Mazda3 BL Z6 ’11, 1.6 105KM, Indigo Lights Mica

Witajcie,
Od 16.03.2015 r. jestem nowym, szczęśliwym posiadaczem pięknej Maździ, którą zakupiłem w Polsce, od handlarza, który przyprowadził ją z Niemiec, od pewnej sympatycznej Pani, o niemiecko brzmiącym nazwisku Muller
. Dlaczego Mazda 3? Od początku roku chodziła mi po głowie wymiana mojego zasłużonego i poczciwego Forda Mondeo 2002 r. 2.0 TDDi. Brałem pod uwagę 3 autka – VW Golf VI, Ford Focus Mk3 i Mazda 3 BL, jednak moje serce najmocniej biło, gdy patrzyłem na Mazdę
Wachałem się czy chcę diesla czy benzynę, jednak po kilku kosztownych naprawach Mondziaka, obrałem kierunek benzyna, tym bardziej, że nie trzaskam wielkich przebiegów. Nie szukałem auta zbyt gorliwie, ale pewnego dnia znalazłem ciekawą ofertę w Strzegomiu, a że mam tam teściów i sam mieszkam we Wrocławiu, długo się nie zastanawiałem nad obejrzeniem auta. Handlarz przesłał mi kilka fotek i nie ukrywał, że miała przygody, które sam naprawił już w Polsce. Auto obejrzałem i się zakochałem, tym bardziej, że było naprawdę zadbane i nie wyjechane, miało bogate wyposażenie i co najważniejsze – zadziałała chemia
Po lekkich negocjacjach, udało mi się zbić sporo z ceny, kosztem samodzielnej rejestracji auta sprowadzonego z Niemiec. Gdybym wiedział, że tyle będzie mnie to kosztowało nerwów i czasu, wolałbym dołożyć kasę i po prostu przerejestrować, ale to już historia. Teraz przejdę do konkretów, tzn. czym może pochwalić się moja Maździa
Dane techniczne:
• Rocznik 2011, wyjechał z salonu na Węgrzech 06.2011 r.
• silnik 1.6 Z6, 105 KM w manualu,
• przebieg 57.000 km,
Wersja wyposażenia Exclusive Plus:
• systemy: ABS, DSC, RVM, TCS,
• elektrycznie regulowane i składane lusterka,
• fotochromatyczne lusterko wsteczne,
• czujnik deszczu,
• czujnik świateł,
• automatyczna dwustrefowa klimatyzacja,
• podgrzewane przednie fotele,
• radio CD/MP3 (sterowanie przy kierownicy)
• system BOSE + zmieniarka CD,
• aux w podłokietniku,
• wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą,
• system głośnomówiący bluetooth,
• tempomat (sterowanie przy kierownicy),
• czujnik parkowania,
• podgrzewana przednia szyba,
• jakiś zwierzak: chyba Pani Muller woziła pieska, bo został zapach i sierść
Naprawy/Wymiany:
• Maździa miała przygody – naprawione zostały: lewy tylny zderzak, błotnik i nadkole.
Modyfikacje:
• Auto stało tylko na zimówkach, ale po długich poszukiwaniach udało mi się w końcu postawić Maździę na odpowiednich butach – kupiłem oryginalne felgi 17’ z oponami TOYO, 205/50/R17.
• Maździa miała zwykłą końcówkę wydechu, bez żadnego chromu i dziś troszkę na wariata dospawaliśmy jej owalną końcówkę ULTER. Wygląda i brzmi lepiej
• By pozbyć się zapachu psiaka, ozonowałem wnętrze i pomogło
• Dziś opatentowałem sposób mocowania parasolki w bagażniku jest prosty, pod warunkiem, że nie używacie fotelików dla dzieci. Na pewno jest lepszy niż pomysł jednego z kolegów, który prezentował go na forum.
• Dziś także przykręciłem śruby antykradzieżowe, by nie zdziwić się rano widząc auto na cegłach
,
• Zakupione ramki pod tablice rej by pozdrawiać się we Wro, a jeździ trochę tych naszych Maździ
Plany:
• W planach jest DRL, tylko nie wiem jeszcze gdzie je zamontować, a szkoda mi trochę kasy na dedykowane nad halogenami, choć przyznam, że to miejsce wydaje się najrozsądniejsze
• Może skuszę się na lekkie przyciemnienie szyb,
• Nie wiem czy płetwa zamiast oryginalnej anteny będzie dobrze wyglądała, chyba będzie trącić wiochą
,
• marzy mi się dolny, boczny spoiler, ale ceny są zaporowe,
• myślałem o dedykowanych nakładkach na uchwyty drzwi, ale przyznam, że ceny akcesoriów Mazdy są z kosmosu – może Jaremko będzie mieć SALE
,
• może podstopnica – na allegro są ciekawe zamienniki,
Zdjęcia robiłem dopiero dziś i na szybko. Auto wymaga jeszcze glinkowania i woskowania, ale poczekama, że będzie cieplej. Dzisiejsze zdjęcia z osiedla uzupełnię o coś w lepszym otoczeniu, choć pewnie do poziomu KMBak będzie daleko
Od 16.03.2015 r. jestem nowym, szczęśliwym posiadaczem pięknej Maździ, którą zakupiłem w Polsce, od handlarza, który przyprowadził ją z Niemiec, od pewnej sympatycznej Pani, o niemiecko brzmiącym nazwisku Muller


Dane techniczne:
• Rocznik 2011, wyjechał z salonu na Węgrzech 06.2011 r.
• silnik 1.6 Z6, 105 KM w manualu,
• przebieg 57.000 km,
Wersja wyposażenia Exclusive Plus:
• systemy: ABS, DSC, RVM, TCS,
• elektrycznie regulowane i składane lusterka,
• fotochromatyczne lusterko wsteczne,
• czujnik deszczu,
• czujnik świateł,
• automatyczna dwustrefowa klimatyzacja,
• podgrzewane przednie fotele,
• radio CD/MP3 (sterowanie przy kierownicy)
• system BOSE + zmieniarka CD,
• aux w podłokietniku,
• wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą,
• system głośnomówiący bluetooth,
• tempomat (sterowanie przy kierownicy),
• czujnik parkowania,
• podgrzewana przednia szyba,
• jakiś zwierzak: chyba Pani Muller woziła pieska, bo został zapach i sierść
Naprawy/Wymiany:
• Maździa miała przygody – naprawione zostały: lewy tylny zderzak, błotnik i nadkole.
Modyfikacje:
• Auto stało tylko na zimówkach, ale po długich poszukiwaniach udało mi się w końcu postawić Maździę na odpowiednich butach – kupiłem oryginalne felgi 17’ z oponami TOYO, 205/50/R17.
• Maździa miała zwykłą końcówkę wydechu, bez żadnego chromu i dziś troszkę na wariata dospawaliśmy jej owalną końcówkę ULTER. Wygląda i brzmi lepiej
• By pozbyć się zapachu psiaka, ozonowałem wnętrze i pomogło
• Dziś opatentowałem sposób mocowania parasolki w bagażniku jest prosty, pod warunkiem, że nie używacie fotelików dla dzieci. Na pewno jest lepszy niż pomysł jednego z kolegów, który prezentował go na forum.
• Dziś także przykręciłem śruby antykradzieżowe, by nie zdziwić się rano widząc auto na cegłach
• Zakupione ramki pod tablice rej by pozdrawiać się we Wro, a jeździ trochę tych naszych Maździ
Plany:
• W planach jest DRL, tylko nie wiem jeszcze gdzie je zamontować, a szkoda mi trochę kasy na dedykowane nad halogenami, choć przyznam, że to miejsce wydaje się najrozsądniejsze
• Może skuszę się na lekkie przyciemnienie szyb,
• Nie wiem czy płetwa zamiast oryginalnej anteny będzie dobrze wyglądała, chyba będzie trącić wiochą
• marzy mi się dolny, boczny spoiler, ale ceny są zaporowe,
• myślałem o dedykowanych nakładkach na uchwyty drzwi, ale przyznam, że ceny akcesoriów Mazdy są z kosmosu – może Jaremko będzie mieć SALE
• może podstopnica – na allegro są ciekawe zamienniki,
Zdjęcia robiłem dopiero dziś i na szybko. Auto wymaga jeszcze glinkowania i woskowania, ale poczekama, że będzie cieplej. Dzisiejsze zdjęcia z osiedla uzupełnię o coś w lepszym otoczeniu, choć pewnie do poziomu KMBak będzie daleko