Mazda3 BK LF 2008, Top Sport 2.0

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Buder » 6 kwi 2016, 20:34

Świetną fotorelację, jak wyciszyć drzwi, opublikował naforum kolega blaze007 http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=160687&start=164, za co mu serdecznie dziękuję! Bez niego zrobienie drzwi to byłaby mordęga, a tak w 10 godzin się z tym zamknąłem. Jedno nadkole zajmuje koło 5h, przy czym najwięcej pierd***** jest ze spinkami i śrubami (są całkowicie zabłocone i zapiaszczone – karcher niewiele pomaga), a później z ich złożeniem (jak dojdzie 2 cm wygłuszenia to ciężko spasować znowu plastiki :D ). Jutro popołudniu, o ile pogoda pozwoli, będę robił 2 nadkole. Zmierzę wyniki i opublikuje ;) Największa zmiana nastąpiła właśnie po wyciszeniu drzwi i tyłu. Już samo to robi ogromną różnicę :D

Na marginesie, wygłuszając korzystałem z zarówno z mat STP Silver i maty, którą zaproponowano mi w bitmacie (). Niestety, mata bitmatu http://www.bitmat.pl/pl/p/AB-25-Mata-wygluszajaca-butylowa-BITMAT-2%2C5-mm-25x50-cm-/293 jest raczej średnia, klej nie przywiera tak dobrze (trzeba mocno wałkiem pracować), papier na którym jest przyklejona rwie się przy rozdzielaniu maty i dosyć ciężko się formuje (pracowałem przy 18-20 stopniach C). Co do lepszego tłumienia nie zauważyłem różnicy, a jeżeli jest jakakolwiek to raczej na korzyść STP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez Bejsu » 6 kwi 2016, 21:48

Ja korzystałem właśnie z tych mat Bitmatu i nie mam żadnych zastrzeżeń co do trzymania kleju, rozgrzewałem go opalarką przed położeniem na blachę oczywiście odtłuszczoną. Fakt papier nie chciał odchodzić płatami, ale to był mały problem. Zaoszczędziłem trochę na tych matach a efekt jest podobno jednakowy, taką informację uzyskałem do ekipy Bitmat :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez Buder » 6 kwi 2016, 22:36

STP układałem w garażu przy 5 stopniach i pięknie się trzymały :P Niestety nie mam opalarki i może dlatego narzekam. U mnie po małych negocjacjach wychodziła różnica na 1 m2 15 albo 20 zł (nie pamiętam dokładnie) pomiędzy STP i ich produktem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez blaze007 » 8 kwi 2016, 15:08

Kawał dobrej roboty ;) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Buder » 7 maja 2016, 14:53

Wyciszania ciąg dalszy, dzisiaj była grana maska. Na początek poszła mata STP Silver i mata z bitmatu (dostałem do spróbowania nową ulepszoną wersje i faktycznie była dużo lepsza niż ta poprzednia – papier również był grubszy i nie rwał się tak). Na to poszła pianka GMS 010 – trudnopalna, z mocniejszym klejem i warstwą aluminium. Mam w planach dołożyć jeszcze trochę pianki (jakieś 0.2 m2), bo niestety brakło mi trochę. W planach jest jeszcze dołożenie dwóch uszczelek po bokach żeby zamknąć zupełnie komorę silnika i położenie STP Silver na komorę silnika od strony kabiny. Ta druga opcja wymaga niestety rozmontowania wielu kabli i rozważenia warto położyć maty

P.S Mam na sprzedaż oryginalne wygłuszenie silnika mazdy wraz z kołkami, w bardzo dobrym stanie ;)
Załączniki
20160507_100602.jpg
20160507_103744.jpg
20160507_104455.jpg
20160507_110111.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez ezg_siwy » 10 maja 2016, 09:13

Mierzyłeś przed i po wygłuszeniu maski? Ciekaw jestem czy będzie jakaś różnica. Po odsłuchu dźwięków podczas szybszej jazdy obstawiam, że więcej byś osiągnął wygłuszając dach niż maskę.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Buder » 10 maja 2016, 19:42

Niestety dałem sobie spokój z mierzeniem tego aplikacjami na telefon. Mierzyliśmy z kolega po wygłuszeniu drzwi i nadkoli (dwa takie same telefony – Note 2) i różnice w jednoczesnym pomiarze wynosiły nawet 9 db. Dach jest kolejnym etapem, razem z podłogą. Dach jest u mnie o tyle problematyczny, że przez szyberdach dźwięk do kabiny będzie łatwiej wchodził. Znalazłem już na rosyjskich forach jak rozebrać całość tapicerki i w jakiś długi wolny weekend się za to zabiorę ;)
P.S – przy ostatnich pomiarach aplikacją decybelomierz przy 130 km/h wyszło mi 77 db (po wyciszeniu nadkoli, drzwi i bagażnika), więc 6 dB więcej niż ma Seicento :P po tym dałem sobie spokój
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez ezg_siwy » 10 maja 2016, 21:42

To faktycznie słabo z tymi pomiarami... Myślałem, że to nie jest dokładne, ale że błąd będzie zawsze taki sam, a tu rozjazd w cały świat.

Liczyłeś ile Ci auto utyło? :) Bo niedługo nie ruszy z miejsca, a spalanie wzrośnie ;)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Buder » 10 maja 2016, 21:57

Jak na razie koło 25-30 kg. Docelowo może nawet 40 kg przybrać (po dachu i podłodze) ;) przy takiej ilości spalanie może o 0.3 – 0.4 litra skoczyć max ;)
Generalnie nie żałuję. W aucie jest naprawdę komfortowo do 100 km/h. Szumy zaczynają się od 110
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez DARO MAZDA 323 » 11 maja 2016, 09:10

a jak po wyciszeniu i takiej ilości aluminium temperatura pod maską ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Buder » 11 maja 2016, 15:55

Silnik chyba szybciej się nagrzewa, natomiast po półgodzinnej jeździe autem w temp. otoczenia 22 stopnie i słońcu po otwarciu maski byłem w stanie dotknąć tego aluminum na piance. Generalnie jest bardzo ciepłe, ale nie takie żeby nie dało się dotknąć. Nie zauważyłem na razie żadnych niepokojących objawów. Plusem jest to, że mam nową chłodnicę założoną, więc powinna wyrobić w cięższych warunkach. W planach jest jeszcze doklejenie kilku małych kawałków pianki na maskę, żeby uszczelnić komorę silnika. Co do wrażeń, to np. przy przyśpieszaniu od 65-90 km/h na 5 biegu nie słuchać w ogóle silnika (prawie przez to mandat zarobiłem) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez Buder » 15 cze 2016, 22:17

Nie było ostatnio czasu pisać na forum ale znalazł się czas na modzenie. Po bagażniku, nadkolach i drzwiach, przyszedł czas na podłogę, podsufitkę, podszybie i grodź silnika. W ciągu jednego dnia udało się zrobić połowę podłogi i podsufitkę. Podszybie zajęło jakieś 3 godzinki, a górna część grodzi jakieś 1,5 h. Niestety jakieś zwierzęta wygryzły u mnie niemal cały filc położony od strony silnika. Wyrwałem wszystko, oczyściłem i w to miejsce poszła pianka trudnopalna 20 mm. Co do efektów. Moim zdaniem najwięcej z wyciszenia całego auta dały drzwi i podłoga i to polecam zrobić jaki pierwsze
20160521_112359.jpg
Podłoga na wysokości siedzenia jest bardzo cieńka, dosłownie wygina się pod palcem. Żeby dostać się do podłogi należy najpierw rozłączyć wtyczkę pod fotelem (należy wsadzić płaski śrubokręt w płaską szparę we wtyczce i wyjdzie). Potem zdejmujemy plastkiki maskujace śruby (są bardzo bardzo delikatne, łatwo połamać im zaczepy), odkręcamy 4 śruby i wyjmujemy fotel. Następnie demontujemy tunel środkowy podnosimy podłokietnik i ciągniemy plastik od cupholdera, następnie odkręcamy gałkę zmiany biegów, ciągniemy plastik z mieszkiem dzwigni zmiany biegów. Wyjmujamy popielniczkę i ta sama sytuacja co do poprzednich plastików. Potem pokażą nam się 4 śruby. Odkręcamy i wyciągamy panel od zapalniczki i podgrzewania foteli i odkładamy panel na bok (nie trzeba rozłączać wszystkich wtyczek). Potem sięgamy do schowka i wykręcamy śruby trzymajace schowek. Demontujamy progi. Następnie ściągamy plastiki przy nogach pasażera i kierowcy (1 spinka i 1 zatrzask.) Wyciągamy tunel środkowy. Teraz musimy usunąć wszystkie spinki jakie zobaczymy w podłodze. Wyjmujemy również siedzenie z tyłu i demontujamy dół słupka B, odciągając z dwóch stron na boki. Następnie wyjmujemy podłogę.
20160521_121850.jpg
Jeżeli ktoś ma wersje z Bose (jak ja) musi jeszcze odkręcić 3 śruby pod każdym fotelem trzymające woofer i wzmacniacz.
20160521_123808.jpg
20160522_135127.jpg
20160522_155239.jpg
20160610_092443.jpg
20160610_104045.jpg
Na warstwę maty oczywiście poszła pianka 6mm ale niestety zaczęło padać i nie zdążyłem zdjęcia zrobić ;)
20160610_104045.jpg
Na warstwę maty oczywiście poszła pianka 6mm ale niestety zaczęło padać i nie zdążyłem zdjęcia zrobić ;)
20160615_152220.jpg
20160615_152224.jpg
received_10207880189316435.jpeg
received_10207880190436463.jpeg
received_10207880195836598.jpeg
Standardowo najpierw mata a potem pianka na całej powierzchni. Jeżeli ktoś chce mieć naprawdę cicho pod strony nadkoli polecam 2 warstwy maty. Jedna nie wyciszyła idealnie szumu opon (nota bene dość głośnych)
received_10207880203356786.jpeg
Z matą i pianką staramy się podejść jak najwyżej się da.
received_10207880203356786.jpeg
Z matą i pianką staramy się podejść jak najwyżej się da.
received_10207880203356786.jpeg
Z matą i pianką staramy się podejść jak najwyżej się da.
Załączniki
20160522_171126.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez ezg_siwy » 16 cze 2016, 07:55

Panie doktorze wygłuszeniowy :) wykleiłem już 3,5 boczku (od paru dni jeżdżę bez tylnych, prawych drzwi) drzwi pianką, bo akurat na to czasu wystarczyło. Różnicy dramatycznej póki co nie czuję. Mam nadzieję, że to się zmieni po wyklejeniu auta matami.
Ty to jednak pojechałeś z tym tematem po całości :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez macvas » 16 cze 2016, 08:23

Koncertowo ogarnięte. Zazdroszczę i podziwiam <spoko>
Mam to wszystko w planach, ale tradycyjnie brakuje czasu i miejsca by spokojnie podziałać. :|
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 cze 2016, 08:35

motyla noga ale sie narobiłeś no to teraz musi być ciszej :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Buder » 16 cze 2016, 12:29

Jest sporo ciszej. Fajne jest to, że między prędkością 140 a 220 nie ma prawie różnicy. Silnik tylko chodzi wraz z rosnącymi obrotami głośniej. Radio ustawiam na 7 bez ALC i do 110-120 nie muszę zwiększać głośności. Niestety zostały ograniczenia fabryczne samochodu, jak cienkie szyby i średniej jakości uszczelki, które trudno przeskoczyć. Czytałem gdzieś, że uszczelki można wypełnić jakimś silikonem, żeby lepiej trzymały, ale na razie chyba mi wystarczy roboty :P Został jeszcze dół grodzi do wygłuszenia, ale to niestety muszę na jakiś kanał albo podnośnik wjechać i to zrobić. Generalnie polecam operację. Jeżeli chodzi o porównanie to autem jeździ się teraz jak Mercedesem C W204 ;)
W sumie na całą robotę to chyba z tydzień czasu potrzeba, jak się samemu robi :P

Dopisano 16 cze 2016, 12:33:

ezg_siwy napisał(a):Panie doktorze wygłuszeniowy :) wykleiłem już 3,5 boczku (od paru dni jeżdżę bez tylnych, prawych drzwi) drzwi pianką, bo akurat na to czasu wystarczyło. Różnicy dramatycznej póki co nie czuję. Mam nadzieję, że to się zmieni po wyklejeniu auta matami.
Ty to jednak pojechałeś z tym tematem po całości :)


Jak nie masz jednego boczku to sporo dzwięku idzie Ci właśnie tędzy do kabiny. Jak wykleisz matami to poczujesz różnice. Sama pianka niewiele tłumi, maty są w tym połączeniu niezbędne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez ezg_siwy » 16 cze 2016, 13:06

No wiem. Zaskakujące jest to, że między boczkami fabrycznymi, a boczkami oklejonymi pianką dużej różnicy nie ma, ale jak się zdejmie boczki w ogóle, to jest dramat. Jak jechałęm dość szybko po S8, to miałem wrażenie, że tylne drzwi mam otwarte ;)
Postaram się co nieco jeszcze sam ogarnąć, a w razie czego odezwę się po pomoc za dwa tygodnie, bo wcześniej mam zarąbane weekendy.
Chyba, że kiedyś w tygodniu się będziesz nudził, to podjadę z piwem do Ciebie :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Senior » 16 cze 2016, 13:07

No to odwaliłeś kawał dobrej roboty <czarodziej>
Teraz to będzie cicho jak makiem zasiał hahaha
Gratki wielkie


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Buder » 16 cze 2016, 14:21

Ja przyszły tydzień mam raczej luźny więc jak będziesz miał czas to daj znać to coś wykombinujemy ;)
Jakby ktoś potrzebował pomocy w ogarnięciu tego bajzlu to służę radą i ręką ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez zelka » 16 cze 2016, 16:34

Buder napisał(a):Generalnie polecam operację. Jeżeli chodzi o porównanie to autem jeździ się teraz jak Mercedesem C W204

W204 też nie jest jakoś spektakularnie wyciszony. :P Powinni wyciszyć tak jak A8, byłoby wtedy bajka. <serduszka>
Co do roboty, którą wykonałeś to ukłony, po prostu maester. :) Znajdą się pewni i tacy, którzy stwierdzą, że stp dość średnie do wyciszenia jest i to taka "budżet furtka", bo są lepsze. Jestem ciekaw ile dB w kabinie jest mniej, tak przy 120km/h od serii. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy