Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Ven » 23 kwi 2015, 08:28

dokładnie 34l ale podczas tankowania wchodzi max 30l... po wsadzeniu tego we wnękę dojazdaówki, wystawała ona około 5cm ponad podłogę bagażnika. Ale fakt może to różnica związana z nadwoziem sedan.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez pawcio1017 » 28 kwi 2015, 14:28

Krótka checklista do zrobienia wynikająca z obserwacji i użytkowania po 1500km:

*skrzypiący pedał sprzęgła – trzeba obadać co tam w trawie piszczy, bo strasznie wkurzające,

*zawieszające się pokrętło nadmuchu w panelu climatronica – standardowy problem z tego co wyczytałem. Do naprawy w prosty sposób w wolnej chwili,

*do wymiany żarówki podświetlenia włącznika DCS i pokrętła regulacji jasności deski rozdzielczej,

*zmiana naklejki rejestracyjnej na szybie bo niebiescy już się czepiali,


Po kilku tankowaniach spalanie LPG utrzymuje się na poziomie 8,8-9,7/100. Co ciekawe check przestał się zapalać (może LPG służy katalizatorowi, a może go przedmuchałem? <diabełek> )


Znalazłem półskóry od MPSa ale cena mnie troche zabija <glupek2> :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 28 kwi 2015, 14:29

Pochwal się ile takie fotele?
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez widmo82 » 28 kwi 2015, 14:39

Jak śmigasz bez naklejki (swojej) to tak jakbyś nie miał OC mimo, że je opłaciłeś. Warunkiem dopuszczającym pojazd do ruchu jest fakt przejścia badania technicznego, posiadania JEDNEJ ważnej naklejki na szybie w prawym dolnym rogu przedniej szyby oraz tablice rej. oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez pawcio1017 » 28 kwi 2015, 14:46

Komplet tapicerki MPS (fotele, kanapa i boczki) = 2000pln :( Zwykłe skóry można wyrwać za 1/4 tej ceny <oczy>

widmo82 napisał(a):Jak śmigasz bez naklejki (swojej) to tak jakbyś nie miał OC mimo, że je opłaciłeś. Warunkiem dopuszczającym pojazd do ruchu jest fakt przejścia badania technicznego, posiadania JEDNEJ ważnej naklejki na szybie w prawym dolnym rogu przedniej szyby oraz tablice rej. oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Już mi to wszystko niebiescy wytłumaczyli :P W piątek będę przeklejać, tu w Bydgoszczy nie mam warunków żeby porządnie zerwać starą.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piterus87 » 28 kwi 2015, 14:59

Fakt cena za fotele trochę zaporowa...

pawcio1017 napisał(a):skrzypiący pedał sprzęgła – trzeba obadać co tam w trawie piszczy, bo strasznie wkurzające

Przesmaruj sprężynę. Chyba kiedyś już to robiłem i pomogło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez macvas » 28 kwi 2015, 15:09

Też się czaję na podmiankę na skórę.
Czasem takie komplety chodzą po 1200-1500, ale z reguły trzeba je jeszcze oddać do renowacji, więc koszt 2000zł i w górę jak najbardziej realny.
Chodzi mi też po głowie obicie obecnych w skórę, ale fotel mps'a naturalnie jest lepiej wyprofilowany i to wogóle inna liga. Trudny temat i wymaga nie lada cierpliwości w poszukiwaniach.

Mi się śni po nocach taki komplecik <serduszka>
14994111.jpg
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 28 kwi 2015, 15:33

pawcio1017 napisał(a):Już mi to wszystko niebiescy wytłumaczyli :P W piątek będę przeklejać, tu w Bydgoszczy nie mam warunków żeby porządnie zerwać starą.


powiem tak.... 5 minut z cifem (czy innym preparatem) pryskasz i samo odpada praktycznie.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez pawcio1017 » 3 maja 2015, 10:46

No i źle wieści... Wczoraj korzystajac z dobrej drogi trochę przedmuchalem mazde. Rozbujalem ja do 200 (oczywiście tylko na chwile i nie byl to vmax) potem tylko spokojna, stała jazda 130 a mimo to po ok. 10 km silnik zaczął stukać... <ściana> na mój słuch to góra silnika, zobaczymy co jutro powie mechanik...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Szumi91 » 3 maja 2015, 11:00

uu to chyba niezbyt dobrze jak usłyszymy jakikolwiek nienaturalny dźwięk z silnika. Wczoraj na trasie też bujnąłem ją da 200 km/h i jechałem tak ok 3 min i na szczęście nic mi jeszcze nie stuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez piterus87 » 3 maja 2015, 12:10

No nie załamuj mnie... :| jaki to jest stuk? Głośny? Rytmiczny? Występuje też na jałowym czy tylko pod obciążeniem? Możesz go jakoś nagrać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez pawcio1017 » 3 maja 2015, 12:33

Rytmiczny, najbardziej słyszalny na wolnych obrotach i przy przyspieszeniu czyli pod obciazeniem. Jadąc i puszczajac gaz jakby cichlo. Dźwięk jest głośny, słychać go wyraźnie w aucie, tak jakby niosło go w kolektor wydechowy. Nagram dziś film i postaram się wrzucić.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piterus87 » 3 maja 2015, 12:46

Może rozrząd Ci się przestawił? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez matthies » 3 maja 2015, 13:24

posłuchamy dziś na parkingu, oby nic poważnego :x
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawcio1017 » 3 maja 2015, 20:41

nie mogę załączyć na serwer forum więc wrzucam linka. Działa?

Silnik odpalany na zimno. Co ciekawe do momentu rozgrzania nie ma stuków, a po rozgrzaniu (od 6:00)...


https://plus.google.com/u/0/10783232707 ... 2687793525


Co istotne – dosyć mocno dmucha korkiem wlewu oleju co widać na zdjęciach <oczy> Pietrus co do tezy na temat rozrządu – przy łańcuchu to chyba mało prawdopodobne żeby przeskoczył...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez swirek » 3 maja 2015, 21:28

Panewka?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez francesco_franco » 3 maja 2015, 21:30

Szukałbym przyczyny w głowicy, jak dla mnie zawór. Olej jest ? Miałem kiedyś podobne stukanie w silniku 1.6 16v Made in Korea. Silnik posiadał hydrauliczne popychacze. Przyczyną pracy jak w dieslu był zbyt niski poziom oleju. Przy zimnym i w miarę gęstym oleju problemu nie było, ale po rozgrzaniu i zwłaszcza przy mocnym bucie klekot był nie do wytrzymania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Szumi91 » 3 maja 2015, 21:40

Miałem kiedyś podobne stukanie w silniku 1.6 16v Made in Korea. Silnik posiadał hydrauliczne popychacze. Przyczyną pracy jak w dieslu był zbyt niski poziom oleju. Przy zimnym i w miarę gęstym oleju problemu nie było, ale po rozgrzaniu i zwłaszcza przy mocnym bucie klekot był nie do wytrzymania.


Także miałem podobną sytuację w Hyundaiu accencie. Auto klekotało jak traktor. Wszystko po tym jak stało ok 1,5 miesiąca bez odpalania. Zmieniłem olej, tydzień później jechałem nim na wakacje i podczas trasy klekot nagle ustał. Więcej go nie słyszałem. Ciekawe co Ci powie mechanior <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez pawcio1017 » 3 maja 2015, 22:29

Oleju jest tyle ile było odkąd ja mam. Mnie chyba bardziej ciekawi niż co powie to ile... :|
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Norreca » 3 maja 2015, 22:37

pawcio1017 napisał(a):Oleju jest tyle ile było odkąd ja mam. Mnie chyba bardziej ciekawi niż co powie to ile... :|


pytałeś się naszego miłego pana z Fordonu ??
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy