Strona 1 z 3

Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 7 mar 2015, 16:54
przez Maniekvip
Witam pod koniec Listopada 2014r. zawitała u nas Mazda 3 :D . Dlaczego wybór padł na M3 ??
Kolejnym autem miał być kompakt w kwocie około 27.000 zł. Oglądałem kilka marek, przeczytałem sporo informacji w prasie jak i w internecie no i oczywiście pod uwagę wziąłem to, że jestem szczęśliwym posiadaczem M6 od 18 miesięcy :D i wyszło tak, że zakupiłem M3 ze względu na niezawodność, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze.

A teraz kilka informacji o aucie:
– rok produkcji 2008
– przebieg 134 000 Km
– silnik benzynowy 1.6 105 KM 145 Nm
– skrzynia manualna pięciobiegowa
– kolor srebrny metalik
– wersja wyposażenia nieznana <oczy> coś tam z pakietem sport :D

Wyposażenie:
– 4 x elektryczne szyby
– elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka
– 6 x Air Bag
– ABS
– DSC/ASR kontrola trakcji ogólnie mówiąc :)
– Climatronic
– podgrzewane fotele
– komputer pokładowy
– kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, wspomagana hydraulicznie.
– radio, CD/MP3, AUX
– sterowanie radia w kierownicy
– dwa podłokietniki
– światła xenonowe
– tylne światła led
– halogeny
– system isofix
– centralny zamek + domykanie szyb z pilota
– felgi aluminiowe 16" lato, stalówki 15" zima
Myślę, że wymieniłem wszystko jak coś mi się przypomni do dopiszę.

Kilka zalet i minusów auta po 4 miesiącach użytkowania.
+ przestronność
+ prowadzenie
+ dynamika
+ wyposażenie
+ montaż i spasowanie

– wysokie spalanie porównując do 2.0 w cięższej M6
– głośna praca silnika od 3.000 RPM
– po złożeniu kanapy powstaje dość wysoki próg
– brak haczyków i uchwytów w bagażniku

Po zakupie w aucie zostało wymienione/zakupione:
– olej
– opony zimowe oraz letnie (NOKIAN WRD3, UNIROYAL RAINSPORT3)
– gaśnica, trójkąt
– gumowe wykładziny podłogowe
– akumulator
– końcówka wydechu ULTER

W planach do zrobienia natomiast jest:
– montaż świateł do jazdy dziennej LED zrobione
– montaż cb radia
– konserwacja podwozia, wymiana tylnych nadkoli na plastikowe Zrobione ale nadkoli nie będzie
– wymiana oświetlenia wnętrza na ledowe oraz montaż oświetlenia powitalnego zrobione

Kilka aktualnych fotek M3 po myciu, woskowaniu itd.

PostNapisane: 8 mar 2015, 22:57
przez Bejsu
No dobry wybór kolego! :) Miło Cie powitać w dziale M3 :) Egzemplarz z lotką nie ma więc do czego się przyczepić! :) Niechaj służy dłuuuugo i szczęśliwie! :) Powodzenia w tworzeniu modyfikacji :)

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 9 mar 2015, 00:19
przez tomi911
Fajna sztuka (choć kolor nie w moim guście). Jak poprzednik śmiem zauważyć lotkę, a i ogólnie całość prezentuje się świetnie! Bezawaryjności ;)

PostNapisane: 9 mar 2015, 11:25
przez KMBak
Silnik znajomo wygląda... <diabełek>

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 9 mar 2015, 14:16
przez widmo82
Przydałoby się zdjęcie jakies z wnętrza za dnia :)
Bezawaryjności!

PostNapisane: 9 mar 2015, 17:55
przez Maniekvip
widmo82 napisał(a):Przydałoby się zdjęcie jakies z wnętrza za dnia


Dziękuje wszystkim za miłe przyjęcie <piwo>

Proszę bardzo wnętrze za dnia.

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 9 mar 2015, 20:17
przez adidom
Kolejna ładna trójeczka w naszym gronie.

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 9 mar 2015, 20:33
przez francesco_franco
Elegancko :) Powodzenia w realizacji planów.

PostNapisane: 9 mar 2015, 22:30
przez Maniekvip
tomi911 napisał(a):Fajna sztuka (choć kolor nie w moim guście). Jak poprzednik śmiem zauważyć lotkę, a i ogólnie całość prezentuje się świetnie! Bezawaryjności ;)


Pojechaliśmy oglądać w jednym miejscu trzy trójeczki :D Na pierwszy ogień poszła czarna jako "najładniejsza" okazała się być bita w lewy [jaki?] błotnik w dodatku była źle poskładana <nie> . Kolejna była szara w zwykłej wersji bez lotki, fajnego grilla itp. ale okazało się, że silnik wyglądał tak jak by go ktoś kwasem oblał wszędzie była ruda, biały nalot a miejscami ten nalot był tak gruby, że można go było na dłoń spokojnie zeskrobać. Trzecią opcja była srebrna trójeczka która została zakupiona :D Jej największym mankamentem było to, że nie miała żadnych rozsądnych opon (były dwa komplety na alusach letnie i na stalowych zimowe) no i wymaga konserwacji podłoga nie ma tragedii ale trzeba to robić na już.

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 9 mar 2015, 22:45
przez jaketherake
Bardzo przyjemna 3-jeczka, gratulacje !
Gril "nowy" jest, lotka jest, tylko zabezpieczyć podwozie, lać i wyjeżdzać paliwo póki tańsze :D

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 11 mar 2015, 13:34
przez talk_about85
Domyslam sie ze znalezc egzemplarz z konca produkcji I serii nie jest latwo szczegolnie ze w Polsce jest ich malo a to co jest wiadomo w jakim czesto jest stanie. Wizualnie z zewnatrz wyglada swietnie a w srodku nigdy tego pojac nie moglem dlaczego rozjasnili tapicerke bo juz wtedy czarna chyba nie byla dostepna. Co prawda nigdy nie widzalem jak to realnie wyglada tylko ze zdjec ale wole te wczesniejsze wersje. Szerokich drog i mniejszego spalania <spoko>.

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 11 mar 2015, 16:29
przez paradox_1
Witam prawie brata bliźniaka ;) życzę bezawaryjności i wiele radości z jazdy.

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 11 mar 2015, 21:45
przez Piotrek_154
Ładne "Sreberko" :) Bezwaryjności i szerokości!!!

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 26 mar 2015, 19:54
przez Maniekvip
Siemanko. Dzisiaj w ramach walki ze snem poszedłem do garażu i ... a zresztą sami zobaczcie <lol>

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 26 mar 2015, 19:57
przez mmarcis4
Nono zacnie to wygląda,jakiej farby użyłeś?? :D

PostNapisane: 26 mar 2015, 20:36
przez Maniekvip
Dzięki.
Farby oczywiście najlepszej użyłem <diabełek>

PostNapisane: 26 mar 2015, 22:47
przez Bejsu
No ładnie zacisk wymalowany :) Farba w spreyu czy pędzlem malowałeś?

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 27 mar 2015, 09:42
przez ValisX
No widać ładne i zadbane autko :) Ja właśnie chciałem srebrną ale w komisie nie pozwolili mi wybrać lakieru ;)
Wiem, że to kwestia gustu i nie ma co dyskutować ale ja ledowych świateł do jazdy dziennej nie zamontowałbym ;p Konserwacja się przydaję nawet a może i zwłaszcza wtedy gdy autko ma ładne podwozie. Nauczyłem się tego po swoim poprzednim aucie, Civicu, którego rdza zżarła i jak chciałem trochę zregenerować progi to się okazało, że progów już nie ma i pół wiadra rdzy wyniosłem ;p
Nie bądź taki tajemniczy :) zdradź co to za farbka poszła. Ja się w kwietniu za swoje zabieram.

PostNapisane: 27 mar 2015, 15:41
przez Maniekvip
Malowałem pędzelkiem.
Farba to zwykła olejna marki Śnieżka <lol> ale proszę mi wierzyć, że nie jest wrażliwa na temperaturę. W M6 po roku nic się z nią nie stało, przemalowałem tylko dlatego, że zamówiłem czerwoną rozpórkę (wcześniej była niebieska Śnieżka).

Mi w komisie nie pozwolili wybrać innej niż srebrna hahaha a w sumie oglądałem trzy.
Ledy zakładam głównie z oszczędności :> ale nie prądu tylko ksenonów. Jeśli chodzi o estetykę to wszystko zależy od sposobu i miejsca montażu w M6 bardzo mi się podoba za to w M3 może to wyjść średnio ale pożyjemy zobaczymy.
Konserwacje trzeba zrobić mam troszkę pomarańczu na podłodze z przodu koło progu z lewej jak i z prawej strony, tylne zawieszenie też już jest niezbyt ładne. Dodatkowo nie wiem co kryje się pod tylnymi nadkolami <co?>

Re: Mazda3 BK Z6 2008 r.

PostNapisane: 28 mar 2015, 21:08
przez Maniekvip
Hejka !! Wczoraj zabrałem się za hmmm od czego by tutaj zacząć <co?>
Najpierw zrobiłem oświetlenie powitalne :> oraz wymiana oświetlenia w kabinie na diody led z przodu jak i z tyłu co wiąże się z kolosalną poprawą oświetlenia
Wymieniłem oświetlenie bagażnika na "rurkę" z dwunastoma diodami (taka sama jak tylne oświetlenie kabiny) zaowocowało to poprawą oświetlenia dokładnie jak w kabinie.
Diody poszły również do oświetlenia rejestracji.
Następnie wyciągnąłem schowek aby wymienić spaloną żarówkę na diodę led.
Mając wyciągnięty schowek stwierdziłem, że od razu wymienię filtr kabinowy do dostęp łatwiejszy.
Po jakiś 40 minutach wyciągnąłem filtry i wróciłem do domu bo nie miałem filtrów.

Dzisiaj zamontowałem filtry i poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności, poszło dużo szybciej niż się tego spodziewałem :D
No i w końcu uporałem się z terkoczącym wentylatorkiem od czujnika temp. wewn.

BTW demontaż schowka tym bardziej wymiana filtra to jakieś nieporozumienie :|