Strona 1 z 18

Mazda3 MPS BL L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 20:26
przez wujekbob1103
Witam serdecznie. Przyszedł czas aby zaprezentować moją nową dziewczynę. Powiem szczerze że dosyć długo szukałem autka a byłem ukierunkowany tylko i wyłącznie na jakiegoś miejskiego i niesfornego hot-hatcha. Niestety nasz rynek jeszcze nie oferuje zbyt wiele małych brutali a jak już to przeważnie z nieokreśloną historią (zazwyczaj po parę kilo cięższe ze względu na spore ilości szpachli). Ale wracając do tematu po burzliwych prawie półrocznych poszukiwaniach jakiś miły gość z Warszawy wystawia madzię. Cóż wsiadam w pendolino i jadę do stolicy podniecony jak mały chłopczyk dostający pierwszego całusa. Przechodzę pół Warszawki i naglę widzę to cudo i już wiedziałem że będzie moje. Piękne a po włączeniu silnika jeszcze piękniejsze, lakki basowy pomruk, pierwsza przejażdżka i już wiem że związano nas węzłem małżeńskim. Potem formalności, parę fantów od właściciela i Mazda znalazła się w moim rączkach.

Teraz parę zdanek o samochodziku.

Mazda z Polskiego salonu, całkowicie bezwypadkowa (sprawdzałem) z przebiegiem 144 tys. Przebieg jak przebieg ale auto w stanie salonowym, nic nie zniszczone ani wytarte, na silniku żadnych plamek oleju czy nawet form pocenia. mnie tylko czekała wymiana oleju.

Wyposażenie:
– standardowe jak w MPS czyli pół skóry, bose z subuferem i jakieś tam czujniczki oraz systemiki.
– biksenon skrętny

Legenda:
– czerwony: układy oraz tematy
– czarne: seria oraz wykonane modyfikacje
niebieski: modyfikacje planowane


Silnik:
– 2.3l DOHC Turbo L3-VDT 260Km/380Nm (Motul 300v 5w30 – od 167 tys km ValvoLine 5w40 SynPower)
– Blow off TurboSmart Dual Port Bov – zawór Blow Off (TurboSmart)
– DISI Turbo Oil Restrictor Bolt Kit – restryktor oleju Banjo Bolt (James Barone Racing)
– EGR Block Off Kit – zaślepienie zaworu EGR (James Barone Racing)
– EGR Valve Delete Kit – kit usuwający cały zawór EGR (James Barone Racing)
– Thermal Insulating Throttle Body Gasket – odseparowanie termiczne przepustnicy uszczelką teflonową (James Barone Racing)
– Coolant Bypass Kit – bypass ogrzewania przepustnicy (James Barone Racing)
– 3 Bar TMap Map Sensor with IAT – czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP 3 bary (BOSCH)
– PnP Harness for Bosch 3 Bar TMap Map Sensor – przejściówka Map – Maz (James Barone Racing)
– Magnetic Oil Drain Plug – Magnetyczny korek spustowy oleju (Mishimoto)
– Oil Catch Can – zbiorniczek oleju (James Barone Racing)
– Short Shifter – (James Barone Racing)

Układ dolotowy i turbo:
– Turbo seria planowana Hybryda
– Tru-3.0 Wide Path Full Silicone Intake System – cały dolot silikonowy 3" (James Barone Racing)
– 3" Dry Flow Filter – Stożek 3" (K&N dla James Barone Racing)
– Dry Filter Wrap – osłona na filtr przeciw wilgoci (James Barone Racing)
– Recirculation tube – Bypass zaworu od dolotu (Sure MotorSport)

Układ wydechowy:
– seria
– końcówki 100 mm od WM

Zawieszenie:
– poduszka silnika Rear Motor Mount 70 duro (James Barone Racing)
– sprężyny Eibach

Układ hamulcowy:
– tarcze przednie nacinane DBA
– kocki hamulcowe ATE (przód i tył)

Układ paliwowy:
– internalse pompy Autotech

Koła:
– lato 18" oryginalne Mazda czarny połysk , opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/40/R18
– zima 18" jakieś takie , opony Vredestein Wintrac Xtreme 225/40/R18
– tył dystanse 22mm DTC wkręcane
– nakrętki kute neochrom JapanRacing

Zmiany optyczne zewnętrzne:
– lusterka oklejone folią carbon
– dolna część zderzaka pomalowana na czarno jak w polifcie
– cały pakiet splitterów i duży tylny dyfuzor z pakietu MaxTon Design (seria Racing)

Zmiany wewnątrz:
– dodatkowe wskaźniki STRI RACING 60mm seria DSD – temperatura i ciśnienie oleju
– wskaźnik napięcia akumulatora i temperatury wewnątrz pojazdu

Re: Mazda 3 MPS Bl L3 '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 20:45
przez Piotrek_154
Oj ładna ta Twoja nowa dziewczyna <serduszka> Życzę długiego, emocjonującego i udanego związku <czarodziej>

PS.
Czekam na więcej zdjęć :)

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 20:52
przez jaketherake
Ha, chyba widziałem to autko kilkukrotnie na ulicach Wawy :)
Gratulacje nowego nabytku <spoko>

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 20:59
przez Ścibi85
Fajne połączenie Konrada i Twojej :D
Powodzenia szerokości i bezawaryjności :)

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 21:03
przez darrecki
Paliwo potaniało to i zapotrzebowanie na mocne autka wzrosło :) Jak ja swego czasu chciałem 3 MPS, niestety żona wybiła mi go z głowy. Jej warunek był, że ma mniej palić niż obecny... Życzę banana na gębie i benzyny po 2.50 za litr. Dobrze, że chociaż jedno ma szansę się spełnić :)

PostNapisane: 16 wrz 2015, 21:20
przez KMBak
No w końcu. Co miałem powiedzieć to powiedziałem. <serduszka>

PostNapisane: 16 wrz 2015, 21:38
przez Bejsu
Mps to mps obok takiego samochodu nie da się przejść obojętnie! :) Moc + agresywna stylizacja! To coś co Mazda idealnie ze sobą połączyła tworząc MPS'a :)

Szerokości i bezawaryjności kolego! :)

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 22:03
przez francesco_franco
Zadowolenia z jazdy życzę i nie wysilaj się za bardzo z opisami ;) , bo i tak na żywo robi większe wrażenie <spoko> A teraz na poważnie, jak raz postawiłeś auto obok Konrada, to teraz już nie możesz odstawać ani troszeczkę :D

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 16 wrz 2015, 22:30
przez marcin255
Cacko ,ma ten " pazur " którego trochę brak BK :)

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 11:03
przez widmo82
cieszy kolejny zadbany MPS :)

PostNapisane: 17 wrz 2015, 14:35
przez Kali2k
Piękne autko, bezawaryjnej jazdy i szerokich zakrętów zyczę :)

PostNapisane: 17 wrz 2015, 14:48
przez piterus87
marcin255 napisał(a):Cacko ,ma ten " pazur " którego trochę brak BK :)


Spotkałem wielu, którym BK MPS podoba się bardziej niż BL-ka. Co najlepsze posiadaczom BL-a, którzy mieli okazję przejechać się BK też przypadł bardziej do gustu. Ja mam BK jednak wolałbym BL-a :D

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 18:48
przez Mario12
Gratuluje <faja> ,piękne auto ,dobry kolor <faja> ,świetny motor,życze spokojnej i bezawaryjnej jazdy

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 18:55
przez D@m$on
Piękna:) jakie plany?:p
Opis zarąbisty:p

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 20:25
przez wujekbob1103
A wielkie dzięki za docenienie. Jeżeli chodzi o plany to będzie napewno głośno, trochę niżej i lekko rajdowo. Ale życie pokaże. Ic czeka potem wydech i tak powoli będziemy modzić. Narazie autko mam miesiąc i robię wszystko rzeczy eksploatacyjne. A w następnym roku jazda.

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 20:29
przez Norreca
Śliczne autko, niech służy !!
fajnie że się pojawiają w końcu na forum MPSy jeżdżące w Polsce.

PostNapisane: 17 wrz 2015, 21:52
przez KMBak
Dziś we Wrocławiu widziałem kolejnego pięknego czarnego MPSa...
Miała tylko takie felgi:
Obrazek

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 17 wrz 2015, 22:07
przez Norreca
ładne czarne w połysku moje zimówki :P

PostNapisane: 1 paź 2015, 22:19
przez KMBak
Acha, à propos niebieskich MPSów (a raczej Mazdaspeed'ów – bo niebieskie turbo to tylko USA), umiesz tak:

Bo bym się przejechał na petardzie w rzeczywistości. hahaha

Re: Mazda3 MPS Bl L3-VDT '10 – Wujekbob

PostNapisane: 6 paź 2015, 10:33
przez wujekbob1103
No tak jeszcze nie umiem ale wszystko w swoim czasie. Narazie za bardzo mi szkoda upalać madzie, nie mam serca jeszcze.

A jeżeli chodzi o modzenie to powoli się zbroję na nowy sezon, w tym ogarniam rzeczy eksploatacyjne oraz wszystko co mi wpadnie w oko żeby zrobić. Jednak grube mody w przyszłym roku.