Mazda3 BK LF '05 2.0 150 KM TOP SPORT

Witam
Na forum jestem od 9 lutego 2015 r. Do zarejestrowania zachęcił mnie chęć zakupu mazdy 3. Ale po kolei. Nie miałem ściśle określonej marki samochodu. Jedynym wyznacznikiem jakim się kierowałem był motor o mocy minimum 140KM i reflektory xenonowe. Podczas przeglądania ofert natrafiłem na mazde 3 w wersji TOP SPORT. Od razu mi się spodobała
Właśnie wtedy uświadomiłem sobie, że to właśnie takiego auta szukam. Moje poszukiwanie skupiły się właśnie na tym modelu. Zarejestrowałem się na forum. Przeczytałem poradnik zakupu, dzięki któremu wiedziałem na co zwrócić uwagę przed zakupem. No i zaczęło się. Oglądałem kilka egzemplarzy. W większości były z nimi coś "nie tak" lub były bardzo skorodowane. Chęć posiadania takiej mazdy była tak duża, że poprosiłem użytkownika Nightfall aby obejrzał samochód u siebie w mieście (ponad 460km ode mnie). Lecz to też nie było to
. Przeglądałem oferty codziennie po kilkadziesiąt razy. W końcu pojawiła się ofert niedaleko mnie. Wersja TOP SPORT. Zdecydowałem się pojechać i jak się okazało to było to
Mazda 3 TOP SPORT 2.0 Pb w kolorze Strato Blue Mica (rok produkcji 9 XII 2004r., model 2005). Samochód kupiłem 21.02.2015 r. Od początku tylko 1 właściciel. Książka prowadzona do końca. Przebieg przy zakupie 179 884. Blacharsko jak na mazdę w całkiem niezłej kondycji. Mazda miała problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym. Usterka została szybko zdiagnozowana –> przepustnica. Kupiłem używkę, problem obrotów się poprawił jednak ta z kolei nie zamykała się do końca
Znalazłem nową sztukę i problem znikł. Tyle z pierwszych dni użytkowania.
Aktualnie dokonałem parę modyfikacji / zakupów:
MARZEC 2015:
– Zakup nowej przepustnicy,
– Na początku pakiet filtrów + wymiana Oleju M1 5w30,
– Wymiana wszystkich żarówek w kabinie na LEDy + żarówka w schowku, założona listwa LED w bagażniku, LEDy w podświetleniu tablicy,
– Zakup oryginalnych felg 17" + malowanie proszkowo,
– Nowe opony letnie Nexen BLUE ECO 205/50/17 (180 200km), Zima alutec 16" Marangoni 205/55/16,
– Wymiana amortyzatorów PRZÓD + TYŁ + geometria (KAYABA/180 300km),
– Wymiana poduszek i łożyska amortyzatorów, (Lemforder/180 300km),
– Wymiana tulei wahacza z przodu, (Lemforder/180 300km),
– Zakup welurowych dywaników,
– Zakup maty do bagażnika,
– Zakup zaślepki haka (jak kupowałem jeszcze była
)
– Wymiana czujnika temperatury wewnętrznej (swój zniszczyłem podczas próby wyczyszczenia go
)
– Wymiana przepalonej żarówki w klimatroniku.
KWIECIEŃ 2015:
– Wymiana oryginalnej anteny na krótszą 20 cm.
– Wymiana pozycyjnych na LEDy
– Oklejenie filcem schowków
– Pełne zabezpieczenia antykorozyjne: podłoga + progi + profile zamknięte --> Str. 2
MAJ 2015:
– Klubowe podkładki
SIERPIEŃ 2015:
– Malowanie zacisków --> Str. 5
– Wymiana filtra kabinowego (FILTRON)
WRZESIEŃ 2015:
– Wymiana świec NGK ITR6F-13 4477 (185 600km)
STYCZEŃ 2016:
– Wymiana Oleju 187 700 km
– Zakup akumulatora BOSCH S4
LUTY 2016:
– Wymiana lewego łożyska z piastą NTN R170.41
MARZEC 2016:
– Wymiana łączników stabilizatorów tył Lemforder (188 640)
Rekord spalania – 6,6l/100 km
Czas pokaże co jeszcze
Na forum jestem od 9 lutego 2015 r. Do zarejestrowania zachęcił mnie chęć zakupu mazdy 3. Ale po kolei. Nie miałem ściśle określonej marki samochodu. Jedynym wyznacznikiem jakim się kierowałem był motor o mocy minimum 140KM i reflektory xenonowe. Podczas przeglądania ofert natrafiłem na mazde 3 w wersji TOP SPORT. Od razu mi się spodobała



Aktualnie dokonałem parę modyfikacji / zakupów:
MARZEC 2015:
– Zakup nowej przepustnicy,
– Na początku pakiet filtrów + wymiana Oleju M1 5w30,
– Wymiana wszystkich żarówek w kabinie na LEDy + żarówka w schowku, założona listwa LED w bagażniku, LEDy w podświetleniu tablicy,
– Zakup oryginalnych felg 17" + malowanie proszkowo,
– Nowe opony letnie Nexen BLUE ECO 205/50/17 (180 200km), Zima alutec 16" Marangoni 205/55/16,
– Wymiana amortyzatorów PRZÓD + TYŁ + geometria (KAYABA/180 300km),
– Wymiana poduszek i łożyska amortyzatorów, (Lemforder/180 300km),
– Wymiana tulei wahacza z przodu, (Lemforder/180 300km),
– Zakup welurowych dywaników,
– Zakup maty do bagażnika,
– Zakup zaślepki haka (jak kupowałem jeszcze była
– Wymiana czujnika temperatury wewnętrznej (swój zniszczyłem podczas próby wyczyszczenia go

– Wymiana przepalonej żarówki w klimatroniku.
KWIECIEŃ 2015:
– Wymiana oryginalnej anteny na krótszą 20 cm.
– Wymiana pozycyjnych na LEDy
– Oklejenie filcem schowków
– Pełne zabezpieczenia antykorozyjne: podłoga + progi + profile zamknięte --> Str. 2
MAJ 2015:
– Klubowe podkładki

SIERPIEŃ 2015:
– Malowanie zacisków --> Str. 5
– Wymiana filtra kabinowego (FILTRON)
WRZESIEŃ 2015:
– Wymiana świec NGK ITR6F-13 4477 (185 600km)
STYCZEŃ 2016:
– Wymiana Oleju 187 700 km
– Zakup akumulatora BOSCH S4
LUTY 2016:
– Wymiana lewego łożyska z piastą NTN R170.41
MARZEC 2016:
– Wymiana łączników stabilizatorów tył Lemforder (188 640)
Rekord spalania – 6,6l/100 km
Czas pokaże co jeszcze