Strona 1 z 6

Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Rallye Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 10:21
przez dicon
Chciałem wam przedstawić swoją poczciwą "Trójkę", pieszczotliwie zwaną przeze mnie "Mazdzillą". Wszystko zaczęło się w drugiej połowie 2013 roku, kiedy to mojemu staruszkowi Punciokowi chciałem dokupić młodszego brata :) Początkowo poszukiwania były zawężone tylko do jednej marki – SAABiny 9-3 2.0T, jednak po 4 miesiącach bezowocnej pogoni za wymarzonym egzemplarzem odpuściłem.
Zdesperowany wlazłem w internet i nieśmiało wklepałem "Mazda 3 2.0". Moim oczom ukazała się srebrna piękność skludzona z dalekich Nimiec.

01.jpg

02.jpg


Nie było się co nawet zastanawiać, Saaba odłożyłem do "platonicznych miłości" i popędziłem po nową ukochaną. Mazda była naprawdę zadbana – możecie mi wierzyć lub nie, ale po 8 latach dalej pachniało w niej nowością. Pan Hans z Duisburgu nie szczędził i samochód serwisował tylko w ASO.
Szybkie oględziny i tydzień później – 5 września wracałem nią do domu. Zakupu nie żałuję , pomimo faktu, że Mazdzilla walczy od jakiegoś czasu z nowotworem złośliwym rdzy<zeby>

Podstawowe dane techniczne:
Rok produkcji: 2004 (VIN)/2005 (w dowodzie)
Data pierwszej rejestracji: 07.01.2005
Data pierwszej rejestracji w Polsce: 12.09.2013
Przebieg w momencie kupna: 143 tys km
Przebieg obecny: 162 tys km (10 czerwiec 2015)
Silnik: LF 2.0 +LPG
Moc fabryczna: 110 KW/ 150 KM
Moc faktyczna: 162 KM (wynik po montażu LPG)
Kolor: 22V Sunlight Silver
Wersja: Top Sport
V-max: 230 km/h (dalej nie ma już wyskalowanego licznika)

Wyposażenie seryjne:
– 6 poduszek powietrznych,
– ABS, DSC, EBD,
– światła ksenonowe,
– światła postojowe/stop LED,
– światła przeciwmgielne przednie,
– klimatyzacja automatyczna,
– sensor deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– czujnik temperatury zewnętrznej,
– felgi 17",
– komputer pokładowy,
– skórzana kierownica,
– ISOFix
– elektrycznie sterowane szyby i lusterka,

Modyfikacje + dodatki:
– instalacja LPG STAG 4+ zamontowana w październiku 2013,
– felgi 16" OEM Mazda na zimę + opony Dunlop SP Winter Sport 3D 205/55R16,
– wkładka bawełniana SIMOTA,
– filtr oleju SIMOTA,
– zderzak z wersji MPS,
– bagażnik dachowy CRUZ AX + owiewka + Box dachowy Taurus Xtreme 600 Carbon,
– odnowione przednie zaciski w kolorze srebrnym,
– wymiana podświetlenia kabiny i bagażnika na LEDy,
– wymiana żarówek postojowych, światła stop w klapie, podświetlenia climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce, oświetlenia schowka pasażera, podświetlenia tablicy rejestracyjnej, tylnych i przednich kierunkowskazów na LEDy,
– wymiana żarówek światła wstecznego i światła przeciwmgielnego tylnego na LEDy,
– wymiana żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich na LEDy,
– dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku,
– zamontowane sprężyny obniżające Eibach,
– wymieniony klosz ze światła przeciwmgielnego na przezroczysty,
– nowy, skórzany mieszek skrzyni biegów,
– wykonana instalacja elektryczna do panelu nad popielniczką i DVR. Panel wymieniony na wersję z włącznikami ogrzewania siedzeń – zamiast włączników 3x ładowarka USB, 1x złącze USB Audio, w środkowej części podświetlony na czerwono przycisk załączający napięcie na portach oraz na DVR, po prawej zamiast gniazda zapalniczki Woltomierz,
– DVR Novatek GT300,
– Opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/40R18

Opis wszystkich LEDów, jakie użyłem do oświetlenia samochodu:

led1.JPG

Typ: Cree XP-E 10x31mm;
Zastosowanie: Oświetlenie tylnej kabiny, lampka bagażnika;
Cena: 2x 22

led2.jpg

Typ: T10 W5W High Power LED, kolor czerwony, 24 chipy COB;
Zastosowanie: Światło STOP w klapie;
Cena: 7,90

led3.jpg

Typ: T20 7440 5xCOB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Tylne kierunkowskazy;
Cena: 2x 59

led4.jpg

Typ: W5W Cree XP-E;
Zastosowanie: Oświetlenie przedniej kabiny, oświetlenie tablicy rejestr., schowek pasażera;
Cena: 5x 22,5

led5.JPG

Typ: H11 Osram Cree, 7W
Zastosowanie: Przednie światła przeciwmgielne;
Cena: 2x 59

led6.jpg

Typ: PY21W/BAU15s High Power COB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Przednie kierunkowskazy;
Cena: 2x 70

led7.jpg

Typ: W5W Monster Light CREEXB-D, 4W, 800LM;
Zastosowanie: Przednie postojówki;
Cena: 2x 32

led8.jpg

Typ: LED walcowa T5 R5, 0,1W, kolor niebieski;
Zastosowanie: Podświetlenie pokręteł climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce;
Cena: 5x 1,49

led9.jpg

Typ: FLAT LED T4.7 12mm, 0,3W;
Zastosowanie: Podświetlenie wyboru nawiewu;
Cena: 7,99

led10.jpg

Typ: Cree W21W T20, 6,0W;
Zastosowanie: Światło biegu wstecznego;
Cena: 69,99

led11.JPG

Typ: Cree W21W T20, 4,0W, 500LM, kolor czerwony;
Zastosowanie: Tylne światło przeciwmgielne;
Cena: 59,5


Naprawy:
– wymiana oleju w przekładni biegów na Motul Gear 300 75w90 (07.2013),
– konserwacja podwozia i progów (07.2014),
– wymiana amortyzatorów przednich na Bilstein B6 (10.2014),
– wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków na Ate (11.2014),
– wymiana przegubów wewnętrznych (11.2014)
– nabita klima (06.06.2015)
– nowy pasek klinowy wielorowkowy napędu alternatora (22.07.2015)

Planowane modyfikacje i naprawy:
– wspawanie tylnych reperaturek + ocynk,
– wymiana przednich błotników + ocynk,
– wymiana progów + ocynk,
– wymiana skrzyni z 5-tki na 6-tkę, nowa gałka biegów
– wymiana drzwi tylnych i przednich,
– wymiana końcówki wydechu,
– zmiana kół z 17" na 18" + nowe opony,
– lotka z Mazdaspeed 3,
– wymiana kolektora dolotowego na poliftowy (nieszczęsne klapki),
– wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów,
– wymiana owiewki bagażnika dachowego na większą,
– 3 kolor, malowanie emblematów + zaciski,
– Hella supertones,
– wymiana "długich" na LEDy,

03.jpg
Mazda w zimowym setupie

04.jpg
Mazda w zimowym setupie

05.jpg
LEDy w kabinie

06.jpg
we mgle...

07.jpg
... również mgła :d

08.jpg
Wymiana zderzaka, przed...

09.jpg
... i po :)

10.jpg
Setup na wyjazdy, czyli bagażnik i trumna...

11.jpg
... z jednej ...

12.jpg
... z drugiej ...

13.jpg
... i trzeciej strony :)

14.jpg
Mazdzilla u siebie na chacie

15.jpg
Wnętrze I

16.jpg
Wnętrze II

17.jpg
Wnętrze III

18.jpg
Kierownica

19.jpg
Zegary

20.jpg
Zacisk przedni

21.jpg
Detale – znaczek

22.jpg
Mazdzilla i jej starszy brat w tle :)

23.jpg
ehh, te oczy :)

24.jpg
Konkursowe – w ruchu :)

paz1.JPG

paz2.JPG

paz3.JPG

paz4.JPG

PostNapisane: 18 cze 2015, 11:50
przez bercikz
Emblematy na czarno jeszcze i listwy boczne jeszcze zdjąć <spoko>

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 12:01
przez Brasiu
Zadbana sztuka <spoko> Fajne ujęcia, dodałbym do tych wszystkich dodatkowych elementów lotkę. Masz jakieś zdjęcia samochodu z boku na tych zimowych felgach ? Pozdrawiam.

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 12:12
przez Norreca
Ladna sztuka! w jedynym slusznym i najszybszym kolorze!! <faja>
i super fotki !! gz!!

PostNapisane: 18 cze 2015, 12:47
przez macvas
Zadbany egzemplarz i jak widzę w rękach pasjonata <spoko>
Powodzenia w mod'ach.. jak wstawisz lotkę to będzie miodnie :>

PostNapisane: 18 cze 2015, 15:58
przez zelka
Gratuluję autka! :)
Właściciel solidnie o nią dba! <spoko>

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 18:15
przez YOKUS
Witam kolege
Piękne zdjęcia pięknego samochodu:) wymiana zderzaka zdecydowanie in plus, bardzo dobrze z nim wygląda. Moim zdaniem czarne malowanie felg dodało by jeszcze więcej charakteru Temu autu.

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 20:16
przez francesco_franco
Zadbane jak na Mazdowicza przystało, tak trzymaj !!! W środku pewnie pachnie lasem :D doliczyłem się trzech drzewek ;)

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 18 cze 2015, 23:48
przez dicon
Łoł, tyle pochwał to nawet od mamy nie słyszałem :D Oczywiście bardzo wszystkim dziękuję! :) Rzeczywiście, rozszyfrowaliście mnie, o auto dbam – można powiedzieć ironicznie – z aptekarską dokładnością.

bercikz napisał(a):Emblematy na czarno jeszcze i listwy boczne jeszcze zdjąć

Brasiu napisał(a):dodałbym do tych wszystkich dodatkowych elementów lotkę

macvas napisał(a):jak wstawisz lotkę to będzie miodnie

YOKUS napisał(a):czarne malowanie felg


Wszystko jest do przemyślenia. Lotki zawsze szkoda mi było założyć, bo trzeba wiercić w klapie, ale w sumie...

francesco_franco napisał(a):W środku pewnie pachnie lasem doliczyłem się trzech drzewek


3 drzewka, a pachnie jedno :P

Brasiu napisał(a):Masz jakieś zdjęcia samochodu z boku na tych zimowych felgach ?


A proszę :) Felgi zdaje się z Mazdy 6, 16-sto calowe
DSC_4968.jpg

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 23 cze 2015, 14:29
przez dicon
Mała aktualizacja. W niedzielę zakonserwowałem spody drzwi Valvoline Tectyl'em. Korozji nie da się już chyba powstrzymać, stąd w niedalekiej przyszłości będę musiał wymienić wszystkie drzwi łącznie z klapą bagażnika. W wakacje spróbuje jeszcze ostatecznie wydrapać wszystko, położyć podkład epoksydowy, uzupełnić masę uszczelniająco – klejącą i wszystko polakierować.

2015-06-21 12.31.04.jpg

2015-06-21 12.33.37.jpg


Wczoraj oglancowałem ładnie samochoda, przeleciałem glinką największe zabrudzenia i wpadł nowy wosk – Soft99 Fusso Coat 12 months :)

2015-06-22 11.54.39.jpg

2015-06-22 14.05.43.jpg

PostNapisane: 23 cze 2015, 18:51
przez francesco_franco
dicon napisał(a):W wakacje spróbuje jeszcze ostatecznie wydrapać wszystko, położyć podkład epoksydowy, uzupełnić masę uszczelniająco – klejącą i wszystko polakierować.


Szkoda, że taka pozjadana na poważnie, bo zdjęcia, zwłaszcza po "glancowaniu", zaprzeczają temu kompletnie. Cóż pozostaje życzyć wytrwałości i umiejętności organizacji funduszy ;)

PostNapisane: 23 cze 2015, 21:42
przez Bejsu
Śliczna i zadbana Magdalena! :) Życzę szerokości u bezawaryjności :)

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 23 cze 2015, 22:22
przez petro
Niemal wszyscy uważają, ja również, że M3 z lotką wygląda o niebo lepiej niż bez niej. W tym przypadku jednak lotka schodzi na daleki plan, bo Twoja Mazdzilla dicon ma coś, co sprawia że i tak jest piękna. Ma mianowicie właściciela z ogromną pasją, który dba o nią, ma wizję co dalej zrobić i umie wyeksponować wszystkie szczegóły podkreślające jej urodę.
Gratuluję udanego zakupu i życzę zadowolenia na codzień ze swojej Mazdzilli. <spoko> :D

wydziargane na petrowym SGS4

PostNapisane: 24 cze 2015, 12:52
przez kuman1987r
Bez wątpienia śliczna madzia i ten kolorek, powodzenia w modyfikacjach :) , niedługo kolejna :D

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 24 cze 2015, 14:34
przez dicon
Może w kwestii tej rdzy za bardzo jebn**em dramatem i trochę panikuję, ale co robić – auto prócz tego, że ma jeździć to też musi wyglądać :D U mnie nie może być mowy o żadnej rdzy <faja>

Słupki tylnych drzwi wyglądają tak, rdzy nie ma dużo, ale przeżarło na wylot. Z tego co widziałem na forum to dość popularne miejsce dla rudej:
r1.jpg


Tylne prawe nadkole było już ratowane przez poprzedniego właściciela zaprawką. Nie jest to duże, nie rzuca się w oczy, ale wyraźnie widać po lewej stronie zdjęcia, że rdza przybiera na sile.
r2.jpg


Prawe przednie drzwi: rdzy tez nie jest dużo – to co jest na zdjęciu to resztki Tectyl'a – pojawiły się bąble przy otworach i zaczyna "dźwigać" masę uszczelniającą na zgrzewach.
r3.jpg


Prawe przednie nadkole – ruda kipi pod lakierem <lol>
r4.jpg


W najgorszym stanie jest lewe tylne nadkole – tyle rdzy widać już z daleka.
r5.jpg


Lewe przednie nie lepiej. Zdaje się, że tu już sito.
r6.jpg



kuman1987r napisał(a):Bez wątpienia śliczna madzia i ten kolorek, powodzenia w modyfikacjach , niedługo kolejna

Sponsorem następnej modyfikacji jest Kuman :D

Dzięki wszystkim jeszcze raz za dobre słowa!

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 24 cze 2015, 14:45
przez talk_about85
Na pewno korozja jest w fazie zaawansowanej no moze nie tak calkowicie ale na pewno dobrze nie jest. Moim zdaniem drzwi do wymiany a reszte musi przede wszystkim ocenic dobry lakiernik. Jak sie nie przylozy do roboty to po pewnym czasie bedziesz zalowal straconych pieniedzy :(.

PostNapisane: 24 cze 2015, 14:56
przez dicon
Lakiernik nic nie pomoże, tu trzeba dobrego blacharza :D

Na przyszły rok na wiosnę wymieniam przednie błotniki i daje do wspawania reperaturki na tył – także część będzie z głowy. Jak się uda to nowe elementy będą ocynkowane.

Zanim kupiłem Mazdę, nabyłem niezbędny zestaw do lakierowania – kompresor, pistolety, narzędzia, poczytałem trochę książek, również fora i na razie testuje swoje umiejętności na starym Fiacie Punto. Korozję nauczyłem się zabezpieczyć, gorzej jest z prawidłowym nałożeniem i wyrównaniem podkładu epoksydowego (zawsze wychodzi mi nierówny).

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 24 cze 2015, 15:03
przez talk_about85
Mialem na mysli blacharza a napisalem tego drugiego fachmana :D. Zapytam z ciekawosci jak wyglada podwozie przy tak zaatakowanym nadwoziu?

PostNapisane: 24 cze 2015, 15:54
przez dicon
Podwozie wygląda o dziwo bardzo dobrze, w zeszłym roku konserwowałem je profilaktycznie to naliczyłem się raptem paru ognisk powierzchownej korozji. Wystarczyło przejechać parę razy szlifierką z drutem i nie było śladu. Teraz wszytko jest czarne, wysmarowane Bodysafe'm :D

Re: Mazda3 BK LF ’05 2.0 Top – dicon's Mazdzilla

PostNapisane: 5 lip 2015, 20:38
przez dicon
Pozwólcie, że znów zaspamuję. Dzieje się dzieje ;)

1) Nowe wycieraczki z Boscha
m1.jpg


2) Zakupiłem trochę kosmetyków
m2.jpg


3) W przyszłym tygodniu wymiana filtra kabinowego + odgrzybianie klimy
m3.jpg


4) Trochę LEDów – dzisiaj była wymiana oświetlenia w panelu klimatyzacji (niżej relacja), w przyszłym tygodniu wymiana przednich kierunków – prawdopodobnie będzie potrzebny demontaż przedniego zderzaka, chyba, że ktoś wie jak można się do nich dobrać inaczej?
m4.jpg


5) Wymiana nieświecących żarówek w panelu klimatyzacji, w popielniczce i zapalniczce. Miały być pomarańczowe, ale wyszło na to, że były żółte i nie świeciły zbyt mocno.
m5.jpg


Spontaniczna decyzja i w ostateczności wyszedł kolor niebieski. Ciężko się będzie przyzwyczaić :P
m6.jpg
m7.jpg
m8.jpg