Mazda3 BM 15' SkyPassion HB 165KM Snowflake + Sebring by Zagłoba

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez MMazda » 8 sty 2016, 08:30

Zagłoba napisał(a):"To ciekawe co piszecie. Na sieci znalazłem info, że mimo że Mazda nie chwali się tym oficjalnie, to każde nowe auto ze Skyactive ma zabezpieczenie programowe na pierwsze 2 tys. km, które powoduje obniżenie mocy (quasi dotarcie). Ludzie z silnikami 2.0 w M6 potwierdzają to na forach. Może to by tłumaczyło niedosyt?"


Możliwe, że tak jest bo ja gdzieś do około 2k km. miałem to samo, auto takie miało opory, że mnie każdy wyprzedzał a o moim wyprzedzaniu nie było nawet mowy... w Mazdzie do tego czasu wyglądało jakbym miał założony silnik z Malucha. Poprawiło się po zrobieniu kilku tyś km. a teraz mam 13 tyś i idzie jak przecinak :D a na początku zastanawiałem się dlaczego tak jest.. mam 2.0 120 km a taka vectra jedzie szybciej ode mnie? :/ .... teraz jest już OK!!! :) więc możliwe, że jakieś zabezpieczenie jest do iluś tam km, żeby się wszystko dotarło i ułożyło :) Pozdro Mazdowcy! :D
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 09:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez Zagłoba » 8 sty 2016, 15:13

Mzd3 2.0 165km nie idzie jak przecinak, 2.0 120km tym bardziej... to są słabe samochody. A co do twojego problemu to taka blokada nie występuje ( pisałem nawet w tej sprawie z Mazda Polska ) , po prostu silnik Ci się dotarł. Miłego dnia

Dopisano 8 sty 2016, 17:28:

Ps. nowe progi zawitały:)
Załączniki
20160108_151659.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez lokumajka » 8 sty 2016, 17:45

Hej.Ale rewelacyjne te progi.Gdzie kupiłeś bo to chyba nie ori.Pozdro :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2015, 17:48
Posty: 14 (0/2)
Skąd: Olsztyn
Auto: MAZDA 3 BL,2011,106 PB

Postprzez Zagłoba » 8 sty 2016, 18:12

Dzięki :)
Też mi się podobają i sprawiają wrażenie bardzo solidnych :)

Generalnie przyjmuje zamówienia na te progi, czas oczekiwania to 2 tygodnie, cena 300zł/komplet ( moim zdaniem są lepsze niż te za 900 z ASO ), zrobione ze stali nierdzewnej ( matowy środek, ranty polerowane, logo wypalane laserem ) – ktoś zainteresowany ? Pzdr

Aha – są mocowane od spodu, na taśmę 3M
Załączniki
20160107_153226.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Zagłoba » 13 sty 2016, 22:29

Wyciszanie samochodu
Załączniki
20160115_151744.jpg
20160115_181353.jpg
20160115_161358.jpg
20160115_165211.jpg
Ostatnio edytowano 30 sty 2016, 11:13 przez Zagłoba, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Grzegorz K » 29 sty 2016, 22:36

Wielkie ambicje jak na auto z 2015. Co na to MMP ?? Nie ma aut perfekcyjnych, zawsze można coś poprawić.

165 KM nie jedzie ?? Mnie się wydaje, że moja BK 110 KM jedzie ...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Zagłoba » 30 sty 2016, 09:08

Co to jest MMP ? ASO ? Nie wiem nie pytałem. Gwarancja nie jest mi potrzebna, to auto jest tak proste, że przez pierwsze 3-4 lata nic się w nim raczej nie zepsuje.

110km jedzie ? Zależy jaki masz punkt odniesienia. Mój styl jazdy opisałbym jako b.ostry wobec czego dla mnie auto musi mieć kopa, w szczególności przy wyprzedzaniu w kolumnie samochodów, 165km ( a właściwie 175km na paliwie 98 ) mi nie wystarcza, dlatego auto jest już przygotowywane na grubszy mod, który podniesie parametry do 230-240km i 290-300nm przy okazji bardzo wzmacniając "dół".

Dopisano 30 sty 2016, 10:51:

Tak oto prace związane z wyciszeniem samochodu dobiegły końca, mogę pochwalić się znacznym wzrostem komfortu podróżowania ( myślę, że hałas spadł o ok. 40% )– do 160km/h jedzie się jak S-klassą, powyżej tej prędkości szum wiatru staje się słyszalny ( radio całkowicie wyłączone ) , a od 4000rpm w górę również słychać jak stożek delikatnie buczy sobie pod maską, jednak jest to przyjemny dźwięk, nic co przeszkadzałoby. Dodatkową bardzo istotną zaletą jest poprawa komfortu termicznego wewnątrz samochodu – teraz nawet przy -11C jest bardzo komfortowo, zimno już dłużej nie przedostaje się do kabiny <jupi>

Opisany efekt zawdzięczam użyciu najlepszych dostępnych na rynku mat.

Ostatnia i oczywista sprawa to znaczna poprawa jakości jak i dynamiki dźwięku fabrycznego systemu BOSE, po wyciszeniu auta system audio zagrał o 2 klasy wyżej.

Później zmierzę różnice w poziomie hałasu wewnątrz kabiny – po zamontowaniu stożka, ale przed wyciszeniem przy wkręcaniu auta na obroty hałas przy 6000rpm dochodził do 82-84 db, przy 5000rpm było to około 77-79db, a więc spory huk.

Dla ciekawych ile auto przytyło w ramach tej operacji wyjaśniam, że DOBRA MATA MUSI WAŻYĆ.
Im większa jej gęstość, tym lepsze parametry tłumiące. W przypadku mojego samochodu wyszło było to:

-Pianka K9s 2,5m2 = 2,5*1,0kg = 2,5kg
-Pianka GMS 01 2,4m2 = 2,4 *0,9kg = 2,16kg
-Pianka GMS-011A Pianka 10 mm do maski komory silnika 1m2 = 1m2*1,2kg =1,2kg
-STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl, zużyte zostało 6,5 maty = 6,5 * 1,5kg / szt.= 9,75kg
-Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z amelinium, zużyte zostało 5,5 maty = 5,5*3,2kg/szt. = 17,6 kg

Razem 2,5+2,16+1,2+9,75+17,6kg = 33,21kg
Biorąc pod uwagę fabryczne parametry samochodu 1250kg/170km daje nam stosunek masy do mocy w którym 1km musi rozpędzić 7,35kg wagi samochodu.

Po wyciszeniu samochodu parametr ten zmienia się następująco: 1285kg/170km sprawia, że 1km musi rozpędzić 7,55kg wagi samochodu. Aby bardziej obrazowo przedstawić Wam wpływ dodatkowych kg z wyciszenia na parametry samochodu:

1285kg podzielone przez 175km dadzą nam 7,342 kilogramów przypadających na 1koń mechaniczny samochodu. Wobec tego łatwo policzyć, że auto straciło 5km mocy.

Wobec nadchodzącego moda, który ma przynieść nawet 240km ( 1285kg /240 ) = 5,35kg/km odrobina nadwagi nie martwi mnie zbytnio ;P :P


Oto lista wytłumionych miejsc wraz ze specyfikacją zastosowanych materiałów:

Maska silnika:
GMS-011A Pianka mata wygłuszająca 10 mm do maski komory silnika
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl

Drzwi ( komplet 4 drzwi ):
Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z aluminium
Pianka kauczukowa gumowa akustyczna K9s 10mm
Pianka GMS-01 7mm na wewnętrzną stronę drzwi

Bagażnik:
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm

Klapa bagażnika
Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z aluminium
Pianka kauczukowa gumowa akustyczna K9s 10mm

Tylna strona kanapy
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm

Blacha pod tylną kanapą
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm

Pzdr.

Dopisano 30 sty 2016, 10:59:

Zdjęcia operacji.
Załączniki
20160114_211244.jpg
20160115_143849.jpg
20160115_144853.jpg
20160121_140813.jpg
20160127_140827.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez darrecki » 30 sty 2016, 14:57

Fajnie by bylo, gdybys szczegoly swoich prac wyciszania wrzucil do dzialu BM, dokladnie to TUTAJ
Dzieki!
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Grzegorz K » 30 sty 2016, 20:48

MMP = Mazda Motor Polska (polski importer) Dziwię sie po prostu że kupiłeś nowe auto i lejesz na gwarancję. Kupując używkę zostało by więcej kasy na mody. Ale kto bogatemu zabroni <glupek2>

Zapomniałem jeszcze dodać, że masz piękne auto, ale i piękny trawnik :)

Wsiadając do M3 BK 109 KM 1,6 CiTD przesiadłem się z Fiata Punto 1,2 60 KM LPG. Wiec dla mnie rakieta <serduszka>
165 KM będzie kolejnym skokiem o 50 % :)
Ostatnio edytowano 31 sty 2016, 11:29 przez Grzegorz K, łącznie edytowano 2 razy
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez kuman1987r » 31 sty 2016, 09:00

swietna wykonana robota <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 12:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez Biniu » 31 sty 2016, 09:41

Super, że zamiast płakać to wziąłeś się do pracy i ładnie wyciszyłeś autko.
Nie zgodze się jednak, że elementy wyciszające muszą być ciężkie. Zobacz jak się profi wycisza ścianę specjalnymi piankami, one są lekkie ale b. porowate i dlatego dobrze tłumią hałas. Ciężkie maty bitumiczne czy butylowe są po to aby usztywnić blachę, która wpada w drgania.

Jak planujesz podnieść moc o ponad 60KM? Nie jest to proste w wolnossacej benzynie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez widmo82 » 31 sty 2016, 13:15

Myślałeś o wygłuszeniu półki bagażnika i nadkoli przednich?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Zagłoba » 31 sty 2016, 16:55

Biniu777 napisał:

"Super, że zamiast płakać to wziąłeś się do pracy i ładnie wyciszyłeś autko.
Nie zgodze się jednak, że elementy wyciszające muszą być ciężkie. Zobacz jak się profi wycisza ścianę specjalnymi piankami, one są lekkie ale b. porowate i dlatego dobrze tłumią hałas. Ciężkie maty bitumiczne czy butylowe są po to aby usztywnić blachę, która wpada w drgania. "


Nie atakuje Cie, ale poczytaj dokładniej jaka jest rola pianki, a jaka maty. Pianka ma za zadanie tłumienie tonów wysokich ( piski, trzaski ) , natomiast mata ma tłumić tony niskie ( hałas wydechu, hałas ze sportowego dolotu itp. ). Ja zastosowałem rozwiązanie kompletne czyli mata + pianka – jak widzisz sama pianka jest niewystarczająca, ale zawsze jest lepsza niż nic, jeżeli niską masę samochodu przekładamy nad wszystko inne.

Jak zamierzam osiągnąć + 60km ? O tak: nowy sportowy kolektor wydechowy ( bez katalizatora ) z dedykowanym do niego strojeniem ECU + wystrojenie SRI ( stożek ) który mam zamontowany.

Do tego będzie jeszcze prawdopodobnie wydech przelotowy na klapach ( odpowiadam z góry, że przelot też można zrobić tak aby był stosunkowo cichy ) , który powinien dać jeszcze 5 km czyli około 60-65km łącznego przyrostu. Chodzi mi po głowie jeszcze wstawienie przepustnicy z wersji 2,5l – pod warunkiem, że jest większa niż w 2.0

Generalnie zastosowanie wydechu z klapami ( mówię tu o rozwiązaniu podciśnieniowym, a nie o układzie sterowanym z poziomu bluetooth ) – ma kilka plusów:

– redukcja hałasu w niskim i średnim zakresie obrotów
– wzmocnienie momentu obrotowego w wyżej wymienionym zakresie obrotów

Pzdr

Tutaj schemat ze strony bmw-sport.pl , opisujący budowę wydechu z klapami ( przepustnica ) w BMW 328i E36
Załączniki
bmw-sport_pl.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Biniu » 31 sty 2016, 17:45

A kolektora dolotowego nie będziesz poprawiał przy okazji?
Pytałem z ciekawości, nie znam się na sprawie.
Trzymam kciuki żeby się powiodło. Przyrost o 65 koników to już powinno być coś przy takiej masie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Grzegorz K » 31 sty 2016, 18:43

Hmm chcesz zrobić własnego MPSa zanim swojego wypuści Mazda ??
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Zagłoba » 31 sty 2016, 18:49

Heh, może bez przesady – wygląd zewnętrzny pozostawię praktycznie bez zmian, jedynym znakiem rozpoznawczym tego, że w środku siedzi zło <czarodziej> <diabełek> będą słuszej średnicy końcówki wydechu. W chwili obecnej po głowie chodzi mi jeszcze zmiana zderzaka + listew bocznych ( oem mazda ) , ale poczekamy zobaczymy... ;P

Auto chcę zrobić "z głową". bez zwieśniaczania żeby nie mieć problemów przy sprzedaży za 3 czy 4 lata.
Załączniki
zderzak.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Grzegorz K » 31 sty 2016, 19:15

Już to widzę:
"Nie zmieniam nic na zewnątrz ..... tylko listwy i zderzak..." <glupek2>
Jak mówisz, poczekamy zobaczymy, ale coś mi mówi że na mocy się nie skończy. Nie mówię o lotce jak od Boinga, ale podejrzewam, że coś jeszcze wymyślisz ;P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Yoki » 31 sty 2016, 19:22

Ale te wartości to gdzieś wyczytałeś, że z takich zmian wychodzą czy z głowy strzeliłeś bo jak dla mnie max z tego zestawu to 15%, klapki przed końcówkami miała nawet mazda 929 z 92 roku także nie trzeba szukać daleko.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Biniu » 31 sty 2016, 19:45

Ja bym pomyślał jeszcze o lekkim obniżeniu autka i jakichś twardszych, sportowych amortyzatorach (o ile są do BM). Jak lubisz "ostrą jazdę" to bardzo to docenisz. Wiem po swojej GY. Doświadczenia niesamowicie na plus po obniżce i wsadzeniu sportowych amorków na przód.
Ostatnio jak w ostatniej chwili mijałem sporą wyrwę w drodze i zrobiłem mega slalom. To sam byłem pełen podziwu i chciałem jeszcze raz to przeżyć.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Zagłoba » 31 sty 2016, 20:06

To są wartości omówione z tunerem. Jeszcze przyjemniej brzmi zapowiedz wzrostu momentu obr. obiecane mam + ponad 70nm. Ten mod to ponoć efekt 3 lat ich pracy nad
tuningiem tych silnikow.
Ostatnio edytowano 31 sty 2016, 20:09 przez Zagłoba, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 08:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy