Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez chmielu_KL » 13 sie 2021, 15:47

Mi się zdarzyło szczególnie zaraz po zakupie, przycisnąć do odcinki. Teraz tego unikam i tak jak mówisz 5.5 tys rpm to max, ale baaaardzo sporadycznie tak kręcę. Wożę się pomału bo i kierowcy jak i przechodnie się oglądają, czasem ktoś pstryknie foto jak stoję na światłach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 16 sie 2021, 07:58

Jest fejm ;)
Nie wiem, może to kwestia Łodzi, bo w Wawie taka mazda nie robi na nikim wrażenia. Chyba, że chodzi o Twoje 18" czarne felgi. Może są bardziej trendy niż moje "rude" 17stki ;)

Za to oglądają się za moją mx-5 ;)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 27 sie 2021, 13:51

Wymyśliłem sobie, że wymienię olej w skrzyni, bo chyba nawet powinienem. Polecacie jakiś konkretnie? Wiem już, że:
olej_skrzynia.PNG


oraz, że wchodzi go jakieś 2.9 litra:
olej_skrzynia_ilość.PNG


Nie wiem tylko jaki olej wybrać. Wstępnie namierzyłem AMSOIL MANUAL TRANSMISSION 75W90 TRANSAXLE GEAR LUBE – 0.94L 1Q (https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-pr ... p563254986) i chyba na ten się zdecyduję.
Ktoś ma jakieś pozytywne wrażenia z tym olejem?

Poprzednio do 3ki miałem zalany chyba Ravenol i był ok, ale na zimnym czasami stawiał opór. Do poprzedniej mx-5 nb zalałem millersa i szału nie było. Ludzie polecają do mx-5 zalać oryginalny olej fordowski 75W90 (https://ford.sklep.pl/product-pol-15238 ... 90199.html), który podobno jest tym samym co Motocraft, ale ten ostatni jest w Polsce nieosiągalny, a z naklejką forda jest w cholerę drogi, przynajmniej w zaufanych źródłach.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 27 sie 2021, 15:49

Od siebie polecam to

IMG_20200430_182809.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Adoz » 28 sie 2021, 09:01

Nie wiem jak w mazdach jest bo nigdy nie wymieniałem ale przynajmniej w toyocie jest tak że musi byc oryginalny olej bo inaczej ciężko chodzi skrzynia. Oczywiście jest to odczuwalne dla kierowców nasłuchujących auta itd. Lej oryginalny i będziesz miał spokój a i tak rzadko go się wymienia.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez ezg_siwy » 30 sie 2021, 09:10

Problem z oryginalnym olejem jest taki, że to z reguły normalny olej, tylko z naklejką z napisem i logo producenta samochodu. Dzięki temu z miejsca jest 30% droższy niż taki sam, ale z logo producenta oleju :)
Nie lubię dawać się nabijać w butelkę, więc wolę zalać coś co jest dobre i zgodne ze specyfikacją.

Chmielu, myślałem o Eneosie, ale go kurde nie ma w moim ulubionym sklepie. Zauważyłeś jakąś poprawę w działaniu skrzyni po zalaniu tego specyfiku względem tego, co było?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 30 sie 2021, 09:24

Poprawa była i do duża, bo w upalne dni był taki okres, że co zmiana biegu to był zgrzyt. Po wymianie oleju aż miło biegi zmienić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 10 wrz 2021, 07:16

Wczoraj, przy przebiegu 233362 wymieniłem olej w skrzyni biegów. Wpadł polecany przez kolegę Chmiela Eneos 75W90. Spuszczony olej był już mocno ciemny, więc decyzję o wymianie uważam za słuszną.

wymiana_oleju_skrzynia 1.jpg

wymiana_oleju_skrzynia 2.jpg


Generalnie sprawa prosta, ale czasochłonna, bo nawet wężykiem o średnicy zew. 12mm olej zlatywał dość długo. Sytuacji nie poprawiał fakt, że w lejku było sitko ;)
Od razu po wymianie wyskoczyłem na rundkę wokół komina i faktycznie jakby biegi lepiej wchodziły. Zobaczymy dzisiaj, jak auto będzie zimne po nocy.

PS. Chmielu, orientujesz się czy eneos zrobił rebranding? Bo mam inne butelki niż Ty, ale na stronie producenta są właśnie takie etykiety jak ja mam. Na jednej z butelek była data produkcji bodajże 14.01.20201.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 10 wrz 2021, 13:04

Ciężko mi powiedzieć, widocznie coś tam sobie pozmieniali.
Odziwo jak ja wymieniłem olej to był w sumie ładny, ale po zalaniu nowego faktycznie czuć różnice. Nie wiem o jakim wężyku mówisz, ja odkręciłem jedna śrubę, stary płyn zleciał, i weszły całe 3L nowego, nie bawiłem się w zadne wężyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 10 wrz 2021, 14:06

No, a jak zalewałeś nowy? :) Ja kupiłem lejek w casto + wężyk o średnicy zew. 12mm, który nasunąłem na końcówkę lejka z jednej strony, a drugą wsadziłem do skrzyni.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 10 wrz 2021, 14:44

A miałem taką strzykawke co brała całą jedną buteleczkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez ezg_siwy » 28 wrz 2021, 08:54

Była przerwa, bo pojechaliśmy Mazdą na urlop do Chorwacji. Podróż przebiegła bez przygód. Oleju ubyło jakieś 100 ml na 1500 km w drodze do Chorwacji, a w drodze powrotnej nie wzięła nic – nie rozumiem, ale się cieszę :)
Niestety na miejscu miałem niemiłą sytuację na myjni. Chciałem opłukać auto, zwłaszcza przód, z robali i gdy skierowałem lancę na jedno miejsce na przednim zderzaku, woda pociągnęła klar na tyle mocno, że aż poszło z bazą :/ W związku z tym mam łatę z bledszym odcieniem czerwieni.
Zderzak malowany po szkodzie w ASO Gołębiewscy kilka lat temu... (zdjęcia ze szkody na pierwszych stronach wątku).
No cóż, zaczynam intensyfikować poszukiwania czerwonego zderzaka, bo mój już do niczego się nie nadaje – zaczepy kiedyś połamałem jak nim przywaliłem w ziemię, przejeżdżając zbyt szybko przez przejazd kolejowy, teraz ta sytuacja.
Wczoraj, po powrocie, wypucowałem autko z zewnątrz – przybyło trochę odprysków autostradowych od ostatniej korekty lakieru 2 lata temu. Muszę kupić lakier zaprawkowy i dorobić kilka kropek tu i ówdzie.
Poza tym nadszedł czas na zmianę oleju, więc w tym tygodniu na pewno się tym zajmę. Czekam tylko na wszystkie filtry, bo nie było w Petrostarze.
Zastanawiałem się przez chwilę nad zmianą oleju na jakiś inny, z Millersa, którego zawsze zalewam, ale nie wiem czy jest sens. Na tym jeździ spoko, moc jest, oleju praktycznie nie ubywa. Chyba nie będę kombinował jak łysy koń pod górę.

PS. Byłbym zapomniał – skrzynia faktycznie pracuje lepiej na nowym oleju, więc wymiana na +.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 5 paź 2021, 12:46

Przy przebiegu 237108 km kolejny raz wymieniłem olej i filtry – jak zwykle Millers 5W30 XF LongLife, a filterki Mann.
Muszę jeszcze wymienić filtr kabinowy, ale to połączę z odkurzaniem samochodu, bo jak zwykle pewnie trochę syfu wyleci z tej puszki.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 7 gru 2021, 12:49

U nas ostatnio takie zmiany:
20211125_202534.jpg


Oraz powiększenie możliwości załadunkowych:
20211128_113243.jpg
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 7 lut 2022, 15:34

Dzisiaj mnie coś wzięło i sprawdziłem kiedy byłem na serwisie gazu – okazało się, że zapomniałem sobie tu w temacie wpisać, że 08.10.2021 byłem w Gaz Parts Busko u Krzyśka na przeglądzie przy przebiegu 237600.
Już myślałem, że przegapiłem, ale na szczęście nie ;)
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 11 lut 2022, 17:34

ezg_siwy napisał(a):Tak, ta wtyczka to wyłącznik airbaga pasażera. Kupiłem już wyłącznik, ale niestety po jego wpięciu dostaję błąd poduszki.
Podobno to cudo trzeba zakodować w kompie mazdy – jeszcze nie mam 100% pewności – ostatnio temat trochę odłożyłem na bok.
Wydaje mi się to jednak dziwne, bo skoro tempomatu nie trzeba było kodować, to strzelam, że tego też nie trzeba. Jeszcze obstawiam, że może chodzić o to, że nie mam diody kontrolnej podłączonej. Grzebanie po mazdowym EPC wykazało, że to zwykła żarówka jest, więc spróbuję jeszcze ją tam podłączyć i sprawdzę ponownie.


Jestem obecnie na etapie sprawdzenia możliwości dołożenia wyłącznika poduszki pasażera.
Z tego co się dowiedziałem, przycisk napewno trzeba zakodować bo bez tego nie będzie on działał.
Co do kontrolki to nie jestem pewny ale jest ona sterowana z ECU SRS i być może jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania wyłącznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 21 lut 2022, 10:39

PitrekT napisał(a):Jestem obecnie na etapie sprawdzenia możliwości dołożenia wyłącznika poduszki pasażera.
Z tego co się dowiedziałem, przycisk napewno trzeba zakodować bo bez tego nie będzie on działał.

Gdzie się tego dowiedziałeś? Bezpośrednio w ASO czy internet? Bo jak internet, to pewnie czytaliśmy te same informacje.
PitrekT napisał(a):Co do kontrolki to nie jestem pewny ale jest ona sterowana z ECU SRS i być może jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania wyłącznika.


Tak jak pisałem, sprawdzałem w EPCe mazdy i to jest zwykła żarówka albo dioda (nie pamiętam teraz, sprawdzałem z 3-4 miesiące temu). Ponieważ w maździe nie ma canbusa, więc koniec końców nie ma znaczenia co tam wepniesz, ona pełni tylko funkcję informacyjną dla Ciebie, żaden system ani komputer jej "nie widzi". Ewentualnie jestem w stanie uwierzyć, że system monitoruje czy jest zwarcie (wsadzona żarówka – światełko), czy rozwarcie (brak żarówki, spalona żarówka – przerwa).
Jakiś czas temu sprawdzałem właśnie z jakąś diodą/żarówką i nadal wyrzucało błąd poduszki, więc prędzej uwierzę w opcję z kodowaniem przełącznika w komputerze niż w to, że tam jest jakaś super kontrolka wykrywana przez SRS :)

Nie zależy mi na nim tak bardzo, by płacić za to jakiś chory hajs w ASO, więc jeśli nie uda się tego zrobić własnymi siłami przy użyciu forscana, to raczej porzucę ten temat.
Jeśli to nie problem, to daj znać jak coś ustalisz.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 26 maja 2022, 14:10

Dawno mnie tu nie było, bo długi czas nic się nie działo.
Ostatnio wpadły nowe klocki na tył, z prawej strony, bo zacisk stanął na prowadnicach i starło zewnętrzny klocek- skorodowały otwory, w których siedzą gumki. Musiałem je przeszlifować żeby móc wsadzić nowe i żeby to jakoś działało.
Profilaktycznie kupiłem dwa zestawy naprawcze, gdyby się okazało, że lewy tył też będzie zaraz do naprawy, ale tam wszystko chodzi luźno.
Poza tym jeździmy dalej, ale mało, więc kolejne kilometry wpadają wolniej niż zwykle.
Zacząłem się znowu rozglądać za zderzakami, zwłaszcza przednim, ale nie widzę na olxach i allegrach nic sensownego.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez PitrekT » 28 maja 2022, 09:35

ezg_siwy napisał(a):Gdzie się tego dowiedziałeś? Bezpośrednio w ASO czy internet? Bo jak internet, to pewnie czytaliśmy te same informacje.


Informacja pochodzi z internetu. FORSCAN w wersji rozszerzonej ma możliwość aktywacji przycisku. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście opcja ta jest dostępna:

PAD1.jpg
Forscan- moduł RCM

PAD.jpg
FORSCAN- aktywacja przycisku PAD


Nie testowałem tego jeszcze z racji zamrożenia projektu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez ezg_siwy » 22 cze 2022, 13:04

O kurde, dziękuję Ci za tą informację!!! Muszę reaktywować forscana i sprawdzić jak to u mnie wygląda. Może w końcu ogarnę sobie ten wyłącznik :)

Musiałem poprawić robotę w zacisku, bo za mało przeszlifowałem otwory prowadnic i jednak nie do końca dobrze to działało. Teraz już jest laleczka i jak znajdę chwilę, to zajrzę też do lewej strony, bo jak zrobiłem prawą, to teraz widzę, że z lewej też mogłoby być odrobinę lepiej.

Poza tym próbuję znaleźć zastępstwo dla wysłużonego już tabletu w nawi, bo więcej nie działa niż działa – gubi zasięg GPS, bateria praktycznie umarła. Żeby to jakoś działało trzeba by go mocno przerobić, a teraz średnio mam na to czas i chęci.
Inny tablet Lenovo powinien pasować w to miejsce wymiarami i chyba pójdę w tą stronę. Skoro już zacząłem zabawy z windą, to je dokończę, bo teraz mam drogi "mebel" na desce i mało z niego pożytku.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy