Strona 1 z 1

Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 10 lis 2014, 15:53
przez traba
Witam

Po 2 miesięcznych poszukiwaniach (codzienne wpatrywanie się w monitor co aktualnie jest w sieci dostępnego) w końcu znalazłem to "coś" i zostałem właścicielem całkiem zgrabnego samochodu jakim jest Mazda 3. Auto Zakupiłem ponad miesiąc temu, Madzia po przyjeździe do Polski powiewała Duńskimi akcentami (naklejka DK na tylnym zderzaku :) Jak do tej pory uważam zakup za bardzo udany :). Wsiadając do Mazdy cały czas mam tak ze "dziób" mi się weseli :D, ja to nazywam pozytywną reakcją na "zabawkę"

OK a teraz trochę u Madzi.

Dane:
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 LF
Moc: 150 KM
Skrzynia biegów: 6 biegów manualna
Przebieg przy zakupie 122K KM
Kolor: czarny granit.

Wyposażenie:
– Komputer pokładowy,
– 4 szyby elektryczne,
– ABS, ESP,
– Lusterka elektryczne podgrzewane,
– Podgrzewane fotele
– Felgi aluminiowe 17"
– 6 poduszek,
– Tempomat,
– Automatyczna klimatyzacja,
– Światła przeciwmgłowe,
– radio CD ,
– Kierownica skórzana wielofunkcyjna,
– Centralny zamek + immobilizer,
– Wspomaganie,
– Czujnik temperatury zewnętrznej,
– Regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy,
– ISOFIX,
– Lampy ksenonowe
– Tylne lampy LED

Naprawy / Modyfikacje:
– Felgi stalowe + 4 opony (07.11.2014)
– Wymiana filtrów i oleju (14.11.2014)
– Zakup opon do przodu Dunlop SP Blueresponse (11.03.2015)
– Naprawa silnika (zapieczone pierścienie) (03.07.2015)
– Wymiana sprzęgła SACHS (03.07.2015)
– Wymiana filtra i oleju (03.07.2015)
– Wymiana oleju przekładniowego (03.07.2015)


W planach:
– Spryskiwacze mgłowe
– Kompleksowy serwis klimatyzacji
– Wymiana tarcz i klocków hamulcowych + malowanie
– Wymiana tylnego zderzaka (2 małe wgniecenia po bagażniku rowerowym)
– Instalacja LPG (sprawa do przemyślenia)


No i przyszedł czas na najlepsze (bo suche dane nic nie mówią o samochodzie) czyli fotki Madzi.

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Kintaro

PostNapisane: 14 lis 2014, 16:14
przez traba
Mazda została dziś nowe płuca i nową krew.

PostNapisane: 14 lis 2014, 17:09
przez KMBak
Odpuść sobie gaz. Gaz jest do kuchenek.

A tak poważnie to dbaj i szerokości. <spoko>

PostNapisane: 14 lis 2014, 18:14
przez kalesoon
Witam kolegę, niestety nie żebym atakował czy coś, ale zostałeś wprowadzony w błąd, bo to nie jest wersja Kintaro. Masz po prostu bogatą wersję pewnie Top Sport.

Kintaro miała by inna gałkę zmiany biegów, brak tempomatu, brak ksenonów, brak podgrzewanych foteli, inną okładzinę foteli, nakładkę w piano black na dźwignię hamulca ręcznego, kolor piano black na listwach z przyciskami od szyb oraz piano black + obniżające sprężyny Eibach oraz nakładkę na wydech Sebring.

Nie zmienia to faktu, że Madzia jest superowa, bogate wyposażenie, bardzo dobry stan, czego chcieć więcej? :D

Gratuluję zakupu i życzę krętej drogi, bo to auto uwielbia zakręty pokonywać <czarodziej>

Pozdrawiam!

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 14 lis 2014, 23:20
przez traba
Masz racje kalesoon to jest Top Sport .
Dzięki za korektę.

Poprawiłem już info w temacie

PostNapisane: 15 lis 2014, 00:33
przez talk_about85
Gratuluje dobrego wyboru wozidla <spoko>. Dunskie warunki pogodowe nie sprzyjaja blachom i podwoziu Mazd a jak jest w Twoim egzemplarzu? Ciekawe czy chcialbys miec Top Sporta czy mimo wszystko Kintaro :P.

Re: Odp: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 15 lis 2014, 01:19
przez petro
Widziałem dziś na żywo, choć nie miałem okazji dokładnie się przyjrzeć bo już ciemno było. Może uda się na następnym spociaku. Po zadowolonej minie właściciela widać, że zakup udany. Nie pozostaje więc nic innego jak pogratulować i życzyć zadowolenia i szerokości. :D

wydziargane na petrowym SGS4

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 15 lis 2014, 01:41
przez traba
A dziękuje, dziękuje.
Na pewno okazja się jeszcze znajdzie na lepsze oględziny :)
Jeżeli chodzi o Dońskie warunki jakoś nie wdały się w stan samochodu. Przynajmniej nie zaobserwowałem takowych podczas oględzin auta na podnośniku.

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 26 cze 2015, 00:18
przez traba
Temat długo nie był uaktualniany (brak czasu, czasem też gotówki i chęci) od jakiegoś już czasu chciałem trochę życia tknąć tutaj a skoro mam urlop to można trochę zaległości nadrobić :)

To chronologicznie.

1)
Montaż całkiem miłego dla oka znaczku na gilu po wypolerowaniu.
Tu wielkie dzięki dla Petro bo to jego projekt sklonowany na kolejną M3

Obrazek

2)
W kabinie coś zaczęło być głośno
Szybka diagnoza i wyszło ze czujnik temp wew.
Wymiana bardzo prosta (dzięki foto recenzji z forum)
Po oczyszczeniu i nasmarowaniu nastała błoga cisza.
– brudny
Obrazek

i wyczyszczony wiatraczek
Obrazek

3)
Zmiana złych i niedobrych stalówek na odpowiednie felgi aluminiowe dało w efekcie wymianę już zużytych opon letnich na nowe Dunlopy SP Sport Blueresponse
Pierwsze co się dało zauważyć to że jest ciszej w kabinie podczas jazdy :)

4)
Cieszyłem się cały miesiąc oponami, niestety jedna z nich nie wytrzymała spotkania ze schodkiem sklepowym (ostra kafelka na schodku):/
Obrazek

5)
Od jakiegoś czasu zauważyłem ze Madzia pije za dużo oleju (zaniedbałem sprawdzanie i bagnet był suchy ale na szczęście nic się nie stało). po dolaniu oleju i około 2 miesiącach eksploatacji samochodu wyszło ze średnio zjada 0,4 L na 1000 km.
Długo się nie zastanawiałem, Madzia jedzie do Tdziola.

6)
Po powrocie z naprawy, M3 pójdzie pod lekka pielęgnacje lakieru.
W pakiecie póki co: IPA, Glinka, Wosk.
Obrazek


Jak samochód wróci z naprawy to CDN...

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 27 cze 2015, 17:33
przez petro
To trochę tu się dzieje widzę. Szkoda bardzo tej nowej opony, bo jest już do wyrzucenia :(. Najważniejsze jednak, by silnik, jak wróci z odwyku, stracił apetyt na olej i hulał jak należy. Być może w piątek okaże się że wszysko jest ok. <spoko>. Powodzenia :)

wydziargane na petrowym SGS4

Re: Mazda3 BK LF '07 2.0 Top Sport

PostNapisane: 4 lip 2015, 01:47
przez traba
No i po remoncie silnika, dziś odebrałem samochód .
Jak na razie samochód zachowuje się poprawnie przynajmniej po przejechaniu prawie 100 kilometrów.
Powodem brania oleju okazały się zapieczone pierścienie (nie życzę nikomu).

Ogólnie wymienione zostały te części (oprócz głowicy rzecz jasna)

– Komplet pierscieni tłokowych RIK
– Uszczelka głowicy (org. MAZDA)
– Filtr oleju
– Olej ELF 5w-30
– Planowanie głowicy
– Komplet uszczelniaczy zaworowych Reinz
– Sprzęgło Komplet SACHS
– Pasek wieloklinowy (wielorowkowy)
– Olej przekładniowy 75W-90
-------------------------------------------------
Koszt końcowy łączenie z robocizną 3500 zł

Wyszło na to Mazda pojechała na rehabilitacje zamiast ja na wakacje :P

Jak wymienię klocki hamulcowe i amortyzatory z tyłu to zostanie mi tylko już tylko nalewać i jeździć mam nadzieje.

PostNapisane: 7 lip 2015, 00:21
przez LAJCIK29
No to Madzia dostała drugą szansę <spoko> . Nie wiedziałem ,że masz 6scio biegową skrzynię . A oponki szkoda :(. Czekam na zdjęcia Madzi po makijażu :D .