Mazda3 BM PE 2014 Skyactiv-G 120KM sedan

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez kalesoon » 25 cze 2015, 17:29

120to konny silnik co ma prawie 140 :D faaaajnie :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez rafał88 » 25 cze 2015, 18:50

Dosyc 120 a wyplulo 140prawie :| Nic tylko sie cieszyc <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez darrecki » 25 cze 2015, 20:37

Mam H&R w M6 GG, ciężko się jeździ na tym przez spowalnicze. O zimie i śniegu lepiej nie wspominać – połowę plastikowych osłon urwałem. Nie masz z tym problemów?
Do M3 zamówiłem sobie Eibachy, powinno to w miarę wyglądać, bo teraz jak postawię M3 obok M6 to jak wóz drabiniasty kontra low rider. Różnica gigantyczna.

Ale wygląd kozak, gratuluję! Jak sprawa gwarancji po zmianie sprężyn?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Rafał_ » 25 cze 2015, 23:36

Na spowalniaczach jest OK. W tą zimę też było spoko....... yyyy bo jej prawie nie było ;)
Eibacha nie chciałem by tył słabo obniża. Co do gwarancji to jeszcze nie wiem jak będzie. Przegląd przede mną. Do tego waham się czy nie powrócić do serii, bo niedługo pojawi się na świecie nowy pasażer :D A H&R to jednak dość twarda sprężyna. W połączeniu z 18 jest mało komfortowo.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez rafałmazda » 25 cze 2015, 23:40

jarek.ZE napisał(a):Co do gwarancji to jeszcze nie wiem jak będzie

jarek.ZE napisał(a):Przegląd przede mną

jarek.ZE napisał(a):waham się czy nie powrócić do serii

powrócić !! na przegląd :P a później znów gleba <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez darrecki » 26 cze 2015, 10:55

Moja córka od początku jeździła na 18 i H&R – dziecko nie wie co to miękkie zawieszenie. Jeszcze przez chwilę zamiast standardowych amortyzatorów miałem komplet Koni, to był dopiero hardkor. Nowy się przyzwyczai :–)
Gdybym miał dodatkowy komplet amortyzatorów przednich z mocowaniem to można by wachlować sprężynami, a tak to mimo wszystko trochę roboty jest przy tym. Ja zapytam ASO gdzie kupiłem auto jak się do tego ustosunkują. W końcu Eibach to oficjalne akcesorium Mazdy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Rafał_ » 21 wrz 2015, 20:54

Czas na update.
Jednak zdecydowałem się wrócić do seryjnych sprężyn. Raczej nie będę tęsknił za h&r. Za nami jest już pierwszy przegląd, a wczoraj stuknęło 20000km.
20150920_191849.jpg


Kilka dni temu odwiedziłem profesjonalną hamownię obciążeniową. Celem zweryfikowania hamowni zlotowej oraz rzeczywistej mocy. Oto co nam się ukazało:
MAZDA3_1600.jpg


Czyli już na 100% mamy potwierdzone, że BM 120KM ma ich w rzeczywistości prawie 140 <serduszka>
A tak naprawdę chodziło o setup wyjściowy do modyfikacji ECU. I tak zrodził się zacny plan. Zgłosiłem się do Michała z DISItune z zapytaniem czy jest szansa na odblokowanie "stłamszonej" G120 i zrobienie z niej wersji 165 konnej. I w ten sposób tego samego dnia zaczeliśmy latać po S8. Po dwóch takich wypadach, burzy mózgu Michała.... udało się!!!! Jestem pod mega wrażeniem jego wiedzy na temat ECU Mazdy. Profesjonalista w każdym calu i przesympatyczny gość <spoko> Ale do rzeczy.....

To dziś był ten sądny dzień. Mazda ponownie wjechała na rolki profesjonalnej hamowni obciążeniowej. Nie powiem zżerała nas ciekawość, bo czuliśmy na drodze, że jedzie lepiej..... No i wypluła 165KM :D
Michał coś tam pogrzebał w mapach, zrobił małe korekty po których poprawił się zarówno dół jak i góra wykresu.
Ostateczne hamowanie pokazało nam takie kreski:
Mazda_3_120KM_Final_1600.jpg


Tutaj prównanie serii do stanu obecnego:
Mazda_3_120_Ori_vs_Soft_1920.jpg


Z całogo serducha polecam usługi DISItune. A to jeszcze nie koniec.... Michał walczy właśnie z rozpracowaniem zmiennych faz rozrządu. Dał słowo, że jeszcze coś wykrzesamy z technologii Skyactive.

P.S. Wszystko odbyło się na PB95.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez kuman1987r » 21 wrz 2015, 21:10

swietna informacja pogratulowac wyniku <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez Norreca » 21 wrz 2015, 21:18

wow nieźle. GZ !! :D
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Rafał_ » 22 wrz 2015, 10:07

Sorry ale podczas przenoszenia postów coś mi się niechcący pokasowało.Żeby nie robić zbytniego OT zapraszam zainteresowanych dyskusją o modach w ECU Mazdy3BM tu: viewtopic.php?f=102&t=185432&p=3078868#p3078868
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Kliszek M3 » 24 wrz 2015, 21:26

Musisz zmienić temat wątku na "165" KM :P gratulacje <spoko> Tak trochę OT. Nie masz wrażenia, że po pokonaniu tych ponad 20 tys. km silnik pracuje głośniej? Ja mam na blacie prawie 14 tys. Km i wydaje mi się, że nie pracuje tak cicho jak na początku. Może to złudzenie, bo wydech głośniej mruczy, ale wolę się upewnić czy wszystko ok :) i jeszcze jedno: czy na włączonej AC lub AC ECO falują u Ciebie obroty, a po wyłączeniu równomiernie? Sory za odbiegniecie od tematu, liczę na odpowiedź, Pozdrawiam! :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez KMBak » 24 wrz 2015, 21:29

kliszek222 napisał(a):AC lub AC ECO falują u Ciebie obroty, a po wyłączeniu równomiernie?


To normalne. Jak się kompresor załącza to obroty na jałowym rosną.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Kliszek M3 » 24 wrz 2015, 22:02

Spoko dzięki :) to jeszcze kwestia głośności silnika :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez KMBak » 24 wrz 2015, 22:14

Mój też chodzi głośniej niż jak był nowy... <lol>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez kamilq05 » 24 wrz 2015, 23:13

Jak nowy to nie ma jeszcze dziur <rotfl> A po wyjechaniu z salonu Madzie farbują się na rudo i chcąc nie chcąc wytwarzają sobie nowe otwory wentylacyjne, które trochę zwiększają hałas w środku <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Kliszek M3 » 25 wrz 2015, 07:09

Ja nie mówię w środku, tylko stojąc przed autem, z podniesiona/zamkniętą maską <oczko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez macvas » 25 wrz 2015, 09:56

A to w takim wypadku jeszcze dochodzą kuny i takie tam żyjątka, które upodobały sobie mieszkać w wygłuszeniu pod maska. Zobacz czy masz już tam norkę ;P

A na poważnie to silnik i jego osprzęt z czasem faktycznie mogą zwiększyć swój poziom hałasu, ale trzeba być na takie rzeczy nie wiadomo jak wyczulonym by już po 17-20tkm zwrócić na to uwagę.
Za jakiś czas zalejesz nowy olej to pewnie przycichnie na kolejne 5-10 tysi <spoko>
BM to jeszcze stosunkowo świeże auto by układać litanię co po ilu kilometrach się musowo poddaje.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez KMBak » 25 wrz 2015, 10:38

Z tymi wygłuszeniami to fakt. Głośność pracy zauważyłem u siebie po potraktowaniu wygłuszeń tunapem na kuny. Możliwe są teraz niesmaczne dla kun, ale mniej dźwiękochłonne. :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Kliszek M3 » 25 wrz 2015, 14:35

Dzięki za odpowiedzi panowie <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez disaster3 » 29 wrz 2015, 14:22

Cholera, podoba mi się ten wątek i informacja o wypuszczeniu do stada kilku nowych "kucyków". Będąc z W-wy do Piaseczna nie mam daleko :D
Ten 120KM silnik może być niezłą opcją, coraz chętniej patrze na sedana bo patrząc na niego tak z boku i jeszcze na tych felach to wypisz/wymaluj Lexus IS (ten w poprzedniej budzie) a cholernie mi się ten samochód podoba.
Ciekaw jestem jak ze skrzynią AT modyfikacja by przebiegła.
Marzy mi się taki SnowFlake White+Skypassion (czarna skóra) +AT+takie fele+ 165KM (po odblokowaniu) i więcej nic do szczęścia nie byłoby mi potrzebne :D <jupi> <rotfl>

Jeszcze raz gratki!!!
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 10:52
Posty: 21 (2/0)
Auto: była Toyota Avensis T25

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy