Mazda3 BK Z6 '04 "blacked" OEM+
Witam! Chciałbym Wam przedstawić moją czarnulkę, którą zakupiłem w czerwcu 2013 roku w Polsce i od tego czasu jestem jej dumnym posiadaczem oraz forumowiczem ale dopiero teraz zdecydowałem się ją ukazać. Poniżej przedstawiam wszystkie naprawy, wymiany i modyfikacje, które dokonałem w moim M3.
Dane:
Model: Mazda 3 BK
Rok produkcji: 2004
Wersja: Touring
Silnik: 1.6 16V benzyna Z6 (MZR)
Moc: 105 KM
Przebieg: 123 tyś. Km (w dniu zakupu) , teraz 174 tyś. z groszem i dalej rośnie...
Wyposażenie:
– Wspomaganie układu kierowniczego
– Trójramienna skórzana kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach
– Centralny zamek z pilota
– Klimatyzacja automatyczna ( climatronic)
– Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
– Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
– System ABS
– TCS – system kontroli trakcji
– DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy
– System SRS z 6 poduszkami powietrznymi
– System audio z radiem + CD i 4 głośnikami
– Sterowanie radiem z kierownicy (kierownica multimedialna)
– Regulowane zagłówki
– Dzielona tylna kanapa (60/40)
– System ISOFIX
– Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz odcinka lędźwiowego
– Podłokietnik w tylnej kanapie
– Komputer pokładowy (spalanie chwilowe, na 100/km, zasięg paliwa w baku itp.)
– Światła przeciwmgielne
– Alufelgi: lato 18" MPS, zima: Oem 16"
– Szyberdach sterowany elektrycznie
Wymiany/naprawy:
-Wymiana wentylatora chłodnicy
-Wymiana nowych halogenów
-Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) SACHS
-Wymiana czujnika spalania stukowego na OEM (Mazparts.pl)
-Wymiana uszczelek kolektora ssącego
-Wymiana tarcz i klocków tył (TRW)
-Wymiana tarcz i klocków przód (tarcze ATE, klocki FERODO)
-Wymiana świec DENSO SK16PRE11
-Wymiana tulei silentblock (Lemforder)
-Wymiana łączników stabilizatora przód (Lemforder)
-Wymiana łączników stabilizatora tył (lemforder)
-Wymiana poduszek oraz łożysk kolumny McPherson'a (SACHS)
-Wymiana miski olejowej (FOX Rzeszów)
-Naprawa nadkoli tył: lewe regeneracja, prawe reperaturka (walka z rudą)
-Naprawa nadkoli przód: malowanie (walka z rudą)
-Wymiana szyby przedniej (kolizja)
-Wymiana lusterka od strony pasażera (kolizja)
-Wymiana akumulatora VARTA BLUE D47 60Ah/540A
-Wymiana poduszek silnika: olejowa OEM FoMoCo (mazparts.pl), dolna CORTECO + zalana masą poliuretanową
-Wymiany płynów: olej silnikowy MOTUL ECO-NERGY 5w30 co 8 tyś km (po wymianie miski olejowej zmieniłem na VALVOLINE SYNPOWER FE 5w30 i tu zauważalna różnica w pracy silnika na zimnym)
-Wymiana filtra oleju co 8 tyś km (wraz z olejem)
-Wymiana filtra kabinowego
-Wymiana łożysk przód OEM Mazda NTN x2
-Wymiana amortyzatorów przód BILSTEIN x2
-Wymiana sworzni przód LEMFORDER x2
-Wymiana poduszki skrzyni biegów OEM JAPAN od Mazparts.pl
-Wymiana oleju i filtra: AmsOil 5w30/Knecht
Modyfikacje:
-Siłowniki maski SOKIE TECH
-Wkładka filtra powietrza K&N
-Końcówka wydechu BUZZER 80mm
-Rozpórka GSG
-Sprężyny EIBACH PRO KIT -30
-Zderzak tył z pakietu Aero/GTA
-Felgi 18" od MPS'a
-Opony FEDERAL 595 EVO 205/40 R18
-Spoiler/lotka dachu od wersji MPS z diodowym światłem stopu
-Moduł świateł dziennych PRO-ELTEC
-Podstopnica z logo MAZDA
-Spryskiwacze mgłowe od Mazdy CX-5
-Układ dolotowy od Hondy BIG INTEL TUBE "parówa"
-Pomalowane felgi 18" PlastiDip'em w czarny mat
-Montaż tweeter'ków BOSE
Plany:
-Dokładka EZ-LIP
-Zamontować nakładki progowe z wersji Aero/GTA
-Ściągnąć listwy boczne z drzwi
-Przyciemnienie tylnych szyb (bardzo delikatnie)
-Dystanse EIBACH PRO-SPACER na tylną oś (30mm)
-Zmieniarka XCARLINK
Fotki:
Dane:
Model: Mazda 3 BK
Rok produkcji: 2004
Wersja: Touring
Silnik: 1.6 16V benzyna Z6 (MZR)
Moc: 105 KM
Przebieg: 123 tyś. Km (w dniu zakupu) , teraz 174 tyś. z groszem i dalej rośnie...
Wyposażenie:
– Wspomaganie układu kierowniczego
– Trójramienna skórzana kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach
– Centralny zamek z pilota
– Klimatyzacja automatyczna ( climatronic)
– Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
– Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
– System ABS
– TCS – system kontroli trakcji
– DCS – System dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy
– System SRS z 6 poduszkami powietrznymi
– System audio z radiem + CD i 4 głośnikami
– Sterowanie radiem z kierownicy (kierownica multimedialna)
– Regulowane zagłówki
– Dzielona tylna kanapa (60/40)
– System ISOFIX
– Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz odcinka lędźwiowego
– Podłokietnik w tylnej kanapie
– Komputer pokładowy (spalanie chwilowe, na 100/km, zasięg paliwa w baku itp.)
– Światła przeciwmgielne
– Alufelgi: lato 18" MPS, zima: Oem 16"
– Szyberdach sterowany elektrycznie
Wymiany/naprawy:
-Wymiana wentylatora chłodnicy
-Wymiana nowych halogenów
-Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) SACHS
-Wymiana czujnika spalania stukowego na OEM (Mazparts.pl)
-Wymiana uszczelek kolektora ssącego
-Wymiana tarcz i klocków tył (TRW)
-Wymiana tarcz i klocków przód (tarcze ATE, klocki FERODO)
-Wymiana świec DENSO SK16PRE11
-Wymiana tulei silentblock (Lemforder)
-Wymiana łączników stabilizatora przód (Lemforder)
-Wymiana łączników stabilizatora tył (lemforder)
-Wymiana poduszek oraz łożysk kolumny McPherson'a (SACHS)
-Wymiana miski olejowej (FOX Rzeszów)
-Naprawa nadkoli tył: lewe regeneracja, prawe reperaturka (walka z rudą)
-Naprawa nadkoli przód: malowanie (walka z rudą)
-Wymiana szyby przedniej (kolizja)
-Wymiana lusterka od strony pasażera (kolizja)
-Wymiana akumulatora VARTA BLUE D47 60Ah/540A
-Wymiana poduszek silnika: olejowa OEM FoMoCo (mazparts.pl), dolna CORTECO + zalana masą poliuretanową
-Wymiany płynów: olej silnikowy MOTUL ECO-NERGY 5w30 co 8 tyś km (po wymianie miski olejowej zmieniłem na VALVOLINE SYNPOWER FE 5w30 i tu zauważalna różnica w pracy silnika na zimnym)
-Wymiana filtra oleju co 8 tyś km (wraz z olejem)
-Wymiana filtra kabinowego
-Wymiana łożysk przód OEM Mazda NTN x2
-Wymiana amortyzatorów przód BILSTEIN x2
-Wymiana sworzni przód LEMFORDER x2
-Wymiana poduszki skrzyni biegów OEM JAPAN od Mazparts.pl
-Wymiana oleju i filtra: AmsOil 5w30/Knecht
Modyfikacje:
-Siłowniki maski SOKIE TECH
-Wkładka filtra powietrza K&N
-Końcówka wydechu BUZZER 80mm
-Rozpórka GSG
-Sprężyny EIBACH PRO KIT -30
-Zderzak tył z pakietu Aero/GTA
-Felgi 18" od MPS'a
-Opony FEDERAL 595 EVO 205/40 R18
-Spoiler/lotka dachu od wersji MPS z diodowym światłem stopu
-Moduł świateł dziennych PRO-ELTEC
-Podstopnica z logo MAZDA
-Spryskiwacze mgłowe od Mazdy CX-5
-Układ dolotowy od Hondy BIG INTEL TUBE "parówa"
-Pomalowane felgi 18" PlastiDip'em w czarny mat
-Montaż tweeter'ków BOSE
Plany:
-Dokładka EZ-LIP
-Zamontować nakładki progowe z wersji Aero/GTA
-Ściągnąć listwy boczne z drzwi
-Przyciemnienie tylnych szyb (bardzo delikatnie)
-Dystanse EIBACH PRO-SPACER na tylną oś (30mm)
-Zmieniarka XCARLINK
Fotki:
- Załączniki
Ostatnio edytowano 18 cze 2016, 21:53 przez DariusBtm, łącznie edytowano 12 razy
Cieszę się, że powstał ten wątek – kopalnia pomysłów, na deszczowe wieczory. Fajnie podziałałeś od czasu zakupu i do tego wszystko fajnie udokumentowane. To sprawia, że chce mi się dalej modzić moją
Widać, że auto trafiło w dobre ręce i masz dużo pomysłów na przyszłość. Z pewnością będę tu zaglądał.
btw.
Nie myślałeś nad zmianą obrysówek w zderzaku na czerwone? Imo lepiej by się komponowały, ale teraz też jest przyzwoicie. Czym prędzej te progi zakładaj i będzie miodna linia boczna
Jak Ci się na tej szerokości jeździ?
Widać, że auto trafiło w dobre ręce i masz dużo pomysłów na przyszłość. Z pewnością będę tu zaglądał.
btw.
Nie myślałeś nad zmianą obrysówek w zderzaku na czerwone? Imo lepiej by się komponowały, ale teraz też jest przyzwoicie. Czym prędzej te progi zakładaj i będzie miodna linia boczna
-Opony FEDERAL 595 EVO 205/40 R18
Jak Ci się na tej szerokości jeździ?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Fajnie że się komuś podoba mój sztrucel
Muszę powiedzieć że bardzo dobrze tylko gorzej jest w deszczowe dni wtedy przyczepność opony dość mocno spada nawet na lekko mokrej nawierzchni, za to w ciepłe suche dni klei bardzo dobrze.
A co do czerwonych obrysówek to bardziej mi pasują do czarnych kół, więc jak przemaluję moje to może zmienie na czerwone
macvas napisał(a):Jak Ci się na tej szerokości jeździ?
Muszę powiedzieć że bardzo dobrze tylko gorzej jest w deszczowe dni wtedy przyczepność opony dość mocno spada nawet na lekko mokrej nawierzchni, za to w ciepłe suche dni klei bardzo dobrze.
A co do czerwonych obrysówek to bardziej mi pasują do czarnych kół, więc jak przemaluję moje to może zmienie na czerwone
A jak oceniasz tą rozpórkę? Masz porównanie do jakiejś innej? Widzę, że dość popularna u nas na forum. Ostatnio mikołaj pytał co bym chciał na święta, więc może...
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Na "chińskiej" aluminiowej po wjechaniu w jakiś dołek lub garb czasem zatrzeszczała deska rozdzielcza lub jakiś plastik, natomiast na tej z GSG takiego czegoś nie zauważyłem. Więc możesz w liście do Mikołaja spokojnie dopisać rozpórkę z GSG
@Up Staram się o nią dbać.
Moim zdaniem felgi od MPSa są paskudne , ale jednocześnie świetnie komponują się w czarnym do Twojego auta
Ogólnie cała koncepcja jest BARDZO SŁUSZNA
Ogólnie cała koncepcja jest BARDZO SŁUSZNA
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Naprawdę bardzo ładnie zrobiona madzia. I marzy mi się taki kanał jak ty masz hehe.
No efekt koncowy jak.... Darth Vader, rewelka Powiedz mi tylko czy zastosowanie wkładu K&N dało jakiś efekt, no i czy Twoim zdaniem warto ? Sam przymierzam sie do takiej.
Hm... Ciekawe od czego to.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Bardzo dużo dobrego spotkało Twoją Mazdusię w dość krótkim czasie. Widać, że źle jej u Ciebie nie będzie .
Nowa rozpórka budzi dużo zaufania.
Cieszy wszystko co zrobiłeś, ale jednego bardzo Ci zazdroszczę...kanału
Nowa rozpórka budzi dużo zaufania.
Cieszy wszystko co zrobiłeś, ale jednego bardzo Ci zazdroszczę...kanału
KMBak napisał(a):Hm... Ciekawe od czego to.
Sam chciałbym wiedzieć, dodam tylko że lakier w ogóle nie jest uszkodzony (chociaż na zdjęciu wygląda to inaczej).
petro napisał(a):Bardzo dużo dobrego spotkało Twoją Mazdusię w dość krótkim czasie. Widać, że źle jej u Ciebie nie będzie .
Nowa rozpórka budzi dużo zaufania.
Cieszy wszystko co zrobiłeś, ale jednego bardzo Ci zazdroszczę...kanału
Miło czytać takie komentarze
A co do kanału to niestety nie jest mój też chciałbym mieć taki.
widze, że kombinowałeś cos z dolotem i dałeś tzw parówę z Hondy. Duzo lepiej jak byś kupił ori dolot od mazdy 2 i podpasywał go do silnika swojej Mazdy. Chodzi o tą rurę doprowadzającą powietrze. W pasie przednim nawet jest tam miejsce żeby taką rurę zamontować. Do tego z grilla usuwasz te plastikowe zaślepki i silnika ma duzo swieżeg powietrza, pozdro
Mazda bardzo ładna i mody też całkiem dobre.
Mazda bardzo ładna i mody też całkiem dobre.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości