Mazda3 BK LF '07 Sedan by Burzinho
1, 2
Dane pojazdu:
Model: Mazda 3
Wersja: Active (nie jestem pewien, przynajmniej taką przypisało mi tow. ubezpieczeniowe)
Data początku gwarancji: 20.06.2007
Rok modelowy: 2008
Silnik: LF 2.0 150 KM (110kW)
Przebieg: 115k
Kolor nadwozia: Sunlight Silver
Kraj pochodzenia: Dania
Wyposażenie:
– elektryczne szyby (x4)
– elektryczne podgrzewane lusterka
– klimatyzacja automatyczna
– komputer pokładowy
– skórzana, regulowana, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica
– tempomat
– radio CD z wyjsciem na iPhone’a
– ABS, DSC/TCS?
– 6-cio biegowa skrzynia
– podgrzewane fotele
– głosniki (x4)
– poduszki powietrzne (x6)?
– reflektory soczewkowe ze spryskiwaczami
– halogeny
– centralny zamek z pilotem
– alufelgi Mazda 16”
Zrobione:
14.06.2014 / 115200km Nowe opony przód – Bridgestone Turanza (na tyle praktycznie nowe zakupiione z autem Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE), rozmiary 205/55R16
08.07.2014 / 115800km Wymiana oleju oraz filtra
Pierwsze wrażenia na duży plus. Szukałem czegos w benzynie, z relatywnie mocnym motorem i możliwie nowym rocznikiem. No i liczę naiwnie chociaż na kilka miesięcy bezawaryjności na początek! Bo moje e46 wypruwa portfel i to właściwie jeden z głównych powodów kupna nowego auta. Dodatkowo moja dziewczyna miała kiedys w rodzinie MPS’a Mazdę 6 wiec dodatkowo namawiała do tej marki.
Pewnego czwartku wieczorem zauważyłem dodane ogłoszenie 30 min temu, umawiam się w piątek rano na 7 przed pracą na oględziny auta, a w poniedziałek już zjeżdżało z lawety pod domem. Akcja musiała być szybka, włącznie z zaliczką bo telefony się urywały i ogłoszenie trzeba było szybko zdjąc.
Auto zadbane, wszystko chodzi, systematyczne przeglądy do roku 2013. Brak [jakich?] chlapaczy i maly odprysk na przedniej szybie. Poza tym trzeba tylko było powymieniac żarówki w postojowych na początek i nabyc całe wyposażenie typu gasnica, apteczka etc. Zakupiłem też Bridgestone Turanza 205/55R16 na przód bo poprzednie nadawały się do wyrzucenia. Na wymianę czeka olej i filtr oraz w nieodległym czasie tarcze i klocki. W planach mam przyciemnic szyby, dołożyc jakies wyjscia dodatkowe do audio, blokada skrzyni biegów. Poza tym, muszę nauczyc się prawie na nowo jeździc Ostatnie 3,5 roku to był diesel w automacie, który jest super gdyby nie drogie i częste naprawy. Teraz mam nadzieję cieszyc się jazdą a nie czekaniem na odbiór z warsztatu
Model: Mazda 3
Wersja: Active (nie jestem pewien, przynajmniej taką przypisało mi tow. ubezpieczeniowe)
Data początku gwarancji: 20.06.2007
Rok modelowy: 2008
Silnik: LF 2.0 150 KM (110kW)
Przebieg: 115k
Kolor nadwozia: Sunlight Silver
Kraj pochodzenia: Dania
Wyposażenie:
– elektryczne szyby (x4)
– elektryczne podgrzewane lusterka
– klimatyzacja automatyczna
– komputer pokładowy
– skórzana, regulowana, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica
– tempomat
– radio CD z wyjsciem na iPhone’a
– ABS, DSC/TCS?
– 6-cio biegowa skrzynia
– podgrzewane fotele
– głosniki (x4)
– poduszki powietrzne (x6)?
– reflektory soczewkowe ze spryskiwaczami
– halogeny
– centralny zamek z pilotem
– alufelgi Mazda 16”
Zrobione:
14.06.2014 / 115200km Nowe opony przód – Bridgestone Turanza (na tyle praktycznie nowe zakupiione z autem Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE), rozmiary 205/55R16
08.07.2014 / 115800km Wymiana oleju oraz filtra
Pierwsze wrażenia na duży plus. Szukałem czegos w benzynie, z relatywnie mocnym motorem i możliwie nowym rocznikiem. No i liczę naiwnie chociaż na kilka miesięcy bezawaryjności na początek! Bo moje e46 wypruwa portfel i to właściwie jeden z głównych powodów kupna nowego auta. Dodatkowo moja dziewczyna miała kiedys w rodzinie MPS’a Mazdę 6 wiec dodatkowo namawiała do tej marki.
Pewnego czwartku wieczorem zauważyłem dodane ogłoszenie 30 min temu, umawiam się w piątek rano na 7 przed pracą na oględziny auta, a w poniedziałek już zjeżdżało z lawety pod domem. Akcja musiała być szybka, włącznie z zaliczką bo telefony się urywały i ogłoszenie trzeba było szybko zdjąc.
Auto zadbane, wszystko chodzi, systematyczne przeglądy do roku 2013. Brak [jakich?] chlapaczy i maly odprysk na przedniej szybie. Poza tym trzeba tylko było powymieniac żarówki w postojowych na początek i nabyc całe wyposażenie typu gasnica, apteczka etc. Zakupiłem też Bridgestone Turanza 205/55R16 na przód bo poprzednie nadawały się do wyrzucenia. Na wymianę czeka olej i filtr oraz w nieodległym czasie tarcze i klocki. W planach mam przyciemnic szyby, dołożyc jakies wyjscia dodatkowe do audio, blokada skrzyni biegów. Poza tym, muszę nauczyc się prawie na nowo jeździc Ostatnie 3,5 roku to był diesel w automacie, który jest super gdyby nie drogie i częste naprawy. Teraz mam nadzieję cieszyc się jazdą a nie czekaniem na odbiór z warsztatu
Ostatnio edytowano 10 lip 2014, 21:12 przez Burzinho, łącznie edytowano 6 razy
- Od: 1 cze 2014, 19:30
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM
Ładna trójka z dobrym wyposażeniem i fajnym motorkiem i na dodatek sedan, których jest niwiele. Trochę ją dopieścisz i będzie lala. Przesiadka z poprzedniego na to nie zawiedzie cię (jeśli nie jesteś maniakiem automatów ) bo jazda M3 daje dużo frajdy i zadowolenia. . Powodzenia i bezawaryjnego użytkowania.
No i olej w końcu wymieniony Mobil 1 Esp Formula 5W30 oraz filtr Knechta.
Dzięki za miłe słowa. Zadowolenie z jazdy jest ale wciąż nie mogę się przestawic z diesla, automatu i tylnego napędu. Poniżej spostrzeżenia po przejechaniu ok. 800km:
Na plus:
– super cichy na postoju i na niskich obrotach
– auto doskonale trzyma się w zakrętach jak i kierowca w fotelu
– sporo miejsca w schowkach
– kierownica chodzi leciutko
– wysoko osadzony, w końcu nie hacze o progi i inne takie
– dobrze przyjmuje dziury w jezdni
– uchwyty na napoje
– 150KM na 1300kg robi swoje
Na minus:
– przy 130-140km/h robi się już jednak sporo głosniej
– brak możliwosci większego obniżenia fotela
– ciemne zegary i interfejs, w słonecznych okularach w dzień praktycznie nic nie widac
– jakosc wykonania/meterialy jednak sporo gorsze jak w e46, lubie jeździc z podpartym lewym łokciem na drzwiach a już zrobił się odgniot
– dosyc ograniczona widocznosc
– stosunkowo duże auto! przydałyby się czujniki cofania pomimo, że to sedan
– brak regulacji pracy wycieraczek, składanych el. lusterek oraz regulacji zagłówka przód/tył
– za mało miejsca na różne pierdoły w daszkach przeciwsłonecznych
– no i chyba mimo wszystko spalanie, bo w jeździe mieszanej wziął 9,3l./100km ale to również zasługa mojej chaotycznej jazdy, mysle że będzie lepiej a z drugiej strony wiedziałem co biorę Nie narzekam tylko informuję
Oczywiscie z zakupu jestem zadowolony Zanosi się na to, że trafił się naprawdę zadbany egzemplarz ale z ostateczna oceną powstrzymam sie jeszcze z przynajmniej 10k km
Dzięki za miłe słowa. Zadowolenie z jazdy jest ale wciąż nie mogę się przestawic z diesla, automatu i tylnego napędu. Poniżej spostrzeżenia po przejechaniu ok. 800km:
Na plus:
– super cichy na postoju i na niskich obrotach
– auto doskonale trzyma się w zakrętach jak i kierowca w fotelu
– sporo miejsca w schowkach
– kierownica chodzi leciutko
– wysoko osadzony, w końcu nie hacze o progi i inne takie
– dobrze przyjmuje dziury w jezdni
– uchwyty na napoje
– 150KM na 1300kg robi swoje
Na minus:
– przy 130-140km/h robi się już jednak sporo głosniej
– brak możliwosci większego obniżenia fotela
– ciemne zegary i interfejs, w słonecznych okularach w dzień praktycznie nic nie widac
– jakosc wykonania/meterialy jednak sporo gorsze jak w e46, lubie jeździc z podpartym lewym łokciem na drzwiach a już zrobił się odgniot
– dosyc ograniczona widocznosc
– stosunkowo duże auto! przydałyby się czujniki cofania pomimo, że to sedan
– brak regulacji pracy wycieraczek, składanych el. lusterek oraz regulacji zagłówka przód/tył
– za mało miejsca na różne pierdoły w daszkach przeciwsłonecznych
– no i chyba mimo wszystko spalanie, bo w jeździe mieszanej wziął 9,3l./100km ale to również zasługa mojej chaotycznej jazdy, mysle że będzie lepiej a z drugiej strony wiedziałem co biorę Nie narzekam tylko informuję
Oczywiscie z zakupu jestem zadowolony Zanosi się na to, że trafił się naprawdę zadbany egzemplarz ale z ostateczna oceną powstrzymam sie jeszcze z przynajmniej 10k km
- Od: 1 cze 2014, 19:30
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM
Burzinho napisał(a):brak regulacji pracy wycieraczek
Możesz to rozwinąć?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Burzinho napisał(a):no i chyba mimo wszystko spalanie, bo w jeździe mieszanej wziął 9,3l./100km
2 litrowa benzyna 7 litrów nie spali... nie oszukujmy się, to nie diesel. Średnio 9l/100km wg mnie jest akceptowalne.
jack3000 napisał(a):Może chodzi o beznadziejnie działający czujnik deszczu
Ja na działenie czujnika deszczu nie narzekam Jak mi nieodpowiada częstotliwość wycieraczek w trybie auto, przełączam na manuala i jest ok.
– ciemne zegary i interfejs, w słonecznych okularach w dzień praktycznie nic nie widac
A próbowałeś je rozjaśnić? Wiesz, że masz tryb dzienny i nocny?
- Od: 21 mar 2013, 18:59
- Posty: 387
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06
KMBak napisał(a):Możesz to rozwinąć?
Nie mam czujnika deszczu, sa tylko tryby auto gdzie najwolniejszy często i tak jest za szybki. W poprzednim wozie samemu moglem te predkosc regulowac.
hubertgal napisał(a):A próbowałeś je rozjaśnić? Wiesz, że masz tryb dzienny i nocny?
Ciekawe nic nie wiem o 2 trybach! ? Poza tym, ze moge rozjasniac i sciemniac pokętłem! Pomozecie? Dodatkowo miałem na mysli, ze tarcze sa głęboko osadzone i to tez ogranicza widocznosc.
buczos napisał(a):2 litrowa benzyna 7 litrów nie spali... nie oszukujmy się, to nie diesel. Średnio 9l/100km wg mnie jest akceptowalne.
Jasne, że tak! Ale mogłaby brac mniej
- Od: 1 cze 2014, 19:30
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM
Przycisk pomiędzy zegarami prędkościomierza i obrotomierza. Taki sam jak do kasowania dziennego, masz do przełączania między trybami nocnym i dziennym. Nie wiem czy w każdej występuje. Odpal światła i wtedy sprawdź, jeśli go masz. Różnica jest bardzo zauważalna.
- Od: 21 mar 2013, 18:59
- Posty: 387
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06
Popracuj nad spalaniem
U mnie w mieście jest około 9.2l a w trasie do 7.3l da się zejść.
Pozdrawiam.
U mnie w mieście jest około 9.2l a w trasie do 7.3l da się zejść.
Pozdrawiam.
Burzinho napisał(a):Nie wiedziałem o tym bo zwyczajnie nie mam tego przełącznika
No, to widocznie nie każda ma... To nie wiem jak Ci pomóc Może ktoś inny posiada taką wiedzę.
- Od: 21 mar 2013, 18:59
- Posty: 387
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06
A pokrętła tam gdzie jest regulacja wysokości świateł oraz wyłączanie dsc też nie masz? Tam masz coś takiego jak din kręcisz do góry i podświetlenie zegarów robi się intensywniejsze!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
spalanie mojej w trybie mieszanym to ok. 10L/100km, w mieście 12L spokojnie, z tym że stopę mam raczej cięższą, w trasie zszedłem do 7 litrów, a mazdą 6 2007 2.0 147km zszedłem do 6.2 Wymień zegary na te z biało-czarną tarczą, one przy mocnym słońcu bardzo jasno świecą.
Ps, da się coś zrobić z tym czujnikiem deszczu ? działa on fatalnie, na prawdę, a przełączenie z trybu auto do góry lub w dół nic nie daje, kompletnie nic, na początku myślałem, że coś jest zepsute, ale we wcześniejszej M3 (też poliftowej – o ile to ma znaczenie) było dokładnie tak samo...
Poniżej zamieszczam zdjęcie moich zegarów, było robione przy mocnym słońcu, możesz zobaczyć, ze po obu stronach są przyciski, ten z lewej strony z obrazkiem służy do rozjaśniania zegarów.
Ps, da się coś zrobić z tym czujnikiem deszczu ? działa on fatalnie, na prawdę, a przełączenie z trybu auto do góry lub w dół nic nie daje, kompletnie nic, na początku myślałem, że coś jest zepsute, ale we wcześniejszej M3 (też poliftowej – o ile to ma znaczenie) było dokładnie tak samo...
Poniżej zamieszczam zdjęcie moich zegarów, było robione przy mocnym słońcu, możesz zobaczyć, ze po obu stronach są przyciski, ten z lewej strony z obrazkiem służy do rozjaśniania zegarów.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
deejay89 napisał(a):spalanie mojej w trybie mieszanym to ok. 10L/100km, w mieście 12L spokojnie, z tym że stopę mam raczej cięższą, w trasie zszedłem do 7 litrów, a mazdą 6 2007 2.0 147km zszedłem do 6.2 Wymień zegary na te z biało-czarną tarczą, one przy mocnym słońcu bardzo jasno świecą.
Ps, da się coś zrobić z tym czujnikiem deszczu ? działa on fatalnie, na prawdę, a przełączenie z trybu auto do góry lub w dół nic nie daje, kompletnie nic, na początku myślałem, że coś jest zepsute, ale we wcześniejszej M3 (też poliftowej – o ile to ma znaczenie) było dokładnie tak samo...
Poniżej zamieszczam zdjęcie moich zegarów, było robione przy mocnym słońcu, możesz zobaczyć, ze po obu stronach są przyciski, ten z lewej strony z obrazkiem służy do rozjaśniania zegarów.
A co jest nie tak z czujnikiem deszczu?
- Od: 21 mar 2013, 18:59
- Posty: 387
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06
jak jest na auto, to przy dosłownie minimalnym deszczu, 2-3 kropelkach potrafi włączyć wycieraczki, że pracują bez przerwy ? albo odwrotnie, potrafi nie włączyć jak kropi deszcz. Jak przełącze przełącznikiem na góre lub dół, nic się nie dzieje, czułość jest taka sama, miałem tak i w tej maździe i we wcześniejszej trójce.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Wychodzi na to że macie coś nie tak z czujnikami deszczu lub przekaźnikami... u mnie jak np. nie zadowala mnie poziom częstotliwości na "auto" to wajcha w dół i mam 2 tryby manualne
W moim przypadku czujnik reaguje dobrze i naprawde sporadycznie zdarza mi się przechodzić w tryb manualny, którego częstotliwość i prędkości wycieraczek są takie same jak w innych autach...
W moim przypadku czujnik reaguje dobrze i naprawde sporadycznie zdarza mi się przechodzić w tryb manualny, którego częstotliwość i prędkości wycieraczek są takie same jak w innych autach...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości