Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy
Gaz założony chyba od 144 tys. km przebiegu. Nie zauważyłem żadnego, negatywnego wpływu na silnik. Mało tego, niedawno auto było na hamowni i wynik możesz zobaczyć – totalnie zdrowa seria.
Luz zaworowy był regulowany kilkadziesiąt tys. km temu, ale de facto był do regulacji jeszcze przed założeniem gazu.
Przez ten czas jedynie "awarie" instalacji LPG, a raczej 2 czujników – najpierw ciśnienia gazu, a później temperatury gazu w parowniku.
Poza tym zaoszczędziłem chyba ponad 10 tys zł, jak tak kiedyś policzyłem, więc nie żałuję ani trochę decyzji o montażu gazu i na pewno w kolejnym aucie też zagości gaz.
De facto można powiedzieć, że samochód na siebie zarobił – jeszcze kilkadziesiąt tysięcy i zaoszczędzona kwota będzie równa wartości samochodu
Luz zaworowy był regulowany kilkadziesiąt tys. km temu, ale de facto był do regulacji jeszcze przed założeniem gazu.
Przez ten czas jedynie "awarie" instalacji LPG, a raczej 2 czujników – najpierw ciśnienia gazu, a później temperatury gazu w parowniku.
Poza tym zaoszczędziłem chyba ponad 10 tys zł, jak tak kiedyś policzyłem, więc nie żałuję ani trochę decyzji o montażu gazu i na pewno w kolejnym aucie też zagości gaz.
De facto można powiedzieć, że samochód na siebie zarobił – jeszcze kilkadziesiąt tysięcy i zaoszczędzona kwota będzie równa wartości samochodu
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
W poprzedni poniedziałek 21.12.2020 znowu odwiedziłem Krzyśka z Gaz-Parts w celu przeglądu gazu i wymiany filtrów.
Konieczna była również jakaś drobna korekta w mapie gazu, co też Krzysiek poprawił. Poza tym bez uwag – jeździmy dalej
W tym tygodniu czeka mnie również wymiana oleju i filtrów, bo już nastał ten czas.
Konieczna była również jakaś drobna korekta w mapie gazu, co też Krzysiek poprawił. Poza tym bez uwag – jeździmy dalej
W tym tygodniu czeka mnie również wymiana oleju i filtrów, bo już nastał ten czas.
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Wczoraj, przy okazji sprzątania auta, wymieniłem filtr kabinowy i powietrza, a dzisiaj jak czas pozwoli, spróbuję wymienić olej i filtr oleju.
Stary vs nowy:
Stary vs nowy:
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Wczoraj wymieniłem w końcu olej – standardowo Millers XF 5W30 i filtr MANN'a, zapomniałem tylko spisać aktualny przebieg. Przy okazji wyczyściłem wiatraczek w czujniku temperatury kabiny.
Zauważyłem też, że mam niewykorzystaną wtyczkę – ktoś wie od czego ona jest? Wydaje mi się, że to wyłącznik airbaga pasażera, ale byłem przekonany, że one są na środku, koło zapalniczki.
Przebieg przy zmianie oleju:
Zauważyłem też, że mam niewykorzystaną wtyczkę – ktoś wie od czego ona jest? Wydaje mi się, że to wyłącznik airbaga pasażera, ale byłem przekonany, że one są na środku, koło zapalniczki.
Przebieg przy zmianie oleju:
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Tak, ta wtyczka to wyłącznik airbaga pasażera. Kupiłem już wyłącznik, ale niestety po jego wpięciu dostaję błąd poduszki.
Podobno to cudo trzeba zakodować w kompie mazdy – jeszcze nie mam 100% pewności – ostatnio temat trochę odłożyłem na bok.
Wydaje mi się to jednak dziwne, bo skoro tempomatu nie trzeba było kodować, to strzelam, że tego też nie trzeba. Jeszcze obstawiam, że może chodzić o to, że nie mam diody kontrolnej podłączonej. Grzebanie po mazdowym EPC wykazało, że to zwykła żarówka jest, więc spróbuję jeszcze ją tam podłączyć i sprawdzę ponownie.
Ewentualnie ktoś ma jakieś info na ten temat? Może ktoś z Wawy miałby pożyczyć na moment elma327 z przełącznikiem hi-can? Nie chcę inwestować jeśli nic mi to nie da.
Podobno to cudo trzeba zakodować w kompie mazdy – jeszcze nie mam 100% pewności – ostatnio temat trochę odłożyłem na bok.
Wydaje mi się to jednak dziwne, bo skoro tempomatu nie trzeba było kodować, to strzelam, że tego też nie trzeba. Jeszcze obstawiam, że może chodzić o to, że nie mam diody kontrolnej podłączonej. Grzebanie po mazdowym EPC wykazało, że to zwykła żarówka jest, więc spróbuję jeszcze ją tam podłączyć i sprawdzę ponownie.
Ewentualnie ktoś ma jakieś info na ten temat? Może ktoś z Wawy miałby pożyczyć na moment elma327 z przełącznikiem hi-can? Nie chcę inwestować jeśli nic mi to nie da.
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Przy okazji wyczyściłem wiatraczek w czujniku temperatury kabiny.
Ten czujnik jest po stronie kierowcy obok kolana ? Jak się do niego dostać ? Trzeba radio demontować?
Ten czujnik jest po stronie kierowcy obok kolana ? Jak się do niego dostać ? Trzeba radio demontować?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Przy prawym kolanie kierowcy. Nie trzeba demontować radia. "Wyrywasz" tylko ten kawałek plastiku przy kolanie, do siebie – chyba na 3 zatrzaskach siedzi.
Uważaj tylko żeby nie zerwać kabelków od cewki silniczka, który napędza ten wiatraczek.
EDIT – Ty masz starą mazdę 5, to tam może być inaczej z plastikami. Zobacz na YT albo gdzieś – pewnie ktoś już ten temat przerabiał.
Uważaj tylko żeby nie zerwać kabelków od cewki silniczka, który napędza ten wiatraczek.
EDIT – Ty masz starą mazdę 5, to tam może być inaczej z plastikami. Zobacz na YT albo gdzieś – pewnie ktoś już ten temat przerabiał.
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Mam 5 i 3 . W M5 jest z prawej strony konsoli a w M3 z lewej. Dzięki za podpowiedź .
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Wygrzebałem w piwnicy element tunelu środkowego zawierającego popielniczkę. Postanowiłem to podmienić u siebie, bo mam po prostu plastik. Będzie dodatkowy schowek na coś małego. Spróbuję pokombinować, to może telefon uda się tam zmieścić.
W każdym razie fajna sprawa, bo nie każda trójka to miała
Dopisano 7 kwi 2021, 00:30:
Dzisiaj, przy przebiegu mniej więcej 228000, zmieniłem olej wspomagania na Mannol dexron 3.
Niedługo zmienię jeszcze olej w skrzyni i płyn hamulcowy, bo ostatnia wymiana była już jakiś czas temu.
PS. Mam trójkę już mniej więcej 5,5 roku i przez ten czas zrobiłem nią tyleż samo kilometrów, ile miała w momencie zakupu, czyli jakieś 114 tys. Stąd też pomysł wymiany wszystkich płynów żeby kolejne 114 tys. było równie bezproblemowe
PS2. Zaktualizowałem pierwszy post o jakieś rzeczy eksploatacyjne, których zapomniałem tam dopisać i o jednego moda – schowek na oksy z nissana – [tiiit] sprawa
Niestety ori lampka z rx8 nie pasuje, bo pod tapicerką jest jakaś belka, która uniemożliwia jej osadzenie. Trzeba było się z nią przeprosić i zakupić schowek z innego auta – nissana almery zdaje się. Minimalnie inny odcień szarego koloru, którego tak naprawdę nie widać, bo tam mało światła dociera. Mod mega na plus, bo w trójce brakuje schowków.
W każdym razie fajna sprawa, bo nie każda trójka to miała
Dopisano 7 kwi 2021, 00:30:
Dzisiaj, przy przebiegu mniej więcej 228000, zmieniłem olej wspomagania na Mannol dexron 3.
Niedługo zmienię jeszcze olej w skrzyni i płyn hamulcowy, bo ostatnia wymiana była już jakiś czas temu.
PS. Mam trójkę już mniej więcej 5,5 roku i przez ten czas zrobiłem nią tyleż samo kilometrów, ile miała w momencie zakupu, czyli jakieś 114 tys. Stąd też pomysł wymiany wszystkich płynów żeby kolejne 114 tys. było równie bezproblemowe
PS2. Zaktualizowałem pierwszy post o jakieś rzeczy eksploatacyjne, których zapomniałem tam dopisać i o jednego moda – schowek na oksy z nissana – [tiiit] sprawa
Niestety ori lampka z rx8 nie pasuje, bo pod tapicerką jest jakaś belka, która uniemożliwia jej osadzenie. Trzeba było się z nią przeprosić i zakupić schowek z innego auta – nissana almery zdaje się. Minimalnie inny odcień szarego koloru, którego tak naprawdę nie widać, bo tam mało światła dociera. Mod mega na plus, bo w trójce brakuje schowków.
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
A co tam – dorzucę sobie do swojego tematu fajne zdjęcia z fotospota Miasto budzi się
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Jeszcze jedna fotka wpadła, tym razem z francuskiej
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Mały update prac:
1. Wspomniany schowek na okularki – coś czego w maździe bardzo brakowało:
2. Wstawiona tylna popielniczka – bardziej na jakieś drobiazgi czy śmietki, bo nikt w aucie nie pali.
3. No i totalna, absolutna nowość – grzane pupy!!!
1. Wspomniany schowek na okularki – coś czego w maździe bardzo brakowało:
2. Wstawiona tylna popielniczka – bardziej na jakieś drobiazgi czy śmietki, bo nikt w aucie nie pali.
3. No i totalna, absolutna nowość – grzane pupy!!!
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
skyblue napisał(a):Jeśli dołożyłeś grzane pupy to podziel się instrukcją how to
Masz fotele z matami u siebie? Bo pisać po próżnicy mi się nie chce.
A jeśli zamierzasz dołożyć, to ja zamierzam to opisać, tylko nie koniecznie dzisiaj
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Dostał trochę wiedzy i już chce się dzielić Gratuluje montażu!
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 10:37
- Posty: 3598 (51/68)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
A dziękuję, dziękuję! W każdym miejscu będę wspominał o Twojej pomocy Nie mam zamiaru spijać śmietanki za Twój pomysł!
Żonka bardzo zadowolona, na mój przełącznik brakło mi konektorów wąskich – muszę dokupić, już nie mogę się doczekać. Szkoda, że dopiero teraz to zrobiłem, jak zima już się kończy
Żonka bardzo zadowolona, na mój przełącznik brakło mi konektorów wąskich – muszę dokupić, już nie mogę się doczekać. Szkoda, że dopiero teraz to zrobiłem, jak zima już się kończy
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a):Wczoraj wymieniłem w końcu olej – standardowo Millers XF 5W30 i filtr MANN'a, zapomniałem tylko spisać aktualny przebieg. Przy okazji wyczyściłem wiatraczek w czujniku temperatury kabiny.
Hałasował Ci ten wiatraczek? U mnie w mroźniejsze dni tej zimy "dawał ostro do wiwatu" po uruchomieniu... Samo przeczyszczenie coś pomoże
Ostatnio edytowano 14 maja 2021, 05:40 przez deejayija, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lip 2018, 09:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
deejayija napisał(a):ezg_siwy napisał(a):Hałasował Ci ten wiatraczek? U nie w mroźniejsze dni tej zimy "dawał ostro do wiwatu" po uruchomieniu... Samo przeczyszczenie coś pomoże
Tak, hałasował i tak czyszczenie pomoże. Ja przy okazji dałem kropelkę oleju jakiegoś, chyba rowerowego do łańcuchów, ale rzadkiego. Możesz tak naprawdę dać cokolwiek co zmniejszy tarcie i pewnie przedłuży jego żywotność i poprawi obroty.
Tylko uważaj przy rozbieraniu, bo łatwo uszkodzić cewkę na silniczku.
Tak naprawdę najłatwiej rozbierać go prostując nóżki od termistora (tej czarnej kuleczki) i pociągając obudowę do góry. Jak zaczniesz dobierać się do niego w inny sposób, to go uszkodzisz.
Ja w poprzedniej 3bk 1.6 uszkodziłem, ale udało mi się zlutować i działało, a w tej niestety rozwaliłem na amen i musiałem kupić inny, z alledrogo.
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Przeczyszczony... Jak na ten moment się uspokoiło. Ciekawe na ile poprzez cieplejsze temperatury, a na ile poprzez przeczyszczenie. Teraz przynajmniej jest czyściutki
Rozglądałem się w internecie, to same używki. Więc w sumie można dostać podobne wymęczoną część, jak ma się obecnie. Tak więc pozostaje tylko systematyczne czyszczenie / ewentualnie smarowanie.
ezg_siwy napisał(a):Ja w poprzedniej 3bk 1.6 uszkodziłem, ale udało mi się zlutować i działało, a w tej niestety rozwaliłem na amen i musiałem kupić inny, z alledrogo.
Rozglądałem się w internecie, to same używki. Więc w sumie można dostać podobne wymęczoną część, jak ma się obecnie. Tak więc pozostaje tylko systematyczne czyszczenie / ewentualnie smarowanie.
- Od: 20 lip 2018, 09:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości