Mazda3 BM 15' SkyPassion HB 165KM Snowflake + Sebring by Zagłoba

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez zelka » 30 sie 2016, 18:38

No jestem ciekaw jak to turbo siądzie. :) Pewnie soft'a dmuchnąć będzie można, ale czy ktoś widział ten silnik od środka dokładnie i jakie są jego możliwości? Piernik wie. Przebijaj szlaki w takim razie i czekamy. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez QbxM3 » 30 sie 2016, 20:50

Łoo na grubo lecisz tak trzymaj <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2015, 11:38
Posty: 142 (0/4)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda3 BL LF 2009/10 2.0 DISI 151km Blue
viewtopic.php?f=332&t=184357

Postprzez Zagłoba » 30 sie 2016, 21:55

Turbo jak budiet to takie montowane z tyłu – pozostaje kwestia zabezpieczenia tego jakąś blachą żeby chroniło turbinke gdy sie zawadzi podwoziem. Dla ciekawych tematu polecam "rear mount turbo". Nie mam dokładnych danych ale wnioskując po pierwszych przeróbkach Matta z wersji 165 powinno siąść między 250 a 350km co przy masie auta niecale 1.3 tony zrobi z niego strasznego zapierdalacza...

Dopisano 31 sie 2016, 15:17:

Jeb jeb dwie jeszcze ciepłe aktualizacje w temacie gratów od OVT:

1. Torowy kolektor 4-2-1 do Mazda 3 Skyactiv 2,0 Benz. – spodziewana cena ok 700$ + wysyłka
2. Zestaw montowanego z tyłu turbo do Mazda 3 Skyactiv 2,0/2,5 Benz. – spodziewana cena ok. 1850-2000$ + wysyłka
Załączniki
header.jpg
turbo.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez zemoj » 5 wrz 2016, 21:47

No to będziemy obserwować.
Pamiętaj tylko, że zrobić 300KM, to jedno, a przenieść to efektywnie w FWD, to drugie ;)
Powodzenia i dobrych efektów!
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Kliszek M3 » 5 wrz 2016, 22:14

Nie rozkminiam turbiny z tyłu <glupek2>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez darrecki » 5 wrz 2016, 22:24

Wygląda jakby była montowana na wydechu i "wyciągała" spaliny. Bo jak niby powietrze z pod maski miało być przez nią "przyspieszone" i podane do silnika? Co nią steruje? Toż to lag byłby masakryczny. A gdzie chociażby intercooler? Wygląda na druciarstwo pełną gębą. Aczkolwiek nie znam się, może to i jakoś działa. Powodzenia życzę...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez zelka » 6 wrz 2016, 07:24

A tutaj filmik z w/w zdjęcia. Nie wiem i nie mam pojęcia jak to działa, serio. :|
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez some1 » 6 wrz 2016, 08:12

Normalnie działa. Trochę większy lag, niższe maksymalne ciśnienie ze względu na długość przewodów, wlot powietrza do silnika w miejscu bardziej narażonym na zanieczyszczenia, ale działa toto i druciarstwem bym nie nazwał. W USA nawet popularne rozwiązanie ale chyba do większych silników gdzie nie potrzeba mocnego doładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Zagłoba » 7 wrz 2016, 11:32

Oj Panowie wszystko popątaliście – spaliny do turbo idą bezpośrednio z wydechu, natomiast powietrze dodatkową rurą poprowadzoną pod podwoziem( zaczyna sie przy fabrycznym airboxie ) lag jest podobno niezmieniony ( i tu odsyłam do odpowiednich filmow na yt ) a temp. powietrza w dolocie turbosprężarki duzo nizsza niz przy klasycznym turbo bo nie grzeje go sąsiedztwo rozgrzanego silnika.

A co do sterowania turbiną to steruje nią zmodyfikowany soft silnika.

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez KMBak » 7 wrz 2016, 11:43

Nie mogę się doczekać efektu tego rozwiązania... Ciekawe też czy nie odbije się to negatywnie na żywotności silnika – czy wytrzyma zwiększoną moc...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Zagłoba » 7 wrz 2016, 11:57

Będziesz musiał sobie trochę poczekać – przynajmniej pół roku, teraz nie mam jeszcze środków ( czyt. muszą zostać spożytkowane na inne priorytety )
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez macvas » 7 wrz 2016, 12:04

Podoba mi się pomysł. Nie neguję, że ma to sens, ale pytanie jak się sprawdzi w codziennej eksploatacji.
Dosyć nisko umiejscowione, stąd ewentualnie narażone na różne zewnętrzne czynniki typu woda czy kontakt o różnego rodzaju drogowe nierówności.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Zagłoba » 7 wrz 2016, 13:07

Jako, że primo – lubię pokonywać zakręty w widowiskowym stylu z piskiem opon i chodziło mi o zredukowanie podsterowności, dwa primo – trzeba zacząć przygotowywać się na zwiększenie mocy usztywniając przód – więc zamówiłem dzisiaj oto taką pikną rozpóreczkę na przód; powinna dojechać do mnie w przeciągu 10 dni, dam Wam znać jakie odczucia.

Teraz rozpóreczka, później wskoczy sportowy zawias od Koni ( wersja sport ) i finalnie kapciochy 235mm ;P
Załączniki
rozpork.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez marcin255 » 7 wrz 2016, 15:45

Zbrojenia trwają :) czekam na turbo <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Zagłoba » 7 wrz 2016, 16:51

Taka ciekawostka – dzisiaj przed chwilą moja Mazda 3 OVT dwukrotnie rozgromiła ( dosłownie ) z kreski Opla Astrę GTC 2,0 diesel 165hp / 350nm <faja>

Przy 160 miałem nad gościem 50m przewagi <lol>

Brawo Madzia <diabełek>

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 wrz 2016, 20:22 przez Zagłoba, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez zelka » 7 wrz 2016, 19:28

Zagłoba napisał(a):Mazda 3 OVT

Nie bardzo rozumiem? OVT to nazwa własna, a Twoje auto jest nią sygnowane?
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez some1 » 7 wrz 2016, 19:30

Zagłoba napisał(a):Oj Panowie wszystko popątaliście – spaliny do turbo idą bezpośrednio z wydechu, natomiast powietrze dodatkową rurą poprowadzoną pod podwoziem( zaczyna sie przy fabrycznym airboxie ) lag jest podobno niezmieniony ( i tu odsyłam do odpowiednich filmow na yt ) a temp. powietrza w dolocie turbosprężarki duzo nizsza niz przy klasycznym turbo bo nie grzeje go sąsiedztwo rozgrzanego silnika.


Spaliny do turbo idą z końca wydechu, czyli mają niższą energię niż gdy turbina jest w komorze silnika. Tak samo powietrze z turbiny musi wrócić kilkumetrową rurą do silnika, znowu straty. Można kompensować większą turbiną ale to też ma wady.

Co do tego czy lag jest większy czy nie, zwolennicy kłócą się z przeciwnikami takiego rozwiązania cały czas. :D Pewnie jest, ale niekoniecznie taki, żeby dyskwalifikować rozwiązanie.

No i lepiej uważać na głębokie kałuże mając tak nisko dolot :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Zagłoba » 7 wrz 2016, 20:20

zelka – auto jest dłubnięte przez OVT <diabełek>

Pzdr.

Dopisano 8 wrz 2016, 10:32:

some1 – dla mnie główną zaletą opisywanego rozwiązania jest cena. Normalny zestaw turbo do Mazdy 3 Sky kosztuje u Matta ok. 4700-4900$ , co w przeliczeniu na Polskie i dodanie VATu od importowanego towaru daje zawrotną kwotę 27000-30000 z montażem – jak widzisz taki wydatek mija się z celem :|

Myślę, że zestaw montowanego z tyłu turbo będzie na tyle wydajny, że różnicy pomiędzy nim a klasycznym turbo nie zauważę, a różnica cenowa jest astronomiczna ;P
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez gracjan87 » 8 wrz 2016, 22:02

hmm a do bk takie cuda robią ? :) silnik z6 :P chory jestem na turbo i jakby było tańsze niż tradycyjne to czemu nie jak patrzyłem to do silnika z6 turbo ze stanów 2000$-2500$ + wysyłka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez some1 » 9 wrz 2016, 07:44

Zagłoba napisał(a):Myślę, że zestaw montowanego z tyłu turbo będzie na tyle wydajny, że różnicy pomiędzy nim a klasycznym turbo nie zauważę, a różnica cenowa jest astronomiczna ;P


Podejrzewam, że gdyby przejechać się samochodem z jednym i drugim rozwiązaniem to różnica byłaby zauważalna, ale przy takiej różnicy w cenie jaką opisujesz nie ma co dywagować.

@gracjan87
Myślę, że w Twoim przypadku najtaniej będzie sprzedać Mazdę i kupić mocniejszą wersję. Dokładając turbo zrobisz w najlepszym przypadku coś o mocy pomiędzy LF i MPS (raczej bliżej LF), z gorszymi hamulcami (do wymiany), wspomaganiem elektrycznym (tego nie zmienisz) i wyposażeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy