Mazda3 BK ZJ 2004 r.

Witam wszystkich,
Siedem miesięcy temu stałem się posiadaczem pierwszego samochodu, wybranką została Mazda 3.
Niestety nienauczony doświadczeniem nie obyło się bez wtopy, dość sporej jak się okazało.
Trójkę kupiłem po bardzo okazyjnej cenie, do wymiany za niedługo: klocki hamulcowe tył, amortyzatory tył (lekki wyciek z jednego) i dwie opony na przód. Koleś zszedł z ceny 300 euro i tak o to stałem się posiadaczem samochodu.
Historia posiadania:
Po kilku dniach pojechałem na pierwszy serwis i ogólne obejrzenie samochodu przez mechanika.
Olej zmieniony, filtry wymienione, świece sprawdzone, mechanik sprawdził też zawieszenie i silnik pod względem wycieków. Jednak po 800 km i po miesiącu eksploatacji przy sprawdzaniu oleju nie było go prawie w ogólę na miarce, nie mówiąc o tym żeby była gdzieś w granicach linii "MIN". Pierwsza diagnoza"Wyciek!", ale silnik suchy, jednak lekkie pałowanie silnika dało pełny obraz tego co się dzieje za rurą wydechową. Do 4 tys. obrotów – niebieski dym, powyżej 4 tys. – czarny jak smoła. Silnik do remontu.
Remont objął wymianę uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, honowanie tłoków, wymianę uszczelniaczy zaworowych, wymianę pierścieni, łańcuszka rozrządu, wymianę uszczelek niezbędnych (zużytych). Wszystko zrobione na ori częściach. Samochód po opuszczeniu warsztatu miał pewien problem z kontrolką silnika, jednak wymiana kilku oringów na rzecz reklamacji załatwiła sprawę. Po 8k kilometrów stwierdziłem mały ubytek oleju wyciekający z zimeringu na wale od strony rozrządu. Niedługo postaram się też zamknąć ta sprawę. W między czasie za pomocą poradników z forum wymieniłem tylne amortyzatory na Kyb 343412 i filtr kabinowy. Mazda dostała też nowe klocki hamulcowe na wszystkie koła firmy Ferrodo. Ostatnim większym zakupem były 4 nowe opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H
Dane techniczne:
rocznik: 2004
silnik: 1349, 84 km, 122 Nm
kolor: zielony
typ nadwozia: hatchback
Części wymienione
– remont silnika;
– nowe amortyzatory Kayaba 343412;
– filtr kabinowy;
– klocki na wszystkie koła Ferrodo Premier;
– 4 opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H;
– dywaniki;
– bezpiecznik zapalniczki;
– żarówka w schowku;
– żarówka podświetlenia rejestracji;
– wymiana żarówek mijania H7;
– jedna szpilka w prawym przednim kole.
Temat będę starał się uzupełniać na bieżąco, poniżej przedstawiam kilka zdjęć:
Siedem miesięcy temu stałem się posiadaczem pierwszego samochodu, wybranką została Mazda 3.
Niestety nienauczony doświadczeniem nie obyło się bez wtopy, dość sporej jak się okazało.
Trójkę kupiłem po bardzo okazyjnej cenie, do wymiany za niedługo: klocki hamulcowe tył, amortyzatory tył (lekki wyciek z jednego) i dwie opony na przód. Koleś zszedł z ceny 300 euro i tak o to stałem się posiadaczem samochodu.
Historia posiadania:
Po kilku dniach pojechałem na pierwszy serwis i ogólne obejrzenie samochodu przez mechanika.
Olej zmieniony, filtry wymienione, świece sprawdzone, mechanik sprawdził też zawieszenie i silnik pod względem wycieków. Jednak po 800 km i po miesiącu eksploatacji przy sprawdzaniu oleju nie było go prawie w ogólę na miarce, nie mówiąc o tym żeby była gdzieś w granicach linii "MIN". Pierwsza diagnoza"Wyciek!", ale silnik suchy, jednak lekkie pałowanie silnika dało pełny obraz tego co się dzieje za rurą wydechową. Do 4 tys. obrotów – niebieski dym, powyżej 4 tys. – czarny jak smoła. Silnik do remontu.
Remont objął wymianę uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, honowanie tłoków, wymianę uszczelniaczy zaworowych, wymianę pierścieni, łańcuszka rozrządu, wymianę uszczelek niezbędnych (zużytych). Wszystko zrobione na ori częściach. Samochód po opuszczeniu warsztatu miał pewien problem z kontrolką silnika, jednak wymiana kilku oringów na rzecz reklamacji załatwiła sprawę. Po 8k kilometrów stwierdziłem mały ubytek oleju wyciekający z zimeringu na wale od strony rozrządu. Niedługo postaram się też zamknąć ta sprawę. W między czasie za pomocą poradników z forum wymieniłem tylne amortyzatory na Kyb 343412 i filtr kabinowy. Mazda dostała też nowe klocki hamulcowe na wszystkie koła firmy Ferrodo. Ostatnim większym zakupem były 4 nowe opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H
Dane techniczne:
rocznik: 2004
silnik: 1349, 84 km, 122 Nm
kolor: zielony
typ nadwozia: hatchback
Części wymienione
– remont silnika;
– nowe amortyzatory Kayaba 343412;
– filtr kabinowy;
– klocki na wszystkie koła Ferrodo Premier;
– 4 opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H;
– dywaniki;
– bezpiecznik zapalniczki;
– żarówka w schowku;
– żarówka podświetlenia rejestracji;
– wymiana żarówek mijania H7;
– jedna szpilka w prawym przednim kole.
Temat będę starał się uzupełniać na bieżąco, poniżej przedstawiam kilka zdjęć: