Mazda3 BK LF ’05 2.0 150KM Top Sport by Master_93

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Bejsu » 3 cze 2015, 17:11

No i bardzo ładnie i gustownie to wszystko wygląda :) Przydałaby się jeszcze fotka całego auta :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 21:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez Grzegorz K » 7 cze 2015, 19:43

Jedyny właściwy kolor <serduszka>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez zelka » 7 cze 2015, 19:57

Grzegorz K napisał(a):Jedyny właściwy kolor <serduszka>


Potwierdzam <serduszka> choć żółty bądź czerwony też mi się widzi bardzo :D

Zaciski jakąś specjalną farbą malowałeś czy coś ala hammerite? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Master_93 » 8 cze 2015, 08:44

Zaciski jakąś specjalną farbą malowałeś czy coś ala hammerite? :)


Dokładnie Hammerite – czerwony połysk, jestem zadowolony z efektu choć ta farba bardzo niewdzięczna i nie kryje za dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Grzegorz K » 12 cze 2015, 21:45

Ja mam inne doświadczenia. Miałeś spray czy pędzel ?? Pędzlem 2 warstwy i po sprawie :P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Master_93 » 12 cze 2015, 22:35

Grzegorz K napisał(a):Ja mam inne doświadczenia. Miałeś spray czy pędzel ?? Pędzlem 2 warstwy i po sprawie :P

Pędzel bo nie zdejmowałem niczego i również 2 warstwy ale naprawdę grubo poszło bo nie chciało siedzieć przynajmniej u mnie a zaciski były wcześniej wyczyszczone i odtłuszczone :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Master_93 » 25 mar 2016, 16:00

Po chwilowej przerwie nadal mogę chwalić się bezawaryjną jazdą.
Na gazie zrobione już ponad 20 tyś km i instalacja wymagała wyłącznie drobnych regulacji.
Za ten czas pojawił się komplet nowych letnich opon Vredestein Ultrac Cento 215/45/17 które póki co sprawują się bez zarzutu i co ważne są bardzo ciche. Zaopatrzyłem się również w wideorejestrator jazdy.
Poza tym standardowa obsługa czyli wymiana oleju, filtrów. W najbliższym czasie czeka mnie również wymiana filtra kabinowego która jak wiadomo do przyjemnych nie należy <glupek2>
Jedyny mankament jaki się pojawił przez ten czas to problem z prawym przednim łożyskiem wybitym przez delikatnie skrzywioną felgę z zestawu który nabyłem już jakiś czas temu. Problem jednak już rozwiązany i nadal można czerpać przyjemność z jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Master_93 » 9 maja 2017, 20:31

W ostatnim czasie żadnych większych zmian nie było. Z mniej optymistycznych rzeczy – wymiana kolektora ssącego z powodu klapek VRIS które już dawały o sobie znać.
Poza tym standardowa eksploatacja. W najbliższym czasie czeka mnie zmiana tarcz i klocków hamulcowych. Może coś polecicie? :)
Dorzucam kilka zdjęć:

DSC_0925.jpg

DSC_0927.jpg

DSC_0931.jpg

DSC_0942.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez rafałmazda » 9 maja 2017, 20:37

Master_93 napisał(a):wymiana kolektora ssącego

nie mów że nowy kupowałeś :P
Master_93 napisał(a):Może coś polecicie?

Textar <oczko> ewentualnie tarcze nawiercane rotinger/zimmermann :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Master_93 » 14 maja 2017, 20:31

rafałmazda napisał(a):nie mów że nowy kupowałeś :P

nowy w ASO 3500zł więc totalnie się to nie opłacało, kupiłem używany od naszego kolegi z forum xRafalx

rafałmazda napisał(a):Textar <oczko> ewentualnie tarcze nawiercane rotinger/zimmermann :)

dzięki, rozejrzę się za takimi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Master_93 » 27 gru 2019, 20:05

Witam ponownie po dłuższej przerwie.
Mazda nadal miewa się bardzo dobrze.
Do tej pory jeśli muszę się czymś zajmować to wyłącznie kwestiami związanymi z eksploatacją.
Ostatnio został zmieniony olej skrzyni biegów przy przebiegu 168tyś.km (Motul Gear 300)
Konieczna była również Wymiana amortyzatorów przód na KYB 334700 i odpowienio KYB 334701 jeden był już bardzo zmęczony i zdażył się wylać olej.
Dodatkowo prawy łącznik stabilizatora odmówił posłuszeństwa.
Podczas przeglądu instalacji LPG po 85tyś km wystarczyła ponownie tylko korekta ustawień.
Aktualnie denerwująca kwestia to troche skrzypiące plastiki w miejscach łączeń, nie wiem w jaki sposób sobie najlepiej z tym poradzić.
Możecie coś polecić, może silikon w sprayu bądź coś podobnego? ktoś ma jakieś doświadczenia?

To chyba wszystko co działo się w ostatnim czasie.

Załączam jedno ujęcie w zimowym setupie :)

DSC_2810.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez PiotrekZ95 » 28 gru 2019, 01:17

Z tego co spotkałem na forum to dobra jest taśma klejąca ? Na plastiki ;) U mnie skrzypi czasem wskaźnik zapięcia pasów też muszę się tam za łączenie zabrać .
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 19:33
Posty: 155 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy