Mazda3 BL MZR-CD '10 2.2 185KM/400Nm by szczotkadokibla

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez szczotkadokibla » 24 cze 2015, 15:13

Witam,
Od wczoraj cieszę się nowym nabytkiem, który zastąpił moją dotychczasową Mazdę do jazdy na co dzień. Do tej pory, funkcję tę sprawowała Mazda3 BK 1.6Y6 109KM, ale z powodu wolnych środków na koncie i przekroczeniu 100 000km wspólnych podróży, postanowiłem poszukać jej następcy. Zakup był nadspodziewanie prosty, gdyż sprzedawca okazał się być po prostu uczciwym człowiekiem. Zgodnie z opisem, auto ma wszystkie części w oryginalnej powłoce lakierniczej, a symboliczny przebieg 74 000km, potwierdziło ASO Mazdy. Autko, w kolorze białej będzie niezłym konkurentem (przynajmniej na prostych) dla odrestaurowywanego przeze mnie GTXa 1.6T 4WD (postęp prac można obejrzeć w oddzielnym wątku, do czego zachęcam :) ), gdyż 400Nm naprawdę robi swoje. Wyprzedzanie to bajka i to z każdego biegu. Bez najmniejszej zadyszki, można rozpędzić się do 200km/h (na więcej nie miałem warunków ani odwagi ;P ).
Trochę o BLce:
– 6xairbag
– kontrola trakcji
– 6 biegowa skrzynia
– fabryczny zestaw głośnomówiący z bluetooth
– tempomat
– zmieniarka na 6 płyt kompaktowych
– wejście AUX
– skórzana tapicerka (nie przepadam, ale cóż... auto używane)
– dwustrefowa klimatyzacja
– 17 calowe felgi
– pakiet sport
– mała nawigacja (bez mapy Polski na razie :( )
– ksenony
– system bezkluczykowy
Do zrobienia:
– wymiana filtrów i oleju – profilaktycznie + pewnie podkładki pod wtryski, oględziny smoka pompy oleju
– niedługo skończy się łańcuch rozrządu – fabryczna wada tych autek
– prostowanie tylnej felgi, lub wymiana na 18stki w jakimś ciemnym kolorze
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

Nie znamy się zbyt długo, ale w Małej, zakochałem się bez pamięci od pierwszego wejrzenia. Uwielbiam sylwetkę BLki, uwielbiam wszystkie te detale, które nawiązują w niej do BK, uwielbiam skrzynię biegów i trzymanie foteli. Niestety, w porównaniu do BK, pogorszyło się trochę prowadzenie. Reakcje układu kierowniczego nie są już ostre jak brzytwa. Pozycja za kierownicą jest jakby wyższa. To tyle z małych rozczarowań. Auto fruwa i o to mi właśnie chodziło. Sporą część przebiegu, robię po autostradach i eskach, a w tej konfiguracji, samochód jest idealny do połykania kilometrów na tego typu drogach. Poniżej kilka fotek, mam nadzieję, że Wam też się spodoba!

1606950_1093178747376441_7048390205728537083_n.jpg
Tu, w towarzystwie mojej BK :)

IMG_8895.jpg

IMG_8897.jpg

IMG_8899.jpg

IMG_8905.jpg

IMG_8901.jpg

IMG_8904.jpg
Załączniki
IMG_8900.jpg
Ostatnio edytowano 24 cze 2015, 20:39 przez szczotkadokibla, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Bartg » 24 cze 2015, 16:52

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym zdjęcia wrzucić na serwer MS (opcja załącznik przy edycji posta, opis w viewtopic.php?f=321&t=177089), uchroni to je przed zniknięciem w przyszłości ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez macvas » 24 cze 2015, 21:37

Śliczności i w tym silniku to taki cichy obiekt pożądania.
Gratulacje i oby służyła jak najlepiej <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Rumcajs » 24 cze 2015, 22:09

Gratki i witam w klubie 2.2@185 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez smile » 24 cze 2015, 22:25

Gratuluje wyboru i egzemplarza :)
Na wstępie zadbaj o podkładki pod wtryskami co by bałaganu pod pokrywą nie narobić i ciesz się z trójki :) Świetne auto! <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez francesco_franco » 25 cze 2015, 06:03

Kolorem się nie jeździ, ale biały mnie jakoś nie urzeka. Co do modelu to fajna konfiguracja. Życzę przyjemnych podróży :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 cze 2015, 06:44

Ładna ładna Mazdunia ale te 400 N mnie ciekawi ;)
Jak by sie dało jeszcze zdjęcie silnika wstawić – co ?
Ostatnio edytowano 25 cze 2015, 09:08 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Norreca » 25 cze 2015, 07:19

Ladne autko ! :)
bedzie frajda z jazdy ! ;P

Witamy !!
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez szczotkadokibla » 25 cze 2015, 07:51

Darek – to diesel jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 cze 2015, 09:10

No co do diesla tez LPG można :) ale czy ma sens ? Ponoć w autobusach i TIRach.
A jak spalanie 6-6,5 ON / 100 km czy większy apetyt ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez szczotkadokibla » 25 cze 2015, 09:37

Można, można... firma, w której serwisujemy auta służbowe jest nawet liderem w tej dziedzinie. Opłaca się jednak jedynie przy dużych autach użytkowych (ciągniki siodłowe, autobusy jeżdżące cały czas). Koszt olbrzymi, oszczędności w granicach 10% kosztów paliwa (jednocześnie do komory spalania podawany jest LPG i ON). Jak masz firmę transportową i Scanię R420, to pewnie się zwraca po jakimś czasie :) Mi bardziej chodziło, że 400Nm ma, bo to turbo diesel :) Zresztą nie dłubane nic było w tej kwestii – to fabryczna wartość :) Na razie średnie spalanie komp pokazuje w okolicach 7,4l/100km. Pewnie jeszcze trochę podskoczy, bo na razie się cieszę autkiem, a potem spadnie jak już trochę ochłonę. Szkoda mi jedynie, że pogorszyli prowadzenie w stosunku do poprzedniczki... o ile BL z tym silnikiem daje ogrom frajdy z przyspieszania, tak BK po prostu lepiej jeździła po zakrętach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 25 cze 2015, 09:44

szczotkadokibla napisał(a):– niedługo skończy się łańcuch rozrządu – fabryczna wada tych autek


Tego troszke nie rozumiem.
jakies dane masz ? lub doswiadczenie z tym autem ?
jak narazie ja moze nie mam wielkiej ilosci KM zrobionych, dzis stuknelo mi 72k ale kumpel ma 120k i nic... zero oznak czy czegokolwiek...
daj wiecej info na ten temat jak masz, dzieki.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez szczotkadokibla » 25 cze 2015, 10:13

Tam jest czujnik podobno, który monitoruje stopień rozciągnięcia łańcucha. Nie wiem co to za jednostki, ale od 10.6 tego czegoś, zaczyna migać kontrolka DPF, sygnalizując konieczność jego wymiany. Ja mam 10.2 na razie. Info z Mazda Gołembiewscy – Warszawa, mechanior pokazywał mi wykresy podczas przedzakupowego przeglądu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez widmo82 » 25 cze 2015, 21:07

Gratuluje silnika, stanu i koloru... a mówi to ktoś kto jeździł 6lat czarnym Y6 :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mario12 » 25 cze 2015, 21:16

Świetnie wygląda graty,albo biała,albo czerwona :P ,szerokości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2009, 23:25
Posty: 82 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6 2006 GG MZR-CD
143KM.
Mazda Mx-3 B6 SGI '92r.
Mazda 3 BM HB 2.0 165KM Soul Red

Postprzez Norreca » 25 cze 2015, 22:11

szczotkadokibla napisał(a):Tam jest czujnik podobno, który monitoruje stopień rozciągnięcia łańcucha. Nie wiem co to za jednostki, ale od 10.6 tego czegoś, zaczyna migać kontrolka DPF, sygnalizując konieczność jego wymiany. Ja mam 10.2 na razie. Info z Mazda Gołembiewscy – Warszawa, mechanior pokazywał mi wykresy podczas przedzakupowego przeglądu.


sprawdze przy nastepnym przegladzie.

a tak przy okazji jestem ciekaw jaka droga pójdziesz w modzeniu auta wizualnie... i czy w ogolę coś zmienisz :)
w końcu jakaś biała się pojawiła :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 08:20

Jeśli chodzi o mody, to myślę na razie o dwóch rzeczach:
– z racji mega wysokich oczekiwań, jakie zafundowała mi 3BK odnośnie układu kierowniczego i prowadzenia, chciałbym poprawić zachowanie auta w zakrętach. Myślicie, że rozpórka to dobry kierunek?
– wygląd: chciałbym pomalować felgi na czarno/grafitowo, żeby ładnie kontrastowały z budą. Poza tym zaciski na czerwono, jako taki malutki, sportowy akcent. Poza tym IMHO, autko jest zbyt idealnie piękne, by cokolwiek majstrować przy wyglądzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez ragun » 26 cze 2015, 08:41

Eibach-y sobie załóż i będzie się lepiej trzymał w zakrętach, może to być też kwestia opon które mają miękkie boki lub są bez wzmocnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 15:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez macvas » 26 cze 2015, 08:51

szczotkadokibla napisał(a):Do zrobienia:
– prostowanie tylnej felgi


odnośnie układu kierowniczego i prowadzenia, chciałbym poprawić zachowanie auta w zakrętach. Myślicie, że rozpórka to dobry kierunek?


Jesteś pewien, że tylko jedna fela do ogarnięcia? Może tutaj jest jeszcze coś do ogarnięcia, co przełoży się na poprawę zachowania auta. Geometrię sprawdzałeś?
Rozpórka to dobry wybór, ale wymierne efekty osiąga w połączeniu z obniżeniem zawieszenia.
Imo pod względem aerodynamicznym i prowadzenia BK i BL to niemal konstrukcyjne bliźniaki.. może BL'ka trochę lepiej stawia opór bocznym podmuchom. Ja odkąd posadziłem swoją odczułem poprawę w tej ostatniej kwestii, o pokonywaniu zakrętów nawet nie ma co wspominać, jest bajka.

Działaj z pewnością da się to poprawić. <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 26 cze 2015, 09:01

Jestem troszke zdziwiony... bo ja mam zupelnie inne odczucia z jazdy.
sam przesiadlem sie z BK i jak dla mnei BL prowadzi sie lepiej, zwlaszcza na zakretach...
ale tak jak ragun pisal ja bym zmienil sprezynki a nie dawal rozporki.

co do wygladu zgadza sie jest sliczna <glupek2> ale jak tak partrze na mego "golasa" to niechcialbym znowu takiego, aktualny wyglad jest 10000% lepszy dla mnie.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy