Mazda3 BL LF 2010 2.0 DISI 151km i-Stop

Witam,
Po sprzedaży Hondy Civic Coupe EM2 z 2002 roku, przyszedł czas na zmianę auta. Wybór padł na Mazdę 3, oczywiście musiał być to japoński samochód, auta z kraju kwitnącej wiśni najbardziej podchodzą mi do gustu, po prostu mają to coś
. Poszukiwania samochodu zaczęły się w Polsce, pierwszy jaki oglądałem razem z żoną był z silnikiem 1.6, po przejażdżce stwierdziłem że trochę brakuje mu mocy, więc zaczęły się poszukiwania Mazdy z silnikiem 2.0. W związku z tym że w Polsce nic ciekawego nie znalazłem, postanowiłem poszukać auta za zachodnią granicą. Przejrzałem setki modeli Mazdy 3 z różnymi silnikami, aż tu nagle pojawiło się ogłoszenie w Niemczech, a dokładnie w okolicach Hamburga. Przez przypadek znajomy znajomego był na miejscu i podjechał obejrzeć moją przyszłą Mazdę. Auto jak się okazało zostawił ktoś w rozliczeniu w salonie Mazdy, po oględzinach dostałem informację, że jak szukam takiego auta to nie mam co się zastanawiać, tylko przyjeżdżać i kupować. Oczywiście miałem obawy czy zaufać komuś, kogo nawet na oczy nie widziałem, no i problem z kim tu pojechać po ten samochód. Akurat w tym czasie przebywałem na urlopie, więc postanowiłem sam pojechać po to auto. Wypożyczyłem lawetę zabrałem ze sobą kolegę i udaliśmy się do Niemiec. Po dotarciu na miejsce i oględzinach, stan był faktycznie taki, jak opowiadała mi przez telefon osoba która go pierwsza widziała. Po ustaleniu ceny, auto stało na lawecie a ja mogłem szczęśliwie wracać do domu i w taki, to sposób w dniu 25.07.2014 stałem się posiadaczem Mazdy 3.
Na obecną chwilę Mazdą zrobiłem już ponad 1000 km i jestem bardzo zadowolony z zakupu jak i samej jazdy tym samochodem. Jestem drugim właścicielem tego auta, pierwszym w Polsce i myślę że tak zostanie przez dłuższy okres.
DANE TECHNICZNE:
– Mazda3 BL Hatchback
– Model: Exclusive-Line
– Rok produkcji: 2010
– Silnik: 2.0 MZR DISI 151KM i-stop
– Przebieg w momencie zakupu: 83 148 km
– Skrzynia biegów: manualna (6-cio biegowa)
– Kolor: czarny granitowy
WYPOSAŻENIE:
– ABS
– DSC – system stabilizacji toru jazdy
– EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania
– EBA – elektroniczny asystent hamowania
– TCS – system kontroli trakcji
– System monitorowania tyłu pojazdu RVM
– i-Stop
– Felgi aluminiowe 17 z oponami 205/50
– System kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS
– Airbag: 6 sztuk (poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne)
– Czujnik deszczu i zmierzchu
– Czujniki parkowania – tył
– Elektryczne podnoszenie szyb przód i tył
– Kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończone skórą
– Kierownica ze sterowaniem radia
– Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
– Komputer pokładowy
– Tempomat
– Ogrzewanie przednich foteli
– Spryskiwacze reflektorów
– Szyba przednia ogrzewana
– Lusterka boczne regulowane elektrycznie, ogrzewane, składane elektrycznie
– Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
– Mocowania ISOFIX do fotelika dziecięcego
– Zamek centralny z pilotem
– Światła przeciwmgielne
– Podłokietnik
– Radio CD/MP3
– Wejście AUX
PLANY:
– Doprowadzić lakier do normalnego stanu, niestety ale auto ma kilka zarysowań(drzwi, zderzak z tył€ o było już podczas zakupu, może są to drobne zarysowania, ale mnie denerwują
– Felgi pomalować w jakiś czarny odcień albo wpadną nowe 17”
– Przyciemnić tylne szyby ( do przemyślenia)
– Nakładki na pedały
– Halogeny w żółty kolor
– Wymienić nagłośnienie, to jakoś dziwnie charczy, przynajmniej w przednich drzwiach, być może jeden głośnik jest uszkodzony
Na obecną chwilę tyle mi przechodzi do głowy, ale następne pomysły pojawią się na pewno podczas użytkowania. Większość planów będzie realizowanych w przyszłym roku.
ZDJĘCIA:
Wrzesień 2015
Po sprzedaży Hondy Civic Coupe EM2 z 2002 roku, przyszedł czas na zmianę auta. Wybór padł na Mazdę 3, oczywiście musiał być to japoński samochód, auta z kraju kwitnącej wiśni najbardziej podchodzą mi do gustu, po prostu mają to coś
Na obecną chwilę Mazdą zrobiłem już ponad 1000 km i jestem bardzo zadowolony z zakupu jak i samej jazdy tym samochodem. Jestem drugim właścicielem tego auta, pierwszym w Polsce i myślę że tak zostanie przez dłuższy okres.
DANE TECHNICZNE:
– Mazda3 BL Hatchback
– Model: Exclusive-Line
– Rok produkcji: 2010
– Silnik: 2.0 MZR DISI 151KM i-stop
– Przebieg w momencie zakupu: 83 148 km
– Skrzynia biegów: manualna (6-cio biegowa)
– Kolor: czarny granitowy
WYPOSAŻENIE:
– ABS
– DSC – system stabilizacji toru jazdy
– EBD – elektroniczny rozdział sił hamowania
– EBA – elektroniczny asystent hamowania
– TCS – system kontroli trakcji
– System monitorowania tyłu pojazdu RVM
– i-Stop
– Felgi aluminiowe 17 z oponami 205/50
– System kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS
– Airbag: 6 sztuk (poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne)
– Czujnik deszczu i zmierzchu
– Czujniki parkowania – tył
– Elektryczne podnoszenie szyb przód i tył
– Kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończone skórą
– Kierownica ze sterowaniem radia
– Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
– Komputer pokładowy
– Tempomat
– Ogrzewanie przednich foteli
– Spryskiwacze reflektorów
– Szyba przednia ogrzewana
– Lusterka boczne regulowane elektrycznie, ogrzewane, składane elektrycznie
– Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
– Mocowania ISOFIX do fotelika dziecięcego
– Zamek centralny z pilotem
– Światła przeciwmgielne
– Podłokietnik
– Radio CD/MP3
– Wejście AUX
PLANY:
– Doprowadzić lakier do normalnego stanu, niestety ale auto ma kilka zarysowań(drzwi, zderzak z tył€ o było już podczas zakupu, może są to drobne zarysowania, ale mnie denerwują
– Felgi pomalować w jakiś czarny odcień albo wpadną nowe 17”
– Przyciemnić tylne szyby ( do przemyślenia)
– Nakładki na pedały
– Halogeny w żółty kolor
– Wymienić nagłośnienie, to jakoś dziwnie charczy, przynajmniej w przednich drzwiach, być może jeden głośnik jest uszkodzony
Na obecną chwilę tyle mi przechodzi do głowy, ale następne pomysły pojawią się na pewno podczas użytkowania. Większość planów będzie realizowanych w przyszłym roku.
ZDJĘCIA:
Wrzesień 2015