Mazda3 BK Z6 2004 Velocity Red Mica (27A)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez radzix27 » 20 kwi 2018, 19:18

Uuu no to widzę szkoda czasu, roboty i życia na montaż tego oświetlenia z aliexpress. Możliwe, że te oferowane z polski są lepszej jakości, ale chyba nie chcę ryzykować. Pozostaję przy led'ach w oświetleniu powitalnym i bagażniku – to też robi dobre wrażenie :)

Jeśli chodzi o montaż czujnika płynu do spryskiwaczy to korzystałem z opisu na forum –> viewtopic.php?f=470&t=176241
tutaj mój wątek o wtyczkach –> viewtopic.php?f=470&t=202029

Spryskiwacze mgłowe pasują w otwory w masce. Ze starych trzeba przełożyć gumowe uszczelki. Po tej operacji spryskiwacze nie trzymają się sztywno, od spodu trzeba je czymś zakleszczyć. Ja użyłem kawałka starej karty bankomatowej odpowiednio przyciętej na kształt litery U. Trzeba wymienić wężyki na dłuższe, bo dysza nie jest pod kątem 90 stopni (jak oryginalnie w M3) tylko na prosto, ewentualnie dokupić kolanko i kawałek wężyka. Maty wygłuszającej nie zapnie się na wszystkie spinki. Wszystkie trzy zostawiłem niepodpięte (środkowa była wpięta, ale urwała się pod wpływem drgań) :/

// BTW poleci ktoś spray/farbę do malowania zacisków? Muszę je porządnie wyczyścić i pomalować, bo trochę szpecą samochód ;)
Załączniki
Bez tytułu.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez ezg_siwy » 23 kwi 2018, 07:07

Dzięki za info. Chyba też się pobawię z tym czujnikiem.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez radzix27 » 28 kwi 2018, 11:07

Znajomy zmotywował mnie do przeróbki mocowania świateł do jazdy dziennej, gdy stwierdził, że "prawe światło Ci się przepaliło". Fakt, tak to wyglądało, bo światła były zamontowane równo z obrysem zderzaka i nie świeciły dokładnie prosto. Teraz obydwa świecą idealnie <spoko>

W przyszłym tygodniu biorę się za czyszczenie i malowanie zacisków.
Załączniki
20180428_10441729.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez radzix27 » 7 maja 2018, 12:23

Zaciski pomalowane. Wymagało to trochę pracy – 2 dni. Większość czasu zajęło oczyszczanie z rdzy, ale z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony. Do malowania demontowałem zaciski i jarzma (bez odczepiania przewodów hamulcowych).
Następne w kolejce to wymiana tarcz i klocków. Zaczynam od tyłu, bo denerwują mnie grzechoczące klocki. Zdecydowałem się na zestaw ATE (13.0460-7195.2 + 24.011-0164.1)
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez andrep » 12 maja 2018, 11:54

Śliczna Mazdeczka <spoko>
PS
Jednak zdecydowałem się zamontować neony :D żadnych skutków ubocznych wymienianych przez kolegów nie zaobserwowałem. :)
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=340
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 maja 2018, 08:41 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Krzychu R » 17 maja 2018, 11:07

Dobra robota z tymi zaciskami <spoko>
Początkujący
 
Od: 5 paź 2014, 18:01
Posty: 16 (4/0)
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 2007r.

Postprzez radzix27 » 20 lip 2018, 20:05

W końcu po kilku latach udręki rozwiązałem problem "brzęczenia", które pojawiało się zawsze w okolicy 2000 obrotów.
Myślałem, że to coś z szybą, bo odgłos dochodził z okolicy lewego trójkąta drzwi. To było coś jakby szyba wpadała w rezonans zawsze przy tej samej prędkości obrotowej. Po zdemontowaniu całego boczka miałem nadzieję znaleźć jakiś kawałek plastiku, który gdzieś tam krąży i powoduje denerwujący dźwięk. Niestety to nie było to.
Zdecydowałem się zanurkować pod kierownicę i ręką podnieść obroty do 2000. Dźwięk było słychać wyraźniej więc to nic w drzwiach. Przypadkowo ręką dotknąłem pedału hamulca – dźwięk przestał się pojawiać :| Problemem okazała się poluzowana nakrętka mocowania aluminiowej nakładki na pedał... Brzęczała podkładka, która nie była dociśnięta... Taka bzdura a ile napsuła krwi <oczko>

IMG_20180720_140109.jpg



W ostatnim czasie zrobione:

– tarcze i klocki przód – ATE 13.0460-7193.2 + 13.0125.0165.1
– nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM
– wymiana sworznia wahacza lewy przód LEMFORDER LMI35908 01

Do zrobienia w najbliższym czasie:

– wymiana oleju i filtrów
skrzypiące sprzęgło
– metaliczny stuk przy ruszaniu (jakby klocek hamulcowy, ale po wymianie tarcz i klocków jest to samo)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez radzix27 » 25 wrz 2018, 15:01

Problemy rozwiązane:
– metaliczny stuk przy ruszaniu –> poluzowana śruba mocowania łożyska piasty z przegubem.
skrzypiące sprzęgło –> nasmarowane

Wymienione filtry i olej (przebieg 144712 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą Liqui Moly LM2640

Dodatkowo:
– wymienione łożysko w lewym przednim kole –> SKF VKBA 6800

– zmiana umiejscowienia xCarLink'a i wyprowadzenie przedłużaczy + dorobienie kabla AUX. Przedłużka USB nie może być za długa. U mnie taka o długości 1,5 metra niby działa, ale część utworów odczytuje tylko do pewnego momentu, później urządzenie zawiesza się albo przeskakuje na kolejny utwór. Kabel o długości 0,5 metra działa rewelacyjnie.

IMG_20180914_180307.jpg


xcl1s.jpg
Ostatnio edytowano 4 kwi 2019, 23:14 przez radzix27, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez radzix27 » 4 kwi 2019, 23:13

Aktualizacja

Wymiany:
– nowe osłony przednich tarcz hamulcowych

Wymienione filtry i olej (przebieg 154244 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą – nafta uniwersalna

Naprawy:
– niestety na początku marca miałem małą przygodę na parkingu. Nie zauważyłem stojącego za mną samochodu i zderzyłem się z nim przy parkowaniu tyłem. W wyniku czego uszkodziłem lekko lewą tylną stronę auta (wgniecenie karoserii w obrębie błotnika + zderzaka). Na szczęście problem był tylko blacharski więc już został rozwiązany ;)

Dodatkowo:
– przełącznik AUX/USB do xCarLink'a. Nie wiem czy jest tak w każdym urządzeniu, ale u mnie żeby dźwięk szedł przez kabel AUX należy wyjąć pendrive z portu USB. Wobec tego wyprowadziłem kabel, który odcina zasilanie z portu USB, dzięki czemu mogę przełączać sygnał między AUX a USB.
Załączniki
IMG_20190316_1754212.jpg
Przełącznik AUX/USB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 07:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez deejayija » 8 kwi 2019, 10:41

radzix27 napisał(a):* dodatkowo doszedł również 3 kluczyk (scyzoryk) od naszych wschodnich przyjaciół za całe 62 zł + dorobienie grota u lokalnego ślusarza 20 zł. Pilot działa, kluczyk odpala samochód (w zestawie z transponderem) <spoko>

Obrazek


Widzę, że jedną smoczą kule już zdobyłeś (4-gwiazdkową) :D Jeszcze 6 sztuk i Boski Smok będzie mógł spełnić Twoje życzenie... <oczy>

Spoko rozwiązania z xCARlinkiem. Powodzenia w kolejnych urozmaiceniach auta!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy