Mazda3 BK 2.0 LF '05 Black Mica

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez expell » 21 sty 2019, 20:50

Ogrzewać wnętrze zanim rozgrzeje się płyn chłodniczy :) Fabrycznie stosowane w dieslach i sporej części Fordów (w sumie nawet fabryczna nagrzewnica z BK jest z FoMoCo)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 22 sty 2019, 11:03

Zaintrygowałeś mnie. Jak to się montuje? Masz jakieś sprawdzone linki gdzie można o tym poczytać?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 22 sty 2019, 12:50

Tu reklama jakiejś firmy która to dorzuca:
http://www.fordserwis.com.pl/elektryczn ... ocusie_mk2
Wszystko oczywiście w fabrycznych miejscach, do fabrycznej instalacji z jednym ptaszkiem do zaznaczenia w ELMConfigu/Forscanie, jeszcze nie wiem gdzie dokładnie :)

Pytanie jak się to odnosi do komputera w maździe i czy wiązka kabinowa będzie miała przygotowane kable do tego <co?>

Jakiś losowy temat dotyczacy nagrzewnicy:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... xQZ04c3VHI

Ale po wpisaniu w google "montaż elektrycznej nagrzewnicy Ford" wypluwa całkiem dużo wyników :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez adam_we » 22 sty 2019, 12:52

Ostatnio w "101 napraw" widziałem jak montowali coś takiego. Wpięte w obwód z pominięciem nagrzewnicy. Tyle, że to jest na 220V. Podłączone do sieci, łącznie z timerem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez ezg_siwy » 23 sty 2019, 08:04

Jesteś pewien, że w benzynowej M3 jest fabryczne miejsce na to? Jakoś nie kojarzę żadnej takiej dziurki, a parę razy się tam czołgałem wymieniając filterek.
Ok, popatrzyłem jak to było w M6 i strzelam, że trzeba będzie zrzucić deskę żeby to wsadzić do modułu nagrzewnicy. Jakby co, to rób zdjęcia :) Ja może dzisiaj spojrzę pod deskę czy coś widać i czy są jakieś luźne kabelki ;) Gorzej jak będzie tak, jak z wycieraczkami – dołożę to, ale nie będzie działać, bo moduł nie będzie tego obsługiwał...
EDIT:
Tak na szybko pogrzebałem i znalazłem 2 nagrzewnice na allegro. Jedna jest na 100% od diesla, a druga raczej od benzyny – widać czym się różnią. Strzelam, że oprócz kupna samej nagrzewnicy trzeba by wymienić cały ten moduł nagrzewnicy/sterowania nawiewami, który jest pod deską.
nagrz1.png
nagrz2.png


EDIT2: z drugiej strony tu jest do MPS'a i jest miejsce żeby ją zamontować. Pewnie to będzie kwestia wersji wyposażenia albo przed lift/po lift.
https://allegro.pl/oferta/mazda-3-mps-0 ... 7764039000
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 23 sty 2019, 16:30

Na tym pierwszym zdjęciu ten czarny element po prawej to miejsce na nią, na drugim zdjęciu tego elementu nie ma, czasami sprzedają go razem z nagrzewnicą. To jest jeden ze znaków zapytania, czy będzie tak jak w tej nagrzewnicy z MPSa (czyli zaślepione osobnym elementem, w tym momencie spoko, bo jest opcja montażu), czy jednak ten czarny element będzie w całości, wtedy trochę lipa bo trzeba by go kupić. W sumie widać że miejsce jest dosyć łatwo dostępne, pytanie czy będą tam gdzieś pochowane te przewody żeby ją podłączyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 23 sty 2019, 16:43

Cos chyba zle spojrzales – w tej nagrzewnicy z MPSa jest taka biala zaslepka. ktora jak zdejmiesz, to będziesz miał miejsce na instalacje tej nagrzewnicy.
Generalnie zgadzam sie ze wszystkim co napisales – jesli masz miejsce i kable to super i mozna z tym leciec. W przeciwnym wypadku konieczne będzie sciagniecie deski, znalezienie wiązki, podmiana komputera... Chyba gra niewarta świeczki.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 23 sty 2019, 22:27

Może być jeszcze taka wersja, tutaj nie ma otworu, ale wydaje się, że jest możliwość nacięcia go.
Obrazek

Co do braku instalacji i sterowania, grube przewody podpiąć pod akumulator (czyli tak jak jest to fabrycznie, na nich na stałe jest napięcie i masa), tak jak podpina się np wzmacniacz do subwoofera. Dwa pozostałe to sterowanie, na jednym jest plus po zapłonie, a na drugim sygnał PWM. Wystarczy odpowiednio dawać sygnał na ten pin i nagrzewnica powinna się uruchamiać, raczej będzie to prosty układ, a przynajmniej tak mi sugerował znajomy znający się na elektronice :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 24 sty 2019, 12:43

Kiepskie zdjęcie wybrałeś, bo ciemno tam, ale wydaje się, że faktycznie trzeba by ciąć plastik. Rozumiem, że nie sprawdziłeś wczoraj jak u Ciebie wygląda sytuacja pod deską? Ja dzisiaj planuję jakieś prace przy samochodach, to postaram się zajrzeć w różne zakamarki :)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 28 sty 2019, 10:03

Zanurkowałem w weekend pod deskę i niestety jest tak, jak na zdjęciu, które znalazłeś. Mam zaślepkę na stałe i na 99% nie mam kabli do podłączenia. W związku z powyższym odpuszczam temat, bo za dużo pieprzenia z tym.
Daj znać jak to wygląda u Ciebie.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 28 sty 2019, 10:22

Jak głęboko trzeba tam nurkować? Zrobiłeś jakieś zdjęcie? Dużo rozbierania :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 29 sty 2019, 11:16

Nie głęboko. Tak, jakbyś chciał filtr kabinowy zmienić, ale to miejsce jest "wcześniej". Nie pod samą ścianą, a bliżej dźwigni zmiany biegów. Zasłania je, centralnie, metalowe mocowanie deski do podłogi, chyba. W teorii chyba mógłbyś odkręcić tylko to mocowanie i byłby dostęp, ale nie pamiętam teraz, a jedyne zdjęcie jakie zrobiłem, to fotka tej "zaślepki". Jeśli po odkręceniu tej metalowej nogi, nie uzyskasz wystarczającego dostępu, to trzeba zdejmować deskę, a to już roboty w ciul.

EDIT: Tak teraz popatrzyłem na fotki tej nagrzewnicy – można w teorii nawet osobny przycisk do włączania zrobić. Kurde, zejdę tam dzisiaj, później i zerknę czy można tą nogę odkręcić. Jak tak, to dremlem można wyciąć dziurę i może to ogarnąć... Trochę mam obawy, bo nikt tego wcześniej nie robił i pewnie nie bez powodu. Pytanie jaki był to powód ;)

EDIT2: W tym temacie, o dokładaniu do forda, goście mądrze piszą, że układ sterowania powinien być sprzęgnięty z klimą/nawiewem żeby to się wyłączało automatycznie, a włączało tylko, jak dmucha nawiew. Inaczej można spalić grzałkę i może wywołać pożar w aucie. A do sterowania jw. potrzebny byłby przekaźnik, bo inaczej chyba tego nie zrobisz.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 29 sty 2019, 14:01

ezg_siwy napisał(a):EDIT2: W tym temacie, o dokładaniu do forda, goście mądrze piszą, że układ sterowania powinien być sprzęgnięty z klimą/nawiewem żeby to się wyłączało automatycznie, a włączało tylko, jak dmucha nawiew. Inaczej można spalić grzałkę i może wywołać pożar w aucie. A do sterowania jw. potrzebny byłby przekaźnik, bo inaczej chyba tego nie zrobisz.


Nie przekaźnik, bardziej układ który potrafi puścić sygnał PWM, bo to nim sterowana jest moc tej nagrzewnicy na jednym z pinów w tej mniejszej dwupinowej wtyczce, na przykład coś takiego:

https://pl.aliexpress.com/item/1-hz-150 ... 88dbfcd7-4

Wtedy na stałe podpina się plus i masę (tak to jest fabrycznie) do grubych przewodów. Jeden pin standardowo 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce (również jak fabrycznie), a ostatni (ten od PWM) na przykład gdzieś z dmuchawy (o ile sterowana jest 12v a nie masą). Wtedy mamy pewność, że nagrzewnica bez dmuchawy się nie uruchomi, oraz będziemy mieli możliwość z tego panelu sterować jej mocą tak żeby cały czas nie pracowała na pełną moc (co może nie być dobre tuż po rozruchu gdy jest bardzo zimno).

Btw zrobił nam się z tego obszerny wątek, może to jakiś moderator wydzielić z tematu gdzieś do działu BK :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 31 sty 2019, 07:53

Ok, pozwolę Ci być pionierem w tej materii ;) Jak przetrzesz szlaki z chęcią podążę. Na tą chwilę, po wpadce z wycieraczkami, nie chce mi się znowu ryzykować.
Aktualnie modzę sterowanie grzanymi dupami i też to nie jest takie proste jeśli masz małe pojęcie o elektronice.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 5 lut 2019, 22:18

Zajrzałem w ostatni weekend, u mnie również nie ma instalacji i te mocowanie trzeba by wycinać ręcznie, plus taki, że faktycznie żeby się tam dostać wystarczy odkręcić poza schowkiem dosłownie 5 śrub i mamy idealny dostęp :) Na tą chwilę chyba też zostawię ten temat, może przed następną zimą uda mi się coś zdziałać w tej materii.

51133904_2374289666229266_5032821636408016896_n.jpg
Po zdjęciu schowka
51623672_2269946343328889_4836600764090548224_n.jpg
Odkręcić i wyciągnąć ten element
51223880_2266901446914791_108233360542793728_n.jpg
Miejsce na wycięcie


Ostatnio przyszły mi spryskiwacze mgłowe które bardziej z ciekawości zamówiłem na Aliexpress, w opisie nie było nic na temat kompatybilności z Mazdą, teoretycznie są do Avensisa. Finalnie poza kierunkiem z którego podpina się wężyk cała reszta wygląda dokładnie tak samo, mocowania identyczne, kształt też, te z Ali są błyszczące więc mam wrażenie że wyglądają nawet lepiej <glupek2> . No ale do meritum, bez zaworka kierunkowego się nie obejdzie, płyn się cofa, dodatkowo jeden z nich psika mocniej, ale to chyba spowodowane jest tym, że wężyk jest dużo dłuższy, będę sprawdzać dokładniej na dniach, mogłyby też psikać trochę szerzej, aczkolwiek 7zł za dwie sztuki to nie oczekiwałem cudów :)

spryskiwacze.jpg
Lewy – Ali, Prawy – OEM


Z mniej standardowych rzeczy, wydrukowałem sobie mocowania siatki w bagażniku :D Teoretycznie pochodzą z BM lub BN (a przynajmniej taki był projekt 3D, ale pasują w fabryczne miejsca :) Ciekaw jestem jak będzie się prezentować wytrzymałość tego, ale wydaje się dosyć trwałe

mocowanie siatki.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez deejayija » 21 lut 2019, 13:49

To co z tymi spryskawiczami mgłowymi? Radzą sobie, czy szkoda zachodu i lepiej zostać przy standardowych?

Egzemplarz M3 elegancki! Będę śledził wątek :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez expell » 3 mar 2019, 07:09

Generalnie z biegiem czasu tak jakby zaczęły psikać mocniej, może się wyrobiły, aczkolwiek mają jeden duży minus – bardzo dużo płynu zostaje na masce, jakieś fabryczne np z Citroena C3 które ludzie montują chyba tak nie robią. Dzięki za miłe słowa <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez blaze007 » 20 mar 2019, 13:29

Moje spryskiwacze mgłowe wytrzymały 3 lata. Po kolejnej zimie szlag trafił. A kupowałem ori od cx-5 <płacze>

Dopisano 20 mar 2019, 15:00:

Do Twojego wątku zajrzałem bo przeszukuje forum w poszukiwaniu belek i boxa dachowego do mojej 3. Myślałem, że max. długość boxa do naszego dachu to 140 cm. (tak by nie wystawał nad szybę) Ale zauważyłem, że twój box ma ok 180 cm. Jaki masz dokładny model tego boxa? I jak się z tym jeździ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez expell » 11 kwi 2019, 19:53

Wybacz, nie zauważyłem dopisanej wiadomości <zawstydzony>

Ciężko mi stwierdzić, boxa miałem pożyczonego, w sumie miałem go tylko w tej jednej trasie, jakiś Taurus ale dokładnie jaki model to Ci nie powiem, może zdjęcie Ci pomoże ustalić dokładniej:

13556952_1814148285473173_425428344_n.jpg
box Taurus




Btw, dzięki wszystkim za obecność w Gliwicach w zeszłą niedzielę :)

spot gliwice.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Motyk95 » 19 maja 2019, 09:46

Na żywo petarda z tymi felgami, pamiętam że przed kupnem mojej BK chciałem zagadać czy czasem nie będzie do sprzedania za jakiś czas :D Obecnie co jakieś kilka dni przejeżdżam obok niej pod pewnym lodowiskiem :D do zobaczenia na drogach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 13:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy