Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez ezg_siwy » 14 sty 2019, 14:18

No i niestety mod nie pykł... Chciałem mieć regulowaną prędkość wycieraczek, więc kupiłem manetki z 3 BL – zewnętrzny korpus mają identyczny i pasują idealnie w miejsce tych z BK, ale po uruchomieniu okazało się, że auto nie reaguje na przekręcanie pierścienia regulującego prędkość wycieraczek.
Najwyraźniej trzeba to zaprogramować w komputerze auta, a takiej opcji za bardzo nie mam.
Może ktoś ma jakieś genialne pomysły albo IDS do Mazdy albo chce kupić manetki do 3BL HB, tanio? :P
Żart – jeszcze będe próbował to ogarnąć, może się uda...
Załączniki
20190107_134443.jpg
20190107_134447.jpg
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Mr_Bartek » 14 sty 2019, 14:32

A czemu nie kupiłeś od BK? Numer części: BP4N66128

A tu z tego co widzę taka na Allegro:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-m ... 7758339510
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez ezg_siwy » 14 sty 2019, 14:50

Bo w BK nie ma regulacji szybkości, tylko regulacja czułości czujnika deszczu w szybie. Zwróć uwagę, że w twoim zdjęciu jest napis AUTO na prawej manetce, a u mnie są takie kreseczki przerywane, w M6 było INT od intermittent.
W BK tego w ogóle nie było, dopiero w BL to wprowadzili. Liczyłem, że skoro manetka jest ta sama, to zacznie to po prostu działać, tak samo, jak było z tempomatem – P&P.
Z tego, co czytałem na zagraincznych forach, to ta manetka z AUTO nie zadziała na 100% – musi być do niej czujnik deszczu. Zresztą po lekturze tamtych materiałów dowiedziałem się, że coś trzeba w ogóle programować, ale w ASO albo nie wiedzą jak, albo chcą kupę kasy.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 16 sty 2019, 10:28

Zaktualizowałem pierwszy post o trochę rzeczy eksploatacyjnych i modów.
Nadal szukam rozwiązania problemu z wycieraczkami.
Ma ktoś może linka do strony, gdzie można rozkodować oznaczenia ze skrzynek bezpieczników albo gdzie można się dowiedzieć do jakiej wersji wyposażenia była jaka skrzynka?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez M@ti » 16 sty 2019, 20:30

Tydzień temu też zrobiłem moda wycieraczek z takim samym skutkiem. <płacze>
W bk była regulacja szybkości, niestety samo przełożenie manetki nie działa.
Trochę więcej informacji: https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123808740-2004-2005-Mazda-3-Variable-Intermittent-Wipers&s=0529c1d754d38897d1316ad47addd788
Załączniki
DSC_0210.JPG
DSC_0224.JPG
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 20:29
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Pułtusk/Wyszków/Warszawa
Auto: Mazda 3 BK sedan Z6 2004
Mazda 626 GD coupe FE 1987

Postprzez ezg_siwy » 16 sty 2019, 22:32

O kurde, nie wiedziałem albo nie zwróciłem uwagi, bo ja mam HB i potrzebuję jeszcze włącznik do tylnej wycieraczki. Przejrzałem chyba wszystkie aukcje na allegro z tymi przełącznikami i do HB takiego jak Twój nie widziałem, ale myślę, że to nie ma znaczenia. To na 99% nie jest kwestia manetki, tylko właśnie komputera pokładowego. Fajnie wiedzieć, że ktoś z tym też kombinuje. Szkoda, że z podobnie marnym skutkiem.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez M@ti » 17 sty 2019, 16:30

Mój przełącznik jest z wersji USA po fl. Z tego co wiem trzeba jeszcze wymienić tą całą skrzynkę bezpieczników która jest po stronie pasażera a i tak nie ma pewności, że zadziała.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 20:29
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Pułtusk/Wyszków/Warszawa
Auto: Mazda 3 BK sedan Z6 2004
Mazda 626 GD coupe FE 1987

Postprzez ezg_siwy » 18 sty 2019, 12:08

A widzisz, to dlatego na allegro ich tak mało.
No wiem tyle co Ty, bo czytaliśmy te same tematy. Mierzyłem multimetrem manetkę i na dwóch przewodach jest zmiana oporu jak się kręci pokrętełkiem, więc podejrzewam, że da radę to ogarnąć, być może nawet prościej niż Ci goście ze stanów, ale aż tak się na elektronice nie znam. Spróbuję zgłębić temat i pogadam z kolegą, który lepiej ogarnia.

EDIT: Wczoraj udało się w końcu zmienić przednie tarcze hamulcowe i klocki. Trochę było z tym zabawy, ale pomoc na fejsowej grupie mazdy okazała się nieoceniona i po kolejnych 2 godzinach walki wszystko było ogarnięte :)
Załączniki
1.jpg
2.jpeg
3.jpeg
4.jpg
5.jpeg
6.jpg
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 21 sty 2019, 20:44

Po paru dniach docierania hamulców stwierdzam, że jest różnica na plus. Wystarczy lekko musnąć pedał hamulca i już czuć, że coś się dzieje. Ciekaw jestem jak będzie na mokro, bo to wtedy głównie narzekałem na hamulce w mojej trójce.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez stratus84 » 4 lut 2019, 22:57

Dobre hamulce to podstawa <spoko> I jak po testach na mokrej nawierzchni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 20:36
Posty: 31
Auto: Mazda 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM

Postprzez ezg_siwy » 6 lut 2019, 07:53

Wypas. Ostatnio właśnie padało jak wracaliśmy A2 i były mega skuteczne. Polecam bardzo takie tarcze – to nie tylko wygląd i szpan, ale realne korzyści z działania.
Być może na innych, "zwykłych" tarczach też by było dobrze, być może to była kwestia kiepskich klocków (chociaż jestem prawie pewien, że stare klocki były ATE), nie wiem. Na pewno teraz jest znacząca poprawa.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez stratus84 » 6 lut 2019, 10:43

Dokładnie też jestem tego zdania, że nie szpan a poprawa bezpieczeństwa <spoko> Najważniejsze, że czuć efekty na plus. Gratki z auta i szerokości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 20:36
Posty: 31
Auto: Mazda 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM

Postprzez twardy103 » 6 lut 2019, 11:44

Jakie to tarcze? EBC, Dokuji RS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez ezg_siwy » 10 lut 2019, 23:19

Rotingery, w tej najwyższej wersji, nacinane, nawiercane i galwanizowane.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez franek74 » 22 lut 2019, 21:56

ezg_siwy napisał(a):Rotingery, w tej najwyższej wersji, nacinane, nawiercane i galwanizowane.

Seria GRAPHITE LINE, też się do nich przymierzam... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez ezg_siwy » 26 lut 2019, 09:26

Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem Twoją odpowiedź. Polecam te rotingery. Co prawda po torze nie jeżdżę, ale najczęściej autostrada między Łodzią, a Warszawą, a tam wiadomo, szybko, szybko i nagle hamowanie do 90, bo tiry się wyprzedzają. Więc tarcze mają chyba najgorsze możliwe warunki drogowe, a działają bez zarzutu. Nie sprawdzałem jeszcze, czy nie pojawiły się jakieś spękania etc. – przez stalowe felgi mało widać. Jak tylko coś zauważę, to na pewno dam znać.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 17 maja 2019, 22:37

Odkopuję nieco – u trójki ostatnio niewiele się dzieje. Zero jazdy po mieście. Głównie latamy do Łodzi na weekendy, a jak jest chwila i pogoda, to wskakujemy do mx-5.
Przez moment walczyłem z podgrzewaniem foteli, ale chyba tego nie ogarniam i oddam komuś do zrobienia.
Na początek lipca jestem umówiony do magika, który robi takie cuda:
1.jpg

Mniejsza i starsza siostra już po kuracji odmładzającej :) Na trójkę przyjdzie pora za parę tygodni.
Być może do tego czasu uda mi się ją wykąpać i nawoskować.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 3 cze 2019, 14:03

U nas niedawno takie rzeczy:
20190518_105227.jpg
Już nie sprzedam...


Teraz już nie sprzedam ;)

Poza tym pojawiły się luzy na przegubach wewnętrznych i w związku z tym zostaną one wymienione.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 17 cze 2019, 11:27

Najpierw mała dostała SPA:
1.jpg
MX-5 po SPA


Następnie przyszedł czas na młodszą siostrę:
20190616_195817.jpg
20190616_195826.jpg
20190616_195836.jpg
20190616_195844.jpg


Marcin się postarał i teraz obydwie są równie piękne :)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Wienson » 18 cze 2019, 00:18

Czemu na łódzkich spotach nie ma żadnej z nich?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 23:27
Posty: 28
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy