Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy
No i niestety mod nie pykł... Chciałem mieć regulowaną prędkość wycieraczek, więc kupiłem manetki z 3 BL – zewnętrzny korpus mają identyczny i pasują idealnie w miejsce tych z BK, ale po uruchomieniu okazało się, że auto nie reaguje na przekręcanie pierścienia regulującego prędkość wycieraczek.
Najwyraźniej trzeba to zaprogramować w komputerze auta, a takiej opcji za bardzo nie mam.
Może ktoś ma jakieś genialne pomysły albo IDS do Mazdy albo chce kupić manetki do 3BL HB, tanio?
Żart – jeszcze będe próbował to ogarnąć, może się uda...
Najwyraźniej trzeba to zaprogramować w komputerze auta, a takiej opcji za bardzo nie mam.
Może ktoś ma jakieś genialne pomysły albo IDS do Mazdy albo chce kupić manetki do 3BL HB, tanio?
Żart – jeszcze będe próbował to ogarnąć, może się uda...
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
A czemu nie kupiłeś od BK? Numer części: BP4N66128
A tu z tego co widzę taka na Allegro:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-m ... 7758339510
A tu z tego co widzę taka na Allegro:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-m ... 7758339510
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Bo w BK nie ma regulacji szybkości, tylko regulacja czułości czujnika deszczu w szybie. Zwróć uwagę, że w twoim zdjęciu jest napis AUTO na prawej manetce, a u mnie są takie kreseczki przerywane, w M6 było INT od intermittent.
W BK tego w ogóle nie było, dopiero w BL to wprowadzili. Liczyłem, że skoro manetka jest ta sama, to zacznie to po prostu działać, tak samo, jak było z tempomatem – P&P.
Z tego, co czytałem na zagraincznych forach, to ta manetka z AUTO nie zadziała na 100% – musi być do niej czujnik deszczu. Zresztą po lekturze tamtych materiałów dowiedziałem się, że coś trzeba w ogóle programować, ale w ASO albo nie wiedzą jak, albo chcą kupę kasy.
W BK tego w ogóle nie było, dopiero w BL to wprowadzili. Liczyłem, że skoro manetka jest ta sama, to zacznie to po prostu działać, tak samo, jak było z tempomatem – P&P.
Z tego, co czytałem na zagraincznych forach, to ta manetka z AUTO nie zadziała na 100% – musi być do niej czujnik deszczu. Zresztą po lekturze tamtych materiałów dowiedziałem się, że coś trzeba w ogóle programować, ale w ASO albo nie wiedzą jak, albo chcą kupę kasy.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Zaktualizowałem pierwszy post o trochę rzeczy eksploatacyjnych i modów.
Nadal szukam rozwiązania problemu z wycieraczkami.
Ma ktoś może linka do strony, gdzie można rozkodować oznaczenia ze skrzynek bezpieczników albo gdzie można się dowiedzieć do jakiej wersji wyposażenia była jaka skrzynka?
Nadal szukam rozwiązania problemu z wycieraczkami.
Ma ktoś może linka do strony, gdzie można rozkodować oznaczenia ze skrzynek bezpieczników albo gdzie można się dowiedzieć do jakiej wersji wyposażenia była jaka skrzynka?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Tydzień temu też zrobiłem moda wycieraczek z takim samym skutkiem.
W bk była regulacja szybkości, niestety samo przełożenie manetki nie działa.
Trochę więcej informacji: https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123808740-2004-2005-Mazda-3-Variable-Intermittent-Wipers&s=0529c1d754d38897d1316ad47addd788
W bk była regulacja szybkości, niestety samo przełożenie manetki nie działa.
Trochę więcej informacji: https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123808740-2004-2005-Mazda-3-Variable-Intermittent-Wipers&s=0529c1d754d38897d1316ad47addd788
O kurde, nie wiedziałem albo nie zwróciłem uwagi, bo ja mam HB i potrzebuję jeszcze włącznik do tylnej wycieraczki. Przejrzałem chyba wszystkie aukcje na allegro z tymi przełącznikami i do HB takiego jak Twój nie widziałem, ale myślę, że to nie ma znaczenia. To na 99% nie jest kwestia manetki, tylko właśnie komputera pokładowego. Fajnie wiedzieć, że ktoś z tym też kombinuje. Szkoda, że z podobnie marnym skutkiem.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Mój przełącznik jest z wersji USA po fl. Z tego co wiem trzeba jeszcze wymienić tą całą skrzynkę bezpieczników która jest po stronie pasażera a i tak nie ma pewności, że zadziała.
A widzisz, to dlatego na allegro ich tak mało.
No wiem tyle co Ty, bo czytaliśmy te same tematy. Mierzyłem multimetrem manetkę i na dwóch przewodach jest zmiana oporu jak się kręci pokrętełkiem, więc podejrzewam, że da radę to ogarnąć, być może nawet prościej niż Ci goście ze stanów, ale aż tak się na elektronice nie znam. Spróbuję zgłębić temat i pogadam z kolegą, który lepiej ogarnia.
EDIT: Wczoraj udało się w końcu zmienić przednie tarcze hamulcowe i klocki. Trochę było z tym zabawy, ale pomoc na fejsowej grupie mazdy okazała się nieoceniona i po kolejnych 2 godzinach walki wszystko było ogarnięte
No wiem tyle co Ty, bo czytaliśmy te same tematy. Mierzyłem multimetrem manetkę i na dwóch przewodach jest zmiana oporu jak się kręci pokrętełkiem, więc podejrzewam, że da radę to ogarnąć, być może nawet prościej niż Ci goście ze stanów, ale aż tak się na elektronice nie znam. Spróbuję zgłębić temat i pogadam z kolegą, który lepiej ogarnia.
EDIT: Wczoraj udało się w końcu zmienić przednie tarcze hamulcowe i klocki. Trochę było z tym zabawy, ale pomoc na fejsowej grupie mazdy okazała się nieoceniona i po kolejnych 2 godzinach walki wszystko było ogarnięte
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Po paru dniach docierania hamulców stwierdzam, że jest różnica na plus. Wystarczy lekko musnąć pedał hamulca i już czuć, że coś się dzieje. Ciekaw jestem jak będzie na mokro, bo to wtedy głównie narzekałem na hamulce w mojej trójce.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Wypas. Ostatnio właśnie padało jak wracaliśmy A2 i były mega skuteczne. Polecam bardzo takie tarcze – to nie tylko wygląd i szpan, ale realne korzyści z działania.
Być może na innych, "zwykłych" tarczach też by było dobrze, być może to była kwestia kiepskich klocków (chociaż jestem prawie pewien, że stare klocki były ATE), nie wiem. Na pewno teraz jest znacząca poprawa.
Być może na innych, "zwykłych" tarczach też by było dobrze, być może to była kwestia kiepskich klocków (chociaż jestem prawie pewien, że stare klocki były ATE), nie wiem. Na pewno teraz jest znacząca poprawa.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Jakie to tarcze? EBC, Dokuji RS?
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Rotingery, w tej najwyższej wersji, nacinane, nawiercane i galwanizowane.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem Twoją odpowiedź. Polecam te rotingery. Co prawda po torze nie jeżdżę, ale najczęściej autostrada między Łodzią, a Warszawą, a tam wiadomo, szybko, szybko i nagle hamowanie do 90, bo tiry się wyprzedzają. Więc tarcze mają chyba najgorsze możliwe warunki drogowe, a działają bez zarzutu. Nie sprawdzałem jeszcze, czy nie pojawiły się jakieś spękania etc. – przez stalowe felgi mało widać. Jak tylko coś zauważę, to na pewno dam znać.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Odkopuję nieco – u trójki ostatnio niewiele się dzieje. Zero jazdy po mieście. Głównie latamy do Łodzi na weekendy, a jak jest chwila i pogoda, to wskakujemy do mx-5.
Przez moment walczyłem z podgrzewaniem foteli, ale chyba tego nie ogarniam i oddam komuś do zrobienia.
Na początek lipca jestem umówiony do magika, który robi takie cuda:
Mniejsza i starsza siostra już po kuracji odmładzającej Na trójkę przyjdzie pora za parę tygodni.
Być może do tego czasu uda mi się ją wykąpać i nawoskować.
Przez moment walczyłem z podgrzewaniem foteli, ale chyba tego nie ogarniam i oddam komuś do zrobienia.
Na początek lipca jestem umówiony do magika, który robi takie cuda:
Mniejsza i starsza siostra już po kuracji odmładzającej Na trójkę przyjdzie pora za parę tygodni.
Być może do tego czasu uda mi się ją wykąpać i nawoskować.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
U nas niedawno takie rzeczy:
Teraz już nie sprzedam
Poza tym pojawiły się luzy na przegubach wewnętrznych i w związku z tym zostaną one wymienione.
Teraz już nie sprzedam
Poza tym pojawiły się luzy na przegubach wewnętrznych i w związku z tym zostaną one wymienione.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Najpierw mała dostała SPA:
Następnie przyszedł czas na młodszą siostrę:
Marcin się postarał i teraz obydwie są równie piękne
Następnie przyszedł czas na młodszą siostrę:
Marcin się postarał i teraz obydwie są równie piękne
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości