Mazda3 BK LF '04 Aero "Simply Clean" by rafałmazda ;)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez rafałmazda » 5 gru 2017, 18:06

no i ok, dziś to już Mazda mnie zdenerwowała :[ brak czasu na cokolwiek, a ona stwierdziła że skoro święta idą to choinkę trzeba ubrać
24831391_1481318748655303_1930174209753440729_o.jpg

Co prawda po kilkunastu minutach zniknęło. Zdążyłem tylko odczytać błąd C1145 , czyli prawy przód. Już z DR2K się umówiłem i będziemy patrzeć w przyszłym tygodniu co tam się stało – stawiam że wtyczka mogła się poluzować albo gdzieś izolacja ma przerwę, dostała się woda, zwarło i błąd wywaliło – obejrzymy to wyjdzie co i jak
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez francesco_franco » 6 gru 2017, 11:17

To Ci niespodziewajka :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez rafałmazda » 16 gru 2017, 18:54

Update:
W poniedziałek rozstałem się z Mazdą na lekko ponad 24h celem wymiany szyby w Jan Auto Szyby Płock. Tak jak wspominałem, padło na Pilkington. Jako że nie było z fabrycznym ściemniającym pasem, poprosiłem o naklejenie specjalnego pasa z folii (zabawa kosztowała mnie 100zł). Pas jest bardzo fajny z tego względu że jest cieniowany (ciemno na górze, jaśniej na dole), jednak nie wiem czy w przyszłości go nie zerwę ze względu na kreskę na końcu pasa, bo to jednak folia, a dwa – folia jak to folia, widać ryski co denerwuje na szybie bez jakichkolwiek defektów (przynajmniej póki co). Do tego od razu wpadły nowe wycieraczki, jakimi są płaskie oximo. Jeszcze nie testowałem, więc nie wiem jak się będą zachowywać. Wczoraj wieczorem na szybę nałożyłem FK 1000p i myślę że będzie się spisywać lepiej niż niewidzialna wycieraczka
IMG_20171215_182554.jpg
IMG_20171215_184120.jpg

Z ciekawostek – wczoraj na służbową podróż do Warszawy dostałem służbowy samochód, jakim była M3 BM '15 2.0 165PS, ~26tys przebiegu.
IMG_20171215_092900.jpg
IMG_20171215_104241.jpg

Myślałem że później po przesiadce do swojej BK złapię doła, jednak tak się nie stało i trochę mnie to zdziwiło :P Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie w BM, gdzie przy 170km/h wiatr szumi ciszej niż w mojej BK przy 100... Oraz Bose, które moim zdaniem gra bardzo dobrze :P mógłbym się przesiąść na BM, jednak silnik musiałby być 2.5 no i trzeba byłoby ją trochę pomodzić :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez marcin255 » 16 gru 2017, 19:20

Dlatego nie wybrałem nowej Mazdy , nie powaliła mnie poza paroma drobiazgami nie widziałem dużo więcej niż w mojej BK i też nie miałem doła po przejażdżce BM
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez KMBak » 16 gru 2017, 21:49

Marcin a KIA powala? Umówmy się – te auta nie mają nic takiego... Choć w mojej 6 radary i adaptacyjne ledy inne takie już wrażenie jakieś tam robią. Ale inna rzecz, że każdego powala coś innego. Jednego napęd innego 20 calowy tablet w kokpicie.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez marcin255 » 17 gru 2017, 05:42

Kia nie powala ale ma choć 1.6 turbo
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez KMBak » 17 gru 2017, 10:26

marcin255 napisał(a):turbo

Co dla Ciebie zaletą dla mnie wadą jest.
yoda-advice-always-in-motion-is-the-future.jpg
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez danrok » 17 gru 2017, 10:38

Dokładnie tak jak KMBak pisze – pojeździj sobie po trasie i zawsze czekaj aż turbo się schłodzi to Cię trafi po paru razach. Niestety ale o turbo trzeba dbać. A jak ktoś nie dba, to szybko ma wydatki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez marcin255 » 17 gru 2017, 20:21

Na szczęście jeszcze każdy może wybrać co chce :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez makmarc » 17 gru 2017, 21:09

Lepiej pokaż jak Twoja 3 wygląda, bo coś dawno jej nie widziałem. Wycieraczki OXIMO ... Temat wałkowany, kiedyś zachwycaliśmy się z Matthies nimi podczas Night Power w Olsztynie, ja potem zakupiłem, Mateusz chyba też i bardzo słabo się sprawowały, nie ma to jak Bosch dla mnie.

Co do wyborów i innych aut, to też mam fajne porównanie, bo z bratem ciotecznym w jednakowym czasie kupowaliśmy auta. I ja wziąłem GL, a on nową Optimę GT w kombi, 2.0T 245KM i co wyszło podczas naszego ostatniego spotkania? Świszczy, a nie jedzie. 3 próby ze świateł i za każdym razem łeb w łeb, a nawet na korzyść mojej M na dłuższym dystansie. O jakości wykończenia wnętrza w Optimie itp nie wspomnę, bo to porażka.
makmarc
 

Postprzez marcin255 » 18 gru 2017, 08:08

czyli autem o mocy 192 KM i 265 Nm objedziesz 245 KM i 350 Nm ? Kia ciągnie od 1350 rpm a Mazda największy moment ma przy 3250 rpm , no ciekawe , pewnie MPS też zostaje .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez expell » 18 gru 2017, 09:32

danrok napisał(a):zawsze czekaj aż turbo się schłodzi to Cię trafi po paru razach. Niestety ale o turbo trzeba dbać.


Zawsze można wrzucić turbotimer który zadba za nas :)

Ja ostatnio doszedłem do wniosku że następnym moim autem chyba będzie jakiś włoch z 1.4T-jetem, silnik fajnie rozwojowy, wytrzymały a i ubezpieczenie dużo niższe niż za 2.0, no i ciągnie od dołu.

makmarc napisał(a):nie ma to jak Bosch dla mnie


W zeszłym tygodniu założyłem AeroEco u siebie na przód, poprzednie Heynery pracowały ciszej po kilku miesiącach niż te nowo wrzucone <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez makmarc » 18 gru 2017, 09:50

marcin255 napisał(a):czyli autem o mocy 192 KM i 265 Nm objedziesz 245 KM i 350 Nm ? Kia ciągnie od 1350 rpm a Mazda największy moment ma przy 3250 rpm , no ciekawe , pewnie MPS też zostaje .


Wspomniałem gdzieś o jakimś MPS-ie? Pamiętaj, że dane z katalogu to suche fakty, a życie weryfikuje po raz drugi. Skoro tak dokładnie przeanalizowałeś dane jednego i drugiego auta, to sprawdź również np. wagę obu, albo przejedź się. Skrzynia biegów też robi swoje. W dodatku w trybie SPORT w Maździe wkręca się jak głupia na obroty. Jeśli mam jeszcze nadpisane na karcie z wideorejestratora to zgram i wrzucę, co by nie pozostać gołosłownym.
makmarc
 

Postprzez Socyopatic » 3 sty 2018, 23:05

Skrzynia ma bardzo duże znaczenie (przykład lex is 200 t który mając 245 koni jedzie sekundę wolniej do setki od bmki 3 też 2.0 turbo z identyczna niemal mocą i masą ale dużo lepiej ułożona skrzynia, 100-200 jest jeszcze większa różnica) , masa auta też swoje robi (nie bez powodu mazda od zawsze ma beznadziejnie cienkie blachy i zerowe niemal wygłuszenie), no i kierowca – sekunda różnicy do setki jest do zlikwidowania jak jeden ogarnia a drugi mniej. Podobnie jak swoje robią opony, felgi, waga hebli itp. Nie mniej nawet jeśli koreance dali ciała w kilku aspektach z powyższych to i tak przy testach 0-160 lub rolce 40-200 już raczej tak kolorowo dla GL by nie było..

Co do samych mazd 3, dla mnie BK w odpowiedniej wersji to najfajniejsza generacja ze wszystkich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Beny » 27 lut 2018, 20:07

A co tu taka cisza już drugi miesiąc <co?> Ruda ja zjadła :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez rafałmazda » 28 lut 2018, 22:22

chyba zostałem wywołany :P
Co do rudej to nic z tych rzeczy – DR2K potwierdzi moje słowa, że na BK mam więcej antykorozji niż lakieru hahaha
Mazda czuje się dobrze i czasami zdarza jej się dzielnie leczyć spod świateł wszelkiej maści Sebixów w ich bejemwju <glupek2> Przez zimę ją oszczędzałem dość mocno (kosztem opla), dopiero od niedawna zaczęła mnie znów wozić, a w te najgorsze śniegi i sole wyglądało to tak:
IMG_20180204_151226.jpg
IMG_20180204_151251.jpg
zdj z 04.02

czyściutka <serduszka> w sumie złompel też był wtedy po myjni, bo ojciec stwierdził że nie może na niego patrzeć jak pod domem stoi i pojechał umyć hahaha
Z modów to mam w planach drobne zabiegi kosmetyczne, ale dopiero wiosną i w sumie cieszyć się nią póki mogę, bo pojawiają się myśli żeby jeszcze na koniec tego roku bądź na początku przyszłego zamienić ją na jakieś RWD >200hp <diabełek>
Z nowości i jednocześnie na swoją obronę (dlaczego nic tu się nie dzieje), to po prostu nie mam czasu. Praca, zmiana pracy, szkoła... Za lekko ponad tydzień Mazda przez 3 miesiące będzie pokonywała dziennie ponad 80km na moje dojazdy do nowej pracy, ale po 3 m-cach znowu będzie to około 5km i wszystko wróci do normy <faja> W ogóle zacznie więcej jeździć, bo opel już w sumie wystawiony na handel :P
Jakieś większe update zdjęciowe wiosną jak w końcu zrobię jej porządną sesję papa
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Saleen » 1 mar 2018, 20:51

No to teraz bedzie tylko wszedzie slychac "SPRZEDAM OPLA!" <rotfl>

nie no powodzonka w sprzedawaniu, powaznie, a odnosnie madzi, to chyba nawet dobrze ze zacznie robic troszke wieksze trasy, przynajmniej silnik sie zdazy zagrzac :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez qczarq » 2 mar 2018, 19:15

Fajna sztuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2018, 10:11
Posty: 57 (0/4)
Skąd: Poznań
Auto: EVO X FE

Postprzez rafałmazda » 25 mar 2018, 17:18

Czas na małą aktualizację :P
Na weekend rozstałem się z Trójką, jednak już znowu jest u mnie. Nie było jej źle, ponieważ trafiła w ręce najlepszego "mechanika" w okolicy, czyli do DR2K, który jak zwykle profesjonalnie podszedł do tematu – jeszcze raz dzięki Darek <uklon>
Mazda miała dolegliwości w postaci mocnych wibracji nadwozia (coś jakby dwumas w klekotku padał), do tego piszczenie/szumienie/wycie/szuranie przy hamowaniu i piszczenie nawet wtedy, kiedy hamowanie się nie odbywało. Po wstępnych oględzinach i diagnozach "na szybko" odstawiłem Maździoszkę do Darka na zmianę przednich klocków (padło na Zimmermann'y), przejrzenie zacisków i poduszek silnika.
Kiedy ja siedziałem na uczelni, klocki zostały zmienione, zaciski przepatrzone, prowadnice wyczyszczone i nasmarowane, tłoczki również – temat hamulców załatwiony. Zostają wibracje. Po oględzinach okazało się, że z poduszkami silnika wszystko ok. Więc teoretycznie temat z głowy, jednak Darek nie odpuścił i zaczął robić pełną diagnostykę silnika. Wszystko zostało posprawdzane, wraz z parametrami wtryskiwaczy. No więc od czego wibracje? Dodatkowo Darek zarzucił, że silnik od dołu nie jedzie. Wpiął zaślepione na samym początku podciśnienie VRIS'ów i co? Wibracje silnika ustały, obroty na jałowym lekko się podniosły, silnik zaczął jechać od dołu. Co prawda klapki czasami delikatnie postukają, ale samochód zupełnie inaczej się zachowuje, pracuje równiej i gładziej. Obecnie zastrzeżeń do samochodu brak, więc tłucze kolejne kilometry. Aktualnie na szafie koło 207 tys i szybko rośnie, bo ciągle robię po 80km dziennie na dojazdy do pracy i jeszcze będę je robił minimum do końca maja <oczko> Póki co zdjęć brak, ale jak już pogoda się lekko ustabilizuje, będzie trzeba to zmienić i jakąś sesję się strzeli :D
Darek, gdybym gdzieś się pomylił, popraw mnie <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez makmarc » 25 mar 2018, 17:32

Wiesz, że bez zdjęć się nie liczy, a dwa ... Zmień logo w podpisie w końcu :P Poza tym chyba zapomniałeś już o innych kolegach :(
makmarc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy