Mazda3 BL Y6 '09 Graphite Mica Exclusive+
Gauss, tak jak rozmawialiśmy, najważniejsze obroty przy eksploatacji i nie będzie problemów.
Niestety czasem ASO woła niemoralne ceny za serwis, nie wiadomo czym to jest podyktowane :/
Niestety czasem ASO woła niemoralne ceny za serwis, nie wiadomo czym to jest podyktowane :/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Generalnie chyba rozpracowałem o co chodzi, ale będę to obserwował. Dotychczas zdarzało mi się prawdopodobnie wyłączyć silnik w momencie gdy trwał proces wypalania. Objawiało się to tym że po wyłączeniu silnika nadal pracował wentylator i stąd prawdopodobnie pojawiał się błąd który brzmiał: "P2458 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration". Dzisiaj pojechałem na ekspresówkę i jeździłem powyżej 3k obrotów przez 10-15 minut na razie błąd się nie pojawił. Obserwuję dalej. Jeśli chodzi o styl jazdy to pamiętałem rady Marianka, ale widocznie troszkę za nisko kręciłem silnik.
Dopisano 5 sty 2017, 23:13:
Norecca do pracy mam dwupasmówkę i pokonuję Nią jakieś 12 km w jedną stronę. Przedtem trochę stania w korkach i faktycznie może na zbyt wysokich biegach jeździłem. Oprócz tego co 1-2 tygodnie dłuższa trasa od 3 marca 2016 uzbierało się ponad 20kkm więc nie jest aż tak źle.
Dopisano 5 sty 2017, 23:15:
Aha i co rozumiesz przez 300-400 km?
Dopisano 5 sty 2017, 23:13:
Norecca do pracy mam dwupasmówkę i pokonuję Nią jakieś 12 km w jedną stronę. Przedtem trochę stania w korkach i faktycznie może na zbyt wysokich biegach jeździłem. Oprócz tego co 1-2 tygodnie dłuższa trasa od 3 marca 2016 uzbierało się ponad 20kkm więc nie jest aż tak źle.
Dopisano 5 sty 2017, 23:15:
Aha i co rozumiesz przez 300-400 km?
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
tym silnikiem jak chcesz dobrze jeździć i w miarę oszczędnie i porządnie radze trzymać obroty na pierwszych 4 biegach pomiędzy 1,5k a 2,1k... natomiast dwa ostatnie lub jeden (zależny jaka masz skrzynie) nie schodził bym poniżej 1,8k.
ja nie schodzę poniżej 1,5k obrotów, nie gazuje na zimnym i nie wyłączam od razu po trasie
wypalanie jest automatyczne i uruchamia się co 300-400km przejechanych, obojętnie co robisz... dlatego czasem jak podjeżdża się do garażu czy na parking nagle się wypalanie uruchamia i czuje się od razu iż auta jest "gorące" (duże ciepło z silnika) i dziwny zapach
pierwszy raz jak tak miałem to się przestraszyłem ze coś się zwędziło ale jak jedziesz w trasie to nie czujesz tego zapachu etc.
ja nie schodzę poniżej 1,5k obrotów, nie gazuje na zimnym i nie wyłączam od razu po trasie
wypalanie jest automatyczne i uruchamia się co 300-400km przejechanych, obojętnie co robisz... dlatego czasem jak podjeżdża się do garażu czy na parking nagle się wypalanie uruchamia i czuje się od razu iż auta jest "gorące" (duże ciepło z silnika) i dziwny zapach
pierwszy raz jak tak miałem to się przestraszyłem ze coś się zwędziło ale jak jedziesz w trasie to nie czujesz tego zapachu etc.
- Od: 10 sty 2013, 12:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Tak mniej więcej jeżdżę. Dzisiaj błąd się znowu pojawił i pierwsze podejrzenie padło na możliwy brak ELOYSu więc zacznę od sprawdzenia czy coś w ogóle tam w zbiorniczku jest, co dalej zobaczymy.
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Trochę czasu minęło, ale napiszę co dalej w mojej sprawie błędu P2458 i P1402. Pojechałem do Pana Leszka, ten sprawdził zarówno EGR (błąd 2) i DPF (bład 1). W przypadku EGR powiedział, że zawór niby ok działa jak trzeba, a błąd może się brać stąd, że czasami się podobno ten zawór przycina – co wy na to?. Co do DPF to uzupełnił ELOYS – wyszło niby prawie 2 litry dolewki. Czy Waszym zdaniem to pełna objętość zbiornika czy jest on może większy? Czasami zdarzało się, że pojawiał mi się błąd 2548 (brak ELOYSU) więc to by się zgadzało. Po dolewce ELOYSu i zatankowaniu auta niestety błędy P2458 i P1402 się powtarzają. Czy możliwe że to wynika z tego, że czasami jeżdżę po mieście i dochodzi do przerwania procesu wypalania. Z opinii mechanika wynika, że filtr jest drożny i dopalanie działa, sprawdzał różnice ciśnień przed i za filtrem i był jej brak. Czy to normalne, że pojawia się ten błąd? Czy może szukać innej lepszej diagnozy?
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Ostatecznie moja przygoda z DPF skończyła się na wymianie na "nowy". Pojawianie się błędu P2548 na OBD przerodziło się ostatecznie w wejście silnika w tryb awaryjny. Geneza problemów z DPF moim zdaniem była mniej więcej taka:
Auto kupiłem z dość niskim przebiegiem w 2016 roku – od 2010 przejechało 88 kkm. Stąd wniosek, że auto robiło krótkie dystanse a tego jak wiemy nie lubią te filtry cząstek stałych. Żywotność filtra, jak gdzieś wyczytałem, to 120 tys. km. Mi padł przy 118 tys. km, więc to by się zgadzało.
Wymianę filtra wykonałem, za poleceniem Pana Leszka z LB Japan Serwis, w firmie Kaliński w Chybach pod Poznaniem. Filtr został wymieniony na regenerowany, cena do przełknięcia bo 1200 PLN. Muszę również dodać, że tak profesjonalnego i czystego warsztatu to ja nigdy nie widziałem (no może poza Garage Patrick Petit & Zn – tam skąd kupowałem Mazdę). Umówiłem się na konkretną godzinę i po 3h auto miałem u siebie działające jak trzeba. Dodatkowo auto zostało podłączone pod komputer i wyzerowano wszelkie błędy związane z układem wydechowym. W tej chwili po 10 tys. km wszystko działa jak trzeba. W tej chwili dbam o to żeby auto przegonić. Wypalanie włącza się co jakiś czas, wszystko w jak najlepszym porządku.
Od ostatniego postu u Pana Leszka z LB Japan Serwis, wymieniłem olej, filtr oleju, pasek rozrządu, pasek wieloklinowy, pompę wody. rolkę napinacza oraz rolkę prowadzącą, uszczelki. Po wymianie pasków, silnik pracuje o wiele przyjemniej. Brak charakterystycznych dźwięków cyklicznych, które pojawiają się przy zużytym pasku. Wszystkie części zakupione w mazdaparts.
Auto kupiłem z dość niskim przebiegiem w 2016 roku – od 2010 przejechało 88 kkm. Stąd wniosek, że auto robiło krótkie dystanse a tego jak wiemy nie lubią te filtry cząstek stałych. Żywotność filtra, jak gdzieś wyczytałem, to 120 tys. km. Mi padł przy 118 tys. km, więc to by się zgadzało.
Wymianę filtra wykonałem, za poleceniem Pana Leszka z LB Japan Serwis, w firmie Kaliński w Chybach pod Poznaniem. Filtr został wymieniony na regenerowany, cena do przełknięcia bo 1200 PLN. Muszę również dodać, że tak profesjonalnego i czystego warsztatu to ja nigdy nie widziałem (no może poza Garage Patrick Petit & Zn – tam skąd kupowałem Mazdę). Umówiłem się na konkretną godzinę i po 3h auto miałem u siebie działające jak trzeba. Dodatkowo auto zostało podłączone pod komputer i wyzerowano wszelkie błędy związane z układem wydechowym. W tej chwili po 10 tys. km wszystko działa jak trzeba. W tej chwili dbam o to żeby auto przegonić. Wypalanie włącza się co jakiś czas, wszystko w jak najlepszym porządku.
Od ostatniego postu u Pana Leszka z LB Japan Serwis, wymieniłem olej, filtr oleju, pasek rozrządu, pasek wieloklinowy, pompę wody. rolkę napinacza oraz rolkę prowadzącą, uszczelki. Po wymianie pasków, silnik pracuje o wiele przyjemniej. Brak charakterystycznych dźwięków cyklicznych, które pojawiają się przy zużytym pasku. Wszystkie części zakupione w mazdaparts.
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Super, cieszę się że problem został rozwiązany . Niech się wozi jak trzeba i łyka kilometry.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Auto przygotowane już prawie całkowicie do zimy. Zestaw kół zimowych założony, wycieraczki zmienione na KAMOKA – moim zdaniem dużo lepsze od oryginalnych. Te drugie kupiłem zaraz po zakupie i nie wystarczyły na długo, natomiast KAMOKA w zasadzie cały rok mi dobrze służyły, więc patrząc na ich cenę w stosunku do oryginalnych wybór znów padł na nie, oczywiście w Mazdaparts.pl
Myślałem, że w tym roku uda mi się zabezpieczyć podwozie, ale chyba nie będę miał nadmiarowej gotówki. Zobaczymy może się uda w styczniu. Z ciekawszych rzeczy, to bateryjka w M3 przy temperaturach bliskich zeru, gdy auto stało na dworze nie dawała rady. Z racji tego, że pewnie w tym roku znowu sporo będę jeździł na biegówki do Jakuszyc, a tam potrafi być zimno postanowiłem zmienić źródło zasilania. Jak się okazało w samochodzie był jeszcze fabryczny aku czyli miał około 8 lat – moim zdaniem sporo jak na diesla. Wybór padł na Yuase (dzięki KMBak za zestawienie w dziale FAQ). Chciałem włożyć YBX3030, ale akurat w Poznaniu nie mieli, a czekać nie mogłem więc włożyłem YBX3068.
To w zasadzie to samo co YBX3030, natomiast posiada progi, które w niczym nie przeszkadzają przy instalacji w Maździe 3 BL.
Swoją drogą dostęp do aku bardzo dobry. Jak widziałem jak przy zakładaniu ludzie z firmy akumulatorowej się męczą w VW czy Nissanach to stwierdziłem, że robienie tego w M to bułka z masłem. Po założeniu akumulatora sprawdziliśmy jeszcze ładowanie. Było 14.46 V czyli w zasadzie książkowo.
Przebieg Mazdy w tym momencie to 129633 km
Myślałem, że w tym roku uda mi się zabezpieczyć podwozie, ale chyba nie będę miał nadmiarowej gotówki. Zobaczymy może się uda w styczniu. Z ciekawszych rzeczy, to bateryjka w M3 przy temperaturach bliskich zeru, gdy auto stało na dworze nie dawała rady. Z racji tego, że pewnie w tym roku znowu sporo będę jeździł na biegówki do Jakuszyc, a tam potrafi być zimno postanowiłem zmienić źródło zasilania. Jak się okazało w samochodzie był jeszcze fabryczny aku czyli miał około 8 lat – moim zdaniem sporo jak na diesla. Wybór padł na Yuase (dzięki KMBak za zestawienie w dziale FAQ). Chciałem włożyć YBX3030, ale akurat w Poznaniu nie mieli, a czekać nie mogłem więc włożyłem YBX3068.
To w zasadzie to samo co YBX3030, natomiast posiada progi, które w niczym nie przeszkadzają przy instalacji w Maździe 3 BL.
Swoją drogą dostęp do aku bardzo dobry. Jak widziałem jak przy zakładaniu ludzie z firmy akumulatorowej się męczą w VW czy Nissanach to stwierdziłem, że robienie tego w M to bułka z masłem. Po założeniu akumulatora sprawdziliśmy jeszcze ładowanie. Było 14.46 V czyli w zasadzie książkowo.
Przebieg Mazdy w tym momencie to 129633 km
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
No i elegancko
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dzisiaj do Mazdy wszedł nowy olej, wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, oleju oraz paliwa). To już druga taka wymiana od zakupu. A samego oleju z filtrem oleju 4. Dodatkowo u Pana Leszka z LB Japan Serwis mazda dostała nowe klocki hamulcowe marki TRW.
Aktualny przebieg: 130068 km.
Wkrótce wrzucę kilka zdjęć po szorowaniu – chociaż ostatnio na niewiele się ono zdaje.
Aktualny przebieg: 130068 km.
Wkrótce wrzucę kilka zdjęć po szorowaniu – chociaż ostatnio na niewiele się ono zdaje.
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Panowie, taka mała obserwacja – nie wiem na ile słuszna. Generalnie do czerwca 2017 auto miało średnie spalanie na poziomie 6.9/100 km. Po wymianie FAP która miała miejsce 6 czerwca 2017 spalanie na poziomie 6.4/100 km. Generalnie auto użytkuję cały czas w ten sam sposób.
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Nie jest to pewne, wszystko zalezy od programu jaki bedzie mial wgrany a nie od usuniecia czesci.
zreszta nie usuwa sie tej czesci i nie powinno bo jest to zle dla auta i otoczenia.
zreszta nie usuwa sie tej czesci i nie powinno bo jest to zle dla auta i otoczenia.
- Od: 10 sty 2013, 12:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Średnia ze 100 tankowań. 6,4 l/100
- Od: 27 lip 2014, 19:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
PODSUMOWANIE 2017
Dystans: 21558 km
Średnie spalanie: 6,54 litrów/100km
Spalone paliwo: 1412 litrów
Najlepszy zasięg: 831 km – spalanie 5,4 litrów/100 km (wyjazd wakacyjny)
Najgorszy zasięg: 568 km – spalanie 7,8 litrów/100 km (ciągle miasto)
Awarie:
– DPF – zamiana na zregenerowany, tak naprawdę powinno to się znaleźć w części eksploatacja, bo "zapchał się" po około 118000, czyli prawie jak przewiduje producent.
Eksploatacja:
– wymiana rozrządu
– wymiana paska wieloklinowego
– wymiana pompy wody
– wymiana klocków hamulcowych
– 3-krotna wymiana oleju i jego filtra
– 2-krotna wymiana wszystkich filtrów (powietrza, powietrza w kabinie, paliwa)
– wymiana wszystkich wycieraczek
– wymiana akumulatora
Dystans: 21558 km
Średnie spalanie: 6,54 litrów/100km
Spalone paliwo: 1412 litrów
Najlepszy zasięg: 831 km – spalanie 5,4 litrów/100 km (wyjazd wakacyjny)
Najgorszy zasięg: 568 km – spalanie 7,8 litrów/100 km (ciągle miasto)
Awarie:
– DPF – zamiana na zregenerowany, tak naprawdę powinno to się znaleźć w części eksploatacja, bo "zapchał się" po około 118000, czyli prawie jak przewiduje producent.
Eksploatacja:
– wymiana rozrządu
– wymiana paska wieloklinowego
– wymiana pompy wody
– wymiana klocków hamulcowych
– 3-krotna wymiana oleju i jego filtra
– 2-krotna wymiana wszystkich filtrów (powietrza, powietrza w kabinie, paliwa)
– wymiana wszystkich wycieraczek
– wymiana akumulatora
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Zdjecia Niech się spisuje lepiej niż w 2017
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dobry rok temu parkując na parkingu w Jakuszycach usłyszałem, siedząc w środku samochodu, uderzenie. Prawdopodobnie ktoś idąc uderzył kijkiem narciarskim o auto. W efekcie moja lampa przybrała taki oto wygląd:
Dzisiaj udało mi się ją wymienić. Na allegro kupiłem egzemplarz w nienagannym stanie za 90 PLN. Nowa kosztuje około 600 PLN Sama wymiana przebiegła sprawnie. Miałem wprawę po wymianie guziczka otwierającego bagażnik – ten został zamieniony na nowy ale z Mazdy 2 – dużo tańszy a wygląda jednakowo, poza jedną małą plastikową wypustką którą łatwo da się zeszlifować.
W tym tygodniu planuję ledami oświetlić rejestrację. Zauważyłem że jedna z żarówek jest przepalona.
Przebieg: 135109 km.
Dzisiaj udało mi się ją wymienić. Na allegro kupiłem egzemplarz w nienagannym stanie za 90 PLN. Nowa kosztuje około 600 PLN Sama wymiana przebiegła sprawnie. Miałem wprawę po wymianie guziczka otwierającego bagażnik – ten został zamieniony na nowy ale z Mazdy 2 – dużo tańszy a wygląda jednakowo, poza jedną małą plastikową wypustką którą łatwo da się zeszlifować.
W tym tygodniu planuję ledami oświetlić rejestrację. Zauważyłem że jedna z żarówek jest przepalona.
Przebieg: 135109 km.
- Od: 23 sie 2015, 21:26
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Y6 Exclusive+ 2009 Hatchback
Przebieg masz taki że ledwo dotarta Moja tez z 2009 i właśnie wskakuje 248
- Od: 29 sie 2009, 13:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości