Mazda3 BK ZJ 2004 r.

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez jabi666 » 19 mar 2015, 01:22

Witam wszystkich,
Siedem miesięcy temu stałem się posiadaczem pierwszego samochodu, wybranką została Mazda 3.
Niestety nienauczony doświadczeniem nie obyło się bez wtopy, dość sporej jak się okazało.
Trójkę kupiłem po bardzo okazyjnej cenie, do wymiany za niedługo: klocki hamulcowe tył, amortyzatory tył (lekki wyciek z jednego) i dwie opony na przód. Koleś zszedł z ceny 300 euro i tak o to stałem się posiadaczem samochodu.

Historia posiadania:

Po kilku dniach pojechałem na pierwszy serwis i ogólne obejrzenie samochodu przez mechanika.
Olej zmieniony, filtry wymienione, świece sprawdzone, mechanik sprawdził też zawieszenie i silnik pod względem wycieków. Jednak po 800 km i po miesiącu eksploatacji przy sprawdzaniu oleju nie było go prawie w ogólę na miarce, nie mówiąc o tym żeby była gdzieś w granicach linii "MIN". Pierwsza diagnoza"Wyciek!", ale silnik suchy, jednak lekkie pałowanie silnika dało pełny obraz tego co się dzieje za rurą wydechową. Do 4 tys. obrotów – niebieski dym, powyżej 4 tys. – czarny jak smoła. Silnik do remontu.
Remont objął wymianę uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, honowanie tłoków, wymianę uszczelniaczy zaworowych, wymianę pierścieni, łańcuszka rozrządu, wymianę uszczelek niezbędnych (zużytych). Wszystko zrobione na ori częściach. Samochód po opuszczeniu warsztatu miał pewien problem z kontrolką silnika, jednak wymiana kilku oringów na rzecz reklamacji załatwiła sprawę. Po 8k kilometrów stwierdziłem mały ubytek oleju wyciekający z zimeringu na wale od strony rozrządu. Niedługo postaram się też zamknąć ta sprawę. W między czasie za pomocą poradników z forum wymieniłem tylne amortyzatory na Kyb 343412 i filtr kabinowy. Mazda dostała też nowe klocki hamulcowe na wszystkie koła firmy Ferrodo. Ostatnim większym zakupem były 4 nowe opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H

Dane techniczne:

rocznik: 2004
silnik: 1349, 84 km, 122 Nm
kolor: zielony
typ nadwozia: hatchback


Części wymienione
– remont silnika;
– nowe amortyzatory Kayaba 343412;
– filtr kabinowy;
– klocki na wszystkie koła Ferrodo Premier;
– 4 opony Dunlop, Sport BluResponse, 195/65 R15 91H;
– dywaniki;
– bezpiecznik zapalniczki;
– żarówka w schowku;
– żarówka podświetlenia rejestracji;
– wymiana żarówek mijania H7;
– jedna szpilka w prawym przednim kole.

Temat będę starał się uzupełniać na bieżąco, poniżej przedstawiam kilka zdjęć:
Załączniki
DSC_349ssss6s.jpg
2 dni po zakupie
DSC_4sss465.jpg
Po woskowaniu i praniu tapicerki
DSC_ssss4456.jpg
Po woskowaniu i praniu tapicerki
DSCssss_4463.jpg
Po woskowaniu i praniu tapicerki
DSC_400sss8s.jpg
Irlandzka zima
DSC_39ssss31s.jpg
W trakcie małej wycieczki
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez widmo82 » 19 mar 2015, 12:58

Fajny kolorek, ciekawe jaki to.
Ze względu na wyspiarskie użytkowanie... jak tam blacha ?
Szkoda, ze to najuboższa wersja

PS: Kolego, mam jeszcze jedną złą wiadomość... masz po złej stronie kierownicę :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez macvas » 19 mar 2015, 15:49

Z tego co opisałeś, to należy Ci się szacunek, że zdecydowałeś się na spory wkład finansowy po zakupie i odratowanie silniczka Magdaleny. <spoko>

Auto w ubogiej konfiguracji, ale takie też mają swoje zalety.
Niech się sprawuje jak najlepiej i wozi zawsze bezpiecznie do celu.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez traba » 19 mar 2015, 16:38

Wersja jak wersja, ważne czy właściciel zadowolony,
Mam nadzieje ze po sporym wkładzie już nie będzie się naprzykrzać, w końcu już po dniu kobiet, prezentów dostała aż nad to. :)
Nic tylko życzyć braku rudzielców i bezawaryjności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 20:44
Posty: 156 (4/6)
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 3 BK LF 2007. Top Sport

Postprzez jabi666 » 19 mar 2015, 20:34

Kolor w dowodzie mam wpisany "zielony" ogólnie rzadko spotykany.
Odnośnie rdzy to w jednym nadkolu zaczyna być zauważalna. Podwozie jest w porządku po za małym nalotem na belce w tylnym zawieszeniu.
Plus Irlandii jest taki, ze nie sypia w ogolę dróg solą.
W poniedziałek robiłem przegląd samochodu, jak niektórzy może wiedzą tutaj przeglądy wyglądają z goła inaczej niż w Polsce, a więc do rzeczy – wskazania sondy lambda wzorowe, normy spalin trzyma, hamulce zbierają równo po 50% na oś. zawieszenie na szarpakach dało rade bez problemu (wykazali lekkie odchyły z tylu o wartości 3%, ale dopuszczalne to 30%).
Niestety nie zdałem ze względu na krótsza szpilkę w jednym kole. Czas wymiany – 10 minut, moja mina – bezcenna.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez Piotrek_154 » 19 mar 2015, 20:53

Ciekawa konfiguracja kolorystyczna lakieru i wnętrza. Sporo kasy kosztował remont – ja pewnie rozważyłbym swap na co najmniej 1.6 ;)
Najważniejsze, że jesteś zadowolony i niech Ci służy bezawaryjnie.
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez jabi666 » 20 mar 2015, 00:51

Myślałem nad swapem, ale podstawowa sprawa nie wiadomo jaki silnik kupisz, po za tym wymiana ECU, masy pierdół przy silniku, koszt robocizny, ogólnie wyszłoby jeszcze drożnej i najważniejsze – znalezienie fachowca w tym kraju który by się tego podjął, jak dla mnie gra niewarta świeczki. W moim przypadku górnym progiem był silnik 1.4 ze względu na koszty ubezpieczenia dla kierowcy bez zniżek.
Ciekawostka – w Polsce najmniej popularnym silnikiem jest 1.4, natomiast w Irlandii jest chyba częściej występujący niż 1.6, a trojek z silnikiem 2.0 benzyna na stronie z ogłoszeniami jest aż jedna na sprzedaż w calym kraju xD.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez tomi911 » 20 mar 2015, 10:19

Ciekawy kolor, ładnie wygląda ;) Natomiast co do wnętrza to nie lubię jasnych – choć w M3 to swego rodzaju "rodzynek" :D Duży plus dla Ciebie za determinację w doprowadzeniu auta do dobrego stanu!
Co do silnika to nie jest on słaby patrząc ogólnikowo – po prostu 5-drzwiowa M3 jest stosunkowo ciężkim samochodem, stąd pewnie wiele osób wybiera większe motory – ale Irlandczycy to na drogach raczej spokojni ludzie, stąd może wynikać popularność tego silnika ;) Do spokojnej jazdy na pewno wystarczy.
Tak w ogóle to szkoda, że w M3 nie było motoru 1.8 Pb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez francesco_franco » 20 mar 2015, 12:11

Mnie się to jasne wnętrze podoba. Wiem, horror pewnie w utrzymani, ale kontrast do lakieru i ogólne wrażenie dla mnie bardzo na plus. Przyjemności z jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez tomi911 » 20 mar 2015, 12:29

francesco_franco napisał(a):kontrast do lakieru i ogólne wrażenie

Właśnie połączenie jest tu kluczowe – dlatego nie napisałem, że jest brzydkie, tylko że po prostu mnie się podoba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez CrazyBoy » 20 mar 2015, 12:32

wnętrze bardzo fajne ze względu na to, że wygląda na takie z samochodu klasy premium. No niestety minus to utrzymanie jej w czystości. Życzę Ci kolego zero wycieków i zero awarii. Również gratuluję wytrwałości w dążeniu do odratowania silnika. Ja w poprzednim aucie też robiłem remont silnika i też ze względu na branie oleju w sporych ilościach ( około 1,5 litra na 1000 km później wyszło), do tego doszło do wypalenia się tłoka ( niestety byłem tak wkurw*****, że nie sfotografowałem tej dziury i wyrzuciłem ten tłok na złom od razu ). Po tym remoncie okazało się, że wymiana silnika ( choć wiadomo, że nie wiemy jaki silnik się kupi ) wyszłaby taniej i następnym razem chyba rozważę tą opcję ( ale mam nadzieję, że do takiej skrajnej sytuacji już nie dojdzie )

Szerokości :)
Początkujący
 
Od: 6 sty 2015, 01:27
Posty: 17
Skąd: WLKP
Auto: Mazda 3 Top Sport Aero
2.0 LF, 2004

Postprzez jabi666 » 27 kwi 2015, 22:19

Uszczelniacz wału wymieniony, do tego doszła wymiana oleju filtrów. Kupiłem lakier zaprawkowy i zamierzam się trochę pobawić przy jednym z nadkoli gdzie mam obtarcie, efekty na pewno przedstawię.

Po 10k kilometrów od ostatniej wymiany oleju na bagnecie spadło jakieś 300 ml oleju, "na szczęście" silnik jest tak zarzygany od dołu, że stwierdzam iż wszystko wzięło się od wycieku.

P.S. samochód w jeździe głownie miejskiej rzadko podmiejskiej spala od 6 litrów do 7 litrów benzyny, wyliczyłem z trzech tankowań.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez jabi666 » 25 mar 2017, 22:41

Temat do zamkniecia, mazda poszla na zlom w rozliczeniu za mazde 3 BM, o ktorej temat pojawi sie niebawem i w temacie bedzie dzialo sie wiecej.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy