Strona 1 z 9

Mazda3 BK 2.0 LF '05 Black Mica

PostNapisane: 13 lis 2015, 15:36
przez expell
13254705_1138760176148536_7496967041772892946_o.jpg


Cześć,

Tytułem wstępu, po zakończeniu przygody z Corollą E11 i w pełni zadowoleniu z jej posiadania szukałem samochodu z Japonii, wymogami było 5 drzwi i jakiś mocniejszy niż 100 koni silnik tolerujący gaz, najlepiej z w miarę przyzwoitym wyposażeniem. Pierwotnie chciałem się przesiąść do następczyni E11, ale moje wymagania były nie współmierne do środków, które chciałem wydać na samochód <lol> Zacząłem czytać, czytać, czytać... aż doszedłem do wniosku, że poszukam dla siebie Mazdy, a to czy będzie to 3, czy 6 było już zależne od tego, co ciekawego pokaże się prędzej :) Spokojnie z miesiąc przeszukiwania ogłoszeń dzień w dzień zanim trafiło się coś co mogłoby mi odpowiadać, na ogłoszenie mojej Madzi trafiłem siedząc na piwie ze znajomymi, podczas próby udowodnienia im, że każde nowe ogłoszenie mi nie odpowiada. <lol> Pojechałem, obejrzałem, objeździłem, idealnie złożyło się tak, że w dniu w którym oglądałem auto miało ono do zrobienia przegląd do dowodu, więc zostały załatwione dwie pieczenie na jednym ogniu, postanowiłem sobie: przegląd bez problemu – biorę, stękanie diagnosty – nie biorę, końcem historii – kupiłem :) Poprzedni właściciel ściągnął auto dla siebie w 2013 roku z Niemiec.

18953150_1497529483604935_7823925451628831440_o.jpg


Dane
rok produkcji: 2005
przebieg w dniu kupna: ~170.000km
Data pierwszej rejestracji: 28.11.2005
Silnik: 2.0 LF benzyna + instalacja STAG
Moc: 150KM
Kolor: czarny (16W)
Wersja wyposażenia: Active

Wyposażenie:
ABS, ESP
Felgi 16" oryginalne (z oponami zimowymi)
6 poduszek powietrznych
elektryczne szyby przód/tył
automatyczna klimatyzacja
sterowanie z kierownicy
światła przeciwmgielne przód/tył
ISOFIX
mata bagażnika oryginalna[/list]

Naprawy/wymiany:
– 170.000km – klocki hamulcowe tył – dzień po zakupie
– 171.000km – czyszczenie przepustnicy
– 173.000km – wymiana termostatu (OEM Ford)
– 176.555km – wymiana sworzni wahaczy przód (MOOG)
– 177.000km – wymiana wydechu od tłumika środkowego do końca
– 177.600km – wymiana przednich łączników stabilizatorów (CTR) razem ze sprężynami Eibach -40
– 178.600km – serwis olejowy (Valvoline SynPower 5W30+Knecht), nowy komplet uszczelek pokrywy zaworów (OEM Mazda), świece NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13
– 179.000km – serwis LPG
– 182.500km – przegląd, ubezpieczenie, nowa tylna tuleja wahacza przód (prawa strona, Febi Bilstein)
– 185.200km – wymiana amortyzatorów przednich (KYB Excel G), drugiej tylnej tuleji wahacza (Febi Bilstein) i poduszek oraz łożysk amortyzatora (Febi Bilstein)
– 189.000km – serwis LPG, wymiana filtrów
– 190.000km – olej OEM Mazda 5w30 + filtr Knecht
– 194.800km – Końcówki drążków stabilizatora Lemforder, komplet przednich hamulców Textar
– 195.300km – łączniki przód, wymiana półosi od strony pasażera
– 196.400km – wymiana chłodnicy, wymiana kloszy reflektorów przednich
– 198.000km – regulacja luzów zaworowych (5 szklanek)
– 198.800km – wymiana akumulatora na Yuasa YBX3075 60Ah 550A
– 200.000km – Olej Valvoline SynPower 5w30
– 203.000km – Wymiana pierścieni olejowych
– 203.300km – serwis LPG, wymiana poduszki olejowej silnika
– 204.000km – Odnowienie drążka stabilizatora tył, wymiana gum (Tedgum) i końcówek drążka (Febi) tył
– 209.000km – Olej Penrite HPR 5 5w40 + wymiana płynu wspomagania (Mobil ATF 320) + wymiana płynu hamulcowego (Valvoline DOT4) w hamulcach i sprzęgle
– 217.000km – sworznie wahacza 555, łączniki stabilizatora CTR
– 220.300km – serwis LPG, serwis olejowy (Valvoline), wymiana świec (NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13)
– 224.000km – wymiana kompletu hamulców przód+tył na zestaw Brembo
– 230.000km – serwis olejowy (Valvoline)

Modyfikacje:
– Xcarlink (seryjne radio nie obsługuje w moim przypadku mp3, a reklam w radiu słuchać nie lubię :) )
– Przyciemnione szyby tylne (jeszcze przez poprzedniego właściciela)
– Nakładki na pedały Mazdaspeed
– Felgi z RX-8 (opony Uniroyal Rainsport 5 225/40/R18)
– Sprężyny obniżające Eibach
– Zderzak tylny Kintaro
– Końcówka wydechu 100mm no-name
– Wideorejestrator Navitel R600 przód, wideorejestrator 70mai tył
– podświetlenie wnętrza, postojówek i tablicy led
– Lotka z trzecim stopem na klapę bagażnika
– Obszyta kierownica i gałka zmiany biegów (skóra + niebieska nitka)
– Czarne wkłady lamp przednich, kierunkowskazy przednie Osram Diadem
– Dynamiczne kierunkowskazy w błotnikach
– Nexus 7 w miejsce fabrycznej nawigacji
– Magnetyczne czujniki parkowania tył + Kamera cofania
– Symetryczne (przezroczyste) światła w klapie
– Podwójne światło wsteczne oraz przeciwmgłowe
– Nakładki progowe
– Spryskiwacze mgłowe
– Mocowania siatki bagażnika wydrukowane na drukarce 3D
– Lusterko fotochromatyczne z GH
– EZ-Lip

Plany:
– dorzucenie elektrycznej nagrzewnicy – brak instalacji :(
– oklejenie niektórych plastików wewnątrz folią BlackPiano, aby wyglądały tak samo jak listwa przy wyświetlaczu
– uruchamianie postojówek po otworzeniu centralnego zamka

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 13 lis 2015, 15:59
przez widmo82
Witam w dziale Mazda3 :)
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjności!
expell napisał(a):– uruchamianie postojówek po otworzeniu centralnego zamka
też się do tego zbieram :)
Jeździłeś innymi M3 z tym silnikiem zanim wybrałeś czarnule? Kurczak, ta kierownica dojechana jakby na szafie było -100k ;/
PS: Miałem 6lat 16W i uczy cierpliwości a już nastepnego dnia po myciu zaleca sie jogę na uspokojenie :) <glupek2>

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 13 lis 2015, 16:27
przez traba
O i następna M3 w regionie i jak wielszosc Kopalniany (regionalny) czarny :P
Zycze bezawaryjnosci i zapraszam na spoty regionalne :)

PostNapisane: 13 lis 2015, 17:44
przez expell
widmo82 napisał(a):Jeździłeś innymi M3 z tym silnikiem zanim wybrałeś czarnule? Kurczak, ta kierownica dojechana jakby na szafie było -100k ;/


Nie jeździłem, do podobnych wniosków doszedłem kilka dni temu, książeczka kończy się w 2010 przy 101k, potem mam tylko karteczki z wizyt u mechanika od poprzedniego właściciela 135k – 02.2014, 152k – 11.2014, 168k – 07.2015 więc ten już swoje nakręcił, może jeździł z lewą łapą na kierownicy na 'mydełko fa' i się wytarła tak mocno, bo pozostała część obręczy jest okej. No nie wiem, nie ma co gdybać, wiadomo, że u nas to cena i przebieg do ustalenia ;) Trzeci miesiąc już w sumie ją mam, w tym zrobiłem jednego dnia ponad 700km i nie daje mi żadnych niepokojących oznak.

widmo82 napisał(a):PS: Miałem 6lat 16W i uczy cierpliwości a już nastepnego dnia po myciu zaleca sie jogę na uspokojenie


Oj tak, w szczególności w Katowicach, a mieszkając w sąsiedztwie kopalni tym bardziej :D

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 13 lis 2015, 19:39
przez Norreca
jak drążek zmiany biegów jest w miarę cala to możne miał lub miała na palcach pierścionki bardzo podatna jest an to kierownica w BK.
cale szczęście ładne obszycie nie jest bardzo drogie.

Witamy i szerokości !

PostNapisane: 13 lis 2015, 21:22
przez gracjan87
18 z rexa to jeden z lepszych wyborów są czarne do kupienia w dziale giełda :) a ten patent z postojówkami z centralnego to jak się robi bo ciekawi mnie <spoko>

PostNapisane: 13 lis 2015, 22:26
przez expell
gracjan87 napisał(a): jak się robi bo ciekawi mnie


Tutaj o tym utworzyłem temat, technicznie proste, jednak dalej nie wiem które kabelki <rotfl>
viewtopic.php?f=470&t=186263

PostNapisane: 13 lis 2015, 23:25
przez Bejsu
No faktycznie ta kierownica podejrzanie wytarta, ktoś miał bardzo szorstkie dłonie :P
Ponadto bardzo ciekawe modyfikacje przed Tobą, z zainteresowaniem będę spoglądał na Twój profil :)

Bezawaryjności i szerokości :)

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 14 lis 2015, 18:47
przez expell
No i mam, jednak na auto trafią dopiero na przyszły sezon, bo mam już ubrane zimówki. Mam nadzieję, że poprzedniemu właścicielowi maluch będzie rósł zdrowy :)

Btw, jaki jest najbardziej zbliżony (albo najlepszy w przypadku M3) rozmiar opon na te felgi? Raczej przez zimę będę się musiał za nowymi rozejrzeć, a szkoda by odkrywać Amerykę na nowo <co?>

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 14 lis 2015, 18:49
przez marcin255
225/40 lub 215/45

PostNapisane: 14 lis 2015, 19:16
przez gracjan87
ja osobiście do tych samych felg zakładam 225/40

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 14 lis 2015, 23:39
przez Piotrek_154
On-line są kalkulatory, gdzie możesz dowiedzieć się jakie rozmiary są zalecane. Ja sprawdzałem na http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

PS. Ja nie miałem wytartej kierownicy i w rok mojego używania już jest :( kręcę jedną ręką i mam. Koszt obszycia u mnie ok. 180 zł.

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 15 lis 2015, 00:25
przez ezg_siwy
Piotrek, gdzie tak obszywają "u nas"?

PostNapisane: 15 lis 2015, 11:02
przez macvas
expell napisał(a):Btw, jaki jest najbardziej zbliżony (albo najlepszy w przypadku M3) rozmiar opon na te felgi?
marcin255 napisał(a):225/40 lub 215/45

<spoko>
Sam dokonasz wyboru, bo temat był już wałkowany w wielu miejscach na forum. Jeśli miałbym subiektywnie doradzić, to w trójce (poniżej mps'a) zasadnicze różnice odczujesz w poniższych kategoriach:

225/40
komfort/właściwości jezdne: ++
wygląd: +++

215/45
komfort/właściwości jezdne: +++
wygląd: ++

Imo na tej feldze 225 ładniej siądzie. 215 bym chyba bardziej na stock'owej feldze mps'a widział.

PostNapisane: 15 lis 2015, 11:20
przez kuman1987r
minusem dla 225 jest jeszcze to ze ma wieksze opory toczenia = wieksze spalanie oraz auto wolniej przyspiesza , na plus lepsza ochrona felgi

215 natomiast moim zdaniem jest kompromisem miedzy komfortem a wygladem 215 45 ma troche wieksza srednice wzgledem 225 40 , minus to delikatny naciag i brak ochrony felgi na rantach :(
przynajmniej na oponie dunlop sport max tt puzniej porobie fotki to wrzuce

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 21 lis 2015, 22:14
przez expell
Kilka dni temu jako że dobrałem się do podświetlenia podsufitki pobawiłem się kilkoma rodzajami żarówek:

Porównanie Philips Blue Vision (z lewej) z jakąś zwykłą która tam była:
philipsStock.jpg
Philips vs zwykła


Oraz Philipsów z jakimś pierwszym lepszym Ledem z bodajże Tesco za niecałe 2zł sztuka:
philipsLed.jpg
Philips vs Led


Chciałem już zostawić ledy, jednak okazało się, że dwa takie same świecą minimalnie innym kolorem <oczy>

Zamówiłem już sobie komplet żarówek do podmiany, jak przyjdą i będę mieć trochę czasu to je powymieniam oraz zrobię w końcu działające podświetlenie popielniczki i zapalniczki, którego nawet nie byłem świadom, że jest <rotfl>


A teraz z mniej przyjemnych rzeczy, nie polecam wsiadać (a jeśli już to z pełnym skupieniem) do auta po maratonie filmowym w kinie, chwila nieuwagi, z podziemia wyrasta barierka na parkingu i kilka stówek w plecy...

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 21 lis 2015, 23:01
przez Grzegorz K
A maraton czego ?? Może było warto <lol>

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 22 lis 2015, 11:37
przez widmo82
Strzelam: Igrzyska śmierci ?

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 22 lis 2015, 13:28
przez expell
Celny strzał. Póki co Mazda idzie śladem swojej poprzedniczki, w E11 też miałem przetartą tą stronę, lecz tam tylko była przetarta... <płacze>

Re: Mazda3 BK LF '05 2.0 Active

PostNapisane: 25 lis 2015, 01:03
przez expell
173k km. Dziś wygospodarowałem trochę czasu na wymianę termostatu, który mi się nie domykał, auto przez to dłużej łapało temperaturę, na szybszej trasie potrafiła ona nawet spadać, tak samo jak przy puszczeniu ciepłego nawiewu wewnątrz. Teraz temperatura łapie się dużo szybciej (tak jak wtedy, gdy kupiłem auto).

Przy okazji, w sumie testowo podpiąłem filterek odmy, ponieważ akurat był pod ręką (kupiony z myślą auta od brata, kupiony zły rozmiar), a jako że niedawno czyściłem przepustnicę, to po co ją znów brudzić ;P Ponoć w kabinie może być czuć zapach spalonego oleju, jeśli tak będzie przywrócę oryginalną odmę i może poproszę św. Mikołaja o oil catch tank ;)

P51124-154508.jpg
Filterek bez pokrywy

P51124-203935.jpg
Filterek z pokrywą


Dodatkowo przyszły do mnie dziś wcześniej zamówione ledy, póki co założyłem jedynie bagażnik (zmiana bardzo na plus, przynajmniej oświetla całość), oświetlenie nad pasażerem (też bardzo duża zmiana).

Teraz historyjka: przy wymianie żarówek nad kierowcą prawdopodobnie gdzieś było jakieś zwarcie (może led był walnięty, nie wiem) ale przepalił mi się bezpiecznik ROOM pod maską, co straciłem:

– oświetlenie wnętrza
– oświetlenie bagażnika
– sterowanie zamkiem z pilota
– radio, komputer pokładowy
– Tripy na liczniku

Za to pojawił się zamiast powyższych taki bajer przy przekręceniu kluczyka:



Tak wiem, telefon mi się nie wyostrzył, ale wiadomo o co chodzi :D Dodam, że po zgaszeniu silnika wskazówki zostawały w tym miejscu, w którym były przed zgaszeniem, strzelam, że to co widać na filmiku jest efektem jak by "zresetowania" tego co one wyświetlają, nie mniej jednak fajnie było by to mieć fabrycznie, zawsze podobał mi się ten efekt :D