Strona 1 z 2

Mazda3 BK LF 2005 Enkei AP 152hp

PostNapisane: 26 lip 2015, 13:10
przez RydzykSC90
Witam!!

Na początku sierpnia 2014r. zakupiłem swoją pierwszą Mazdę, był to model 3 z 2005r sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 170k km (Udokumentowany i sprawdzony) Silniczek 2.0 seryjnie 150km a na hamowni wykazał moc 152 :) Autko kupiłem całkowicie seryjne, w moim zdaniem najładniejszym kolorze Winning blue, Auto bezwypadkowe, jedynie tylne prawe drzwi poprawiane blacharsko, i zderzaki.
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu, gdyż moim poprzednim autem była.... Alfa 147 <glupek2> , która mnie wykańczała finansowo i nerwowo... A Mazda to zupełnie inny samochód.
No i kilka fotek, z czego nie są one do końca aktualne, gdyż nie ma żółtych halogenów <oczy> ale postaram się wrzucic niedługo

wyposażeniem.:
– ABS
– DSC (ESP) rozłączane
– 6x poduszka powietrzna
– 4x elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– podgrzewane lusterka
– wspomaganie kierownicy
– regulowana kierownica
– multimedialna kierownica
– immobiliser
– klimatronik
– centralny zamek ze scyzoryka
– podłokietnik
– ALufelgi 17
– szyberdach
– radio na 6 głośników
– tylne lampy led
-światła przeciwmgielne
– xenon samopoziomujący
– czujnik deszczu
– czujnik zmierzchu
– spryskiwacze reflektorów

no i chyba tyle z wyposażenia, na obecną chwilę auto różni się od chwili zakupu, w ciągu roku zrobiłem przy nim.:
Elementy eksploatacyjne:
– wymiana oleju Silnika 5w40 z olejem
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana łożyska lewego przedniego koła
– wymiana filtra powietrza i kabinowego
– odgrzybianie klimy
– wymiana termostatu
– wymiana przednich amortyzatorów (KAYABA) i poduszek z łożyskami (sachs)
-konserwacja podłogi
– konserwacja sierpów, oraz nadkoli tylnych(wewnatrz)
– wymiana akumulatora
– wymiana lewego łącznika stabilizatora oraz sworznia wachacza
– wymiana przerdzewiałego tłumika końcowego
– Opony zimowe 205/50r17
– nabicie klimatyzacji

Zmiany dokonane:
– rozpórka przednich kielichów
– malowanie zacisków, i elementów zawieszenia
– zmiana zderzaka na MPS
– montaż lotki klapy tylnej
– oklejenie słupków drzwi, elementów wnetrza, przedniego znaczka oraz lotki Karbonem
– koła 18x8 et45 Enkei SC24, opony Dunlop sport maxx RT 225/40r18 wentle TPI(niebieskie) śruby Volk Racing(niebieskie)
– oklejenie halogenów na żółto
– Montaż gwintu AP
– Polerka i woskowanie
-Podtlenek LPG :P

Plany:
– Przyciemnienie szyb
– możliwe że wpadnie spoiler klapy z MPS
– nowy zderzak przedni (może z wersji kintaro) lub jakas dokladka
– może karbon na dach
– wreszcie pomalować i zamontować dokladki progów, które leżą i leża...
– zmodyfikować dolot
– zrobić coś z wydechem (może kwasówka ? )
– Prawdopodobnie sprzęgło
– jakoś dodać parę kucuków
-Dalsza walka z rudą....
– może oklejenie auta folią niebieski chrom

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005r Enkei KW 152hp

PostNapisane: 26 lip 2015, 18:52
przez Piotrek_154
Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją LINK

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005r Enkei KW 152hp

PostNapisane: 28 lip 2015, 16:54
przez ragun
Ładna sztuka <spoko>

PostNapisane: 28 lip 2015, 18:03
przez macvas
Bardzo fajnie podziałałeś przy aucie. Zadbany egzemplarz w rękach pasjonata. Tak trzymaj. <spoko>

PostNapisane: 28 lip 2015, 18:45
przez DariusBtm
Wszystkie mody na plus, ładnie wygląda <spoko>
Powiedz jaki gwint zamówiłeś?

PostNapisane: 28 lip 2015, 19:18
przez Bejsu
Godny zawodnik się pojawił w społeczności M3 :)
Świetnie się komponują te felgi do całości, idealnie dobrane kolorystycznie! :)
Nie ma wielkich problemów z użytkowaniem 18' felg?

Życzę powodzenia w modyfikacjach!
Szerokości :)

PostNapisane: 28 lip 2015, 19:26
przez SiN4don
Ładna M3. Z ciekawym zestawem kolorystycznym <spoko>
Oby serducho biło długo i zdrowo (ostatnio jakiś wysyp remontów w LFach z tego co czytam w dziale M3...) :|

PostNapisane: 28 lip 2015, 19:33
przez zelka
No bardzo fajowska! <spoko>
Kolor się pięknie komponuje z tym odróżniającym się spojlerkiem. Miło dla oka wyglądają te felgi. Czekam na fotki jak wleci gwint <serduszka>
Oby Ci się dobrze sprawowała Madziulka!

PostNapisane: 29 lip 2015, 17:52
przez RydzykSC90
DariusBtm napisał(a):Wszystkie mody na plus, ładnie wygląda <spoko>
Powiedz jaki gwint zamówiłeś?


Zamówiłem Gwint AP od KW, dzisiaj przyszedł do BestPerformance, ale nie maja czas u założyć... spróbuje sam w weekend chyba ze braknie czasu to za dwa tygonie jak wrócę z delegacji... oczywiście wrzuce fotki po :)

Bejsu napisał(a):Godny zawodnik się pojawił w społeczności M3 :)
Świetnie się komponują te felgi do całości, idealnie dobrane kolorystycznie! :)
Nie ma wielkich problemów z użytkowaniem 18' felg?

Życzę powodzenia w modyfikacjach!
Szerokości :)


Dzięki, Felgi wybierałem prawie pół roku.... szukałem idealnie pasujących do auta, ale oczywiście musiały mi się podobać, wstępnie chciałem 18-tki od lexusa, ale nie miesciły się... po 2 miesiącach znalazłem je i są :) Jeżeli chodzi o jazdę na 18 to... nie ukrywam jest bardziej twardo niz seryjne 17, i trzeba dziur unikać, bo wszystko czuć, aż się boje co będzie na gwincie :P ale moja żonka daje radę więc nie jest źle :)

SiN4don napisał(a):Ładna M3. Z ciekawym zestawem kolorystycznym <spoko>
Oby serducho biło długo i zdrowo (ostatnio jakiś wysyp remontów w LFach z tego co czytam w dziale M3...) :|


No mam nadzieje że silnik spokojnie wytrzyma, swój przebieg ma ale oleju dużo nie bierze, między wymianami ok 1litr a jest na pełnym syntetyku, a przy nadchodzącej wymiane planuje przejść na 10w40, podobno olej idealny na nasz klimat....

zelka napisał(a):No bardzo fajowska! <spoko>
Kolor się pięknie komponuje z tym odróżniającym się spojlerkiem. Miło dla oka wyglądają te felgi. Czekam na fotki jak wleci gwint <serduszka>
Oby Ci się dobrze sprawowała Madziulka!


Estetyka najważniejsza :) wstępnie miał być dach razem z lotka oklejona carbonem, ale sama lotka wyglada bardzo dobrze :) jak tylko zamontuje gwincik (w najgorszym wypadku 14.08.2015 bedzie...


Pozdrawiam i dziękuje za miłe komentarze :)

PostNapisane: 29 lip 2015, 18:23
przez zelka
RydzykSC90 napisał(a):No mam nadzieje że silnik spokojnie wytrzyma, swój przebieg ma ale oleju dużo nie bierze, między wymianami ok 1litr a jest na pełnym syntetyku, a przy nadchodzącej wymiane planuje przejść na 10w40, podobno olej idealny na nasz klimat....


Tyle to nawet moja Madziula nie łyka, a nalot wybije jutro 188k km. Śmigam na 5w40 Motula.
10w40 to już będzie półsyntetyk (gęściejszy od dedykowanego, o ile się nie mylę).

RydzykSC90 napisał(a):wstępnie chciałem 18-tki od lexusa, ale nie miesciły się...


Zbyt szerokie były i wystawałyby poza obrys?

PostNapisane: 31 lip 2015, 18:07
przez RydzykSC90
zelka napisał(a):
RydzykSC90 napisał(a):wstępnie chciałem 18-tki od lexusa, ale nie miesciły się...


Zbyt szerokie były i wystawałyby poza obrys?


otwór piasty był za mały...

Jutro bądź w niedziele wrzuce fotki z montażu gwintu :D

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005r Enkei KW 152hp

PostNapisane: 31 lip 2015, 18:39
przez francesco_franco
Pisałeś że w Alfe dużo wkładałeś a widzę że i Mazda dowartościowana ;–) tak trzymaj. Mody ciekawe i niebanalne. Moim zdaniem fajnie lotka gra z felgami. Moje wyrazy uznania dla Twojego wkładu i niech Ci służy :–) do zobaczenia na drodze ;–)

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005r Enkei KW 152hp

PostNapisane: 31 lip 2015, 23:59
przez Grzegorz K
Alfy są jak LIDL ... co tydzień coś nowego :>

Co innego wydawać na usterki, co innego na mody :D Mnie by jeszcze lusterka w karbonie pasowały. Piękne felgi i świetne śruby.

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005r Enkei KW 152hp

PostNapisane: 1 sie 2015, 07:47
przez RydzykSC90
Grzegorz K napisał(a):Alfy są jak LIDL ... co tydzień coś nowego :>

Co innego wydawać na usterki, co innego na mody :D Mnie by jeszcze lusterka w karbonie pasowały. Piękne felgi i świetne śruby.


francesco_franco napisał(a):Pisałeś że w Alfe dużo wkładałeś a widzę że i Mazda dowartościowana ;–) tak trzymaj. Mody ciekawe i niebanalne. Moim zdaniem fajnie lotka gra z felgami. Moje wyrazy uznania dla Twojego wkładu i niech Ci służy :–) do zobaczenia na drodze ;–)


Alfe też dowartościowałem, ale te częste usterki... brakło mi sił, chociaż wytrzymałem dwa lata :P

a Teraz mała foto relacja z wymiany zawieszenia, jednak nie wszystko pasowało idealnie tak jak miało, ale udało się je założyć w 5 godzinek :) wstępnie skreciłem gwint na sam dół, niestety na sybkich zakretach koła ocierają o nadkola z przodu, a tył o dziwo wogóle :) jutro go podniose o ok 1cm ;) Wrażenia ?? zrobiło się twardo, ale ogólnie z efektu jestem zadowolony :) <serduszka> dołączam fotki montażu, oraz efektu końcowego, dodam że efekt końcowy był robiony ok 15km od montażu, teraz jeszcze niżej siadła <glupek2> Pozdrawiam

PostNapisane: 1 sie 2015, 11:30
przez KMBak
Zacne autko Milordzie. <spoko>

PostNapisane: 1 sie 2015, 13:04
przez RydzykSC90
KMBak napisał(a):Zacne autko Milordzie. <spoko>


Dziekuję <jupi>

Dodatkowo dzisiaj podczas przeglądu, wpadło mojej Madzi troszkę zimnego powietrza :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005/06r Enkei AP 152hp

PostNapisane: 1 sie 2015, 16:34
przez digidy
witam, skąd wyczasnąłeś takie żółte światła przeciwmgłowe

PostNapisane: 1 sie 2015, 16:45
przez DariusBtm
Siadła przepięknie <spoko>

jednak nie wszystko pasowało idealnie tak jak miało

a z czym był problem? Jak możesz to zrób foto idealnie z profilu ;P

PostNapisane: 1 sie 2015, 16:51
przez RydzykSC90
digidy napisał(a):witam, skąd wyczasnąłeś takie żółte światła przeciwmgłowe


Halogeny są seryjne, oklejone żółtą folia do oklejania lamp :) wieczorem daje fajny efekt :)

DariusBtm napisał(a):Siadła przepięknie <spoko>

jednak nie wszystko pasowało idealnie tak jak miało

a z czym był problem? Jak możesz to zrób foto idealnie z profilu ;P


Fotkę zrobię w wolnej chwili, i wrzucę bo jutro ją podnosze o 1,5cm :P a problem miałem z tylnymi amorkami, nie pasowały w gniazdo na dole w wahaczu , musiałem je troszkę przyszlifować, aby się zmieściły

Re: Mazda 3 BK 2.0 2005/06r Enkei AP 152hp

PostNapisane: 1 sie 2015, 20:13
przez francesco_franco
Dla mnie za nisko, za twardo, nie moja bajka, ale jeżeli działasz w myśl zasady "im niżej tym lepiej", to ok :) efekt osiągnąłeś zamierzony :)