Co to jest MMP ? ASO ? Nie wiem nie pytałem. Gwarancja nie jest mi potrzebna, to auto jest tak proste, że przez pierwsze 3-4 lata nic się w nim raczej nie zepsuje.
110km jedzie ? Zależy jaki masz punkt odniesienia. Mój styl jazdy opisałbym jako b.ostry wobec czego dla mnie auto musi mieć kopa, w szczególności przy wyprzedzaniu w kolumnie samochodów, 165km ( a właściwie 175km na paliwie 98 ) mi nie wystarcza, dlatego auto jest już przygotowywane na grubszy mod, który podniesie parametry do 230-240km i 290-300nm przy okazji bardzo wzmacniając "dół".
Dopisano 30 sty 2016, 10:51:Tak oto prace związane z wyciszeniem samochodu dobiegły końca, mogę pochwalić się znacznym wzrostem komfortu podróżowania ( myślę, że hałas spadł o ok. 40% )– do 160km/h jedzie się jak S-klassą, powyżej tej prędkości szum wiatru staje się słyszalny ( radio całkowicie wyłączone ) , a od 4000rpm w górę również słychać jak stożek delikatnie buczy sobie pod maską, jednak jest to przyjemny dźwięk, nic co przeszkadzałoby. Dodatkową bardzo istotną zaletą jest poprawa komfortu termicznego wewnątrz samochodu – teraz nawet przy -11C jest bardzo komfortowo, zimno już dłużej nie przedostaje się do kabiny
Opisany efekt zawdzięczam użyciu najlepszych dostępnych na rynku mat.
Ostatnia i oczywista sprawa to znaczna poprawa jakości jak i dynamiki dźwięku fabrycznego systemu BOSE, po wyciszeniu auta system audio zagrał o 2 klasy wyżej.
Później zmierzę różnice w poziomie hałasu wewnątrz kabiny – po zamontowaniu stożka, ale przed wyciszeniem przy wkręcaniu auta na obroty hałas przy 6000rpm dochodził do 82-84 db, przy 5000rpm było to około 77-79db, a więc spory huk.
Dla ciekawych ile auto przytyło w ramach tej operacji wyjaśniam, że DOBRA MATA MUSI WAŻYĆ.
Im większa jej gęstość, tym lepsze parametry tłumiące. W przypadku mojego samochodu wyszło było to:
-Pianka K9s 2,5m2 = 2,5*1,0kg = 2,5kg
-Pianka GMS 01 2,4m2 = 2,4 *0,9kg = 2,16kg
-Pianka GMS-011A Pianka 10 mm do maski komory silnika 1m2 = 1m2*1,2kg =1,2kg
-STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl, zużyte zostało 6,5 maty = 6,5 * 1,5kg / szt.= 9,75kg
-Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z amelinium, zużyte zostało 5,5 maty = 5,5*3,2kg/szt. = 17,6 kg
Razem 2,5+2,16+1,2+9,75+17,6kg = 33,21kg
Biorąc pod uwagę fabryczne parametry samochodu 1250kg/170km daje nam stosunek masy do mocy w którym 1km musi rozpędzić 7,35kg wagi samochodu.
Po wyciszeniu samochodu parametr ten zmienia się następująco: 1285kg/170km sprawia, że 1km musi rozpędzić 7,55kg wagi samochodu. Aby bardziej obrazowo przedstawić Wam wpływ dodatkowych kg z wyciszenia na parametry samochodu:
1285kg podzielone przez 175km dadzą nam 7,342 kilogramów przypadających na 1koń mechaniczny samochodu. Wobec tego łatwo policzyć, że auto straciło
5km mocy.
Wobec nadchodzącego moda, który ma przynieść nawet 240km ( 1285kg /240 ) = 5,35kg/km odrobina nadwagi nie martwi mnie zbytnio
Oto lista wytłumionych miejsc wraz ze specyfikacją zastosowanych materiałów:
Maska silnika:
GMS-011A Pianka mata wygłuszająca 10 mm do maski komory silnika
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Drzwi ( komplet 4 drzwi ):
Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z aluminium
Pianka kauczukowa gumowa akustyczna K9s 10mm
Pianka GMS-01 7mm na wewnętrzną stronę drzwi
Bagażnik:
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm
Klapa bagażnika
Mata butylowa AB-4 4mm butylowa z aluminium
Pianka kauczukowa gumowa akustyczna K9s 10mm
Tylna strona kanapy
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm
Blacha pod tylną kanapą
STP Silver Mata wygłuszająca bytulowa 2mm z aluminium alubutyl
Pianka GMS-01 7mm
Pzdr.
Dopisano 30 sty 2016, 10:59:Zdjęcia operacji.