Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Płomień » 10 lip 2021, 09:32

Auto prowadzi się jak po sznurku bo je usztywniłeś, ale niestety feeling nie ma dużo wspólnego z gripem.
Camber na okolice 3* to taka branżowa sztampa, i powinien działać dobrze. Najlepiej znajdź jakieś rondo, jedź w koło na granicy przyczepności, i poproś osobę trzecią żeby nagrywała jakimś lepszy telefonem z poziomu gruntu. Potem klatka po klatce zobaczysz czy cabmeru jest za mało, za dużo czy wystarczająco.

Zrobiłem szybkie obliczenia, i wychodzi mi że 6 minut na kole, to 0,2* rozbieżności osi, czyli 3,5mm/m.
Nie za dużo jak na rozstaw osi w BK? Na takiej rozbieżności jeździłem 323C po malutkim obiekcie automobilklubu łódzkiego, a na Tor Łódź już było za dużo. Ogólna zasada jest taka, że im dłuższy rozstaw osi w stosunku do rozstawu koł, tym mniejsza rozbieżność. Im szybsze obiekty tym mniejsza rozbieżność. Ja bym nie przekraczał w BK 2,5mm/m jeśli jeździsz po obiektach typu tor Krzywa.
Czyli szybka matematyka i 4.2 minuty na koło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Tomado » 10 lip 2021, 20:31

4.2 rozbieżnie? Nie znam się za bardzo na tym dla tego też dobrze że wy to ogarniacie i umiecie coś rzeczowego podpowiedzieć. Spróbuję tak jak mówisz z tym nagraniem lub ustawie w sposób o którym mówisz.
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 22:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez ezg_siwy » 12 lip 2021, 08:06

Tomado napisał(a):Na hamowni nie sprawdzałem ale jest mokra wkładka k&n. Przy halogenie tez ponawiercałem te czarne plastiki żeby wiecej powietrza wpadało ale chyba jeszcze je powiększę. Różnica wydaje mi się że jest. Lepiej wkręca się w obroty i wkładka teraz może dodać te deklarowane konie niby od 5 do 10 według producenta bo teraz powietrze wali bezposrednio w nią a nie jakimiś kanałami dookoła


A podrzucisz fotki jak to zrobiłeś? Jest opcja powrotu do OEM dolotu czy to one-way ticket?
W teorii te rezonatory niepotrzebne, a w praktyce zlikwidowanie rezonatora na dolocie, w mx-5, pogarsza osiągi silnika – sprawdzone przez wielu ludzi. Wbrew pozorom wrzucenie prostej rury nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem :)

PS. Poza tym poczytaj sobie o tym jak elektronicznie jest ograniczona przepustnica w 2.0 LF – Ty wciskasz pedał do oporu, ale ona się do oporu nie otwiera. Temat zgłębia jeden gość na forum mx-5.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Płomień » 12 lip 2021, 10:47

Ten gość to nie kto inny a fiveopack, u nas też się udziela. A przynajmniej udzielał, w sumie parę miesiecy mnie na forum praktycznie nie było to nie wiem.

LF na elektronicznej przepustnicy na 1 biegu pozwala motylowi otworzyć się maks na 50%. Dobrze @ezg_siwy że wspomniałeś, to powinna być jedna z pierwszych rzeczy zrobionych przy silniku.

@Tomado poszukaj tematów Fiveopack `a u nas i na forum mx5, napisał tam całe tony ciekawych rzeczy o silnikach i sterowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Tomado » 12 lip 2021, 22:23

Podejrzewam że da się wrócić do fabryki ale ja miałem akurat taką mufe od rur spiro i musiałem trochę powiększyć ten otwór. A tak to odkręca się cały ten rozonator i bez problemu sie go wyciąga. Znaczy się no bez problemu... Trzeba wyciągnąć lampe i zderzak przynajmniej opuścić.
Fote szukałem niestety nie mam po zamontowaniu ale ona nie idzie tak na wprost tylko delikatna S'ka i do gory gdzie wystaje ta mufa i wprost na filtr. W sumie musze zobaczyć jak sie filtr teraz brudzi.



Płomień napisał(a):
@Tomado poszukaj tematów Fiveopack `a u nas i na forum mx5, napisał tam całe tony ciekawych rzeczy o silnikach i sterowaniu.


Dobrze wiedzieć jak będę miał chwilę to poszukam zawsze to się czegoś dowiem może
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 22:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez ezg_siwy » 13 lip 2021, 07:27

Płomień napisał(a):Ten gość to nie kto inny a fiveopack, u nas też się udziela. A przynajmniej udzielał, w sumie parę miesiecy mnie na forum praktycznie nie było to nie wiem.


Ja akurat miałem na mysli Alexa Ewicha, ale może Five to robił przednim – nie wiem. W każdym razie gościu modyfikuje mapy na seryjnym kompie, bez użycia tego fancy Ecuteka, na którym robi Five ;)
Pewnie jeden i drugi by pomógł w razie co.
A a propos to możesz właśnie pomyśleć o kolektorze od Five'a i strojeniu silnika u niego. Pewnie wyciśnie Ci dodatkowych parę koni i niutków. Tylko tanio nie będzie...
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Tomado » 16 lip 2021, 21:41

Na razie to przeguby mi sie wysypaly z prawej strony... I to tydzień przed Japfestem... Mam nadzieję że uda się to ogarnąć do czwartku... Masakra jakaś
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 22:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez ezg_siwy » 19 lip 2021, 07:10

Przerabiałem już ten temat. Ciekawe czy Ci sie wieloklin na osi nie wyrobił.
Jak coś to nie ma zamienników i ciągniesz ori z Japonii za 500 zł...
Powodzenia!
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Tomado » 19 lip 2021, 23:27

Jutro będę miał diagnoze... Mechanik powiedział że może być właśnie ten wieloklin lub frezy moglo pozrywać w najlepszym wypadku przeguby do wymiany...
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 22:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez ezg_siwy » 20 lip 2021, 07:44

Niech dobrze obejrzy ośkę tą wychodzącą ze skrzyni, bo u mnie też na początku wymieniłem przeguby, a później się okazało, że de facto wieloklin na osi zjechany i siłą rzeczy zjechało też w przegubie ponownie, więc jeden przegub wymieniałem dwa razy...
Generalnie to dość popularna usterka przy autach z większym przebiegiem. Jak coś to w Carspeedzie kupowałem tą ośkę, ale czas oczekiwania był jakiś srogi – 2 tygodnie? Bo to z Japonii płynęło.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Płomień » 20 lip 2021, 08:21

BRV nie robi? Trzeba napisać do nich maila. Jak nawet da się u nich kupić przeguby do X6 V6 czy BA v6, to można podejrzewać że mają wszystko :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Tomado » 21 lip 2021, 20:06

Płomień napisał(a):BRV nie robi? Trzeba napisać do nich maila. Jak nawet da się u nich kupić przeguby do X6 V6 czy BA v6, to można podejrzewać że mają wszystko :D


BRV robi ale to co potrxebuje to maja za 2tysie. Bo u mnie nie jest na nakretke a na śrubę mocowanie... Udało się znaleźć używkę zobaczę co z tego będzie...


ezg_siwy napisał(a):
Dzięki będę też sprawdzać ten trop
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 22:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez ezg_siwy » 22 lip 2021, 12:22

IMHO używka to słaby pomysł, bo o ile sama wymiana nie jest jakaś straszna i za to mechanik dużo nie weźmie, to jak w używce wyrobi się wielowypust i zepsuje tym samym przegub, to będziesz miał wydatki od nowa.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy