Mazda3 MPS BL L3-VDT '10 – Wujekbob

Witam serdecznie. Przyszedł czas aby zaprezentować moją nową dziewczynę. Powiem szczerze że dosyć długo szukałem autka a byłem ukierunkowany tylko i wyłącznie na jakiegoś miejskiego i niesfornego hot-hatcha. Niestety nasz rynek jeszcze nie oferuje zbyt wiele małych brutali a jak już to przeważnie z nieokreśloną historią (zazwyczaj po parę kilo cięższe ze względu na spore ilości szpachli). Ale wracając do tematu po burzliwych prawie półrocznych poszukiwaniach jakiś miły gość z Warszawy wystawia madzię. Cóż wsiadam w pendolino i jadę do stolicy podniecony jak mały chłopczyk dostający pierwszego całusa. Przechodzę pół Warszawki i naglę widzę to cudo i już wiedziałem że będzie moje. Piękne a po włączeniu silnika jeszcze piękniejsze, lakki basowy pomruk, pierwsza przejażdżka i już wiem że związano nas węzłem małżeńskim. Potem formalności, parę fantów od właściciela i Mazda znalazła się w moim rączkach.
Teraz parę zdanek o samochodziku.
Mazda z Polskiego salonu, całkowicie bezwypadkowa (sprawdzałem) z przebiegiem 144 tys. Przebieg jak przebieg ale auto w stanie salonowym, nic nie zniszczone ani wytarte, na silniku żadnych plamek oleju czy nawet form pocenia. mnie tylko czekała wymiana oleju.
Wyposażenie:
– standardowe jak w MPS czyli pół skóry, bose z subuferem i jakieś tam czujniczki oraz systemiki.
– biksenon skrętny
Legenda:
– czerwony: układy oraz tematy
– czarne: seria oraz wykonane modyfikacje
– niebieski: modyfikacje planowane
Silnik:
– 2.3l DOHC Turbo L3-VDT 260Km/380Nm (Motul 300v 5w30 – od 167 tys km ValvoLine 5w40 SynPower)
– Blow off TurboSmart Dual Port Bov – zawór Blow Off (TurboSmart)
– DISI Turbo Oil Restrictor Bolt Kit – restryktor oleju Banjo Bolt (James Barone Racing)
– EGR Block Off Kit – zaślepienie zaworu EGR (James Barone Racing)
– EGR Valve Delete Kit – kit usuwający cały zawór EGR (James Barone Racing)
– Thermal Insulating Throttle Body Gasket – odseparowanie termiczne przepustnicy uszczelką teflonową (James Barone Racing)
– Coolant Bypass Kit – bypass ogrzewania przepustnicy (James Barone Racing)
– 3 Bar TMap Map Sensor with IAT – czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP 3 bary (BOSCH)
– PnP Harness for Bosch 3 Bar TMap Map Sensor – przejściówka Map – Maz (James Barone Racing)
– Magnetic Oil Drain Plug – Magnetyczny korek spustowy oleju (Mishimoto)
– Oil Catch Can – zbiorniczek oleju (James Barone Racing)
– Short Shifter – (James Barone Racing)
Układ dolotowy i turbo:
– Turbo seria planowana Hybryda
– Tru-3.0 Wide Path Full Silicone Intake System – cały dolot silikonowy 3" (James Barone Racing)
– 3" Dry Flow Filter – Stożek 3" (K&N dla James Barone Racing)
– Dry Filter Wrap – osłona na filtr przeciw wilgoci (James Barone Racing)
– Recirculation tube – Bypass zaworu od dolotu (Sure MotorSport)
Układ wydechowy:
– seria
– końcówki 100 mm od WM
Zawieszenie:
– poduszka silnika Rear Motor Mount 70 duro (James Barone Racing)
– sprężyny Eibach
Układ hamulcowy:
– tarcze przednie nacinane DBA
– kocki hamulcowe ATE (przód i tył)
Układ paliwowy:
– internalse pompy Autotech
Koła:
– lato 18" oryginalne Mazda czarny połysk , opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/40/R18
– zima 18" jakieś takie , opony Vredestein Wintrac Xtreme 225/40/R18
– tył dystanse 22mm DTC wkręcane
– nakrętki kute neochrom JapanRacing
Zmiany optyczne zewnętrzne:
– lusterka oklejone folią carbon
– dolna część zderzaka pomalowana na czarno jak w polifcie
– cały pakiet splitterów i duży tylny dyfuzor z pakietu MaxTon Design (seria Racing)
Zmiany wewnątrz:
– dodatkowe wskaźniki STRI RACING 60mm seria DSD – temperatura i ciśnienie oleju
– wskaźnik napięcia akumulatora i temperatury wewnątrz pojazdu
Teraz parę zdanek o samochodziku.
Mazda z Polskiego salonu, całkowicie bezwypadkowa (sprawdzałem) z przebiegiem 144 tys. Przebieg jak przebieg ale auto w stanie salonowym, nic nie zniszczone ani wytarte, na silniku żadnych plamek oleju czy nawet form pocenia. mnie tylko czekała wymiana oleju.
Wyposażenie:
– standardowe jak w MPS czyli pół skóry, bose z subuferem i jakieś tam czujniczki oraz systemiki.
– biksenon skrętny
Legenda:
– czerwony: układy oraz tematy
– czarne: seria oraz wykonane modyfikacje
– niebieski: modyfikacje planowane
Silnik:
– 2.3l DOHC Turbo L3-VDT 260Km/380Nm (Motul 300v 5w30 – od 167 tys km ValvoLine 5w40 SynPower)
– Blow off TurboSmart Dual Port Bov – zawór Blow Off (TurboSmart)
– DISI Turbo Oil Restrictor Bolt Kit – restryktor oleju Banjo Bolt (James Barone Racing)
– EGR Block Off Kit – zaślepienie zaworu EGR (James Barone Racing)
– EGR Valve Delete Kit – kit usuwający cały zawór EGR (James Barone Racing)
– Thermal Insulating Throttle Body Gasket – odseparowanie termiczne przepustnicy uszczelką teflonową (James Barone Racing)
– Coolant Bypass Kit – bypass ogrzewania przepustnicy (James Barone Racing)
– 3 Bar TMap Map Sensor with IAT – czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP 3 bary (BOSCH)
– PnP Harness for Bosch 3 Bar TMap Map Sensor – przejściówka Map – Maz (James Barone Racing)
– Magnetic Oil Drain Plug – Magnetyczny korek spustowy oleju (Mishimoto)
– Oil Catch Can – zbiorniczek oleju (James Barone Racing)
– Short Shifter – (James Barone Racing)
Układ dolotowy i turbo:
– Turbo seria planowana Hybryda
– Tru-3.0 Wide Path Full Silicone Intake System – cały dolot silikonowy 3" (James Barone Racing)
– 3" Dry Flow Filter – Stożek 3" (K&N dla James Barone Racing)
– Dry Filter Wrap – osłona na filtr przeciw wilgoci (James Barone Racing)
– Recirculation tube – Bypass zaworu od dolotu (Sure MotorSport)
Układ wydechowy:
– seria
– końcówki 100 mm od WM
Zawieszenie:
– poduszka silnika Rear Motor Mount 70 duro (James Barone Racing)
– sprężyny Eibach
Układ hamulcowy:
– tarcze przednie nacinane DBA
– kocki hamulcowe ATE (przód i tył)
Układ paliwowy:
– internalse pompy Autotech
Koła:
– lato 18" oryginalne Mazda czarny połysk , opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/40/R18
– zima 18" jakieś takie , opony Vredestein Wintrac Xtreme 225/40/R18
– tył dystanse 22mm DTC wkręcane
– nakrętki kute neochrom JapanRacing
Zmiany optyczne zewnętrzne:
– lusterka oklejone folią carbon
– dolna część zderzaka pomalowana na czarno jak w polifcie
– cały pakiet splitterów i duży tylny dyfuzor z pakietu MaxTon Design (seria Racing)
Zmiany wewnątrz:
– dodatkowe wskaźniki STRI RACING 60mm seria DSD – temperatura i ciśnienie oleju
– wskaźnik napięcia akumulatora i temperatury wewnątrz pojazdu