Mazda3 BK LF '08 AC+
1, 2
Witam wszystkich i przedstawiam naszą nietuzinkową Madzię 3!
Wstęp
Choć to prawdziwie czarna perła, jest dość nieśmiała, dlatego pierwotnie nie było planu wysyłania jej na wybieg Od momentu pojawienia się w naszej rodzince 3-jka otrzymała tak wiele pochwał, w ostatnim czasie również ze strony miłośników marki, że postanowiłem jednak przygotować jej portfolio i zaprezentować w klubie. Niech to będzie przy okazji forma podziękowania dla użytkowników tego przyjaznego forum, w szczególności zaś dla osób, które przyczyniły się do zakupu M3:
– akostarek, za świetny poradnik przedzakupowy dla BK,
– Marianek, za sprawdzenie auta kanałami oficjalnymi,
– Bartek z Carpasji (polecam!), za dostarczenie wyjątkowego egzemplarza.
Historia
Na początku 2012r. zaczęła świtać myśl o wymianie wysłużonego W210 na coś świeższego. Po przemyśleniach i przymiarkach stanęło na aucie klasy kompakt, 5d, benzyna. Jako samochodziarzowi umiarkowanemu zależało mi na aucie możliwie mało awaryjnym, atrakcyjnie wyglądającym i ciut mocniejszym od przeciętnego wozidła z naszych szos. Tym sposobem trafiłem na: Mazdę 3, BK, z wolnossącym silnikiem 2.0 Po czym odnalazłem to forum, kilka wieczorów lektury i już wiadomo było czego szukać: LF za zachodnią granicą.
Jak to jednak w życiu bywa, po drodze przytrafiły się inne, pilne wydatki i trzeba było na Madzię poczekać. W 2013r zarezerwowane było już nawet czarne Kintaro, ale po raz kolejny nieprzewidziane okoliczności stanęły na przeszkodzie. Tym sposobem dotrwaliśmy do lutego 2014 i pojawienia się ciekawego egzemplarza w ASO Mazdy pod Koln: BK z ostatniego rocznika, od pierwszego właściciela, z bogatym wyposażeniem, niedużym przebiegiem, pełną historią serwisową i roczną gwarancją na auta używane.
Dalej historia potoczyła się już błyskawicznie: od inicjacyjnego telefonu do Bartka w tej sprawie, do pojawienia się M3 w Polsce minęło ledwie 3 dni. Na żywo Madzia zauroczyła nas od pierwszego wejrzenia Inspekcja samochodu potwierdziła deklarowany przez salon stan auta, więc nie pozostało nic innego jak uiścić zapłatę (adekwatną ). Po niemal 8 miesiącach użytkowania auta oraz po przejechaniu nim 10tys. km mogę powiedzieć, że był to udany zakup
Dane techniczne
Model: Mazda 3 BK, hatchback
Wersja wyposażenia: Active Plus
I rejestracja: 07.2008
Silnik: 2.0 Pb, 150KM
Przebieg: ~79tys. km.
Kolor: 16W
Spalanie:
Wyposażenie fabryczne
Systemy bezpieczeństwa: ABS, BAS, EBD, TCS, DSC.
Airbag x6, Isofix.
Ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, reflektory przeciwmgielne, tylne światła LED.
Zestaw Sports Apperance Pack (sportowy zderzak przedni z prostokątnymi reflektorami przeciwmgielnymi, sportowy zderzak tylny, spojler dachowy z trzecim światłem stop, spojlery boczne, zmieniona osłona wlotu powietrza, chromowane wykończenie rury wydechowej ).
Felgi aluminiowe 17”, ogumienie 205/50.
Podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, regulowane elektrycznie.
Czujniki parkowania – tył.
Szyby sterowane elektrycznie, tylne przyciemniane.
Szyberdach otwierany elektrycznie.
Centralny zamek, immobilizer, „deadlock”.
Komputer pokładowy, tempomat.
Czujnik deszczu (automatyczny włącznik wycieraczek z regulacją częstotliwości), czujnik zmierzchu (automatyczny włącznik świateł).
Klimatyzacja automatyczna, wskaźnik temp. zewnętrznej.
Kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa: przód / tył.
Indywidualne oświetlenie z przodu.
Skórzana kierownica, ze sterowaniem radiem.
System audio BOSE, 7 głośników.
Zestaw wskaźników Optitron.
Sportowe fotele, podłokietnik z tyłu.
Skórzana tapicerka w kolorze czarnym, z podgrzewaniem foteli.
Wstawki wnętrza w stylu Piano Black.
Listwy ozdobne progów – przód.
Aluminiowe nakładki na pedały i podstopnica.
Itp., itd., jeśli wierzyć katalogom Mazdy z 2008r to z dostępnych opcji wyposażenia brakuje jedynie nawigacji satelitarnej i systemu bezkluczykowego.
Wyposażenie dodatkowe oraz modyfikacje
Pierwszy właściciel po upływie okresu gwarancji wymienił fabryczne radio na stację multimedialną JVC (AV-60BT), która sprawuje się bardzo dobrze.
Naklejone zostały folie ochronne progów.
Dołożona ładowarka USB w miejsce zapalniczki oraz uchwyt samochodowy do telefonu.
Plany na przyszłość
(Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia) – zrobione.
(Zakup felg i opon na zimę) – zrobione.
(Mata ochronna bagażnika) – zrobione.
Klubowe podkładki.
Może: uchwyt podwieszany dla gaśnicy, malowanie zacisków, oprawy kierunkowskazów i
detailing po pierwszej zimie przejechanej mazowieckimi trasami.
Miało być: sprężyny Eibacha -30mm, ale ze względu na stan okolicznych dróg oraz źle wyprofilowany wjazd do garażu podziemnego, obniżenia nie będzie…
Zdjęcia
Niestety nie mam odpowiednich umiejętności w zakresie fotografowania, ani też sprzętu, aby wykonać zdjęcia oddające urodę tej modelki. Niemniej jakieś fotki są
Aktualizacja 09.10.2014
Magdalena otrzymała profi zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Aktualizacja 23.11.2014
Winter is coming, więc przyszła pora na zmianę opon. Do auta zakupiony został dość ciekawy, acz przypadkowy zestaw 16": Dezent TD Graphite + Nokian WR A3
Aktualizacja 22.04.2015
Przyszła pora na pierwszy duży przegląd w PL. Ponieważ zbliżamy się nieuchronnie do 100k przebiegu (96,5tys km na dzisiaj) oprócz programu obowiązkowego (olej+filtr), zmieniony został również olej w skrzyni biegów. Filtr kabinowy oraz powietrza ukł. zasilania silnika również domagały się wymiany.
Aktualizacja 15.07.2015
Ostatnio Madzia obchodziła urodziny, więc dodaję kilka fotek z tej okazji.
Najpierw pojawiła się nowa antena, w końcu zamieniając oryginalną lancę
Dalej nadejszła wiekopomna chwiła:
Okrągła liczba przytrafiła się dzień po 7-mych urodzinach auta, a przejścia na 6 cyfr nie udało się uchwycić, bo zarówno kierowca, jak i fotografka zajęci byli wyścigiem z CX-5 (oczywiście na autostradzie w DE).
A dzisiaj Magdalena otrzymała solidną kąpiel:
Aktualizacja 26.03.2017
Minęło 3 lata z M3 W zeszłym roku w rodzince pojawił się mały Człowieczek, więc Mazda ma teraz trochę więcej do wożenia. W roli auta dla rodziny 2+1 sprawdza się znakomicie.
Poza tym nic się złego z Magdaleną nie dzieje, więc nie ma nawet co pisać
W ramach urozmaicenia fotka z wycieczki na Mazury, akurat trafił się mróz -20C...
Wstęp
Choć to prawdziwie czarna perła, jest dość nieśmiała, dlatego pierwotnie nie było planu wysyłania jej na wybieg Od momentu pojawienia się w naszej rodzince 3-jka otrzymała tak wiele pochwał, w ostatnim czasie również ze strony miłośników marki, że postanowiłem jednak przygotować jej portfolio i zaprezentować w klubie. Niech to będzie przy okazji forma podziękowania dla użytkowników tego przyjaznego forum, w szczególności zaś dla osób, które przyczyniły się do zakupu M3:
– akostarek, za świetny poradnik przedzakupowy dla BK,
– Marianek, za sprawdzenie auta kanałami oficjalnymi,
– Bartek z Carpasji (polecam!), za dostarczenie wyjątkowego egzemplarza.
Historia
Na początku 2012r. zaczęła świtać myśl o wymianie wysłużonego W210 na coś świeższego. Po przemyśleniach i przymiarkach stanęło na aucie klasy kompakt, 5d, benzyna. Jako samochodziarzowi umiarkowanemu zależało mi na aucie możliwie mało awaryjnym, atrakcyjnie wyglądającym i ciut mocniejszym od przeciętnego wozidła z naszych szos. Tym sposobem trafiłem na: Mazdę 3, BK, z wolnossącym silnikiem 2.0 Po czym odnalazłem to forum, kilka wieczorów lektury i już wiadomo było czego szukać: LF za zachodnią granicą.
Jak to jednak w życiu bywa, po drodze przytrafiły się inne, pilne wydatki i trzeba było na Madzię poczekać. W 2013r zarezerwowane było już nawet czarne Kintaro, ale po raz kolejny nieprzewidziane okoliczności stanęły na przeszkodzie. Tym sposobem dotrwaliśmy do lutego 2014 i pojawienia się ciekawego egzemplarza w ASO Mazdy pod Koln: BK z ostatniego rocznika, od pierwszego właściciela, z bogatym wyposażeniem, niedużym przebiegiem, pełną historią serwisową i roczną gwarancją na auta używane.
Dalej historia potoczyła się już błyskawicznie: od inicjacyjnego telefonu do Bartka w tej sprawie, do pojawienia się M3 w Polsce minęło ledwie 3 dni. Na żywo Madzia zauroczyła nas od pierwszego wejrzenia Inspekcja samochodu potwierdziła deklarowany przez salon stan auta, więc nie pozostało nic innego jak uiścić zapłatę (adekwatną ). Po niemal 8 miesiącach użytkowania auta oraz po przejechaniu nim 10tys. km mogę powiedzieć, że był to udany zakup
Dane techniczne
Model: Mazda 3 BK, hatchback
Wersja wyposażenia: Active Plus
I rejestracja: 07.2008
Silnik: 2.0 Pb, 150KM
Przebieg: ~79tys. km.
Kolor: 16W
Spalanie:
Wyposażenie fabryczne
Systemy bezpieczeństwa: ABS, BAS, EBD, TCS, DSC.
Airbag x6, Isofix.
Ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, reflektory przeciwmgielne, tylne światła LED.
Zestaw Sports Apperance Pack (sportowy zderzak przedni z prostokątnymi reflektorami przeciwmgielnymi, sportowy zderzak tylny, spojler dachowy z trzecim światłem stop, spojlery boczne, zmieniona osłona wlotu powietrza, chromowane wykończenie rury wydechowej ).
Felgi aluminiowe 17”, ogumienie 205/50.
Podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, regulowane elektrycznie.
Czujniki parkowania – tył.
Szyby sterowane elektrycznie, tylne przyciemniane.
Szyberdach otwierany elektrycznie.
Centralny zamek, immobilizer, „deadlock”.
Komputer pokładowy, tempomat.
Czujnik deszczu (automatyczny włącznik wycieraczek z regulacją częstotliwości), czujnik zmierzchu (automatyczny włącznik świateł).
Klimatyzacja automatyczna, wskaźnik temp. zewnętrznej.
Kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa: przód / tył.
Indywidualne oświetlenie z przodu.
Skórzana kierownica, ze sterowaniem radiem.
System audio BOSE, 7 głośników.
Zestaw wskaźników Optitron.
Sportowe fotele, podłokietnik z tyłu.
Skórzana tapicerka w kolorze czarnym, z podgrzewaniem foteli.
Wstawki wnętrza w stylu Piano Black.
Listwy ozdobne progów – przód.
Aluminiowe nakładki na pedały i podstopnica.
Itp., itd., jeśli wierzyć katalogom Mazdy z 2008r to z dostępnych opcji wyposażenia brakuje jedynie nawigacji satelitarnej i systemu bezkluczykowego.
Wyposażenie dodatkowe oraz modyfikacje
Pierwszy właściciel po upływie okresu gwarancji wymienił fabryczne radio na stację multimedialną JVC (AV-60BT), która sprawuje się bardzo dobrze.
Naklejone zostały folie ochronne progów.
Dołożona ładowarka USB w miejsce zapalniczki oraz uchwyt samochodowy do telefonu.
Plany na przyszłość
(Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia) – zrobione.
(Zakup felg i opon na zimę) – zrobione.
(Mata ochronna bagażnika) – zrobione.
Klubowe podkładki.
Może: uchwyt podwieszany dla gaśnicy, malowanie zacisków, oprawy kierunkowskazów i
detailing po pierwszej zimie przejechanej mazowieckimi trasami.
Miało być: sprężyny Eibacha -30mm, ale ze względu na stan okolicznych dróg oraz źle wyprofilowany wjazd do garażu podziemnego, obniżenia nie będzie…
Zdjęcia
Niestety nie mam odpowiednich umiejętności w zakresie fotografowania, ani też sprzętu, aby wykonać zdjęcia oddające urodę tej modelki. Niemniej jakieś fotki są
Aktualizacja 09.10.2014
Magdalena otrzymała profi zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Aktualizacja 23.11.2014
Winter is coming, więc przyszła pora na zmianę opon. Do auta zakupiony został dość ciekawy, acz przypadkowy zestaw 16": Dezent TD Graphite + Nokian WR A3
Aktualizacja 22.04.2015
Przyszła pora na pierwszy duży przegląd w PL. Ponieważ zbliżamy się nieuchronnie do 100k przebiegu (96,5tys km na dzisiaj) oprócz programu obowiązkowego (olej+filtr), zmieniony został również olej w skrzyni biegów. Filtr kabinowy oraz powietrza ukł. zasilania silnika również domagały się wymiany.
Aktualizacja 15.07.2015
Ostatnio Madzia obchodziła urodziny, więc dodaję kilka fotek z tej okazji.
Najpierw pojawiła się nowa antena, w końcu zamieniając oryginalną lancę
Dalej nadejszła wiekopomna chwiła:
Okrągła liczba przytrafiła się dzień po 7-mych urodzinach auta, a przejścia na 6 cyfr nie udało się uchwycić, bo zarówno kierowca, jak i fotografka zajęci byli wyścigiem z CX-5 (oczywiście na autostradzie w DE).
A dzisiaj Magdalena otrzymała solidną kąpiel:
Aktualizacja 26.03.2017
Minęło 3 lata z M3 W zeszłym roku w rodzince pojawił się mały Człowieczek, więc Mazda ma teraz trochę więcej do wożenia. W roli auta dla rodziny 2+1 sprawdza się znakomicie.
Poza tym nic się złego z Magdaleną nie dzieje, więc nie ma nawet co pisać
W ramach urozmaicenia fotka z wycieczki na Mazury, akurat trafił się mróz -20C...
Ostatnio edytowano 26 mar 2017, 18:50 przez jaketherake, łącznie edytowano 17 razy
Witamy w dziale nasze Mazdy. Widać dopieszczony egzemplarz i bardzo mocno wyposażony, tylko pozazdrościć widzę że spalanie fajnie wyszło ale to chyba większość na trasie. Szerokości, bezawaryjności i przede wszystkim radości z jazdy
No widać dopieszczony egzemplarz z końcowki produkcji BK! Wyposażenie na prawdę godne!
Szerokości i powodzenia w modach!
Szerokości i powodzenia w modach!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Powitac! W koncu widze Twoja trojke w calej okazalosci chociaz tak sobie ja wyobrazalem szczegolnie z tym "innym" "nowszym" przodem . Szerokosci przyczepnosci szczegolnie na nadchodzaca jesien i zime.
PS. Ciekaw jestem czy system BAS faktycznie wystepuje w naszym modelu sprawdzales to bo w sumie jest to lacznie z ABSem ale ja osobiscie nie wiem?
PS. Ciekaw jestem czy system BAS faktycznie wystepuje w naszym modelu sprawdzales to bo w sumie jest to lacznie z ABSem ale ja osobiscie nie wiem?
Fajnie wyposażona... Na jednym zdjęciu wygląda prawie jak 6-stka II generacji.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Podziękowania dla wszystkich za miłe słowa o Magdalenie
Co do pytań:
1) Spalanie – tak, większość przebiegu po eSkach i w obszarach niezabudowanych, po Wawie niedużo, a jak już to nie w centrum. Dodałem link do konta na Motostacie, gdzie jest prawie cała historia od zakupu. Poniekąd jest ono konieczne, gdyż efektem ubocznym posiadania niefabrycznego radia jest brak wyświetlania danych z kompa pokładowego (brak moduł CANbus w JVC). Do radia mazdowskiego wracać nie zamierzam, bo JVC jest fajne, więc trzeba jakoś kontrolować spalanie. Tankowanie zawsze do pełna, do pierwszego odbicia.
Ponadto na dobre spalanie wpływ mają pewnie też: niezbyt ciężka noga, klima tylko jeśli konieczna, przebieg w większości robiony w weekendy. Szybka jazda tylko na "S" i "A", przetestowane na autostradzie (oczywiście niemieckiej ) spalanie przy 200km/h na tempomacie 15l/100km.
2) BAS – celne pytanie, jak zwykle Nie mam pojęcia, ale teraz przypominam sobie 2 takie zdarzenia odkąd jeżdżę M3, kiedy doszło do gwałtowniejszego hamowania, niż wynikało by to z postępu naciskania hamulca. Obydwa przypadki miały miejsce na śliskiej nawierzchni, pamiętam zdziwienie, ale czy to był efekt BAS, to... ?
Co do pytań:
1) Spalanie – tak, większość przebiegu po eSkach i w obszarach niezabudowanych, po Wawie niedużo, a jak już to nie w centrum. Dodałem link do konta na Motostacie, gdzie jest prawie cała historia od zakupu. Poniekąd jest ono konieczne, gdyż efektem ubocznym posiadania niefabrycznego radia jest brak wyświetlania danych z kompa pokładowego (brak moduł CANbus w JVC). Do radia mazdowskiego wracać nie zamierzam, bo JVC jest fajne, więc trzeba jakoś kontrolować spalanie. Tankowanie zawsze do pełna, do pierwszego odbicia.
Ponadto na dobre spalanie wpływ mają pewnie też: niezbyt ciężka noga, klima tylko jeśli konieczna, przebieg w większości robiony w weekendy. Szybka jazda tylko na "S" i "A", przetestowane na autostradzie (oczywiście niemieckiej ) spalanie przy 200km/h na tempomacie 15l/100km.
2) BAS – celne pytanie, jak zwykle Nie mam pojęcia, ale teraz przypominam sobie 2 takie zdarzenia odkąd jeżdżę M3, kiedy doszło do gwałtowniejszego hamowania, niż wynikało by to z postępu naciskania hamulca. Obydwa przypadki miały miejsce na śliskiej nawierzchni, pamiętam zdziwienie, ale czy to był efekt BAS, to... ?
Pare lat temu toczyla sie tu na forum dyskusja o systemie BAS w trojce. Nie chce mi sie teraz tego szukac bo na siedzaco ale z tego co odpamietywuje Mazda w niemieckich broszurach pisala ze ten system jest chociaz podobno jakby go zupelnie nie bylo... wydaje mi sie ze to cos jak ze wspomaganiem kierownicy . Jest bo jest ale dla niektorych po przesiadce z innego auta dajmy na to tej samej klasy wspomaganie nie istnieje ze wzgledu ile sily trzeba uzyc krecac np. jedna reka.
Dodałem mikro-reportaż z zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Oby posłużyło koleżance
Zimowe laczki założone, więc dodałem do opisu głównego fotkę nowego wyposażenia. Felgi przyjemne, o oponach za wiele nie powiem, bo za krótko jeżdżone (na suchym wydają się dość ciche, mimo że to jedynie 72dB). Całość, po przyzwyczajeniu do letnich kół 17", wydaje się nieco... mała
Kolejna aktualizacja: auto po pierwszym dużym przeglądzie w Polsce. Chyba trafiłem na promocję w ASO, bo cena mnie zupełnie nie powaliła (fakt, że materiały własne). Panowie się naprawdę postarali, oprócz uzgodnionego zakresu (katalogowy przegląd na 100tys + klima), podpowiedzieli kilka trików jak dopieścić Magdalenę ( ), a nawet przesmarowali zawiasy we wszystkich drzwiach. Na koniec połechtali moje ego opiniami jaki to zadbany egzemplarz nam się przytrafił Oby tak dalej!
Ze 2 tygodnie wcześniej wpadły z rewizytą felgi+opony letnie i chyba pora urządzić jakąś wiosenną sesję zdjeciową, tak przyjemnie się M3 teraz prezentuje.
Pytanie do bardziej doświadczonych: czy to możliwe, że po wymianie filtra powietrza silnikowego ciut zmienił się dźwięk silnika?!? Mam zwidy, albo jednak jest coś na rzeczy. Odniosłem wrażenie, że wcześniej dźwięk był bardziej "chrapliwy"
Ze 2 tygodnie wcześniej wpadły z rewizytą felgi+opony letnie i chyba pora urządzić jakąś wiosenną sesję zdjeciową, tak przyjemnie się M3 teraz prezentuje.
Pytanie do bardziej doświadczonych: czy to możliwe, że po wymianie filtra powietrza silnikowego ciut zmienił się dźwięk silnika?!? Mam zwidy, albo jednak jest coś na rzeczy. Odniosłem wrażenie, że wcześniej dźwięk był bardziej "chrapliwy"
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015, 21:05 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
Tak, rodzaj filtra powietrza, jego kondycja, jego przepustowość mają wpływ na dźwięk silnika. Również mają wpływ na jego osiągi, jak filtr daje więcej powietrza, to auto jest bardziej żwawe, zmienia się ciut mapa silnika . Stąd właśnie cały myk z filtrami stożkowymi, które powietrza dają dużo więcej niż zwykłe przez co jest możliwy wzrost mocy nawet kilku %.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Hmm, jeśli rzeczywiście to ma miejsce (nie autosugestia), to stary filtr nadawał się do wymiany Poobserwuję zachowanie silnika, a w szczególności spalanie, bo stylu jazdy nie zamierzam zmieniać.
Każdego bonusowego konika przygarnę do zagrody.
Każdego bonusowego konika przygarnę do zagrody.
Takie pytanie z innej beczki – dlaczego olej do skrzyni wybrałeś Mobila? Nie czepiam się, bo nie o to chodzi – po prostu sam stoję przed decyzją o wymianie i wyborem, stąd rozważam różne opcje
BTW. Jak się śmiga na takiej feli? Jest chociaż nieco komfortu czy to już czysty bolid
BTW. Jak się śmiga na takiej feli? Jest chociaż nieco komfortu czy to już czysty bolid
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Wybrałem Mobila, bo tylko taki mieli w Fox'ie, gdzie kupowałem materiały do przeglądu
205/50/17 do M3 to dla mnie optymalne połączenie, nie musisz się obawiać o komfort. Przed zakupem M3 też mnie to nurtowało, jak się okazało bez powodu. Jeżdżę głównie po podstolicznych miejscowościach z nienajlepszymi drogami i nie wiem o co ten szum z większymi felami/niskimi profilami opon. Chyba że ja jakiś mało wymagający jestem, albo drogi u nas wcale nie takie złe.
205/50/17 do M3 to dla mnie optymalne połączenie, nie musisz się obawiać o komfort. Przed zakupem M3 też mnie to nurtowało, jak się okazało bez powodu. Jeżdżę głównie po podstolicznych miejscowościach z nienajlepszymi drogami i nie wiem o co ten szum z większymi felami/niskimi profilami opon. Chyba że ja jakiś mało wymagający jestem, albo drogi u nas wcale nie takie złe.
Kolejna aktualizacja wpisu tytułowego, tym razem na 7-me urodziny M3.
Przy okazji pytanie, może ktoś się spotkał lub będziecie w stanie coś podpowiedzieć. Kilka tygodni temu zauważyłem dziwne zmatowienie/porysowanie/przytarcie klosza lewej lampy przedniej.
Początkowo sądziłem, że stawiając auto pod drzewami u jednego z klientów gdzieś nieopatrznie dojechałem i porysowałem lampę, ale gdyby tak było, to raczej ślady pojawiłby się również na masce (poza tym chyba gałęziami nie da się tak przytrzeć).
Ponieważ samo zmatowienie nie jest mocno widoczne na wprost i na razie nie przeszkadza, nie drążyłem sprawy, ale doszły do mnie 2 opinie co może być przyczyną:
– naturalne matowienie/rysowanie lamp związane z eksploatacją, narastające pod wpływem podróżowania z wyższymi prędkościami (?)
– nadmierne nagrzewanie się lampy ksenonowej, powodujące miejscowe "przypalenia" klosza (!?)
Ktoś ma jakiś pomysł?
Przy okazji pytanie, może ktoś się spotkał lub będziecie w stanie coś podpowiedzieć. Kilka tygodni temu zauważyłem dziwne zmatowienie/porysowanie/przytarcie klosza lewej lampy przedniej.
Początkowo sądziłem, że stawiając auto pod drzewami u jednego z klientów gdzieś nieopatrznie dojechałem i porysowałem lampę, ale gdyby tak było, to raczej ślady pojawiłby się również na masce (poza tym chyba gałęziami nie da się tak przytrzeć).
Ponieważ samo zmatowienie nie jest mocno widoczne na wprost i na razie nie przeszkadza, nie drążyłem sprawy, ale doszły do mnie 2 opinie co może być przyczyną:
– naturalne matowienie/rysowanie lamp związane z eksploatacją, narastające pod wpływem podróżowania z wyższymi prędkościami (?)
– nadmierne nagrzewanie się lampy ksenonowej, powodujące miejscowe "przypalenia" klosza (!?)
Ktoś ma jakiś pomysł?
Ten typ tak ma. jest sporo fotorelacji w sieci jak sie poleruje lampy więc walcz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
są 2 wyjścia 1. można spolerować lampę co wiąże się z dalszym matowieniem 1a. można powtarzać zabieg czyszczenia polerowania tak co 2-3 miesiące lub 1b. spolerować i zabezpieczyć ją jakąś powłoką np kwarcem przez co i tak mniej więcej raz na rok będzie trzeba odświeżyć powłokę lub 2 wyjście wymienić lampy
1a. http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... n-kit.html
1b. http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... t-kit.html
1a. http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... n-kit.html
1b. http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... t-kit.html
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości