Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™
Napisane: 14 kwi 2015, 19:30
Po zupełnie przypadkowej sprzedaży byłej "efki" przyszła pora na poszukiwania planowanej trójki. Podstawowymi założeniami takowej miał być benzynowy, dwulitrowy motor i pakiet Aero. Po około miesiącu codziennego przeglądania ofert i przejechaniu kilkuset kilometrów po Polsce celem obejrzenia kilku aut w agonalnym stanie lekko podłamany zacząłem już rozglądać się nawet za innymi markami (Opel Signum, Audi A3...). Do głowy przychodziły też mniej racjonalne pomysły – „a może mx-5”? Wtedy to napisał do mnie użytkownik Pietrus87 z Olsztyna z propozycją sprzedaży swojej niebieskiej trójki, którą zamieniał na 3BK MPS. Po kilku, a w sumie to kilkunastu wymienionych wiadomościach, jako że daleko nie miałem to stwierdziłem, że zaryzykuję i umówiliśmy się na oględziny w weekend. Po oględzinach, znalezieniu kilku drobnych wad, szybkim przemyśleniu „za i przeciw” i porównaniu z tym, co widziałem dotychczas stwierdziłem, że ten egzemplarz jest warty dopieszczania. Szybkie targowanie i chwilę później Mazda pomykała w stronę nowego domu
Marka: Mazda 3BK
VIN: JMZBK14F241107455
Data produkcji: 02.09.2003r.
Silnik: 2.0 LF (150KM)
Lakier: Montrealblau Metallic (27B)
Wnętrze: BP7 Race Blau,
Przebieg (na 07.2016): 243 000km
Auto pochodzi z Austrii, serwisowane w ASO do 177tyś. km do 2012 roku (poza wpisami w książce serwisowej przebieg potwierdzony wydrukami z przeglądów okresowych) . Przebieg przy zakupie wynosił 219 000km.
#6xairbag, #reflektory ksenonowe, #reflektory tył LED, #czujnik deszczu, #czujnik zmierzchu, #kompletny pakiet Aero , #alufelgi 17”, #klimatronic, #4xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów i podstopnica, #wykończenia wnętrza alcantarą, #DCS, ABS, #komputer pokładowy, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, #światła przeciwmgielne, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #przyciemnione szyby, #akcesoryjne kierunkowskazy boczne, #akcesoryjna ramka dźwigni zmiany biegów, #dedykowana stacja multimedialna EONON D5151 (USB, DVD, zestaw głośnomówiący, GPS, kamera cofania),
Auto najnowsze nie jest (w końcu to początek produkcji...) dlatego też i w tym egzemplarzu standardowo trzeba będzie powalczyć z korozją. Na szczęście występuje ona "tylko" na rantach drzwi i pokrywie bagażnika. Ranty drzwi mam w planach samodzielnie, porządnie ogarnąć latem. Nad klapą muszę pomyśleć, bo żeby zrobić to porządnie to musiałaby być polakierowana cała i nie wiem, czy nie lepiej poszukać drugiej. Co najważniejsze reszta budy zdrowa, podwozie porządnie zabezpieczone. Jako, że lakier nie był w najlepszej kondycji został poddany kompleksowej, trzy etapowej korekcie. Zmatowiałe reflektory zostały również spolerowane i zabezpieczone powłoką ceramiczną. W miejscu fabrycznych odblasków w tylnym zderzaku zamontowane zostały pomarańczowe lampki obrysowe, do kompletu przednie reflektory zostały zmodyfikowane na tzw. "blinkery".
Zawieszenie jest i pozostanie standardowe. Po półtora roku jeżdżenia obniżoną efką stwierdzam,że wystarczy. (Chyba się starzeje ). Na sezon 2016 Mazda dostała porządne, chromowane obręcze niemieckiej firmy INTRA model K885i. Średnica oczywiście 17". 7,5" szerokości, ET 40. Jest to ta sama marka, która produkowała m.in. fabryczne koła do kultowego Paugota 205GTI czy popularne "Monoblocki" Mercedesa... Obecne ogumienie to 4 szt. Continental ContiSportContact3 w rozmiarze 205/50. Z planów przy podwoziu mam pomalowanie zacisków oraz może ewentualnie jakaś bardziej męska końcówka wydechu (może z MPS?)
Zamontowana dedykowana, dotykowa stacja multimedialna EONON D5151 z 7" wyświetlaczem, USB, DVD oraz zestawem głośnomówiącym. Do kompletu dołożony został również moduł CAN aktywujący sterowanie z kierownicy, wzmacniacz antenowy, antena GPS, dedykowana kamera cofania w miejscu fabrycznej lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej itp. Udało się przy tym także uruchomić komputer pokładowy. W miejsce seryjnych tweeterów włożone Helix B62C. Z dalszych planów jest dołożenie fabrycznego subwoofera od BOSE. Auto kompletnie wygłuszone matami STP (boczki, podłoga, dach). Jest zdecydowanie ciszej niż w fabrycznej trójce...
Marzą mi się tapicerki półskórzane z MPSa ale cena takiego kompletu skutecznie mnie hamuje. Może kiedyś uda się trafić coś w sensownych pieniądzach. Na razie zostaje seryjne wnętrze, które akurat w moim przypadku pasuje do koloru nadwozia.
-montaż dedykowanej stacji multimedialnej, – zrobione
-nowe koła na lato, – zrobione
-korekta lakieru, – zrobione
-polerka zmatowiałych reflektorów, – zrobione
-wykończenia schowków alcantarą – zrobione
-dołożenie pomarańczowych świateł obrysowych – zrobione
-tapicerki MPS,
-wymiana oleju (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju + filtra powietrza (200000km) – 01.2014
-wymiana akumulatora (BOSCH SILVER S4 60Ah) (200000km) – 01.2014
-wyiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (200000km) – 01.2014
-wymiana świec zapłonowych x4 (NGK ITR6F-13 4477) (201500km) – 03.2014
-wymiana tulei wahacza x2 (MOOG) (204500km) – 05.2014
-wymiana drążków wahaczy x2 (Meyle) (204500km) – 05.2014
-wymiana łączników stabilizatora przód x2 (Febi Bilstein) (206000km) – 05.2014
-płukanie silnika (Forte Motor Flush) (206000km) – 05.2014
-czyszczenie układu paliwowego (Forte Fuel System Cleaner) (206000km) – 05.2014
-wymiana oleju (MOTUL 8100 X-CLEAN 5W30) + filtra oleju (206000km) – 05.2014
-wymiana końcówek drążka kierowniczego (MOOG) (207000km) – 06.2014
-wymiana sworzni wahacza (MOOG) (207200km) – 07.2014
-wymiana oleju skrzyni biegów (Valvoline MAXLIFE 75W90) (207200km) – 07.2014
-wymiana poduszki skrzyni biegów (TED-GUM) (208000km) – 07.2014
-wymiana łożyska i mocowania amortyzatora przód x2 (LEMFORDER) (209100km) – 08.2014
REMONT SILNIKA (213700km) – 11.2014
– Pierścienie tłokowe kpl x4
– panewki korbowodu
– śruby korbowodu x8
– Rolka napinacza paska wieloklinowego
– uszczelniacze zaworowe
– uszczelki
– śruba koła pasowego wału korbowego
-rolka napinacza paska wieloklinowego
-poduszka silnika prawa
– Olej MOTUL XCLEAN+ 5W30 5L
– FILTR OLEJU – FILTRON OP 532/2
-wymiana oleju po dotarciu (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju (214700km) – 12.2014
-wymiana termostatu (Vernet) (215000km) – 12.2014
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (TRW) (216400km) – 01.2015
-wymiana filtra powietrza (K&N) (217200km) – 02.2015
W moich rękach:
-montaż instalacji LPG (KME Diego G3, Barracuda, Magic III) ( 220118km) – 20.04.2015r
-remont generalny silnika (220890km) – 29.05.2015r
-przegląd i regulacja instalacji LPG (221400km) – 08.06.2015r
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (222510km) – 25.06.2015r
-Wymiana osuszacza klimatyzacji + oringów osuszacza, kontrola szczelności, uzupełnienie czynnika R134a (500g), uzupełnienie układu olejem (50g) (224450km) – 19.08.2015r.
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (233563km) – 09.02.2016r
-wymiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (240110km) – 03.06.2016r
-diagnostyka ukł. klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego + dezynfekcja (242730km) – 08.07.2016r.
-wymiana łączników stabilizatora – przód (Ramech-JGR Made in Poland) (243150km) – 14.07.2016r.