Mazda3 BK 2.0 LF '05 Black Mica

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez expell » 23 maja 2019, 20:34

Dzięki za miłe słowa :D

Mogłeś zostawić karteczkę, chociaż przed remontem raczej nikt by jej nie kupił, a po remoncie musi trochę odpracować ilość włożonej kasy :D Pewnie jeszcze z minimum rok będzie ze mną :) Będę wypatrywać na drodze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 3 cze 2019, 19:56

Dzień jak co dzień u właściciela BK <glupek2> Trzecie drzwi z MPS na pokładzie <rotfl> . Kupiłem je jakiś czas temu, ponieważ te które miałem założone były już po pierwsze powtórnie malowane, a po drugie zaczynał się wpraszać rudzielec w ranty :) Generalnie drzwi dalej leżały by i czekały na trochę więcej czasu, jednak przy ostatniej fali upałów doszło do serii niefortunnych zdarzeń:
– Przestała otwierać mi się szyba od kierowcy <oczy>
– Klimatyzacja przestaje mi chłodzić powyżej ~3500 obrotów, a im wyżej pokręcę, tym dłużej nie działa <cisza>

Po wybitnie uciążliwym dniu, z brakiem klimy i brakiem możliwości otwarcia szyby zabrałem się do roboty. Tym razem musiałem przezbroić całe drzwi no i szczerze przyznam, nie wiem co kierowało projektantami, żeby tak bardzo zamotać i powiązać wszystkie elementy w drzwiach ze sobą... Prowadnica szyby trzymająca się tylko do tego plastikowego boczka, boczek tak naprawdę jest też klamką, żeby zmontować szybę do kupy razem z mechanizmem też trzeba ją najlepiej opuścić dosyć nisko w miejsce w których są zaślepki umożliwiające przykręcenie śrubek do szyby... <co?> Oczywiście coś musiało pójść nie tak, więc mechanizm wyskoczył mi z obudowy i nawijałem linkę na nowo... cyrk na kółkach, na szczęście po poskładaniu wszystkiego do kupy całość okazała się sprawna, wydaje się jakby szyba zaklinowała się/przykleiła w uszczelce. Nie wiem, wyczyściłem, nasmarowałem, mam nadzieję, że sytuacja się nie powtórzy, a nawet jeśli to już wiem co robić i na co uważać.

Pozostał mi problem kompresora, wydaje mi się, że winowajcą jest ślizgające się sprzęgło klimatyzacji, ale miał ktoś z was podobny objaw? Dosłownie ledwo co auto zostanie wkręcone na wysokie obroty i chłodek z nawiewu mówi papa . Kontrolka na konsoli z klimatyzacji dalej się świeci gdy ta przestaje dmuchać. Coś wyczytałem, że kompresor może rozpinać też wyłącznik termiczny, ale czy może to być spowodowane tym, że kompresor się przegrzewa, bo sprzęgło się ślizga? Nie chciałbym bez potrzeby wymieniać części wartej ponad 200zł. W zeszłym roku też mi się to zdarzało, aczkolwiek nie za każdym razem, czynnika miałem odpowiednią ilość więc to chyba nie jego wina.
Załączniki
IMG_20190531_185515.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Motyk95 » 3 cze 2019, 20:38

Co do szyby to jak byłem oglądać przy wysokiej temperaturze dwie mazdy 3, to obie miały ten sam problem. Tak jakby uszczelka się przyklejała do szyby, ale po wciskaniu góra i dół mechanizmu w końcu odpuściły :P W mojej to samo było, ale pomógł K2 silikon do uszczelek w sprayu ;)

a zdjęcie po zamontowaniu? Czy została tak otwarta pod blokiem? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 13:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez yomex » 4 cze 2019, 09:02

Co do klimy ja mam ten sam problem, ale w drugą stronę. Kompresor startuje jak wkręcę Madzię powyżej 3,5-4 k obrotów.
Z tego co mi mówiono, prawdopodobnym winowajcą będzie właśnie sprzęgło klimatyzacji. Po wypłacie wybieram się do speca, polecam Ci Auto-Klima Śląski w Mikołowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 09:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez expell » 5 cze 2019, 11:37

Motyk95 napisał(a):a zdjęcie po zamontowaniu? Czy została tak otwarta pod blokiem?


A nie ma :D Brudna, w dodatku na drzwiach mam zaznaczone kółeczka gdzie są jakieś drobne ryski, pogoda sprzyja żeby to umyć ale czasu nie ma <płacze> Ta moja szyba cholera jedna nie chciała odpuścić, przyklejona była tak mocno, że nawet jak zdemontowałem cały mechanizm i wisiała tylko na tej uszczelce to i tak nie chciała puścić <oczy>

yomex sprzęgło wymienię sam, powinienem dać radę, a jak to nie zrobi poprawy to zajadę tam, tak czy siak chciałem jakoś za niedługo jechać na serwis klimy więc przy okazji się zrobi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 7 paź 2019, 18:28

Update :)

Przy aucie za dużo się nie dzieje, jeżdżę leję, słucham jak wytłukuje mi się zawieszenie z przodu <glupek2>

Przebieg 217000 poddały się sworznie wahacza przedniego, a to oznacza, że wytrzymały około 40 tysięcy kilometrów (firma MOOG jeśli ktoś jest zainteresowany), tym razem poszedłem w klasykę i założyłem japońskie 555. Do wymiany trafiły również łączniki przód (jeden się poddał, wytrzymał 20 tysięcy <rotfl> ) Jednak jazda na Eibachu i Rexach i nie do końca dobrych drogach Katowic daje popalić. Założyłem CTRy – dalej przekonują mnie tym, że mają miejsce na płaski klucz do odkręcania, a nie imbus.

IMG_20191007_164926.jpg



Z kwestii tjuningów, założyłem i podłączyłem sobie fotochromatyczne lusterko z GH :)



Kręcę kilometry dalej, za niedługo pora na pakiet zima <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 10 paź 2019, 11:15

expell napisał(a):BK 2.0 przed liftem które nie bierze oleju to albo jest po remoncie albo nie wiem, ja znam więcej przypadków które biorą niż które nie biorą :D


I tu nie do końca masz rację:–)
Swoją BK mam już 6 lat.
Kupiłem przy przebiegu 155 tyś, a teraz ma 287 tyś. Olej kiedyś wymieniałem co 15 lub 20 tyś i bez żadnej dolewki. Zawsze było na max. Teraz robię co 10, bo wiem, że źle robiłem.
Olej jest tylko lekko ciemniejszy po tych 10 tyś na bagnecie od nowego.
Wlewam VALVOLINE syn power 5w30. Przy silniku jedyna rzecz w życiu jaka była robiona to luz zaworowy przy 260 tyś. 8 szklanek:–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 10 paź 2019, 11:55

Wyjątek potwierdza regułę :)

U mnie w bloku 3 osoby mają LF'a, ja w 3BK, sąsiad z klatki w 5CR i drugi w 6GH (tego nowszego 147km), cała trójka musiała mieć już robione pierścienie, z czego ja przy największym przebiegu (200k), 5 miała około 150k, 6 też w okolicach 160k (a ten znajomy jest wyczulony na punkcie zmiany oleju, zmienia co 10k i nie zalewa byle czego). Wcześniej wspomniany sąsiad ostatnio w pracy słuchał, że jego znajomy też kupił 5 z 2.0 i miesiąc po kupnie ponoć wybrał się na wakacje do Chorwacji (nie wiedząc jeszcze, że coś jest nie tak), przez całą trasę musiał dorzucić do wyprawy cenę dolewek oleju za 500zł <glupek2> ). U Pana Mariusza w MazVagTech w Jaworznie też z tego co widzę, większość egzemplarzy przyjeżdża na remont pierścieni. Na grupie Mazda3 Polska na FB też jedno z częstszych pytań przy ogłoszeniach to "bierze olej?" :P Tutaj na forum też z resztą jest olbrzymi wątek na temat poboru oleju w LFie.

Widać w Twoim przypadku albo Ci się udało trafić na dobry egzemplarz, albo ktoś to zrobił przy przebiegu poniżej 155k (czyli zanim kupiłeś :) ).

A już nie wspomnę, że jeszcze jeden znajomy miał kiedyś Mondeo z bliźniaczym 2.0 i też zostawiał za sobą chmurę oleju <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 10 paź 2019, 20:35

Silnik ani skrzynia nie były u mnie ruszane.
Trochę mnie to dziwi, bo nie słyszałem wcześniej by te silniki były nie odporne na olej. Wręcz w sumie każdy je poleca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 10 paź 2019, 20:47

Wiesz, osoba która nie ma problemu nie zaznajamia się z takim tematem, bo poprostu nie szuka tej informacji :) a temat jest dosyć obszerny:

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&t=160344 – 10 stron

W dziale 6:

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... start=2020 – ponad sto stron <glupek2>

A w google też kupa tematów, elektroda, [...] itd :)

Ja już też na szczęście nie mam z tym problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 10 paź 2019, 21:18

No trochę mnie to zdziwiło.
Fakt jest też 100 stron, ale z tego 80 to głupkowate pytania:–)
Często jeżdżę w trasy i to nawet bardzo i nigdy przez ten okres co mam auto nie zdarzyło mi się dolać nawet kropki oleju z ręką na sercu. Olej zmieniam sam, wlewam go na max i przy następnej wymianie jest tyle samo. Ostatnio jeździłem do Czech, wyszło mi 1600 km jeździłem różnie, 120-140 to stała na autostradzie i czasami dużo szybciej. Ogólnie jak jeżdżę w trasy to lubię sobie szybciej jechać i nigdy nic nie ubyło, a olej na bagnecie praktycznie kolor jak nowy słomkowy.
Z tego co bardzo dużo w tym temacie się pojawia to zapieczone pierścienie.
Kiedyś miałem 323f ba 1.5 i tam kupiłem właśnie z uszkodzonym silnikiem. W misie było masło nie olej. Pierścienie były zapieczone. Po wymianie i zalewaniu VALVOLINE nigdy nie miałem problemu z olejem i też był czysty.
Skoro tutaj jest taka sama przyczyna tzn, że winny jest użytkownik który zalewa zły olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 10 paź 2019, 21:43

Jest taka szansa, moje auto zanim trafiło w moje ręce jeździło na Castrolu, pozostałe dwa o którym wspomniałem wcześniej – niewiadomo ale tu na pewno leży przyczyna, interwały lub źle dobrany olej, a jak już się spalanie zacznie to już nawet najlepszy olej tego nie powstrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 10 paź 2019, 23:22

No nie, wtedy już jest za późno.
A robiłeś coś już z podświetleniem pozycji przy otwarciu auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 11 paź 2019, 18:27

Walczyłem z tym, ale bez specjalnego modułu chyba się nie obejdzie, swego czasu nawet udało mi się to podpiąć ale przekaźnik którego używałem szalał, przy każdym otwarciu/zamknięciu kilkanaście razy był sterowany (nie pamiętam czy wrzuciłem filmik to prezentujący, ale chyba tak, w innym temacie). Póki co odpuściłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez DanielQuattro » 18 paź 2019, 12:13

Fajna, dopieszczona Magdalena... Szerokości i bezawaryjności...


Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 22:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez expell » 2 mar 2020, 12:54

U mnie ostatnio tak:

87562811_527415644574409_7464310130000003072_n.jpg
dwójeczki


Przy 220k zrobiony serwis:
– oleje, filtry
– nowe świece zapłonowe – NGK – wymieniłem bo przy około 2k miałem poszarpywanie a po remoncie silnika świec jeszcze nie wymieniałem więc zrobiłem to profilaktycznie
– dodatkowo miałem jakiś delikatny wyciek LPG w momencie gdy auto świeżo co przełączyło się na gaz w samochodzie było czuć podtlenek, jak już auto się zagrzało to problemu nie było, chłopaki z Davanti w Katowicach poszukały i jeden wężyk pod obejmą się przetarł, dodatkowo poprosiłem o regulację instalacji, problem wycieku i poszarpywania zażegnany :)

Na wiosnę robi mi się lista do zrobienia, zaczęło mi trząść kierownicą przy hamowaniu, więc albo zaczęła mi bić piasta, albo komplet Textara po niecałych 30k km się pokrzywił <co?> . Tył mam do zmiany, więc pewnie skończy się na komplecie hamulców o ile to nie piasta okaże się winowajcą. No i tak dla odmiany do tego stuka mi też znów coś z przodu, prawdopodobnie jest to w końcu przednia tuleja, najwyższa pora na nią patrząc na przebieg na powyższym zdjęciu :D never ending story <rotfl>

Btw.

Są do BK dostępne jakieś dobre, sprawdzone reparaturki tylnych nadkoli? Bo po zimie też powoli muszę zacząć się interesować tym tematem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 3 mar 2020, 08:11

Marcis napisał(a):Ostatnio jeździłem do Czech, wyszło mi 1600 km jeździłem różnie, 120-140 to stała na autostradzie i czasami dużo szybciej. Ogólnie jak jeżdżę w trasy to lubię sobie szybciej jechać i nigdy nic nie ubyło, a olej na bagnecie praktycznie kolor jak nowy słomkowy.


To, że olej jest czysty, wcale nie świadczy o tym, że jest dobry. Dobry olej powinie wypłukiwać brudy z silnika. Nie twierdzę, że u Ciebie coś jest nie tak, może masz tak [tiiit] silnik.

A jak jeździsz, to jak wysoko ją kręcisz?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez deejayija » 4 mar 2020, 08:19

expell napisał(a):Są do BK dostępne jakieś dobre, sprawdzone reparaturki tylnych nadkoli? Bo po zimie też powoli muszę zacząć się interesować tym tematem :)


Są dostępne:
https://allegro.pl/kategoria/czesci-kar ... &stan=nowe

Czy dobre? To pewnie okaże się po czasie...

Ja mam wspawany ten element:
https://allegro.pl/oferta/mazda-3-bk-5- ... 7360560404
Jak na ten moment jest spoko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez ezg_siwy » 4 mar 2020, 15:22

Ciekawe, mojej nic nie rusza póki co. Mam nadzieję, że tak pozostanie jeszcze przez 2-3 lata ;)
Fakt, była konserwowana dwa razy i liczę na to, że to efekt tej właśnie konserwacji.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez deejayija » 4 mar 2020, 21:34

ezg_siwy – szczęściarz...
Tylne nadkola z rudą w Mazdach 3 BK to chyba tak częsty widok, jak pryszcze na czole nastolatków xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy