Mazda3 BK LF '04 Aero "Simply Clean" by rafałmazda ;)
Napisane: 13 wrz 2016, 13:17
Witam miłośników Maździoszek w moim wątku gdyby ktoś mnie jeszcze nie kojarzył (chociaż byłem już chyba wszędzie ), przedstawiam się poprzednim tematem viewtopic.php?f=331&t=157688
Ale do rzeczy…
Przedstawiam Wam moją Czarnulkę
H I S T O R I A
Po tym jak moja "szóstka" skończyła swój żywot u mnie, zaczęły się poszukiwania następnego auta. Pierwsza myśl – Xedos 9, ale znaleźć egzemplarz w dobrym stanie graniczy z cudem, tak więc niestety odpuszczamy wyleje się fala hejtu, ale przyznam się – następna myśl? Szukamy E39. Szybko jednak się z tego wyleczyłem, bo albo rdza, albo spóźniłem się z telefonem, bo zaliczka została już wpłacona. Później patrzyłem na E46, ale jakoś nie widzę siebie w BMW. Ale chwila... Taki Maździarz jak ja ma zrezygnować z marki? No tylko co wybrać? Skoro Xedos odpada... 6GG przedliftowej już nie chciałem, bo 2 razy do tej samej rzeki się nie wchodzi. Na dobrego polifta mój budżet był troszkę za mały, tzn. były i to nawet sporo tańsze, ale... Za długo siedzę tu na forum, żeby dać się wkręcić No to szukamy BK w pakiecie. Jest! Za Katowicami, 370 km w jedną stronę. Ze sprzedającym przeprowadziłem wyczerpującą rozmowę. Mazda wręcz ideał, a skoro tak to jadę. Na miejscu naprawdę musiałem się powstrzymywać, żeby nie użyć przemocy wobec tego pajaca, który spas zderzaka robił kolanem. Co było nie tak? Cała do malowania, z tyłu zderzak zamocowany na wkręt... Szkoda gadać.
Później kolejną 3 w pakiecie ATH znalazłem. Bliżej domu, bo niecałe 80km, ale żeby ją odrdzewić to trzeba byłoby całą blachę robić. Tak oto wybiłem sobie Mazdy z głowy Bardzo bolało, ale zszedłem na ziemię. Dalej były myśli m.in. o Saab'ach i Volvo. Komisy zjeżdżone, kilka prywatnych też obejrzanych... No nie, tu szpachla, tam brak spasu, rura wydechowa w środku czarna, czyt. olej bierze... W pewnym momencie stwierdziłem że zaraz pójdę, kupię Gulfa IV czy inne Paseratti i trudno.
Aż tu trafiła się ONA widziałem ją od jakiegoś czasu w ogłoszeniu, ale po moich wycieczkach w Polskę stwierdziłem, że 180 km to daleko. Biłem się z myślami, ale zapadła decyzja. Telefon w rękę, dzwonimy. Koleś gadał sensownie, wypytałem chyba o wszystko co się da... No ok, jedziemy! Dojechaliśmy na miejsce kiedy zapadał zmierzch. Z daleka wyglądała bardzo ładnie. Na miejscu latarka w rękę i każdą krawędź prześwietliłem lekko niedowierzając, że jak na Mazdę jest wręcz idealnie. Położyłem się pod nią i co? Pod spodem lekkie rdzawe naloty, ale podłoga jest! Pomiary miernikiem lakieru też nie wzbudziły większych zastrzeżeń. Przejechaliśmy się, protestowaliśmy pod każdym kątem, no trudno – niech się dzieje co chce, ale ciężko się do czegoś przyczepić więc bierzemy! Tak oto 12 września 2016r. stałem się jej posiadaczem, kiedy to miała niecałe 190tys. przebiegu i wyglądała tak:
S E R C E
Pod maską kryje się LF, czyli wolnossące 2.0 dysponujące mocą 150KM przy 6500obr/min i momentem obrotowym 187Nm przy 4000obr/min. Tak jest w teorii, a praktykę zweryfikuje hamownia w Rykach
W Y P O S A Ż E N I E:
BK jest w wersji „TOP”, a więc posiada:
-system audio z 4ema głośnikami oraz radiem wyposażonym w zmieniarkę na 6 CD (niestety brak MP3),
-skórzaną, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną regulowaną w dwóch płaszczyznach,
– 4 elektryczne szyby,
-elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
-automatyczną klimatyzację,
-system DSC,
-6 poduszek powietrznych,
-2 podłokietniki,
-światła przeciwmgielne,
-komputer pokładowy,
-przednie reflektory xenonowe z samopoziomowaniem oraz spryskiwaczami,
-tylne światła LED,
-czujnik deszczu,
-czujnik zmierzchu,
-17 calowe alufelgi,
i wiele innych jak 4 koła czy drzwi Generalnie brakuje systemu Bose, tempomatu, podgrzewanych foteli oraz nawigacji.
Dodatkowo Madzia jest w pakiecie stylistycznym „AERO”, w którego skład wchodzą: sportowe zderzaki, sportowy grill, nakładki na progi oraz lotka na klapie bagażnika. Szczerze mówiąc na te bez pakietu wcale nie patrzyłem, bo z góry wiedziałem że od razu będę chciał zmieniać zderzaki, zakładać lotki, itd.
Lakier to Granitschwarz Mettalic, czyli 16W, a kolor wnętrza to Race Stoff Rot/Schwarz, czyli BP8.
Z modyfikacji na które nie miałem wpływu (bo już były) znajduje się w niej wydech Remus’a osiągający 89dB (łutututu) oraz sportowe sprężyny obniżające H&R, które zmniejszyły prześwit o około 3-4cm
CO BOLI?
Madzia jest z 2004 roku (pierwsza rejestracja 07.10), więc ma prawo mieć wady. Jak przystało na przedstawicielkę kraju kwitnącej wiśni głównie chodzi o rudzielca, jednak będzie on tępiony! Poza tym kilka drobiazgów, które świadczą o tym że samochód niestety nie jest dopiero co wyprowadzony z salonu, ale zajmiemy się tym
MODYfikacje
–montaż reksów, które zostały mi z szóstki,
–wymiana spalonej żarówki w schowku oraz żarówek z panelu klimatyzacji,
-wyciągnięcie wgnieceń z nadwozia,
–montaż klubowych ramek oraz wymiana tylnych łączników stabilizatora (Lemforder),
–wymiana termostatu (Gates),
–gumowe dywaniki OEM,
–zimówki Nokian WR D4 205/50 na oryginalnych 17”,
–wymiana dolnych tulei wahacza (Lemforder),
–wymiana tylnych wahaczy poprzecznych (Lemforder),
–wymiana anteny radia na krótszą oraz ustawienie geometrii zawieszenia,
–wymiana zapłonnika xenonu, wymiana żarników D2S na Osram Cool Blue Intense 6000K oraz żarówek kierunkowskazów na Osram Diadem Chrome,
–wymiana świec iskrowych na NGK ITR6F13,
–wymiana oświetlenia wnętrza, świateł pozycyjnych przednich i oświetlenia tablicy rejestracyjnej na Osram 6000K,
–wymiana przednich wycieraczek (Beru),
–malowanie ramion wycieraczek,
–welurowe dywaniki OEM,
–wymiana obudów lusterek z chromowanych na czarne,
–wymiana czerwonego halogenu w klapie bagażnika na białą lampę z anglika oraz wymiana żarówek kierunkowskazów na chromy
-wymiana koła kompresora klimatyzacji wraz ze sprzęgłem
–wymiana lewego przedniego łożyska wraz z piastą oraz oleju wraz z filtrem
PLANY
Wolę pisać o realizacji, a nie wychodzić z planami, więc póki co Chwilowo większych modyfikacji nie będzie, bo tegoroczny budżet pochłonie montaż instalacji LPG, ale na przyszły rok plany są grube – jeśli uda się zrealizować – będę się chwalił
MULTIMEDIA
I niech ZOOM-ZOOM będzie z Wami
Ale do rzeczy…
Przedstawiam Wam moją Czarnulkę
H I S T O R I A
Po tym jak moja "szóstka" skończyła swój żywot u mnie, zaczęły się poszukiwania następnego auta. Pierwsza myśl – Xedos 9, ale znaleźć egzemplarz w dobrym stanie graniczy z cudem, tak więc niestety odpuszczamy wyleje się fala hejtu, ale przyznam się – następna myśl? Szukamy E39. Szybko jednak się z tego wyleczyłem, bo albo rdza, albo spóźniłem się z telefonem, bo zaliczka została już wpłacona. Później patrzyłem na E46, ale jakoś nie widzę siebie w BMW. Ale chwila... Taki Maździarz jak ja ma zrezygnować z marki? No tylko co wybrać? Skoro Xedos odpada... 6GG przedliftowej już nie chciałem, bo 2 razy do tej samej rzeki się nie wchodzi. Na dobrego polifta mój budżet był troszkę za mały, tzn. były i to nawet sporo tańsze, ale... Za długo siedzę tu na forum, żeby dać się wkręcić No to szukamy BK w pakiecie. Jest! Za Katowicami, 370 km w jedną stronę. Ze sprzedającym przeprowadziłem wyczerpującą rozmowę. Mazda wręcz ideał, a skoro tak to jadę. Na miejscu naprawdę musiałem się powstrzymywać, żeby nie użyć przemocy wobec tego pajaca, który spas zderzaka robił kolanem. Co było nie tak? Cała do malowania, z tyłu zderzak zamocowany na wkręt... Szkoda gadać.
Później kolejną 3 w pakiecie ATH znalazłem. Bliżej domu, bo niecałe 80km, ale żeby ją odrdzewić to trzeba byłoby całą blachę robić. Tak oto wybiłem sobie Mazdy z głowy Bardzo bolało, ale zszedłem na ziemię. Dalej były myśli m.in. o Saab'ach i Volvo. Komisy zjeżdżone, kilka prywatnych też obejrzanych... No nie, tu szpachla, tam brak spasu, rura wydechowa w środku czarna, czyt. olej bierze... W pewnym momencie stwierdziłem że zaraz pójdę, kupię Gulfa IV czy inne Paseratti i trudno.
Aż tu trafiła się ONA widziałem ją od jakiegoś czasu w ogłoszeniu, ale po moich wycieczkach w Polskę stwierdziłem, że 180 km to daleko. Biłem się z myślami, ale zapadła decyzja. Telefon w rękę, dzwonimy. Koleś gadał sensownie, wypytałem chyba o wszystko co się da... No ok, jedziemy! Dojechaliśmy na miejsce kiedy zapadał zmierzch. Z daleka wyglądała bardzo ładnie. Na miejscu latarka w rękę i każdą krawędź prześwietliłem lekko niedowierzając, że jak na Mazdę jest wręcz idealnie. Położyłem się pod nią i co? Pod spodem lekkie rdzawe naloty, ale podłoga jest! Pomiary miernikiem lakieru też nie wzbudziły większych zastrzeżeń. Przejechaliśmy się, protestowaliśmy pod każdym kątem, no trudno – niech się dzieje co chce, ale ciężko się do czegoś przyczepić więc bierzemy! Tak oto 12 września 2016r. stałem się jej posiadaczem, kiedy to miała niecałe 190tys. przebiegu i wyglądała tak:
S E R C E
Pod maską kryje się LF, czyli wolnossące 2.0 dysponujące mocą 150KM przy 6500obr/min i momentem obrotowym 187Nm przy 4000obr/min. Tak jest w teorii, a praktykę zweryfikuje hamownia w Rykach
W Y P O S A Ż E N I E:
BK jest w wersji „TOP”, a więc posiada:
-system audio z 4ema głośnikami oraz radiem wyposażonym w zmieniarkę na 6 CD (niestety brak MP3),
-skórzaną, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną regulowaną w dwóch płaszczyznach,
– 4 elektryczne szyby,
-elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
-automatyczną klimatyzację,
-system DSC,
-6 poduszek powietrznych,
-2 podłokietniki,
-światła przeciwmgielne,
-komputer pokładowy,
-przednie reflektory xenonowe z samopoziomowaniem oraz spryskiwaczami,
-tylne światła LED,
-czujnik deszczu,
-czujnik zmierzchu,
-17 calowe alufelgi,
i wiele innych jak 4 koła czy drzwi Generalnie brakuje systemu Bose, tempomatu, podgrzewanych foteli oraz nawigacji.
Dodatkowo Madzia jest w pakiecie stylistycznym „AERO”, w którego skład wchodzą: sportowe zderzaki, sportowy grill, nakładki na progi oraz lotka na klapie bagażnika. Szczerze mówiąc na te bez pakietu wcale nie patrzyłem, bo z góry wiedziałem że od razu będę chciał zmieniać zderzaki, zakładać lotki, itd.
Lakier to Granitschwarz Mettalic, czyli 16W, a kolor wnętrza to Race Stoff Rot/Schwarz, czyli BP8.
Z modyfikacji na które nie miałem wpływu (bo już były) znajduje się w niej wydech Remus’a osiągający 89dB (łutututu) oraz sportowe sprężyny obniżające H&R, które zmniejszyły prześwit o około 3-4cm
CO BOLI?
Madzia jest z 2004 roku (pierwsza rejestracja 07.10), więc ma prawo mieć wady. Jak przystało na przedstawicielkę kraju kwitnącej wiśni głównie chodzi o rudzielca, jednak będzie on tępiony! Poza tym kilka drobiazgów, które świadczą o tym że samochód niestety nie jest dopiero co wyprowadzony z salonu, ale zajmiemy się tym
MODYfikacje
–montaż reksów, które zostały mi z szóstki,
–wymiana spalonej żarówki w schowku oraz żarówek z panelu klimatyzacji,
-wyciągnięcie wgnieceń z nadwozia,
–montaż klubowych ramek oraz wymiana tylnych łączników stabilizatora (Lemforder),
–wymiana termostatu (Gates),
–gumowe dywaniki OEM,
–zimówki Nokian WR D4 205/50 na oryginalnych 17”,
–wymiana dolnych tulei wahacza (Lemforder),
–wymiana tylnych wahaczy poprzecznych (Lemforder),
–wymiana anteny radia na krótszą oraz ustawienie geometrii zawieszenia,
–wymiana zapłonnika xenonu, wymiana żarników D2S na Osram Cool Blue Intense 6000K oraz żarówek kierunkowskazów na Osram Diadem Chrome,
–wymiana świec iskrowych na NGK ITR6F13,
–wymiana oświetlenia wnętrza, świateł pozycyjnych przednich i oświetlenia tablicy rejestracyjnej na Osram 6000K,
–wymiana przednich wycieraczek (Beru),
–malowanie ramion wycieraczek,
–welurowe dywaniki OEM,
–wymiana obudów lusterek z chromowanych na czarne,
–wymiana czerwonego halogenu w klapie bagażnika na białą lampę z anglika oraz wymiana żarówek kierunkowskazów na chromy
-wymiana koła kompresora klimatyzacji wraz ze sprzęgłem
–wymiana lewego przedniego łożyska wraz z piastą oraz oleju wraz z filtrem
PLANY
Wolę pisać o realizacji, a nie wychodzić z planami, więc póki co Chwilowo większych modyfikacji nie będzie, bo tegoroczny budżet pochłonie montaż instalacji LPG, ale na przyszły rok plany są grube – jeśli uda się zrealizować – będę się chwalił
MULTIMEDIA
I niech ZOOM-ZOOM będzie z Wami