Mazda3 BK MPS '07 2.3 324KM 471Nm – "Devil"
Nadszedł czas aby zaprezentować mój nowy nabytek
Przed Państwem MAZDA 3 MPS
SŁOWEM WSTĘPU
Przychodzi w życiu faceta taki czas, że zaczyna się zastanawiać i utwierdzać w przekonaniu, że czas na jakieś zmiany. I wtedy często wśród opcji jest albo nowa kobieta albo nowe auto Z racji tego, że mojej kobiety nie zamieniłbym na żadną inną, wybór z automatu padł na auto
W grę wchodził jedynie upgrade na coś szybszego, co będzie dawało jeszcze większą frajdę z jazdy niż moje dotychczasowe auto ( viewtopic.php?f=332&t=167588), z którego nawiasem mówiąc byłem bardzo zadowolony
I tak po krótkim rozeznaniu stwierdziłem, że po co zmieniać markę, skoro ta świetnie się w moim przypadku sprawdzała? No i ten sentyment...
Dlatego wybór padł na MPSa
A że akurat w moim mieście stał fajny 3 BK MPS, mogłem go sobie na spokojnie pooglądać, potestować, prześwietlić wzdłuż i wszerz bez potrzeby pokonywania setek kilometrów i stresu, co zastanę po dojeździe na miejsce.
W końcu padła decyzja: "biorę!"
Tak się złożyło, że użytkownik pawcio1017 poszukiwał jakiejś fajnej "trójki" dla siebie więc zaoferowałem mu moją "niebieską strzałę". Po sprawdzeniu jej w chyba każdy możliwy sposób transakcja doszła do skutku i tak madzia zmieniła właściciela. Cieszę się z faktu, że została w 'rodzinie" i myślę, że będzie traktowana nie gorzej niż u mnie
TROCHĘ DANYCH
Silnik: 2.3L DISI MZR I4 (L3-VDT)
Moc wg producenta: 260KM
Moc zmierzona na hamowni... 260KM
Moment obrotowy wg producenta: 380Nm
Moment zmierzony na hamowni: 397Nm
Dana pierwszej rejestracji: 06.2007
Kolor: czarny
WYPOSAŻENIE
Fabryczna szpera
System bezkluczykowy KEYLESS
6 poduszek powietrznych
Nagłośnienie BOSE + zmieniarka na 6 CD
Komputer pokładowy
Ksenony
Czujnik deszczu
Czujnik zmierzchu
4x el. szyby
Podgrzewane lusterka
ABS
System kontroli trakcji DSC
System blokady dyferencjału
EDS
ESP
EBD
Tempomat
Climatronik
Kierownica wielofunkcyjna
18 calowe aluminiowe felgi
Tylne światła LED
Halogeny
Pół-kubełkowe fotele
Do pełni szczęścia zabrakło tylko skórzanych, podgrzewanych foteli.
TROCHĘ HISTORII
Auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec w lutym tego roku z przebiegiem 114 500 km. Przebieg był potwierdzony przez niemiecką DEKRĘ. Sprzedawca początkowo ściągnął auto z przeznaczeniem na własny, prywatny użytek, ale z tego co mówił, nie mógł się przyzwyczaić do ciągłego zrywania trakcji nawet na 3 biegu więc pojeździł nim trochę i postanowił sprzedać. W aucie przed moim zakupem zostały wymienione tylne amortyzatory, tarcze oraz klocki, rozrząd z kołem zmiennych faz oraz wszystkie oleje i filtry.
CO JUŻ ZROBIONE
Poza wyżej wymienionymi elementami, ze swojej strony wymieniłem jak na razie wycieraczki przednie, wybór padł na BOSCH AEROTWIN, oraz tylne łączniki stabilizatora (niestety już po tygodniu jazdy po olsztyńskich dziurach powiedziały "pier....le nie robię" )
Wymienione zostały również dywaniki z gumowych ori Mazdy na welurowe ori Mazda. Niestety nie specjalnie chciało mi się dopłacać za sam znaczek "MPS" prawie 140 zł, dlatego zdecydowałem się na standardowe z logo MAZDY 3.
Do środka powędrował tradycyjnie XCarlink z poprzedniej mazdy oraz skrzynia basowa Magnata ze wzmacniaczem Carpower. W środku po poprzednim właścicielu ostał mi się system bluetooth z wyjściem na iPhone'a oraz możliwością bezprzewodowego podłączenia innych multimediów
PLANY
Jutro (23.04.2015) madzia jedzie na przyciemnianie tylnych szyb, coby dodać jej jeszcze więcej charakteru
W planach jest również zamontowanie podgrzewanych siedzeń.
W weekend czeka mnie również kosmetyka w postaci woskowania całego auta. Zdecydowałem się na wosk COLINITE 476. Zobaczymy jak się sprawdzi
Co do innych ulepszeń... czas pokaże co mi wpadnie do głowy
WRAŻENIA
Co tu dużo pisać... Autko zapier....la aż miło Muszę ciągle spoglądać na licznik, bo wskazówka bardzo szybko pnie sie w górę, a "misiaczki" czają się za każdy rogiem
Fajne jest to, że wygląda niepozornie, a już paru "kozaków" przekonało się jaki to szatan
Fakt, trzeba się tym autem nauczyć jeździć i nauczyć się również pokory bo naprawdę potrafi pokazać pazur, ale wrażenia z jazdy bezcenne
I ten dźwięk pracującego turbo....
Na spalanie na razie nie patrzę aby nie psuć sobie frajdy z jazdy Z czasem może przyjdzie czas na kalkulację i wprowadzenie eco drivingu
FOTO (Robione telefonem. Na porządną sesję ja na razie brak czasu)
Przed Państwem MAZDA 3 MPS
SŁOWEM WSTĘPU
Przychodzi w życiu faceta taki czas, że zaczyna się zastanawiać i utwierdzać w przekonaniu, że czas na jakieś zmiany. I wtedy często wśród opcji jest albo nowa kobieta albo nowe auto Z racji tego, że mojej kobiety nie zamieniłbym na żadną inną, wybór z automatu padł na auto
W grę wchodził jedynie upgrade na coś szybszego, co będzie dawało jeszcze większą frajdę z jazdy niż moje dotychczasowe auto ( viewtopic.php?f=332&t=167588), z którego nawiasem mówiąc byłem bardzo zadowolony
I tak po krótkim rozeznaniu stwierdziłem, że po co zmieniać markę, skoro ta świetnie się w moim przypadku sprawdzała? No i ten sentyment...
Dlatego wybór padł na MPSa
A że akurat w moim mieście stał fajny 3 BK MPS, mogłem go sobie na spokojnie pooglądać, potestować, prześwietlić wzdłuż i wszerz bez potrzeby pokonywania setek kilometrów i stresu, co zastanę po dojeździe na miejsce.
W końcu padła decyzja: "biorę!"
Tak się złożyło, że użytkownik pawcio1017 poszukiwał jakiejś fajnej "trójki" dla siebie więc zaoferowałem mu moją "niebieską strzałę". Po sprawdzeniu jej w chyba każdy możliwy sposób transakcja doszła do skutku i tak madzia zmieniła właściciela. Cieszę się z faktu, że została w 'rodzinie" i myślę, że będzie traktowana nie gorzej niż u mnie
TROCHĘ DANYCH
Silnik: 2.3L DISI MZR I4 (L3-VDT)
Moc wg producenta: 260KM
Moc zmierzona na hamowni... 260KM
Moment obrotowy wg producenta: 380Nm
Moment zmierzony na hamowni: 397Nm
Dana pierwszej rejestracji: 06.2007
Kolor: czarny
WYPOSAŻENIE
Fabryczna szpera
System bezkluczykowy KEYLESS
6 poduszek powietrznych
Nagłośnienie BOSE + zmieniarka na 6 CD
Komputer pokładowy
Ksenony
Czujnik deszczu
Czujnik zmierzchu
4x el. szyby
Podgrzewane lusterka
ABS
System kontroli trakcji DSC
System blokady dyferencjału
EDS
ESP
EBD
Tempomat
Climatronik
Kierownica wielofunkcyjna
18 calowe aluminiowe felgi
Tylne światła LED
Halogeny
Pół-kubełkowe fotele
Do pełni szczęścia zabrakło tylko skórzanych, podgrzewanych foteli.
TROCHĘ HISTORII
Auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec w lutym tego roku z przebiegiem 114 500 km. Przebieg był potwierdzony przez niemiecką DEKRĘ. Sprzedawca początkowo ściągnął auto z przeznaczeniem na własny, prywatny użytek, ale z tego co mówił, nie mógł się przyzwyczaić do ciągłego zrywania trakcji nawet na 3 biegu więc pojeździł nim trochę i postanowił sprzedać. W aucie przed moim zakupem zostały wymienione tylne amortyzatory, tarcze oraz klocki, rozrząd z kołem zmiennych faz oraz wszystkie oleje i filtry.
CO JUŻ ZROBIONE
Poza wyżej wymienionymi elementami, ze swojej strony wymieniłem jak na razie wycieraczki przednie, wybór padł na BOSCH AEROTWIN, oraz tylne łączniki stabilizatora (niestety już po tygodniu jazdy po olsztyńskich dziurach powiedziały "pier....le nie robię" )
Wymienione zostały również dywaniki z gumowych ori Mazdy na welurowe ori Mazda. Niestety nie specjalnie chciało mi się dopłacać za sam znaczek "MPS" prawie 140 zł, dlatego zdecydowałem się na standardowe z logo MAZDY 3.
Do środka powędrował tradycyjnie XCarlink z poprzedniej mazdy oraz skrzynia basowa Magnata ze wzmacniaczem Carpower. W środku po poprzednim właścicielu ostał mi się system bluetooth z wyjściem na iPhone'a oraz możliwością bezprzewodowego podłączenia innych multimediów
PLANY
Jutro (23.04.2015) madzia jedzie na przyciemnianie tylnych szyb, coby dodać jej jeszcze więcej charakteru
W planach jest również zamontowanie podgrzewanych siedzeń.
W weekend czeka mnie również kosmetyka w postaci woskowania całego auta. Zdecydowałem się na wosk COLINITE 476. Zobaczymy jak się sprawdzi
Co do innych ulepszeń... czas pokaże co mi wpadnie do głowy
WRAŻENIA
Co tu dużo pisać... Autko zapier....la aż miło Muszę ciągle spoglądać na licznik, bo wskazówka bardzo szybko pnie sie w górę, a "misiaczki" czają się za każdy rogiem
Fajne jest to, że wygląda niepozornie, a już paru "kozaków" przekonało się jaki to szatan
Fakt, trzeba się tym autem nauczyć jeździć i nauczyć się również pokory bo naprawdę potrafi pokazać pazur, ale wrażenia z jazdy bezcenne
I ten dźwięk pracującego turbo....
Na spalanie na razie nie patrzę aby nie psuć sobie frajdy z jazdy Z czasem może przyjdzie czas na kalkulację i wprowadzenie eco drivingu
FOTO (Robione telefonem. Na porządną sesję ja na razie brak czasu)
Ostatnio edytowano 15 gru 2016, 16:36 przez piterus87, łącznie edytowano 10 razy
Marzenie chyba każdego posiadacza BK piękny okaz w czarnym kolorze. Szyby przyciemnić jak najbardziej tak. Dbaj i bezawaryjności. Opisz potem spalanie, sam jestem ciekaw, może przyda się na przyszłość Pozdrawiam
- Od: 1 cze 2013, 15:49
- Posty: 57
- Auto: Była Mazda 3 1.6 Sedan 2004
Jest Mitsubishi Lancer Sportback 2010
Gratuluję udanego zakupu Jesteś chyba pierwszą osobą, która pokazała swojego MPS-a. Wcześniej interesowałem się MPS-em i poczytałem o nim trochę. Na pewno trzeba się przyzwyczaić do momentu obrotowego. Z tego co wiem jest ograniczony do 300 NM przy 1-szym i 2-gim biegu. Mimo tego ograniczenia auto bez problemu zrywa przyczepność Taki z niego szatan Będziesz zadowolony Dbaj o swoją Madzie – szerokości i bezawaryjności
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Ale Ci faaaajnie , gratuluję zakupu, takie auto to moje marzenie od baardzo długiego czasu, może kiedyś i mi się ziści .
Szerokiej i krętej drogi i mmmega dużo przyjemności z jady, będziesz coś dłubał przy aucie więcej? Do Wawy daleko nie masz, a tam te silniki mają dobrze obcykane
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
moj szatan to jakiś belzebubik w porównaniu do Twojego lucyfera! obyś nigdy nie musial w niej robić dwumasy:/ wyrabiasz na benzynę czy zbierasz na LPG?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kolego już piszesz o ulepszeniach Zamień się będziesz miał pole do popisu "Zazdraszczam" razem z resztą forumowiczów i trzymam kciuki za chłodną głowę Powodzenia
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Yyyy, odebrało mi mowę!! Piękna bestia! Moje marzenie, zdecydowanie największe!
Bezawaryjności i szerokości kolego! Niech służy i cieszy!
Bezawaryjności i szerokości kolego! Niech służy i cieszy!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Podpinam się pod przedmówców – panteon BK.
Zazdroszczę i życzę aby licznik wgniecionych kozaków rósł proporcjonalnie do uśmiechu po każdym mocniejszym dodaniu gazu w tym aucie.
Zazdroszczę i życzę aby licznik wgniecionych kozaków rósł proporcjonalnie do uśmiechu po każdym mocniejszym dodaniu gazu w tym aucie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Cóż tu więcej dodać? Piękny kolor, ogrom mocy w niewielkiej przecież skorupie... Pozostaje życzyć zadowolenia i radości z użytkowania czarnego pocisku. .
Fajnie, że zostałeś przy Mazdzie. Ten model, mimo swoich lat nadal wygląda świetnie.
Gratulacje nowego nabytku
wydziargane na petrowym SGS4
Fajnie, że zostałeś przy Mazdzie. Ten model, mimo swoich lat nadal wygląda świetnie.
Gratulacje nowego nabytku
wydziargane na petrowym SGS4
Krótko: MPS BK to dla mnie najładniejsza 3-jka w historii i chyba najładniejsza Mazda dotychczas stworzona.
Gratuluję! Piękne auto, duża moc, cichociemny ninja
Ideał, zazdraszczam
Gratuluję! Piękne auto, duża moc, cichociemny ninja
Ideał, zazdraszczam
Eech, jakby nie chodził mi po głowie MX-5, to chyba też bym sobie takie coś sprawił. W tej generacji MPS podoba mi się ten właśnie ten charakter sleeper'a, dla laika auto niespecjalnie odróżnia się od standardowych modeli.
Brasiu napisał(a): Opisz potem spalanie, sam jestem ciekaw, może przyda się na przyszłość
Jak na razie poniżej 15l nie udało mi się zejść Oczywiście wg komputera. Wczoraj zalałem pod korek, zobaczymy co pokaże dystrybutor po 100 km
kalesoon napisał(a):będziesz coś dłubał przy aucie więcej? Do Wawy daleko nie masz, a tam te silniki mają dobrze obcykane
Czas pokaże. Wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia Pewnie w wakacje wybiorę się do Stolycy do Miśka z DISITune. On jest dobry w te klocki
widmo82 napisał(a):wyrabiasz na benzynę czy zbierasz na LPG?
O LPG zacznę myśleć jak wacha będzie po 7 zł
petro napisał(a):Cóż tu więcej dodać? Piękny kolor
Może i piękny ale strasznie ciężki w utrzymaniu
Propozycja: dokup tak z 50KM (Disi Tune), ze 2 wideorejestratory (jeden boczny), weź kredyt na paliwo, rozważ zdjęcie emblematu "MPS" z klapy, a potem poświęć kilka tygodni na kręcenie się po mieście i ugniatanie różnych zimnołokciowych GTI/330i-maniaków, by na koniec przedstawić nam zapis filmowy zdziwionych min wszelakich
piterus87 napisał(a):Tak się złożyło, że użytkownik pawcio1017 poszukiwał jakiejś fajnej "trójki" dla siebie więc zaoferowałem mu moją "niebieską strzałę". Po sprawdzeniu jej w chyba każdy możliwy sposób transakcja doszła do skutku i tak madzia zmieniła właściciela. Cieszę się z faktu, że została w 'rodzinie" i myślę, że będzie traktowana nie gorzej niż u mnie
Ostrzegałem od razu, że jestem ciężki przypadek pod tym względem
Co do MPSa – co tu dużo mówić jest bajka Nie wiem czemu, ale cholernie mi się podobają te MPSowe felgi w tej budzie. Jak za jakiś dłuższy czas będziesz ją zmieniał to dawaj znać – marzenia mamy takie same
No i mam nadzieję że w końcu wpadniesz kiedyś na spota regionalnego się pochwalić?
petro napisał(a):Ten model, mimo swoich lat nadal wygląda świetnie.
To jest jedno z najtrafniejszych zdan o Twoim egzemplarzu . Tak teraz mysle i musze napisac ze na zywo jeszcze moje oczy nie ujrzaly zadnej trojki MPS. Dziwnie nie ? Widzialem pare razy starszego Pana ktory ma 6 MPS ciekawe jak on nia jezdzi . Na pewno bede w mniejszosci ale nie chcialbym takiego auta na dluzej z dwoch powodow. Pierwsze to moc ktora obawiam sie mogla by czlowieka przerosnac a drugie to koszty utrzymania. Musialoby sie zarabiac pare ladnych tysiaczkow a nie... . Przyczepnosci przede wszystkim!
Wielkie gratulacje!!! Jak zmienić 27B to na konkret Ciesz się jazdą i ostrożnie z pedałem gazu – 400Nm w takiej budzie – ja sobie tego nie wyobrażam O_O ten ogranicznik na pierwszych 2 biegach to dobry pomysł – na co dzień – zwłaszcza zimą – mógłby być spory problem z okiełznaniem tego "potwora"
3 BK w MPS – czegóż chcieć więcej ?
3 BK w MPS – czegóż chcieć więcej ?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości