Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy
Napisane: 24 sie 2015, 00:25
Witam,
Moja przygoda z Mazdą i tym forum zaczęła się nieco ponad rok temu. Wtedy to, w czerwcu, pojechałem ze znajomymi za zachodnią granicę, po swoje pierwsze auto.
Nie udało mi się znaleźć tego, czego szukałem (Golf, C5), ale przyjaźnie wyglądający turek ( ) miał na placu zielonkawą (Mica Nordic Green) "trójeczkę" z 2005 roku. Po oględzinach i pomimo widniejącej gdzieniegdzie rudej zdecydowałem się kupić ową Mazdę, bo nie chciałem wrócić z pustymi rękami, a potrzebowałem jakiegoś auta. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to będzie moja wielka miłość...
Poprzednią Magdalenę miałem równo 11 miesięcy (kupiona 13 czerwca, sprzedana 13 maja ) i od momentu sprzedaży nie bardzo wiedziałem co kupić. Rozsądek podpowiadał żeby rozejrzeć się za czymś nierdzewiejącym, a serce wciąż ciągnęło do BK...
Po dłuższym czasie wertowania niemieckich portali natrafiłem na tą piękność
Pierwszy mail do właściciela w celu rozpoznania tematu. Później kolejne z prośbą o zdjęcia i szok w jakim auto jest stanie
Później już tylko dogranie szczegółów oględzin oraz ewentualnego odbioru i rankiem, 8 sierpnia, jechałem ze znajomym po moją nową Madzię, tym razem w wersji Kintaro
Kiedy dojechaliśmy na miejsce byłem prawie pewien, że wezmę auto. Po oględzinach tylko się w tym utwierdziłem
Tak oto w skrócie przedstawia się historia mojej "nowej Madzi" w przepięknym kolorze True Red
PS1. Poprzednia musiała z różnych względów zmienić właściciela, co, jak widać wyszło mi na dobre
PS2. Podziękowania dla Marianka za sprawdzenie historii serwisowej auta
Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 02.2008
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg – 114 tys.
Wyposażenie:
Standard Kintaro czyli z grbusza:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Czujnik temperatury zewnętrznej
Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Sportowy tylny zderzak
Końcówka wydechu z nierdzewki – średnica a'la MPS
Podłokietnik w tylnej kanapie
Otwieranie / domykanie szyb z pilota
Modyfikacje:
– malowanie zacisków (czerwony?)
– ogarnięcie drobnych odprysków lakieru – nie, ale koretka lakieru tak
– kamera parkowania tył – zrobione
– nowa antena a la płetwa rekina – na razie chiński karbon, ale chyba będzie płetwa
– mała niespodzianka pod maską – pomalowanie pokrywy silnika – zrobione
– klubowe ramki na tablice – zrobione (22.08.2015)
– podstopnica – zrobione (22.08.2015)
– tempomat – zrobione (24.08.2015)
– zabezpieczenie antykorozyjne przed zimą – zrobione (12.09.2015)
– zmieniarka Yatour – zrobione (12.11.2015)
– montaż lepszych głośników – zrobione (17.01.2016)
– pomalowanie górnej części tylnego zderzaka a'la MPS – zrobione (02.06.2016)
– przyciemnienie szyb – zrobione (05.06.2016)
– oklejenie przycisków od radia/tempomatu na piano black – zrobione (30.06.2016)
– pomalowanie znaczka MAZDA na kierownicy na czarny mat – zrobione (30.06.2016)
– wymiana żarówki wstecznego na LED – zrobione (25.08.2016)
– wygłuszenie drzwi przednich / tylnych – zrobione przednie (08.2016) i zrobione tylne gdzieś po drodze
– montaż instalacji LPG – zrobione (09.09.2016)
– montaż oświetlenia LED w półce bagażnika – zrobione (26.09.2016)
– siedzenia MPS – zrobione (07.01.2017)
– wygłuszenie dachu – zrobione (13.01.2017)
– wygłuszenie bagażnika – zrobiona podłoga, zostały jeszcze nadkola – skończone w lato 2018
– oklejenie ramki przy mieszku dźwigni zmiany biegów – zrobione (22.01.2017)
– wygłuszenie tapicerki klapy bagażnika – zrobione (02.02.2017)
– montaż rozpórki przednich kielichów – zrobione (06.10.2017)
– schowek na okulary z nissana – zrobione, ale nie pamiętam kiedy
– przeróbka lampy przeciwmgielnej na drugi wsteczny + przeciwmgielny – zrobione (19.11.2017)
– detailing lakieru + powłoka kwarcowa – zrobione (17.06.2019)
– sprawdzenie kondycji silnika na hamowni – zrobione (09.11.2019)
– tablet w miejscu navi + ori winda – zrobione (25.02.2020)
– alu koła na zimówki – zrobione (25.02.2020)
– zastąpienie gołego plastiku w tunelu, plastikiem z miejscem na tylną popielniczkę – zrobione (10.04.2021)
– podgrzewanie siedzeń przednich – z wykorzystaniem fabrycznego bezpiecznika i kawałka instalacji zrobione (17.04.2021)
– montaż i podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy – zrobione (09.08.2021)
– montaż i uruchomienie manetki wycieraczek z Mazdy 3BL z możliwością zmiany interwału wycieraczek – zrobione (12.10.2022)
Eksploatacja:
– wymiana oleju (Dexelia), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) oraz akumulatora (Exide) 29.08.2015
– wymiana oleju (Millers), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) (jakoś w kwietniu 2016)
– czyszczenie przepustnicy (12.11.2015)
– odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji (08.08.2016)
– pranie wnętrza oraz czyszczenie układu klimatyzacji w Clair Kosmetyka Samochodowa we Wrocławiu (okolice 16.02.2018)
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu na nawiercane i nacinane Rotingery oraz klocki ATE (20.10.2017)
– ponowna konserwacja podwozia razem z piaskowaniem (08.12.2017)
– regulacja luzów zaworowych (19.09.2018)
– przy okazji luzów wymiana górnej łapy silnika, bo stara wyzionęła ducha
– wymiana klocków i tarcz z przodu na nawiercane, nacinane i galwanizowane Rotingery oraz klocki Textar (17.01.2019)
– wymiana przegubów wewnętrznych na nowe (nie pamiętam, jakoś w czerwcu 2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku u Krzyśka Tylko wymiana filtra i sprawdzenie, czy wszystko gra (12.07.2019)
– wymiana oleju i filtrów (Millers / Mann) (15.09.2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie wszystkiego (28.02.2020 / 214000 km)
– gdzieś po drodze ponowne czyszczenie przepustnicy, wywalenie rurki odpowietrzającej skrzynię korbową i zastąpienie jej filterkiem żeby nie leciało zaolejone powietrze do dolotu
– wymiana kompletu amortyzatorów, sprężyn, mocowań i osłon (21.03.2020 / 215250 km)
– wymiana klocków hamulcowych z tyłu na Ferodo FDB1931 (05.04.2020 / 215525 km)
– wymiana czujnika ciśnienia gazu ps-04 na ps-04 plus (26.06.2020 / 218800 km)
– wymiana czujnika temperatury gazu (06.08.2020 / nie pamiętam)
– wymiana półosi prawej od skrzyni do przegubu (500 zł to cholerstwo kosztowało...) i znowu nowy przegub, bo w poprzednim wyrobił się wieloklin (05.10.2020)
– przegląd pogwarancyjny gazu, jak zwykle u Krzyśka w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie szczelności i drobna korekta mapy (21.11.2020 / nie pamiętam przebiegu – w książeczce jest)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana czujnika temperatury powietrza w kabinie (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana oleju wspomagania Mannol Dexron 3 (07.04.2021 / 228000 km)
– wymiana chłodnicy klimy na NRF i cewki kompresora (30.06.2021)
– wymiana oleju w skrzyni biegów na Eneos 75W90 (09.09.2021 / 233362 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (02.10.2021 / 237108 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (10.12.2022 / 249759 km)
Fotki:
Moja przygoda z Mazdą i tym forum zaczęła się nieco ponad rok temu. Wtedy to, w czerwcu, pojechałem ze znajomymi za zachodnią granicę, po swoje pierwsze auto.
Nie udało mi się znaleźć tego, czego szukałem (Golf, C5), ale przyjaźnie wyglądający turek ( ) miał na placu zielonkawą (Mica Nordic Green) "trójeczkę" z 2005 roku. Po oględzinach i pomimo widniejącej gdzieniegdzie rudej zdecydowałem się kupić ową Mazdę, bo nie chciałem wrócić z pustymi rękami, a potrzebowałem jakiegoś auta. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to będzie moja wielka miłość...
Poprzednią Magdalenę miałem równo 11 miesięcy (kupiona 13 czerwca, sprzedana 13 maja ) i od momentu sprzedaży nie bardzo wiedziałem co kupić. Rozsądek podpowiadał żeby rozejrzeć się za czymś nierdzewiejącym, a serce wciąż ciągnęło do BK...
Po dłuższym czasie wertowania niemieckich portali natrafiłem na tą piękność
Pierwszy mail do właściciela w celu rozpoznania tematu. Później kolejne z prośbą o zdjęcia i szok w jakim auto jest stanie
Później już tylko dogranie szczegółów oględzin oraz ewentualnego odbioru i rankiem, 8 sierpnia, jechałem ze znajomym po moją nową Madzię, tym razem w wersji Kintaro
Kiedy dojechaliśmy na miejsce byłem prawie pewien, że wezmę auto. Po oględzinach tylko się w tym utwierdziłem
Tak oto w skrócie przedstawia się historia mojej "nowej Madzi" w przepięknym kolorze True Red
PS1. Poprzednia musiała z różnych względów zmienić właściciela, co, jak widać wyszło mi na dobre
PS2. Podziękowania dla Marianka za sprawdzenie historii serwisowej auta
Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 02.2008
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg – 114 tys.
Wyposażenie:
Standard Kintaro czyli z grbusza:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Czujnik temperatury zewnętrznej
Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Sportowy tylny zderzak
Końcówka wydechu z nierdzewki – średnica a'la MPS
Podłokietnik w tylnej kanapie
Otwieranie / domykanie szyb z pilota
Modyfikacje:
– malowanie zacisków (czerwony?)
– ogarnięcie drobnych odprysków lakieru – nie, ale koretka lakieru tak
– kamera parkowania tył – zrobione
– nowa antena a la płetwa rekina – na razie chiński karbon, ale chyba będzie płetwa
– mała niespodzianka pod maską – pomalowanie pokrywy silnika – zrobione
– klubowe ramki na tablice – zrobione (22.08.2015)
– podstopnica – zrobione (22.08.2015)
– tempomat – zrobione (24.08.2015)
– zabezpieczenie antykorozyjne przed zimą – zrobione (12.09.2015)
– zmieniarka Yatour – zrobione (12.11.2015)
– montaż lepszych głośników – zrobione (17.01.2016)
– pomalowanie górnej części tylnego zderzaka a'la MPS – zrobione (02.06.2016)
– przyciemnienie szyb – zrobione (05.06.2016)
– oklejenie przycisków od radia/tempomatu na piano black – zrobione (30.06.2016)
– pomalowanie znaczka MAZDA na kierownicy na czarny mat – zrobione (30.06.2016)
– wymiana żarówki wstecznego na LED – zrobione (25.08.2016)
– wygłuszenie drzwi przednich / tylnych – zrobione przednie (08.2016) i zrobione tylne gdzieś po drodze
– montaż instalacji LPG – zrobione (09.09.2016)
– montaż oświetlenia LED w półce bagażnika – zrobione (26.09.2016)
– siedzenia MPS – zrobione (07.01.2017)
– wygłuszenie dachu – zrobione (13.01.2017)
– wygłuszenie bagażnika – zrobiona podłoga, zostały jeszcze nadkola – skończone w lato 2018
– oklejenie ramki przy mieszku dźwigni zmiany biegów – zrobione (22.01.2017)
– wygłuszenie tapicerki klapy bagażnika – zrobione (02.02.2017)
– montaż rozpórki przednich kielichów – zrobione (06.10.2017)
– schowek na okulary z nissana – zrobione, ale nie pamiętam kiedy
– przeróbka lampy przeciwmgielnej na drugi wsteczny + przeciwmgielny – zrobione (19.11.2017)
– detailing lakieru + powłoka kwarcowa – zrobione (17.06.2019)
– sprawdzenie kondycji silnika na hamowni – zrobione (09.11.2019)
– tablet w miejscu navi + ori winda – zrobione (25.02.2020)
– alu koła na zimówki – zrobione (25.02.2020)
– zastąpienie gołego plastiku w tunelu, plastikiem z miejscem na tylną popielniczkę – zrobione (10.04.2021)
– podgrzewanie siedzeń przednich – z wykorzystaniem fabrycznego bezpiecznika i kawałka instalacji zrobione (17.04.2021)
– montaż i podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy – zrobione (09.08.2021)
– montaż i uruchomienie manetki wycieraczek z Mazdy 3BL z możliwością zmiany interwału wycieraczek – zrobione (12.10.2022)
Eksploatacja:
– wymiana oleju (Dexelia), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) oraz akumulatora (Exide) 29.08.2015
– wymiana oleju (Millers), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) (jakoś w kwietniu 2016)
– czyszczenie przepustnicy (12.11.2015)
– odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji (08.08.2016)
– pranie wnętrza oraz czyszczenie układu klimatyzacji w Clair Kosmetyka Samochodowa we Wrocławiu (okolice 16.02.2018)
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu na nawiercane i nacinane Rotingery oraz klocki ATE (20.10.2017)
– ponowna konserwacja podwozia razem z piaskowaniem (08.12.2017)
– regulacja luzów zaworowych (19.09.2018)
– przy okazji luzów wymiana górnej łapy silnika, bo stara wyzionęła ducha
– wymiana klocków i tarcz z przodu na nawiercane, nacinane i galwanizowane Rotingery oraz klocki Textar (17.01.2019)
– wymiana przegubów wewnętrznych na nowe (nie pamiętam, jakoś w czerwcu 2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku u Krzyśka Tylko wymiana filtra i sprawdzenie, czy wszystko gra (12.07.2019)
– wymiana oleju i filtrów (Millers / Mann) (15.09.2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie wszystkiego (28.02.2020 / 214000 km)
– gdzieś po drodze ponowne czyszczenie przepustnicy, wywalenie rurki odpowietrzającej skrzynię korbową i zastąpienie jej filterkiem żeby nie leciało zaolejone powietrze do dolotu
– wymiana kompletu amortyzatorów, sprężyn, mocowań i osłon (21.03.2020 / 215250 km)
– wymiana klocków hamulcowych z tyłu na Ferodo FDB1931 (05.04.2020 / 215525 km)
– wymiana czujnika ciśnienia gazu ps-04 na ps-04 plus (26.06.2020 / 218800 km)
– wymiana czujnika temperatury gazu (06.08.2020 / nie pamiętam)
– wymiana półosi prawej od skrzyni do przegubu (500 zł to cholerstwo kosztowało...) i znowu nowy przegub, bo w poprzednim wyrobił się wieloklin (05.10.2020)
– przegląd pogwarancyjny gazu, jak zwykle u Krzyśka w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie szczelności i drobna korekta mapy (21.11.2020 / nie pamiętam przebiegu – w książeczce jest)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana czujnika temperatury powietrza w kabinie (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana oleju wspomagania Mannol Dexron 3 (07.04.2021 / 228000 km)
– wymiana chłodnicy klimy na NRF i cewki kompresora (30.06.2021)
– wymiana oleju w skrzyni biegów na Eneos 75W90 (09.09.2021 / 233362 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (02.10.2021 / 237108 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (10.12.2022 / 249759 km)
Fotki: