Mazda3 BK Z6 '04 "blacked" OEM+

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez DariusBtm » 10 maja 2016, 11:13

QbxM3 napisał(a):Jak oceniasz filtr K&N ? :D

DariusBtm napisał(a):Na pewno lepsza reakcja na pedał gazu oraz subiektywnie lepiej przyśpiesza z dołu. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 25 maja 2016, 11:51

Nowa poduszka skrzyni JAPAN OEM od Mazparts.pl oraz wymiana.
Załączniki
20160525_113758.jpg
Poduszka skrzyni biegów JAPAN OEM
20160612_103400.jpg
Wymiana poduszki skrzyni biegów
20160612_103310.jpg
Kanał ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 18 cze 2016, 21:26

Madzia dostała dziś serwis olejowy: filtr – Knecht/Mahle i olej – AmsOil 100% Synthetic 5w30 oraz mała sesja po myciu i nabłyszczaniu. ;P
Załączniki
20160618_154356.jpg
Olej AMSOIL 100% Synthetic 5w30
20160618_170539.jpg
20160618_170504.jpg
20160618_170215.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez Senior » 18 cze 2016, 22:16

O rany -- ale lśni , toć to prawie nówka. <czarodziej>
Szerokości bezawaryjnej <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez zelka » 20 cze 2016, 08:07

Kurfa, ja mam jakiś nieczarny ten kolor, bo u każdego jest ładniejszy. <lol>
Olej widzę jeden z najwyższej półki jeśli chodzi o autka cywilne, również rozmyślałem nad nim lecz wybór padł na Millers (wymieniany w wigilię). Teraz myślę nad Penrite lub własnie Amsoil. :)
Co do Millersa przejechałem już 10kkm i żadnych zastrzeżeń.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez gracjan87 » 20 cze 2016, 13:15

miodzio <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez DariusBtm » 21 cze 2016, 15:33

zelka napisał(a): Teraz myślę nad Penrite lub własnie Amsoil. :)
.

Też się zastanawiałem nad Penrite HPR-5 5w40 ale sprzedający doradził mi że Amsoil bardziej się spisze w japońskim silniku. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 24 cze 2016, 19:19

Dzisiaj szybkie uzupełnienie klimy bo upały dają się we znaki.
Załączniki
20160624_181812.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 8 lip 2016, 01:54

Taki tam okrągły przebieg...
Załączniki
20160707_185301.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 6 sie 2016, 22:24

W końcu nadeszła ta chwila, w której trzeba było zmierzyć się z wymianą filtra kabinowego, a jak wiadomo jego wymiana nie należny do rzeczy najprzyjemniejszych. <bicz>
A więc tak, żeby ułatwić sobie życie przy wymianie postanowiłem zdemontować skrzynkę bezpieczników i ją wyciągnąć. Niestety po wymianie filtra i złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że nie działają halogeny przód, przycisk AMB od temperatury zewnętrznej (nie wskazuje jej), kiedy zamykałem auto z pilota nie migały kierunkowskazy i nie gasły lampki wewnątrz oraz cały czas świeciła się kontrolka nie zamkniętych drzwi. Zdenerwowany tym stanem rzeczy postanowiłem ponownie odłączyć na chwile aku ale nic to nie dało. Dopiero ponowne odpięcie dolnych małych wtyczek (zielona i brązowa) i bardzo dokładnie umieszczenie ich w gniazdach przyniosło pożądany efekt <jupi>
Teraz po wymianie filtra z dmuchawy leci wichura aż oczy trzeba zamykać tak wieje hahaha na starym nawet na największej prędkości ledwo było już czuć że coś leci :P
PS dodam że poprzedni filtr też był z Knechta i też był biały. ;P
Załączniki
1.jpg
Stary filtr
2.jpg
Stary vs nowy
3.jpg
Syfilizm
4.jpg
Posprzątane oraz założony górny filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez tomsts » 9 sie 2016, 18:26

Wczoraj zabrałem się za wymianę filtra. W obawie przed ewentualnymi komplikacjami postanowiłem nie odpinać wtyczek z rozdzilnicy w nogach pasażera. Ostatecznie okazało się, że komora jest mocno zabrudzona i żeby ją efektywnie czyścić muszę odpiąć wtyczki. Najpierw odłączyłem aumulator zapobiegawczo, wyczyściłem wszystko i wpiąłem ponownie wtyczki.
I zonk.. Nie działają: kierunkowskazy, awaryjne, klima, zamek centralny, czujnik temp AMB i pewnie coś jeszcze. Dodatkowo świeci na wciąż kontrolka ręcznego podczas jazdy...

Co najgrosze, po przerwertowaniu neta uspokoiłem się – wępnę raz jeszcze, przeczyszczę etc i będzie dobrze. Niestety nie pomaga póki co. Zaraz atakuję znowu. Postaram się wszystko wypiąć i przedmuchać raz jeszcze na rozpiętym aku.

Macie jeszcze jakieś pomysły co mogło się stać?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2016, 20:35
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 benzyna, Active

Postprzez DariusBtm » 9 sie 2016, 19:51

Odłączyć raz jeszcze aku (po odłączeniu naciśnij kilka razy pedał hamulca aby pozbyć się napięcia w instalacji), wypiąć wszystkie wtyczki ze skrzynki i sprawdzić czy przypadkiem nie został skrzywiony jakiś pin. Potem podepnij dużą niebieską i małą wiązke od góry następnie zieloną od góry, z dołu dużą brązową, małą brązową i na końcu zieloną (na te dwie małe od dołu zwróć szczególną uwagę i bardzo mocno je najpierw dociśnij i potem zablokuj zabezpieczenie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez tomsts » 9 sie 2016, 21:41

Jest sukces :) Ostatecznie okazało się, że wtyczki muszą wejść zdecydowanie głębiej niż wydawało mi się że muszą. Ostatnie zdanie z Twojego posta kluczowe- docisnąć mocno i dopiero zblokować. Te blokady są mylące. Wcześniej zablokowałem dzwigienkę i wtyczka wskakiwała niby w gniazdo.. ale nie stykała najwyraźniej.

Dzięki wielkie za rady – na innych forach (m.in ford) widziałem zalecenia wymiany całego modułu BCM w bardzo podobnym przypadku po wymianie filtra kabinowego.. Ciekaw jestem czy wina nie leżała również we wtyczce..

BTW sorry, że z takim postem tu wjechałem, otworzyłem milion zakładek wcześniej. Teraz sczaiłem, że w takim wątku napisałem.
BTW2 – ładna czarnula :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2016, 20:35
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 benzyna, Active

Postprzez DariusBtm » 9 sie 2016, 23:31

Spoko, fajnie że mogłem pomóc i że się udało. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez DariusBtm » 12 wrz 2016, 14:40

Mazda najprawdopodobniej pójdzie na sprzedaż końcem września lub początkiem października. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez macvas » 12 wrz 2016, 14:51

Szkoda :|
Z drugiej strony potencjalny nowy nabywca dostanie naprawdę zadbany egzemplarz <faja>

na marginesie
Wiem, że ten kolor to "przekleństwo" w utrzymaniu, ale gdybym miał teraz wybierać w jakich barwach kolejne auto to własnie ta czerń.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez DariusBtm » 12 wrz 2016, 19:48

Też mi będzie szkoda rozstawać się z mazdą bo to naprawdę bardzo dobre i bezawaryjne auto z bardzo dobrym układem kierowniczym, którego większość aut mogą jej pozazdrościć z tego samego segmentu. Niestety duży przebieg robiony przeze mnie zmusił mnie ( a raczej sam wybrałem :P ) do zakupu diesla, a jest nim Fiat Bravo II MJTD 150KM i 320NM nawet spoko auto ale elektryczny układ wspomagania zabija całą frajdę z jazdy i pokonywania zakrętów. :(

Co do następnego nabywcy na pewno będzie zadowolony ze stanu technicznego ponieważ zawsze starałem się wymieniać wszystko na czas i na najlepszych częściach. Gorzej z lakierem bo ma kilka mankamentów typu przerysowany lewy bok jakimś kluczem/gwoździem i jakieś tam oznaki korozji a tak poza tym wszystko działa i hula. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez ezg_siwy » 14 wrz 2016, 14:40

Nie trzeba było LPG założyć?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez DariusBtm » 15 wrz 2016, 09:33

Niestety, ale podtlenek LPG nie dodaje mocy na czym mi również zależało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez ezg_siwy » 16 wrz 2016, 07:46

Rozumiem. Szkoda auta, ale już jakiś czas nią jeździłeś, więc się nie dziwię, że naszło Cię na zmiany. Oby się fiacik dobrze sprawował :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy