Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy
Witam,
Moja przygoda z Mazdą i tym forum zaczęła się nieco ponad rok temu. Wtedy to, w czerwcu, pojechałem ze znajomymi za zachodnią granicę, po swoje pierwsze auto.
Nie udało mi się znaleźć tego, czego szukałem (Golf, C5), ale przyjaźnie wyglądający turek (
) miał na placu zielonkawą (Mica Nordic Green) "trójeczkę" z 2005 roku. Po oględzinach i pomimo widniejącej gdzieniegdzie rudej zdecydowałem się kupić ową Mazdę, bo nie chciałem wrócić z pustymi rękami, a potrzebowałem jakiegoś auta. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to będzie moja wielka miłość... 
Poprzednią Magdalenę miałem równo 11 miesięcy (kupiona 13 czerwca, sprzedana 13 maja
) i od momentu sprzedaży nie bardzo wiedziałem co kupić. Rozsądek podpowiadał żeby rozejrzeć się za czymś nierdzewiejącym, a serce wciąż ciągnęło do BK...
Po dłuższym czasie wertowania niemieckich portali natrafiłem na tą piękność
Pierwszy mail do właściciela w celu rozpoznania tematu. Później kolejne z prośbą o zdjęcia i szok w jakim auto jest stanie
Później już tylko dogranie szczegółów oględzin oraz ewentualnego odbioru i rankiem, 8 sierpnia, jechałem ze znajomym po moją nową Madzię, tym razem w wersji Kintaro
Kiedy dojechaliśmy na miejsce byłem prawie pewien, że wezmę auto. Po oględzinach tylko się w tym utwierdziłem
Tak oto w skrócie przedstawia się historia mojej "nowej Madzi" w przepięknym kolorze True Red
PS1. Poprzednia musiała z różnych względów zmienić właściciela, co, jak widać wyszło mi na dobre
PS2. Podziękowania dla Marianka za sprawdzenie historii serwisowej auta
Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 02.2008
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg – 114 tys.
Wyposażenie:
Standard Kintaro czyli z grbusza:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Czujnik temperatury zewnętrznej
Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Sportowy tylny zderzak
Końcówka wydechu z nierdzewki – średnica a'la MPS
Podłokietnik w tylnej kanapie
Otwieranie / domykanie szyb z pilota
Modyfikacje:
– malowanie zacisków (czerwony?)
– ogarnięcie drobnych odprysków lakieru – nie, ale koretka lakieru tak
– kamera parkowania tył – zrobione
– nowa antena a la płetwa rekina – na razie chiński karbon, ale chyba będzie płetwa
– mała niespodzianka pod maską
– pomalowanie pokrywy silnika – zrobione
– klubowe ramki na tablice – zrobione (22.08.2015)
– podstopnica – zrobione (22.08.2015)
– tempomat – zrobione (24.08.2015)
– zabezpieczenie antykorozyjne przed zimą – zrobione (12.09.2015)
– zmieniarka Yatour – zrobione (12.11.2015)
– montaż lepszych głośników – zrobione (17.01.2016)
– pomalowanie górnej części tylnego zderzaka a'la MPS – zrobione (02.06.2016)
– przyciemnienie szyb – zrobione (05.06.2016)
– oklejenie przycisków od radia/tempomatu na piano black – zrobione (30.06.2016)
– pomalowanie znaczka MAZDA na kierownicy na czarny mat – zrobione (30.06.2016)
– wymiana żarówki wstecznego na LED – zrobione (25.08.2016)
– wygłuszenie drzwi przednich / tylnych – zrobione przednie (08.2016) i zrobione tylne gdzieś po drodze
– montaż instalacji LPG – zrobione (09.09.2016)
– montaż oświetlenia LED w półce bagażnika – zrobione (26.09.2016)
– siedzenia MPS – zrobione (07.01.2017)
– wygłuszenie dachu – zrobione (13.01.2017)
– wygłuszenie bagażnika – zrobiona podłoga, zostały jeszcze nadkola – skończone w lato 2018
– oklejenie ramki przy mieszku dźwigni zmiany biegów – zrobione (22.01.2017)
– wygłuszenie tapicerki klapy bagażnika – zrobione (02.02.2017)
– montaż rozpórki przednich kielichów – zrobione (06.10.2017)
– schowek na okulary z nissana – zrobione, ale nie pamiętam kiedy
– przeróbka lampy przeciwmgielnej na drugi wsteczny + przeciwmgielny – zrobione (19.11.2017)
– detailing lakieru + powłoka kwarcowa – zrobione (17.06.2019)
– sprawdzenie kondycji silnika na hamowni – zrobione (09.11.2019)
– tablet w miejscu navi + ori winda – zrobione (25.02.2020)
– alu koła na zimówki – zrobione (25.02.2020)
– zastąpienie gołego plastiku w tunelu, plastikiem z miejscem na tylną popielniczkę – zrobione (10.04.2021)
– podgrzewanie siedzeń przednich – z wykorzystaniem fabrycznego bezpiecznika i kawałka instalacji zrobione (17.04.2021)
– montaż i podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy – zrobione (09.08.2021)
– montaż i uruchomienie manetki wycieraczek z Mazdy 3BL z możliwością zmiany interwału wycieraczek
– zrobione (12.10.2022)
Eksploatacja:
– wymiana oleju (Dexelia), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) oraz akumulatora (Exide) 29.08.2015
– wymiana oleju (Millers), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) (jakoś w kwietniu 2016)
– czyszczenie przepustnicy (12.11.2015)
– odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji (08.08.2016)
– pranie wnętrza oraz czyszczenie układu klimatyzacji w Clair Kosmetyka Samochodowa we Wrocławiu (okolice 16.02.2018)
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu na nawiercane i nacinane Rotingery oraz klocki ATE (20.10.2017)
– ponowna konserwacja podwozia razem z piaskowaniem (08.12.2017)
– regulacja luzów zaworowych (19.09.2018)
– przy okazji luzów wymiana górnej łapy silnika, bo stara wyzionęła ducha
– wymiana klocków i tarcz z przodu na nawiercane, nacinane i galwanizowane Rotingery oraz klocki Textar (17.01.2019)
– wymiana przegubów wewnętrznych na nowe (nie pamiętam, jakoś w czerwcu 2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku u Krzyśka
Tylko wymiana filtra i sprawdzenie, czy wszystko gra (12.07.2019)
– wymiana oleju i filtrów (Millers / Mann) (15.09.2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie wszystkiego (28.02.2020 / 214000 km)
– gdzieś po drodze ponowne czyszczenie przepustnicy, wywalenie rurki odpowietrzającej skrzynię korbową i zastąpienie jej filterkiem żeby nie leciało zaolejone powietrze do dolotu
– wymiana kompletu amortyzatorów, sprężyn, mocowań i osłon (21.03.2020 / 215250 km)
– wymiana klocków hamulcowych z tyłu na Ferodo FDB1931 (05.04.2020 / 215525 km)
– wymiana czujnika ciśnienia gazu ps-04 na ps-04 plus (26.06.2020 / 218800 km)
– wymiana czujnika temperatury gazu (06.08.2020 / nie pamiętam)
– wymiana półosi prawej od skrzyni do przegubu (500 zł to cholerstwo kosztowało...) i znowu nowy przegub, bo w poprzednim wyrobił się wieloklin (05.10.2020)
– przegląd pogwarancyjny gazu, jak zwykle u Krzyśka w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie szczelności i drobna korekta mapy (21.11.2020 / nie pamiętam przebiegu – w książeczce jest)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana czujnika temperatury powietrza w kabinie (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana oleju wspomagania Mannol Dexron 3 (07.04.2021 / 228000 km)
– wymiana chłodnicy klimy na NRF i cewki kompresora (30.06.2021)
– wymiana oleju w skrzyni biegów na Eneos 75W90 (09.09.2021 / 233362 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (02.10.2021 / 237108 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (10.12.2022 / 249759 km)
Fotki:
Moja przygoda z Mazdą i tym forum zaczęła się nieco ponad rok temu. Wtedy to, w czerwcu, pojechałem ze znajomymi za zachodnią granicę, po swoje pierwsze auto.
Nie udało mi się znaleźć tego, czego szukałem (Golf, C5), ale przyjaźnie wyglądający turek (
) miał na placu zielonkawą (Mica Nordic Green) "trójeczkę" z 2005 roku. Po oględzinach i pomimo widniejącej gdzieniegdzie rudej zdecydowałem się kupić ową Mazdę, bo nie chciałem wrócić z pustymi rękami, a potrzebowałem jakiegoś auta. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to będzie moja wielka miłość... Poprzednią Magdalenę miałem równo 11 miesięcy (kupiona 13 czerwca, sprzedana 13 maja
Po dłuższym czasie wertowania niemieckich portali natrafiłem na tą piękność
Pierwszy mail do właściciela w celu rozpoznania tematu. Później kolejne z prośbą o zdjęcia i szok w jakim auto jest stanie
Później już tylko dogranie szczegółów oględzin oraz ewentualnego odbioru i rankiem, 8 sierpnia, jechałem ze znajomym po moją nową Madzię, tym razem w wersji Kintaro
Kiedy dojechaliśmy na miejsce byłem prawie pewien, że wezmę auto. Po oględzinach tylko się w tym utwierdziłem
Tak oto w skrócie przedstawia się historia mojej "nowej Madzi" w przepięknym kolorze True Red
PS1. Poprzednia musiała z różnych względów zmienić właściciela, co, jak widać wyszło mi na dobre
PS2. Podziękowania dla Marianka za sprawdzenie historii serwisowej auta

Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 02.2008
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg – 114 tys.
Wyposażenie:
Standard Kintaro czyli z grbusza:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Czujnik temperatury zewnętrznej
Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Sportowy tylny zderzak
Końcówka wydechu z nierdzewki – średnica a'la MPS
Podłokietnik w tylnej kanapie
Otwieranie / domykanie szyb z pilota
Modyfikacje:
– malowanie zacisków (czerwony?)
– ogarnięcie drobnych odprysków lakieru – nie, ale koretka lakieru tak
– kamera parkowania tył – zrobione
– nowa antena a la płetwa rekina – na razie chiński karbon, ale chyba będzie płetwa
– mała niespodzianka pod maską
– klubowe ramki na tablice – zrobione (22.08.2015)
– podstopnica – zrobione (22.08.2015)
– tempomat – zrobione (24.08.2015)
– zabezpieczenie antykorozyjne przed zimą – zrobione (12.09.2015)
– zmieniarka Yatour – zrobione (12.11.2015)
– montaż lepszych głośników – zrobione (17.01.2016)
– pomalowanie górnej części tylnego zderzaka a'la MPS – zrobione (02.06.2016)
– przyciemnienie szyb – zrobione (05.06.2016)
– oklejenie przycisków od radia/tempomatu na piano black – zrobione (30.06.2016)
– pomalowanie znaczka MAZDA na kierownicy na czarny mat – zrobione (30.06.2016)
– wymiana żarówki wstecznego na LED – zrobione (25.08.2016)
– wygłuszenie drzwi przednich / tylnych – zrobione przednie (08.2016) i zrobione tylne gdzieś po drodze
– montaż instalacji LPG – zrobione (09.09.2016)
– montaż oświetlenia LED w półce bagażnika – zrobione (26.09.2016)
– siedzenia MPS – zrobione (07.01.2017)
– wygłuszenie dachu – zrobione (13.01.2017)
– wygłuszenie bagażnika – zrobiona podłoga, zostały jeszcze nadkola – skończone w lato 2018
– oklejenie ramki przy mieszku dźwigni zmiany biegów – zrobione (22.01.2017)
– wygłuszenie tapicerki klapy bagażnika – zrobione (02.02.2017)
– montaż rozpórki przednich kielichów – zrobione (06.10.2017)
– schowek na okulary z nissana – zrobione, ale nie pamiętam kiedy
– przeróbka lampy przeciwmgielnej na drugi wsteczny + przeciwmgielny – zrobione (19.11.2017)
– detailing lakieru + powłoka kwarcowa – zrobione (17.06.2019)
– sprawdzenie kondycji silnika na hamowni – zrobione (09.11.2019)
– tablet w miejscu navi + ori winda – zrobione (25.02.2020)
– alu koła na zimówki – zrobione (25.02.2020)
– zastąpienie gołego plastiku w tunelu, plastikiem z miejscem na tylną popielniczkę – zrobione (10.04.2021)
– podgrzewanie siedzeń przednich – z wykorzystaniem fabrycznego bezpiecznika i kawałka instalacji zrobione (17.04.2021)
– montaż i podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy – zrobione (09.08.2021)
– montaż i uruchomienie manetki wycieraczek z Mazdy 3BL z możliwością zmiany interwału wycieraczek
Eksploatacja:
– wymiana oleju (Dexelia), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) oraz akumulatora (Exide) 29.08.2015
– wymiana oleju (Millers), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) (jakoś w kwietniu 2016)
– czyszczenie przepustnicy (12.11.2015)
– odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji (08.08.2016)
– pranie wnętrza oraz czyszczenie układu klimatyzacji w Clair Kosmetyka Samochodowa we Wrocławiu (okolice 16.02.2018)
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu na nawiercane i nacinane Rotingery oraz klocki ATE (20.10.2017)
– ponowna konserwacja podwozia razem z piaskowaniem (08.12.2017)
– regulacja luzów zaworowych (19.09.2018)
– przy okazji luzów wymiana górnej łapy silnika, bo stara wyzionęła ducha
– wymiana klocków i tarcz z przodu na nawiercane, nacinane i galwanizowane Rotingery oraz klocki Textar (17.01.2019)
– wymiana przegubów wewnętrznych na nowe (nie pamiętam, jakoś w czerwcu 2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku u Krzyśka
– wymiana oleju i filtrów (Millers / Mann) (15.09.2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie wszystkiego (28.02.2020 / 214000 km)
– gdzieś po drodze ponowne czyszczenie przepustnicy, wywalenie rurki odpowietrzającej skrzynię korbową i zastąpienie jej filterkiem żeby nie leciało zaolejone powietrze do dolotu
– wymiana kompletu amortyzatorów, sprężyn, mocowań i osłon (21.03.2020 / 215250 km)
– wymiana klocków hamulcowych z tyłu na Ferodo FDB1931 (05.04.2020 / 215525 km)
– wymiana czujnika ciśnienia gazu ps-04 na ps-04 plus (26.06.2020 / 218800 km)
– wymiana czujnika temperatury gazu (06.08.2020 / nie pamiętam)
– wymiana półosi prawej od skrzyni do przegubu (500 zł to cholerstwo kosztowało...) i znowu nowy przegub, bo w poprzednim wyrobił się wieloklin (05.10.2020)
– przegląd pogwarancyjny gazu, jak zwykle u Krzyśka w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie szczelności i drobna korekta mapy (21.11.2020 / nie pamiętam przebiegu – w książeczce jest)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana czujnika temperatury powietrza w kabinie (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana oleju wspomagania Mannol Dexron 3 (07.04.2021 / 228000 km)
– wymiana chłodnicy klimy na NRF i cewki kompresora (30.06.2021)
– wymiana oleju w skrzyni biegów na Eneos 75W90 (09.09.2021 / 233362 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (02.10.2021 / 237108 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (10.12.2022 / 249759 km)
Fotki:
– foto w pierwszym poście.