiec troche sie obawiam ze daja jakiegos gotowca zeby bylo, ale czy tyle jest niewiadomo, wiec szukam dalej
Załączniki
_DSC0015-4.jpg
_DSC0017.jpg
_DSC0029.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez darrecki » 22 maja 2017, 07:36

jabi666 napisał(a):Dosc mocno rozmyslam nad remapem silnika, juz nawet rozmawialem z pracownikiem jednej firmy, ale stwierdzil bez zadnych kontroli ze bedzie +30 koni, nie potrafil uzasadnic dlaczego akurat tyle, wiec troche sie obawiam ze daja jakiegos gotowca zeby bylo, ale czy tyle jest niewiadomo, wiec szukam dalej


+30 koni to mało, pewnie założyli by jakiegoś czipa i tyle. Dobry remap (a w zasadzie uniwersalny program) daje jakieś 200hp / 460Nm. Dodatkowe strojenie w zasadzie tylko wyrówna przebieg wykresu, bo większych przyrostów już się nie da osiągnąć. I powiem Ci że warto – auto drze asfalt jak szalone!
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez tomeq83 » 22 maja 2017, 09:07

jabi666 napisał(a):Tak sie tylko zastanawiam, czy to normalne zeby w 3 letnim aucie byla rdza na dolnych wahaczach z przodu i z tylu?


Czy to normalne, to jak na dzisiejsze czasy żeby 3 letnie auto chwytało rudą- wydaje mi się, że nie. Natomiast w poprzednim modelu M3 BL ruda po około >3 latach wyszła właśnie w pierwszej kolejności na wahaczach, na śrubach, tylna belka, podłużnice.

Tak to wygląda po 5 latach:

Ciekaw jestem jak to teraz wygląda w modelach BM z początku produkcji. Zawsze możesz konserwę rzucić jak Cię kuje w oczy.
Załączniki
P7200910.JPG
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez jabi666 » 26 paź 2017, 21:38

Mazda przeszla szczegolowy przeglad u dilera mazdy. Zostal wymieniony olej, filtr oleju i na moje zyczenie filtr paliwa. filtr powietrza sam wymienilem pare miesiecy temu. do tego auto zostalo przebadane techniecznie przed przegladowo i przyczepili sie tylko do zbyt duzej rdzy na tylnych tarczach.
Co najciekawsze zalali mi olej Castrol Magnatec 5W30 C3, pokazali mi niby papier ze mazda rekomenduje ten olej na irlandie, ale mam pewne watpliwosci co do tego, silnik brzmi ciut inaczej na tym oleju(bardziej dieslowsko).
Zaopatrzylem sie ostatnio w kolo zapasowe znalezione na zlomie z mazdy 3BK. pasuje idealnie, ale od razu mowie ze nakretki trzeba miec z dziura bo kolo wchodzi glebiej i oryginalne nakretki nie dokrecaja kola.

Odnosnie rdzy, jest podobnie jak napowyzszym zdjeciu, mialem okazje widziec auto od spodu na podnosniku i poza wahaczami nie widac rdzy, jednakze jest mocno oplastikowana od spodu.

Zrobilem juz autem ponad 20k kilometrow i jestem w stanie stwierdzic ze jezdzi to dobrze, ESP dziala dobrze, auto jest nadsterowne, skreca tam gdzie sie chce, aczkolwiek tylem potrafi lekko wyrzucic, ale to trzeba wjechac na rondo zbyt szybko.
Spalanie przy 2.2 dieslu da sie spokojnie osiagnac na poziomie 5.5 litra przy 30 kilumetrowej trasie(miasto, trasa, miasto – gdzie miasto to max 5 kilometrow w calosci), aczkolwiek jak jechalem za kolega, ktory mial problem z cewka na cylindrze i sie toczylismy 200 kilometrow po autostradzie przy predkosci okolo 100 na godzinie, spalanie na 5 biegu bylo 4.5, ale trzeba tez powiedziec ze w Irlandii jest sporo gorek.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez jabi666 » 6 lut 2019, 16:25

Samochod sprzedany, wrocilem do kraju. Kupilem mazde 6 GH 2.5, niedlugo utworze nowy temat.

Prosze administracje o zamkniecie tego watku.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez darrecki » 6 lut 2019, 17:51

Przyznam, że trochę boli fakt, że za swoją 3 2014 i żony 2 2015 pewnie nie wystarczyło by jedną 3 z podobnego rocznika i wyposażenia. Polska drogi kraj
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy