Strona 3 z 5

PostNapisane: 4 kwi 2018, 23:36
przez Tomado
Tak więc opona na aktualne warunki spisuje się mega dobrze... po założeniu zestawu na obniżenie które było tarł delikatnie przód i tył bardziej o te osłony wewnątrz nadkoli stąd decyzja o podniesieniu auta trochę w górę i jeszcze troszkę muszę ją doregulować. Opona Rainsport 3 z tego co pamiętam 235/45. Felga 17" na 8" waga z opona 18kg Felgi do regeneracji ale na fotach tego nie widać :P . Dziś trochę poszalałem nią po rondach i w zakrętach trzyma się w juh mega, chociaż jak sprawdzałem to przy mega hamowaniach myszkuje tył w pewnym momencie więc trzeba będzie jeszcze utwardzić trochę. Została regulacja gwintem bo twardość już dałem na maxa :)
Swoją drogą dzięki za miłe słowa bo już myślałem że umarło forum haha :|

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 9 kwi 2018, 22:24
przez Tomado
No i po kolejnym zlocie Mazdaspeed w Poznaniu :) impreza super tym bardziej że w tym roku jeździłem po całym torze. Co mogę powiedzieć auto spisało się mega czas 2:08:032 jak na pierwszy wyjazd na tor dla mnie super. 10 miejsce na 18 w swojej grupie gdzie były same mx5 wydaje mi się być dobrym osiągnięciem tym bardziej że jeździłem na oponie drogowej a nie wyczynowej :) kleiła się mega nie powiem, duże zasługi pewnie tego są też w zawieszeniu które spisało się również bardzo dobrze :) w klasyfikacji ogólnej uplasowałem się na 64 miejscu na startujących 102 więc jest dobrze ;) czas wyciągnąć wnioski, kupić sportowe opony i szykować się na kolejny tor :D

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 9 cze 2018, 00:34
przez Tomado
Siema z nowości czy wydarzeń udało się uczestniczyć w Sakura – JDM Track Day impreza mega chociaż gdzieś tam było mało jednak mało jeżdżenia ale pierwsze koty za płoty impreza ogólnie pozytywna fajnie ludzie i dużo się działo też poza rywalizacją torową. Miejsce w grupie 2 na 7 w ogólnej klasyfikacji 14 na 70 i w klasyfikacji 2litrow miejsce 7 na 22 :) czas 1:07:780

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 21 paź 2018, 21:07
przez Tomado
Coś tam się działo od ostatniego posta ale nie było kiedy o tym wspomnieć. Auto od ostatniego Poznania dobrze się spisuje zawiozło mnie bezpiecznie na wakacje i przeżyło kolejny wypad na tor Poznań. Przed zlotem walczyłem trochę z zawieszeniem z tyłu żeby je utwardzić co udało się chyba aż za bardzo bo na torze wchodziłem w niektóre zakręty podobno na 3 kołach :P przez to że zmieniłem koła JR na Enkei z Evo nie dostałem się na Japfest bo stwierdzili że mam seryjne auto <lol> <płacze> no ale cóż patrząc później na zdjęcia z ich zlotu oczy mnie kuły bo było sporo na prawdę seryjnych aut które piały aż miło :) co najlepsze z tego co słyszałem było mało mazd 3 a w sedanie chyba żadnej. Nie będę gadać że mam jakieś wyjątkowe auto chociaż w tym kompletnym pakiecie nie widziałem nigdzie takiej na żywo chociaż na forum kiedyś mi się przewinęło takie z wnętrzem od MPS :) i nie żałuję w żadnym stopniu tego że zdecydowałem się na to żeby zmienić koła i jeździć na tor bo wkręcam się w to coraz bardziej a apetyt rośnie w miarę jedzenia :D

Wracając do zlotu w Poznaniu jestem mega [tiiit] zadowolony z tego co udało mi się osiągnąć czas 2:01:209 walcząc z praktycznie samymi mx5 i rx8 :) niektórzy się dziwili że jestem drugi raz i udaje się zrobić coś takiego takim autem. Zasługa zawiasu, hamulca i opon na których jechałem pierwszy raz w życiu czyli semi slick firmy Extreme mieszanka średnia. Uczyłem się jazdy na nich bo po Uniroyal wiedziałem czego się spodziewać bo to dobra miekka opona drogowa która no nie ukrywajmy po wyjeździe w kwietniu opony dostały ostro w pupę bo było ładnie słonecznie i się zwyczajnie przegrzały. Na Extreme było mi na początku ciężko bo wiedziałem że trzeba je dogrzać więc od razu nie można lecieć ale gdy na jednej sesji zaczęło mżyć to na pierwszym okrążeniu zrobiłem mały piruet i już sobie uświadomiłem że jak będzie dalej tak opadać mgła to czasu z kwietnia 2:08 nie pobiję. Na szczęście w pewnym momencie tor przesechł i udało się to wykorzystać :D czas 2:02 który udało się też chyba osiągnąć dzięki kumplowi z civic HB V. Napędzaliśmy się oboje bo najpierw ja goniłem jego a miał super tempo a później gdy go wyprzedziłem próbował utrzymywać moje tempo. I w kolejnej sesji 2:01:209 byłem w szoku :) wiem że trzeba jeszcze ćwiczyć i trenować mimo tego że jest to raz czy dwa w roku... kolejną modyfikacją jaką bym chciał zrobić jest wydech żeby trochę odetkać auto i chyba jakieś lepsze klocki.
3 miejsce w klasie do 2litrów [tiiit] <spoko> lepsze czasy od mocniejszych mx 5 czy rx8 mega. Jest potencjał w aucie i we mnie :)
Dziękuję wszystkim którzy organizują nasze zloty i zmagania na torze.
Jak byłem młodszy to grałem wiele w gry samochodowe typu TOCA czy kultowy NFS. Marzyłem o tym żeby kiedyś wybrać się na tor patrzeć jak jeżdżą inni. Gdzieś to się spełniało bo wybierałem się na zawody driftingowe lub motocyklowe do Poznania. W głowie było zawsze to że chciałbym jeździć po torze ale wiedziałem jakie to są koszta i że nigdy mi się to nie uda, a w pewien sposób przystępując do społeczności mazdy spełniam swoje marzenie i to autem które nie wygląda na wyścigówkę i to jest najlepsze :D zdziwienie ludzi że takim sedanem wyprawiam takie rzeczy na torze. Auto na co dzień do pracy, na trasy, na wakacje czy zakupy a gdy przychodzi zlot utwardzam zawias zakładam opony i objawia się druga twarz tego małego sedana <3 to był dobry wybór mimo rudej szmaciuchy która na zawsze będzie się w niej gościć.

Pewnie nikt nie czyta tych opisów ale emocje dają górę i trzeba gdzieś się z tym udzielić haha
Kilka fot i filmów
https://www.youtube.com/watch?v=G47TSFg8VIc&t=24s
https://www.youtube.com/watch?v=9IlaWmgHCbg&t=31s
tu fajne ujęcie właśnie jak wyprzedziłem civic-a
https://www.youtube.com/watch?v=jI7FpkWJzkg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1p-iuO7ZqoglW1idZHhNVlYx6zbpxv9kEdwjHeiTno9QcdPYHnZwrh3B4

PostNapisane: 21 paź 2018, 23:06
przez macvas
Tomado napisał(a):Pewnie nikt nie czyta tych opisów


Zdziwiłbyś się <faja>
Gratuluję wyników i fajnie, że auto jak widać na filmach daje radę w kondycji na tor <spoko>

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 22 paź 2018, 12:57
przez Norreca
wynik imponujacy :) gratulacje.

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 23 paź 2018, 10:42
przez rerek007
GRATULACJE

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 6 cze 2019, 22:32
przez Tomado
Brak czasu natłok zdarzeń i wydarzeń sprawia że nie ma kiedy aktualizować wpisów często ale właśnie mam zamiar to troszkę nadgonić :) Zapraszam !!

Kolejny sezon przynosi nowe doświadczenia :) oprócz wymian eksploatacyjnych wpadł nowy wydech 2,5" na tłumikach turboworks :) brzmi miło w trasie nie męczy gdy trzeba to fajnie go słychać :) oraz wlepki które fajnie uzupełniają całość.
Sezon zaczął się dla nas w Poznaniu jak to zaczęło być od jakiegoś czasu już tradycją :P przed wyjazdem na tor udało się ogarnąć wyżej opisany wydech oraz naklejki na furkę które mam UWAGA z Aliexpress :) o dziwo trzymają się do dziś i nic im nie dolega :)
Co do samego wyjazdu byłem pod wielkim wrażeniem organizacji za co dziękuję wszystkim zaangażowanym w to wydarzenie <spoko> Po zeszłorocznym wyjeździe w październiku i zajęciu 3 miejsca apetyt urósł i może już nie chodziło o miejsce ale o poprawę czasu niestety nie udało się to a zabrakło niewiele bo niecałe 200setnych. Czas w tym roku to 2:01:798 a chciałem zejść do 2:00. Różnie próbowałem sobie to tłumaczyć ale jakoś nie umiałem wyczuć auto po zmianie wydechu musiałem przyzwyczaić się do tego że auto inaczej brzmi. I niestety po pierwszej sesji wydech zsunął się z ostatniego wieszaka i przypalił zderzak... Ogólnie wyjazd super udany bo 1 miejsce w klasie daje radość ale niedosyt przez nie pobity czas został :P imprezy nie pamiętam bo po wypiciu 3 piwek i zjedzeniu pizzy byłem tak zmęczony po całym tygodniu i po jeździe całodziennej że padłem jak mucha... fajna była też niedziela gdzie na Poznaniu był jakiś track day i można było jeszcze popatrzeć jak inni śmigają.

Kolejny wyjazd to Sakura... po Poznaniu okazało się że klocki bedą do wymiany tuż po sakurze i że coś się dzieje z łożyskiem z przodu ;/ niestety w 3 łożysko, piasta czujnik abs to jedność i koszty są spore więc niestety nie zdążyłem tego zrobić. Zlot sam sobie w super dużo jeżdżenia na tyle że klocki są już na bank do wymiany piasta huczy jak zła a jeden z Extremów przegrzał się i najzwyczajniej rozpadł. Błędy nowicjusza złe ciśnienie przegrzanie i papa opono... czas na sakurze z piątku 1:03:676 po czym trafiłem do drugiej grupy na sobotnią rundę. Więc w grupie Evo X, Civic Mugen, Toyota mr2 itp... w grupie 3 czas 1:03:787 co dało 4 miejsce w klasyfikacji aut przednio napędowych. Co do zlotu organizacja o wiele lepsza niż rok temu, dużo gastronomi i atrakcji dla dzieciaków, świetna atmosfera od rana do wieczora.

Cel na ten rok? Zrobić to co się zepsuło przez te torowe szaleństwa plus eksploatacja typu olej itp. Zakup nowych semi slick a raczej jakiś używanych ale normalnie firmowych nie nalewek. Po wakacjach ogarnąć konserwację podwozia. Później znów walka z rudą na zewnątrz :(

Chciałbym jeszcze w tym roku pojechać na Japfest żeby poprawić czas na Krzywej i pokazać co niektórym że to nie przypadek a czasy są wciąż poprawiane lub przynajmniej powtarzalne.

Poniżej kilka zdjęć w kolejności do opisu jeśli dobrniesz do końca zostaw jakąś pione czy coś to będę wiedział że warto coś tu jeszcze pisać :P

PostNapisane: 7 cze 2019, 14:32
przez macvas
Tomado napisał(a):Sezon zaczął się dla nas w Poznaniu jak to zaczęło być od jakiegoś czasu już tradycją


I widzę, że tradycją stają się miejsca na podium. :D
Gratulacje wyników, auta oraz serducha i poczynionych przy trójce inwestycji. Godny reprezentant Klubu <spoko>

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 13 cze 2019, 12:01
przez francesco_franco
Kierownik upala zdrowo. Miło było postrzelać trochę. Powodzenia w dalszych rywalizacjach, bo pewnie nastąpią. :D

PostNapisane: 13 cze 2019, 14:33
przez Mati_WZL
Fajnie to oklejenie wygląda <spoko> zazdroszczę zabawy na torze, ja jestem bliski decyzji o zakupie jakiegoś trackcara ale to jeszcze chwila... <diabełek>

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 24 cze 2019, 12:14
przez Tomado
Dzięki! :D autko daje radę i oby zostało tak jak najdłużej :) wiadomo jak będzie dbane tak będzie śmigane :D

PostNapisane: 24 cze 2019, 21:36
przez Piotr_
Graty czasów i pucharów, trójka robi robotę, ale jak kierownik ogarnia to i podium jest :D
Fajnie było poupalać ostatnio :D

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 25 cze 2019, 17:58
przez deejayija
Moim skromnym zdaniem najładniejsze felgi od początku modow. Gratki za dotychczasowe ulepszenia autka i osiągnięcia na torze! :D
Duże wlepy dodają rajdowego klimatu, ale do jazdy na codzień mi nie podchodzą akurat. Cała reszta ze smakiem i pomysłem. Sedan Trójki BK też może stać się ciekawy :]

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 16 lut 2020, 20:09
przez Tomado
Tak jak gdzieś w poście wyżej było auto udało się do mechanika na przegląd zawieszenia które po 4 torach Poznań i 2 sakurach na Krzywej najzwyczajniej się rozleciało...wiedziałem że coś będzie do wymiany ale nie liczyłem się z tym aż tak bardzo na foto w sumie tylko jedna rzecz pokazana będzie bo nie mnie aktualnie na miejscu a mechanik ogarnia co trzeba... po kilku obrotach na sakurze i coś tam w Poznaniu również było, wszystkie tuleje z tyłu się pozrywały tak więc wymiana.
Po jakiś tam przemyśleniach i konsultacjach doszedłem do wniosku że pójdę w gumy nie w poliuretan. Wszystko firmy Febi a czego nie było to z firmy Swag. Z przodu wyszły jeszcze sworznie do wymiany więc też to uczyniono i przy tej okazji mechanik dojrzał że niestety poduszka silnika jest zerwana...oczywiście wymieniono. Koszty no cóż spore ale przy zwykłym uzytkowaniu auta podejrzewam że jeszcze długo bym do tego nie zaglądał.
Czeka mnie jeszcze konserwacja belki z tyłu i podłogi dla tego auto stoi tylko skręcone bez zrobionej zbieżności bo jak wrócę to wyciągamy wahacze z tyłu żeby mieć lepszy dostęp do rudej baby...przez zlotem będzie trzeba jeszcze wymienić tarcze i klocki przód. Założone będzie to samo co teraz czyli MIKODA GT. Tarcza wytrzymała wszystkie wyjazdy na tor łącznie z klockami więc sporo jazdy było. Co do opini o tarczach Mikoda Gt dla mnie wielkie zaskoczenie nigdy nie zawiodły o dziwo nie przegrzały się. Teraz widać że powierzchnia tarczy jakby się zaczęła falować ale może to przez klocki też które się kończą. Na nawierceniach widać delikatne pajączki. Gdzieś kiedyś wyczytałem że czasami warto wydmuchać z tych nawierceń i wlotów pył który je zatyka i się osadza bo poprawia to hamowanie i szczerze widać różnicę po takim przedmuchaniu.
Klocki ATE zwykłe dały rade na torze nigdy mi się nic nie spompowało czy coś. Więc po 3 latach ujeżdżania wymieniam komplet. Z tyłu wystarczyło zmienić klocki bo tarczy jeszcze dużo :)
Może jeszcze w marcu uda się podprowadzić 3 do lakiernika żeby trochę powalczyć z rudą na zewnątrz...
Czasami już nie wiem co z tym autem robić bo ciągle wyskakuje właśnie ta rdza ale daje mi tyle frajdy z jazdy i już zdobyłem nią kilka osiągnięć że aż szkoda sprzedawać i tak się dalej pakuje haajs haha <glupek2>

PostNapisane: 20 lut 2020, 22:11
przez hasari
Jestem pod wrażeniem Twojej BK :)

Jeśli się uda to zagadam do Ciebie na Poznaniu, mam parę pytań odnośnie jazdy LF-em po torze :D

Swoją drogą, jeśli szukasz fajnego toru, mocno technicznego to polecam Tor Łódź. Bardzo szybki, NOWY, więc z asfaltem nie ma problemu i naprawdę można wiele się nauczyć z tego miejsca. Jeśli będziesz chciał podjechać, to pisz, może jakoś się zgadamy żeby wziąć udział w Track Dayu :)

PostNapisane: 20 lut 2020, 22:54
przez Płomień
Już dawno temu mówiłem że 3 BK ze swoim zawieszeniem świetnie nadaje się na torową zabawkę. Szkoda tylko że taka ciężka, odelżać trzeba!

PostNapisane: 20 lut 2020, 23:10
przez hasari
Płomień napisał(a):Już dawno temu mówiłem że 3 BK ze swoim zawieszeniem świetnie nadaje się na torową zabawkę. Szkoda tylko że taka ciężka, odelżać trzeba!


Odelżyłem! I co to dało? Auto nie dało się zupełnie prowadzić :D

Re: Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

PostNapisane: 21 lut 2020, 12:38
przez Tomado
hasari napisał(a):Jestem pod wrażeniem Twojej BK :)

Jeśli się uda to zagadam do Ciebie na Poznaniu, mam parę pytań odnośnie jazdy LF-em po torze :D

Swoją drogą, jeśli szukasz fajnego toru, mocno technicznego to polecam Tor Łódź. Bardzo szybki, NOWY, więc z asfaltem nie ma problemu i naprawdę można wiele się nauczyć z tego miejsca. Jeśli będziesz chciał podjechać, to pisz, może jakoś się zgadamy żeby wziąć udział w Track Dayu :)


Dzięki za pozytywne słowa :D Już jakiś czas temu myślałem właśnie nad tym żeby przejechać się na inny tor zobaczyć coś nowego może w końcu się uda :D zobaczymy jak będzie z czasem i kasą...


Płomień
Auto jeździ na co dzień więc ze zbiciem wagi to ciężko ale przed każdym torem wyrzucam praktycznie cały tył kanape wszystko z bagażnika. Boczków już mi się nie chce wyciągać bo później kto to by składał a żeby miało to sens to przynajmniej głośniki też by trzeba było wywalać :P no i na tor nie tankuje do pełna tylko max pół baku więc też trochę masy mniej :)
I fakt faktem masa na przodzie robi swoje bo Extreme w średniej mieszance rozjechały się na przodzie po kilku wyjazdach może twarda wytrzymała by dłużej. Teraz zakupiłem dunlopy direzza używki i w listopadzie dały nawet rade jak tylko tor przesechł zrobiłem 2:04 jakoś więc atak na 2:00 w tym sezonie mam nadzieję będzie udany :)

PostNapisane: 21 lut 2020, 13:21
przez Płomień
Maska z włókna, aku na tył zaraz za oparcie kanapy i będzie git. A nawet obowiązkowo przed kwietniem, nawet nie zdajesz sobie sprawy ile dla balansu auta zrobi przeniesienie tych 15kg. Tylko za kanapą, nie na koniec bagażnika, bo bezwładność pupy będzie Cię obracać <lol>

Widziałem foto tych opon. Zastanów się nad techniką jazdy, zwłaszcza nad wyjściami z zakrętu. Często lepiej jest szybciej wyprostować auto bez gazu i wcześniej zacząć przyspieszać na prostej, niż za szybko zacząć przyspieszać, drzeć opony, i wylatywać w podsterowności.

Nie wiem czy też popełniasz ten błąd, ale zdecydowana większość niedoświadczonych kierowców tak robi. Łącznie ze mną ofc, strasznie ciężko się tego odruchu pozbyć :D

Możesz też spróbować tak ustawiać fotel i kierownicę żeby siedzieć jak najbardziej z tyłu. Jeden ząbek na ustawieniu fotela to pozornie nie dużo, ale to nadal 90kg przesunięte o centymetr w tył. Albo pójść po hardkorze, kiera z nabą i dystansem i regulowana kaseta pedałów. Ale to koszty, i już nikt za Tobą nie usiądzie.