Po zupełnie przypadkowej sprzedaży byłej "efki" przyszła pora na poszukiwania planowanej trójki. Podstawowymi założeniami takowej miał być benzynowy, dwulitrowy motor i pakiet Aero. Po około miesiącu codziennego przeglądania ofert i przejechaniu kilkuset kilometrów po Polsce celem obejrzenia kilku aut w agonalnym stanie lekko podłamany zacząłem już rozglądać się nawet za innymi markami (Opel Signum, Audi A3...). Do głowy przychodziły też mniej racjonalne pomysły – „a może mx-5”? Wtedy to napisał do mnie użytkownik Pietrus87 z Olsztyna z propozycją sprzedaży swojej niebieskiej trójki, którą zamieniał na 3BK MPS. Po kilku, a w sumie to kilkunastu wymienionych wiadomościach, jako że daleko nie miałem to stwierdziłem, że zaryzykuję i umówiliśmy się na oględziny w weekend. Po oględzinach, znalezieniu kilku drobnych wad, szybkim przemyśleniu „za i przeciw” i porównaniu z tym, co widziałem dotychczas stwierdziłem, że ten egzemplarz jest warty dopieszczania. Szybkie targowanie i chwilę później Mazda pomykała w stronę nowego domu
Marka: Mazda 3BK
VIN: JMZBK14F241107455
Data produkcji: 02.09.2003r.
Silnik: 2.0 LF (150KM)
Lakier: Montrealblau Metallic (27B)
Wnętrze: BP7 Race Blau,
Przebieg (na 07.2016): 243 000km
Auto pochodzi z Austrii, serwisowane w ASO do 177tyś. km do 2012 roku (poza wpisami w książce serwisowej przebieg potwierdzony wydrukami z przeglądów okresowych) . Przebieg przy zakupie wynosił 219 000km.
#6xairbag, #reflektory ksenonowe, #reflektory tył LED, #czujnik deszczu, #czujnik zmierzchu, #kompletny pakiet Aero

Auto najnowsze nie jest (w końcu to początek produkcji...) dlatego też i w tym egzemplarzu standardowo trzeba będzie powalczyć z korozją. Na szczęście występuje ona "tylko" na rantach drzwi i pokrywie bagażnika. Ranty drzwi mam w planach samodzielnie, porządnie ogarnąć latem. Nad klapą muszę pomyśleć, bo żeby zrobić to porządnie to musiałaby być polakierowana cała i nie wiem, czy nie lepiej poszukać drugiej. Co najważniejsze reszta budy zdrowa, podwozie porządnie zabezpieczone. Jako, że lakier nie był w najlepszej kondycji został poddany kompleksowej, trzy etapowej korekcie. Zmatowiałe reflektory zostały również spolerowane i zabezpieczone powłoką ceramiczną. W miejscu fabrycznych odblasków w tylnym zderzaku zamontowane zostały pomarańczowe lampki obrysowe, do kompletu przednie reflektory zostały zmodyfikowane na tzw. "blinkery".
Zawieszenie jest i pozostanie standardowe. Po półtora roku jeżdżenia obniżoną efką stwierdzam,że wystarczy. (Chyba się starzeje

Zamontowana dedykowana, dotykowa stacja multimedialna EONON D5151 z 7" wyświetlaczem, USB, DVD oraz zestawem głośnomówiącym. Do kompletu dołożony został również moduł CAN aktywujący sterowanie z kierownicy, wzmacniacz antenowy, antena GPS, dedykowana kamera cofania w miejscu fabrycznej lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej itp. Udało się przy tym także uruchomić komputer pokładowy. W miejsce seryjnych tweeterów włożone Helix B62C. Z dalszych planów jest dołożenie fabrycznego subwoofera od BOSE. Auto kompletnie wygłuszone matami STP (boczki, podłoga, dach). Jest zdecydowanie ciszej niż w fabrycznej trójce...
Marzą mi się tapicerki półskórzane z MPSa

-montaż dedykowanej stacji multimedialnej, – zrobione

-nowe koła na lato, – zrobione

-korekta lakieru, – zrobione

-polerka zmatowiałych reflektorów, – zrobione

-wykończenia schowków alcantarą – zrobione

-dołożenie pomarańczowych świateł obrysowych – zrobione

-tapicerki MPS,
-wymiana oleju (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju + filtra powietrza (200000km) – 01.2014
-wymiana akumulatora (BOSCH SILVER S4 60Ah) (200000km) – 01.2014
-wyiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (200000km) – 01.2014
-wymiana świec zapłonowych x4 (NGK ITR6F-13 4477) (201500km) – 03.2014
-wymiana tulei wahacza x2 (MOOG) (204500km) – 05.2014
-wymiana drążków wahaczy x2 (Meyle) (204500km) – 05.2014
-wymiana łączników stabilizatora przód x2 (Febi Bilstein) (206000km) – 05.2014
-płukanie silnika (Forte Motor Flush) (206000km) – 05.2014
-czyszczenie układu paliwowego (Forte Fuel System Cleaner) (206000km) – 05.2014
-wymiana oleju (MOTUL 8100 X-CLEAN 5W30) + filtra oleju (206000km) – 05.2014
-wymiana końcówek drążka kierowniczego (MOOG) (207000km) – 06.2014
-wymiana sworzni wahacza (MOOG) (207200km) – 07.2014
-wymiana oleju skrzyni biegów (Valvoline MAXLIFE 75W90) (207200km) – 07.2014
-wymiana poduszki skrzyni biegów (TED-GUM) (208000km) – 07.2014
-wymiana łożyska i mocowania amortyzatora przód x2 (LEMFORDER) (209100km) – 08.2014
REMONT SILNIKA (213700km) – 11.2014
– Pierścienie tłokowe kpl x4
– panewki korbowodu
– śruby korbowodu x8
– Rolka napinacza paska wieloklinowego
– uszczelniacze zaworowe
– uszczelki
– śruba koła pasowego wału korbowego
-rolka napinacza paska wieloklinowego
-poduszka silnika prawa
– Olej MOTUL XCLEAN+ 5W30 5L
– FILTR OLEJU – FILTRON OP 532/2
-wymiana oleju po dotarciu (Valvoline SynPower 5w30) + filtra oleju (214700km) – 12.2014
-wymiana termostatu (Vernet) (215000km) – 12.2014
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (TRW) (216400km) – 01.2015
-wymiana filtra powietrza (K&N) (217200km) – 02.2015
W moich rękach:
-montaż instalacji LPG (KME Diego G3, Barracuda, Magic III) ( 220118km) – 20.04.2015r
-remont generalny silnika (220890km) – 29.05.2015r
-przegląd i regulacja instalacji LPG (221400km) – 08.06.2015r
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (222510km) – 25.06.2015r
-Wymiana osuszacza klimatyzacji + oringów osuszacza, kontrola szczelności, uzupełnienie czynnika R134a (500g), uzupełnienie układu olejem (50g) (224450km) – 19.08.2015r.
-wymiana oleju (MazdaOriginalOil 5w30) + filtra oleju (Filtron OP532/2) (233563km) – 09.02.2016r
-wymiana żarników ksenon (Philips P85122 D2S 4300K) (240110km) – 03.06.2016r
-diagnostyka ukł. klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego + dezynfekcja (242730km) – 08.07.2016r.
-wymiana łączników stabilizatora – przód (Ramech-JGR Made in Poland) (243150km) – 14.07.2016r.