Mazda3 BK Y6 2006 Sport Active+
Napisane: 7 gru 2015, 16:01
Witam serdecznie, otóż że już jakiś czas temu zostałem użytkownikiem tego forum, postanowiłem że przyszedł czas na pokazanie Madzi(pieszczotliwie tak ją nazywam aż kobieta czasami bywa o nią zazdrosna ) ale do rzeczy, na początku krótka historia:
Autko od kwietnia 2014 roku jeździ już po naszym kraju, do tej pory sprawuje się świetnie 0 awarii jak przystało na japońskie auta i akurat ten egzemplarz wyprodukowany został właśnie w Hiroszimie i na tym głównie mi zależało i na tym się skupiłem w poszukiwaniu – teoria o japońskiej niezawodności u mnie się sprawdza bo na prawdę o autku nie mogę złego słowa powiedzieć do tej pory poza kilkoma wymianami elementów zawieszenia, oleju oraz dolewce płynu do DPF ale o tym później. Zamiar kupna Mazdy już rozważałem kilka lat wcześniej ale ze względu na to że nie miałem wystarczającej ilości gotówki wybór padł wcześniej na Opla Astre H 1.9 CDTI w kombiaku(okazja z niemiec po lekkiej stłuczce z przodu o której byłem świadomy) Astra została naprawiona ale po pół roku zdecydowałem się na sprzedaż, ze względu na to, iż stwierdziłem po co mi takie duże auto bez charakteru oraz wieje nudą w przypadku oczywiście do wersji GTC, kupiec szybko się znalazł i nawet udało mi się na niej trochę groszy zarobić.
No więc zacząłem szukać swojej upragnionej Mazdy, noi znalazłem za zachodnią granicą dokładnie w rejonach Bawarii dwa egzemplarze takie same i w podobnej cenie, jedna uciekła z przed nosa więc mój tata pojechał obejrzeć drugą, po małych negocjacjach udało się ją kupić. Na samochód musiałem kilka dni poczekać z uwagi na to że tata mi go osobiście sprowadzał bo akurat zjeżdżał na święta wielkanocne. Z dnia na dzień już coraz bardziej nie mogłem się doczekać(ale pierwsze uczucie gdy do niej wsiadłem było niesamowite cieszyłem się jak małe dziecko, oczywiście sam na to auto zapracowałem jak i na ubiegłe i to wywoła to że jeszcze bardziej się jarałem tym autem. Autko przyjechało około 25.04.2014, na drugi dzień wybrałem się na małą przejażdżkę na uczelnię i nie obyło się bez mandatu za prędkość haha 75/50 Tłumaczyłem się tak, że nie czułem prędkości no ale cóż zdarza się Mazda bardzo mi sie podoba pod względem właściwości jezdnych, komfortu oraz ma swój charakter. Dużo by tu jeszcze wymieniać i tak już za bardzo się rozpisałem może bana od razu na wejściu nie dostane
Dane techniczne:
Rok produkcji: 2006/1 rejestracja 03.2007
Silnik:1.6 MZ-CD
Moc:109PS
Przebieg: aktualnie 140770(stale rośnie)
Przebieg w dniu zakupu: 120211
Wersja nadwozia: hatchback
Kolor: szary
Wyposażenie seryjne:
-ABS ESP ASR
-Komputer pokładowy
-Klimatronic
-Wielofunkcyjna kierownica
-Elektryczne szyby i lusterka
-Centralny zamek z pilotem
-6 poduszek powietrznych
-Skórzana trójramienna kierownica
-Radio CD
-Podłokietnik
-Felgi aluminiowe 16"
Przeprowadzone naprawy/wymiany:
-wymiana oleju i filtrów Dexelia 5w30
-wymiana elementów zawieszenia(tuleje i sworznie)
-zakup opon zimowych Dunlop WInterSport i letnich Bluresponse 205/55)
-uzupełnienie dodatku EOLYS 176
Najbliższe planowane wymiany
-Wymiana akumulatora na mocniejszy bo wzmacniacz troche kradnie prądu i stary Panasonic już nie daje rady
-Zabezpieczenie antykorozyjne
Póki co to w sumie chyba było by na tyle z takich większych rzeczy ale pewnie coś jeszcze by sie znalazło
Drobne modyfikacje
-Zmiana oświetlenia wnętrza na led włącznie z bagażnikiem i schowkiem i oświetleniem tablicy
-Montaż tweeterów(4xHertz) + skrzynia basowa JBL wraz ze wzmacniaczem Logic z potencjometrem od podbicia basu
-Montaż kabelka AUX
-Zmiana dywaników na gumowe OEM
-Kupno wycieraczek ALCA
-Kupno żarówek H7 WURTH
Głównie bardziej skupiłem się na detailingu wnętrza, ale jeszcze przyjdzie czas na modyfikacje zewnętrzne bo planów jest sporo, jeśli czas i hajs pozwoli a m.in:
-Najbardziej istotna rzecz wg mnie to zmiana ramek na klubowe
-Przyciemnienie szyb
-Lotka
-Nakładki na pedały
-Oświetlenie powitalne w drzwiach
-Obszycie kierownicy i gałki
-Dołożenie tempomatu
Jeśli coś mi sie jeszcze przypomni to uzupełnie
Poniżej dodaje zdjęcia, mistrzem fotografii to nie jestem i że aura zimowa jest jaka jest i autko za chwile jest brudne to wyszły takie sobie:
Autko od kwietnia 2014 roku jeździ już po naszym kraju, do tej pory sprawuje się świetnie 0 awarii jak przystało na japońskie auta i akurat ten egzemplarz wyprodukowany został właśnie w Hiroszimie i na tym głównie mi zależało i na tym się skupiłem w poszukiwaniu – teoria o japońskiej niezawodności u mnie się sprawdza bo na prawdę o autku nie mogę złego słowa powiedzieć do tej pory poza kilkoma wymianami elementów zawieszenia, oleju oraz dolewce płynu do DPF ale o tym później. Zamiar kupna Mazdy już rozważałem kilka lat wcześniej ale ze względu na to że nie miałem wystarczającej ilości gotówki wybór padł wcześniej na Opla Astre H 1.9 CDTI w kombiaku(okazja z niemiec po lekkiej stłuczce z przodu o której byłem świadomy) Astra została naprawiona ale po pół roku zdecydowałem się na sprzedaż, ze względu na to, iż stwierdziłem po co mi takie duże auto bez charakteru oraz wieje nudą w przypadku oczywiście do wersji GTC, kupiec szybko się znalazł i nawet udało mi się na niej trochę groszy zarobić.
No więc zacząłem szukać swojej upragnionej Mazdy, noi znalazłem za zachodnią granicą dokładnie w rejonach Bawarii dwa egzemplarze takie same i w podobnej cenie, jedna uciekła z przed nosa więc mój tata pojechał obejrzeć drugą, po małych negocjacjach udało się ją kupić. Na samochód musiałem kilka dni poczekać z uwagi na to że tata mi go osobiście sprowadzał bo akurat zjeżdżał na święta wielkanocne. Z dnia na dzień już coraz bardziej nie mogłem się doczekać(ale pierwsze uczucie gdy do niej wsiadłem było niesamowite cieszyłem się jak małe dziecko, oczywiście sam na to auto zapracowałem jak i na ubiegłe i to wywoła to że jeszcze bardziej się jarałem tym autem. Autko przyjechało około 25.04.2014, na drugi dzień wybrałem się na małą przejażdżkę na uczelnię i nie obyło się bez mandatu za prędkość haha 75/50 Tłumaczyłem się tak, że nie czułem prędkości no ale cóż zdarza się Mazda bardzo mi sie podoba pod względem właściwości jezdnych, komfortu oraz ma swój charakter. Dużo by tu jeszcze wymieniać i tak już za bardzo się rozpisałem może bana od razu na wejściu nie dostane
Dane techniczne:
Rok produkcji: 2006/1 rejestracja 03.2007
Silnik:1.6 MZ-CD
Moc:109PS
Przebieg: aktualnie 140770(stale rośnie)
Przebieg w dniu zakupu: 120211
Wersja nadwozia: hatchback
Kolor: szary
Wyposażenie seryjne:
-ABS ESP ASR
-Komputer pokładowy
-Klimatronic
-Wielofunkcyjna kierownica
-Elektryczne szyby i lusterka
-Centralny zamek z pilotem
-6 poduszek powietrznych
-Skórzana trójramienna kierownica
-Radio CD
-Podłokietnik
-Felgi aluminiowe 16"
Przeprowadzone naprawy/wymiany:
-wymiana oleju i filtrów Dexelia 5w30
-wymiana elementów zawieszenia(tuleje i sworznie)
-zakup opon zimowych Dunlop WInterSport i letnich Bluresponse 205/55)
-uzupełnienie dodatku EOLYS 176
Najbliższe planowane wymiany
-Wymiana akumulatora na mocniejszy bo wzmacniacz troche kradnie prądu i stary Panasonic już nie daje rady
-Zabezpieczenie antykorozyjne
Póki co to w sumie chyba było by na tyle z takich większych rzeczy ale pewnie coś jeszcze by sie znalazło
Drobne modyfikacje
-Zmiana oświetlenia wnętrza na led włącznie z bagażnikiem i schowkiem i oświetleniem tablicy
-Montaż tweeterów(4xHertz) + skrzynia basowa JBL wraz ze wzmacniaczem Logic z potencjometrem od podbicia basu
-Montaż kabelka AUX
-Zmiana dywaników na gumowe OEM
-Kupno wycieraczek ALCA
-Kupno żarówek H7 WURTH
Głównie bardziej skupiłem się na detailingu wnętrza, ale jeszcze przyjdzie czas na modyfikacje zewnętrzne bo planów jest sporo, jeśli czas i hajs pozwoli a m.in:
-Najbardziej istotna rzecz wg mnie to zmiana ramek na klubowe
-Przyciemnienie szyb
-Lotka
-Nakładki na pedały
-Oświetlenie powitalne w drzwiach
-Obszycie kierownicy i gałki
-Dołożenie tempomatu
Jeśli coś mi sie jeszcze przypomni to uzupełnie
Poniżej dodaje zdjęcia, mistrzem fotografii to nie jestem i że aura zimowa jest jaka jest i autko za chwile jest brudne to wyszły takie sobie: