Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™
dokładnie 34l ale podczas tankowania wchodzi max 30l... po wsadzeniu tego we wnękę dojazdaówki, wystawała ona około 5cm ponad podłogę bagażnika. Ale fakt może to różnica związana z nadwoziem sedan.
Krótka checklista do zrobienia wynikająca z obserwacji i użytkowania po 1500km:
*skrzypiący pedał sprzęgła – trzeba obadać co tam w trawie piszczy, bo strasznie wkurzające,
*zawieszające się pokrętło nadmuchu w panelu climatronica – standardowy problem z tego co wyczytałem. Do naprawy w prosty sposób w wolnej chwili,
*do wymiany żarówki podświetlenia włącznika DCS i pokrętła regulacji jasności deski rozdzielczej,
*zmiana naklejki rejestracyjnej na szybie bo niebiescy już się czepiali,
Po kilku tankowaniach spalanie LPG utrzymuje się na poziomie 8,8-9,7/100. Co ciekawe check przestał się zapalać (może LPG służy katalizatorowi, a może go przedmuchałem? )
Znalazłem półskóry od MPSa ale cena mnie troche zabija
*skrzypiący pedał sprzęgła – trzeba obadać co tam w trawie piszczy, bo strasznie wkurzające,
*zawieszające się pokrętło nadmuchu w panelu climatronica – standardowy problem z tego co wyczytałem. Do naprawy w prosty sposób w wolnej chwili,
*do wymiany żarówki podświetlenia włącznika DCS i pokrętła regulacji jasności deski rozdzielczej,
*zmiana naklejki rejestracyjnej na szybie bo niebiescy już się czepiali,
Po kilku tankowaniach spalanie LPG utrzymuje się na poziomie 8,8-9,7/100. Co ciekawe check przestał się zapalać (może LPG służy katalizatorowi, a może go przedmuchałem? )
Znalazłem półskóry od MPSa ale cena mnie troche zabija
Jak śmigasz bez naklejki (swojej) to tak jakbyś nie miał OC mimo, że je opłaciłeś. Warunkiem dopuszczającym pojazd do ruchu jest fakt przejścia badania technicznego, posiadania JEDNEJ ważnej naklejki na szybie w prawym dolnym rogu przedniej szyby oraz tablice rej. oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Komplet tapicerki MPS (fotele, kanapa i boczki) = 2000pln Zwykłe skóry można wyrwać za 1/4 tej ceny
Już mi to wszystko niebiescy wytłumaczyli W piątek będę przeklejać, tu w Bydgoszczy nie mam warunków żeby porządnie zerwać starą.
widmo82 napisał(a):Jak śmigasz bez naklejki (swojej) to tak jakbyś nie miał OC mimo, że je opłaciłeś. Warunkiem dopuszczającym pojazd do ruchu jest fakt przejścia badania technicznego, posiadania JEDNEJ ważnej naklejki na szybie w prawym dolnym rogu przedniej szyby oraz tablice rej. oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Już mi to wszystko niebiescy wytłumaczyli W piątek będę przeklejać, tu w Bydgoszczy nie mam warunków żeby porządnie zerwać starą.
Fakt cena za fotele trochę zaporowa...
Przesmaruj sprężynę. Chyba kiedyś już to robiłem i pomogło
pawcio1017 napisał(a):skrzypiący pedał sprzęgła – trzeba obadać co tam w trawie piszczy, bo strasznie wkurzające
Przesmaruj sprężynę. Chyba kiedyś już to robiłem i pomogło
Też się czaję na podmiankę na skórę.
Czasem takie komplety chodzą po 1200-1500, ale z reguły trzeba je jeszcze oddać do renowacji, więc koszt 2000zł i w górę jak najbardziej realny.
Chodzi mi też po głowie obicie obecnych w skórę, ale fotel mps'a naturalnie jest lepiej wyprofilowany i to wogóle inna liga. Trudny temat i wymaga nie lada cierpliwości w poszukiwaniach.
Mi się śni po nocach taki komplecik
Czasem takie komplety chodzą po 1200-1500, ale z reguły trzeba je jeszcze oddać do renowacji, więc koszt 2000zł i w górę jak najbardziej realny.
Chodzi mi też po głowie obicie obecnych w skórę, ale fotel mps'a naturalnie jest lepiej wyprofilowany i to wogóle inna liga. Trudny temat i wymaga nie lada cierpliwości w poszukiwaniach.
Mi się śni po nocach taki komplecik
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
pawcio1017 napisał(a):Już mi to wszystko niebiescy wytłumaczyli W piątek będę przeklejać, tu w Bydgoszczy nie mam warunków żeby porządnie zerwać starą.
powiem tak.... 5 minut z cifem (czy innym preparatem) pryskasz i samo odpada praktycznie.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
No i źle wieści... Wczoraj korzystajac z dobrej drogi trochę przedmuchalem mazde. Rozbujalem ja do 200 (oczywiście tylko na chwile i nie byl to vmax) potem tylko spokojna, stała jazda 130 a mimo to po ok. 10 km silnik zaczął stukać... na mój słuch to góra silnika, zobaczymy co jutro powie mechanik...
uu to chyba niezbyt dobrze jak usłyszymy jakikolwiek nienaturalny dźwięk z silnika. Wczoraj na trasie też bujnąłem ją da 200 km/h i jechałem tak ok 3 min i na szczęście nic mi jeszcze nie stuka.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Rytmiczny, najbardziej słyszalny na wolnych obrotach i przy przyspieszeniu czyli pod obciazeniem. Jadąc i puszczajac gaz jakby cichlo. Dźwięk jest głośny, słychać go wyraźnie w aucie, tak jakby niosło go w kolektor wydechowy. Nagram dziś film i postaram się wrzucić.
nie mogę załączyć na serwer forum więc wrzucam linka. Działa?
Silnik odpalany na zimno. Co ciekawe do momentu rozgrzania nie ma stuków, a po rozgrzaniu (od 6:00)...
https://plus.google.com/u/0/10783232707 ... 2687793525
Co istotne – dosyć mocno dmucha korkiem wlewu oleju co widać na zdjęciach Pietrus co do tezy na temat rozrządu – przy łańcuchu to chyba mało prawdopodobne żeby przeskoczył...
Silnik odpalany na zimno. Co ciekawe do momentu rozgrzania nie ma stuków, a po rozgrzaniu (od 6:00)...
https://plus.google.com/u/0/10783232707 ... 2687793525
Co istotne – dosyć mocno dmucha korkiem wlewu oleju co widać na zdjęciach Pietrus co do tezy na temat rozrządu – przy łańcuchu to chyba mało prawdopodobne żeby przeskoczył...
Szukałbym przyczyny w głowicy, jak dla mnie zawór. Olej jest ? Miałem kiedyś podobne stukanie w silniku 1.6 16v Made in Korea. Silnik posiadał hydrauliczne popychacze. Przyczyną pracy jak w dieslu był zbyt niski poziom oleju. Przy zimnym i w miarę gęstym oleju problemu nie było, ale po rozgrzaniu i zwłaszcza przy mocnym bucie klekot był nie do wytrzymania.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Miałem kiedyś podobne stukanie w silniku 1.6 16v Made in Korea. Silnik posiadał hydrauliczne popychacze. Przyczyną pracy jak w dieslu był zbyt niski poziom oleju. Przy zimnym i w miarę gęstym oleju problemu nie było, ale po rozgrzaniu i zwłaszcza przy mocnym bucie klekot był nie do wytrzymania.
Także miałem podobną sytuację w Hyundaiu accencie. Auto klekotało jak traktor. Wszystko po tym jak stało ok 1,5 miesiąca bez odpalania. Zmieniłem olej, tydzień później jechałem nim na wakacje i podczas trasy klekot nagle ustał. Więcej go nie słyszałem. Ciekawe co Ci powie mechanior
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Oleju jest tyle ile było odkąd ja mam. Mnie chyba bardziej ciekawi niż co powie to ile...
pawcio1017 napisał(a):Oleju jest tyle ile było odkąd ja mam. Mnie chyba bardziej ciekawi niż co powie to ile...
pytałeś się naszego miłego pana z Fordonu
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości