Mazda3 BL MZR-CD '10 2.2 185KM/400Nm by szczotkadokibla
Witam,
Od wczoraj cieszę się nowym nabytkiem, który zastąpił moją dotychczasową Mazdę do jazdy na co dzień. Do tej pory, funkcję tę sprawowała Mazda3 BK 1.6Y6 109KM, ale z powodu wolnych środków na koncie i przekroczeniu 100 000km wspólnych podróży, postanowiłem poszukać jej następcy. Zakup był nadspodziewanie prosty, gdyż sprzedawca okazał się być po prostu uczciwym człowiekiem. Zgodnie z opisem, auto ma wszystkie części w oryginalnej powłoce lakierniczej, a symboliczny przebieg 74 000km, potwierdziło ASO Mazdy. Autko, w kolorze białej będzie niezłym konkurentem (przynajmniej na prostych) dla odrestaurowywanego przeze mnie GTXa 1.6T 4WD (postęp prac można obejrzeć w oddzielnym wątku, do czego zachęcam ), gdyż 400Nm naprawdę robi swoje. Wyprzedzanie to bajka i to z każdego biegu. Bez najmniejszej zadyszki, można rozpędzić się do 200km/h (na więcej nie miałem warunków ani odwagi ).
Trochę o BLce:
– 6xairbag
– kontrola trakcji
– 6 biegowa skrzynia
– fabryczny zestaw głośnomówiący z bluetooth
– tempomat
– zmieniarka na 6 płyt kompaktowych
– wejście AUX
– skórzana tapicerka (nie przepadam, ale cóż... auto używane)
– dwustrefowa klimatyzacja
– 17 calowe felgi
– pakiet sport
– mała nawigacja (bez mapy Polski na razie )
– ksenony
– system bezkluczykowy
Do zrobienia:
– wymiana filtrów i oleju – profilaktycznie + pewnie podkładki pod wtryski, oględziny smoka pompy oleju
– niedługo skończy się łańcuch rozrządu – fabryczna wada tych autek
– prostowanie tylnej felgi, lub wymiana na 18stki w jakimś ciemnym kolorze
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Nie znamy się zbyt długo, ale w Małej, zakochałem się bez pamięci od pierwszego wejrzenia. Uwielbiam sylwetkę BLki, uwielbiam wszystkie te detale, które nawiązują w niej do BK, uwielbiam skrzynię biegów i trzymanie foteli. Niestety, w porównaniu do BK, pogorszyło się trochę prowadzenie. Reakcje układu kierowniczego nie są już ostre jak brzytwa. Pozycja za kierownicą jest jakby wyższa. To tyle z małych rozczarowań. Auto fruwa i o to mi właśnie chodziło. Sporą część przebiegu, robię po autostradach i eskach, a w tej konfiguracji, samochód jest idealny do połykania kilometrów na tego typu drogach. Poniżej kilka fotek, mam nadzieję, że Wam też się spodoba!
Od wczoraj cieszę się nowym nabytkiem, który zastąpił moją dotychczasową Mazdę do jazdy na co dzień. Do tej pory, funkcję tę sprawowała Mazda3 BK 1.6Y6 109KM, ale z powodu wolnych środków na koncie i przekroczeniu 100 000km wspólnych podróży, postanowiłem poszukać jej następcy. Zakup był nadspodziewanie prosty, gdyż sprzedawca okazał się być po prostu uczciwym człowiekiem. Zgodnie z opisem, auto ma wszystkie części w oryginalnej powłoce lakierniczej, a symboliczny przebieg 74 000km, potwierdziło ASO Mazdy. Autko, w kolorze białej będzie niezłym konkurentem (przynajmniej na prostych) dla odrestaurowywanego przeze mnie GTXa 1.6T 4WD (postęp prac można obejrzeć w oddzielnym wątku, do czego zachęcam ), gdyż 400Nm naprawdę robi swoje. Wyprzedzanie to bajka i to z każdego biegu. Bez najmniejszej zadyszki, można rozpędzić się do 200km/h (na więcej nie miałem warunków ani odwagi ).
Trochę o BLce:
– 6xairbag
– kontrola trakcji
– 6 biegowa skrzynia
– fabryczny zestaw głośnomówiący z bluetooth
– tempomat
– zmieniarka na 6 płyt kompaktowych
– wejście AUX
– skórzana tapicerka (nie przepadam, ale cóż... auto używane)
– dwustrefowa klimatyzacja
– 17 calowe felgi
– pakiet sport
– mała nawigacja (bez mapy Polski na razie )
– ksenony
– system bezkluczykowy
Do zrobienia:
– wymiana filtrów i oleju – profilaktycznie + pewnie podkładki pod wtryski, oględziny smoka pompy oleju
– niedługo skończy się łańcuch rozrządu – fabryczna wada tych autek
– prostowanie tylnej felgi, lub wymiana na 18stki w jakimś ciemnym kolorze
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Nie znamy się zbyt długo, ale w Małej, zakochałem się bez pamięci od pierwszego wejrzenia. Uwielbiam sylwetkę BLki, uwielbiam wszystkie te detale, które nawiązują w niej do BK, uwielbiam skrzynię biegów i trzymanie foteli. Niestety, w porównaniu do BK, pogorszyło się trochę prowadzenie. Reakcje układu kierowniczego nie są już ostre jak brzytwa. Pozycja za kierownicą jest jakby wyższa. To tyle z małych rozczarowań. Auto fruwa i o to mi właśnie chodziło. Sporą część przebiegu, robię po autostradach i eskach, a w tej konfiguracji, samochód jest idealny do połykania kilometrów na tego typu drogach. Poniżej kilka fotek, mam nadzieję, że Wam też się spodoba!
Ostatnio edytowano 24 cze 2015, 21:39 przez szczotkadokibla, łącznie edytowano 2 razy
Witamy w dziale Nasze Mazdy Prosiłbym zdjęcia wrzucić na serwer MS (opcja załącznik przy edycji posta, opis w viewtopic.php?f=321&t=177089), uchroni to je przed zniknięciem w przyszłości
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Kolorem się nie jeździ, ale biały mnie jakoś nie urzeka. Co do modelu to fajna konfiguracja. Życzę przyjemnych podróży
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Ładna ładna Mazdunia ale te 400 N mnie ciekawi
Jak by sie dało jeszcze zdjęcie silnika wstawić – co ?
Jak by sie dało jeszcze zdjęcie silnika wstawić – co ?
Ostatnio edytowano 25 cze 2015, 10:08 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Darek – to diesel jest
No co do diesla tez LPG można ale czy ma sens ? Ponoć w autobusach i TIRach.
A jak spalanie 6-6,5 ON / 100 km czy większy apetyt ?
A jak spalanie 6-6,5 ON / 100 km czy większy apetyt ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Można, można... firma, w której serwisujemy auta służbowe jest nawet liderem w tej dziedzinie. Opłaca się jednak jedynie przy dużych autach użytkowych (ciągniki siodłowe, autobusy jeżdżące cały czas). Koszt olbrzymi, oszczędności w granicach 10% kosztów paliwa (jednocześnie do komory spalania podawany jest LPG i ON). Jak masz firmę transportową i Scanię R420, to pewnie się zwraca po jakimś czasie Mi bardziej chodziło, że 400Nm ma, bo to turbo diesel Zresztą nie dłubane nic było w tej kwestii – to fabryczna wartość Na razie średnie spalanie komp pokazuje w okolicach 7,4l/100km. Pewnie jeszcze trochę podskoczy, bo na razie się cieszę autkiem, a potem spadnie jak już trochę ochłonę. Szkoda mi jedynie, że pogorszyli prowadzenie w stosunku do poprzedniczki... o ile BL z tym silnikiem daje ogrom frajdy z przyspieszania, tak BK po prostu lepiej jeździła po zakrętach
szczotkadokibla napisał(a):– niedługo skończy się łańcuch rozrządu – fabryczna wada tych autek
Tego troszke nie rozumiem.
jakies dane masz ? lub doswiadczenie z tym autem ?
jak narazie ja moze nie mam wielkiej ilosci KM zrobionych, dzis stuknelo mi 72k ale kumpel ma 120k i nic... zero oznak czy czegokolwiek...
daj wiecej info na ten temat jak masz, dzieki.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Tam jest czujnik podobno, który monitoruje stopień rozciągnięcia łańcucha. Nie wiem co to za jednostki, ale od 10.6 tego czegoś, zaczyna migać kontrolka DPF, sygnalizując konieczność jego wymiany. Ja mam 10.2 na razie. Info z Mazda Gołembiewscy – Warszawa, mechanior pokazywał mi wykresy podczas przedzakupowego przeglądu.
Gratuluje silnika, stanu i koloru... a mówi to ktoś kto jeździł 6lat czarnym Y6
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
szczotkadokibla napisał(a):Tam jest czujnik podobno, który monitoruje stopień rozciągnięcia łańcucha. Nie wiem co to za jednostki, ale od 10.6 tego czegoś, zaczyna migać kontrolka DPF, sygnalizując konieczność jego wymiany. Ja mam 10.2 na razie. Info z Mazda Gołembiewscy – Warszawa, mechanior pokazywał mi wykresy podczas przedzakupowego przeglądu.
sprawdze przy nastepnym przegladzie.
a tak przy okazji jestem ciekaw jaka droga pójdziesz w modzeniu auta wizualnie... i czy w ogolę coś zmienisz
w końcu jakaś biała się pojawiła
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Jeśli chodzi o mody, to myślę na razie o dwóch rzeczach:
– z racji mega wysokich oczekiwań, jakie zafundowała mi 3BK odnośnie układu kierowniczego i prowadzenia, chciałbym poprawić zachowanie auta w zakrętach. Myślicie, że rozpórka to dobry kierunek?
– wygląd: chciałbym pomalować felgi na czarno/grafitowo, żeby ładnie kontrastowały z budą. Poza tym zaciski na czerwono, jako taki malutki, sportowy akcent. Poza tym IMHO, autko jest zbyt idealnie piękne, by cokolwiek majstrować przy wyglądzie
– z racji mega wysokich oczekiwań, jakie zafundowała mi 3BK odnośnie układu kierowniczego i prowadzenia, chciałbym poprawić zachowanie auta w zakrętach. Myślicie, że rozpórka to dobry kierunek?
– wygląd: chciałbym pomalować felgi na czarno/grafitowo, żeby ładnie kontrastowały z budą. Poza tym zaciski na czerwono, jako taki malutki, sportowy akcent. Poza tym IMHO, autko jest zbyt idealnie piękne, by cokolwiek majstrować przy wyglądzie
szczotkadokibla napisał(a):Do zrobienia:
– prostowanie tylnej felgi
odnośnie układu kierowniczego i prowadzenia, chciałbym poprawić zachowanie auta w zakrętach. Myślicie, że rozpórka to dobry kierunek?
Jesteś pewien, że tylko jedna fela do ogarnięcia? Może tutaj jest jeszcze coś do ogarnięcia, co przełoży się na poprawę zachowania auta. Geometrię sprawdzałeś?
Rozpórka to dobry wybór, ale wymierne efekty osiąga w połączeniu z obniżeniem zawieszenia.
Imo pod względem aerodynamicznym i prowadzenia BK i BL to niemal konstrukcyjne bliźniaki.. może BL'ka trochę lepiej stawia opór bocznym podmuchom. Ja odkąd posadziłem swoją odczułem poprawę w tej ostatniej kwestii, o pokonywaniu zakrętów nawet nie ma co wspominać, jest bajka.
Działaj z pewnością da się to poprawić.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Jestem troszke zdziwiony... bo ja mam zupelnie inne odczucia z jazdy.
sam przesiadlem sie z BK i jak dla mnei BL prowadzi sie lepiej, zwlaszcza na zakretach...
ale tak jak ragun pisal ja bym zmienil sprezynki a nie dawal rozporki.
co do wygladu zgadza sie jest sliczna ale jak tak partrze na mego "golasa" to niechcialbym znowu takiego, aktualny wyglad jest 10000% lepszy dla mnie.
sam przesiadlem sie z BK i jak dla mnei BL prowadzi sie lepiej, zwlaszcza na zakretach...
ale tak jak ragun pisal ja bym zmienil sprezynki a nie dawal rozporki.
co do wygladu zgadza sie jest sliczna ale jak tak partrze na mego "golasa" to niechcialbym znowu takiego, aktualny wyglad jest 10000% lepszy dla mnie.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości