Mazda3 BL MPS L3-VDT 2013
hmm, nie będę się chyba wdawał w szczegóły rozliczeń poprzedniego właściciela, bo nie wiem czy by sobie tego życzył. Powiem tylko, że musiał trochę pieniędzy włożyć w przywrócenie Mazdzie życia.
Co do silnika – tak, mam na niego dzięki temu 2 lata gwarancji.
BTW. Koledzy Mazdowicze – w środę idę rejestrować samochód i na formularzu zastanawia mnie pozycja dot. 'numeru silnika'... Czy faktycznie coś takiego znajdę na silniku? Jak go odczytać?
Co do silnika – tak, mam na niego dzięki temu 2 lata gwarancji.
BTW. Koledzy Mazdowicze – w środę idę rejestrować samochód i na formularzu zastanawia mnie pozycja dot. 'numeru silnika'... Czy faktycznie coś takiego znajdę na silniku? Jak go odczytać?
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
dzięki za odpowiedź koledzy,
no właśnie tak kojarzyłem, że po którymś tam roku te numery silnika przestały obowiązywać, ale w internecie tyle różnych teorii na ten temat, że wolałem zapytać... zwłaszcza w mojej sytuacji nowego silnika
@marwol – tak pewnie będzie jak piszesz. Natomiast i tak planuje serwisować silnik (wymiany oleju itp) w ASO, więc gwarancję zamierzam do końca wyczerpać
Co do serwisowania innych podzespołów auta, to nie jestem pewien, zobaczymy jak ASO się będzie spisywało Szkoda byłoby przerywać czteroletnią historię serwisowania w jednym ASO, ale jak okażę się mało fachowe to pewnie zmienię – w trójmieście jest kilku fachowców od japońców.
no właśnie tak kojarzyłem, że po którymś tam roku te numery silnika przestały obowiązywać, ale w internecie tyle różnych teorii na ten temat, że wolałem zapytać... zwłaszcza w mojej sytuacji nowego silnika
@marwol – tak pewnie będzie jak piszesz. Natomiast i tak planuje serwisować silnik (wymiany oleju itp) w ASO, więc gwarancję zamierzam do końca wyczerpać
Co do serwisowania innych podzespołów auta, to nie jestem pewien, zobaczymy jak ASO się będzie spisywało Szkoda byłoby przerywać czteroletnią historię serwisowania w jednym ASO, ale jak okażę się mało fachowe to pewnie zmienię – w trójmieście jest kilku fachowców od japońców.
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Piękna Miłego użytkowania i bezawaryjności
Heh co do awaryjności naszego MPS aż nie chce mi się pisać , sporo tego było
Nawet jedna mała aferka z MMP i ASO Na szczęście od prawie roku jest spokój. Ale wymian gwarancyjnych było na ładnych kilkadziesiąt tysięcy złotych
Z Twoim też było trochę walki ale z tego co wiem poprzedni właściciel też wyszarpał wszystko co mu się należało więc nie powinno być z Mazdą problemów
Nawet jedna mała aferka z MMP i ASO Na szczęście od prawie roku jest spokój. Ale wymian gwarancyjnych było na ładnych kilkadziesiąt tysięcy złotych
Z Twoim też było trochę walki ale z tego co wiem poprzedni właściciel też wyszarpał wszystko co mu się należało więc nie powinno być z Mazdą problemów
radzi89 napisał(a):Ale wymian gwarancyjnych było na ładnych kilkadziesiąt tysięcy złotych
No to po gwarancji utrzymanie takiego autka może zrobić się dosyć kosztowne :/ Te silniki w CX-7 też tak padają?
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Może taki egzemdlarz felerny.
Jeździłem krótko empeeem , ktory serwisowo miał tylko silniczek wycieraczek wymieniany. Poza tym przez 6lat i 100tys km : oleje, filtry, hamulce, opony, świece
Aaa i amortyzator wylał się jeden
Tapatalk
Jeździłem krótko empeeem , ktory serwisowo miał tylko silniczek wycieraczek wymieniany. Poza tym przez 6lat i 100tys km : oleje, filtry, hamulce, opony, świece
Aaa i amortyzator wylał się jeden
Tapatalk
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
BK to była inna liga
Nam w BL wymienili dwa zaciski hamulcowe, lampe przednia, 3x kolo dwumasowe ze sprzegłem, turbo, dwa amortyzatory z tylu, laczniki stabnilizatora i gumy stabilizatora tył, wahacz lewy przod i chyba cos tam jeszcze bylo
Nam w BL wymienili dwa zaciski hamulcowe, lampe przednia, 3x kolo dwumasowe ze sprzegłem, turbo, dwa amortyzatory z tylu, laczniki stabnilizatora i gumy stabilizatora tył, wahacz lewy przod i chyba cos tam jeszcze bylo
Samodzielna wymiana koła dwumasowego + sprzęgła 3x to chyba tyle wychodzi co wymiana tego silnika u kolegi Może dlatego w BM MPSa ma juz nie byc, nie da się tanio zrobić dobrego hot-hatcha.
Moje Zoom-Zoom: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=165860
Ja znam 3 podobne przypadki w BL, i dwa w cx7 jesli chodzi o turbo
No dobra. Ale ile empeesów miało takie problemy jak Twój?
Zauważyłem, że w Polsce to pytanie jest trochę niefortunne, bo MPSów, przynajmniej tych BL jest bardzo mało Czyli niewielka próba badawcza.
Powracam z garścią informacji (niestety za zdjęcia się jeszcze nie wziąłem).
Wczoraj zrobiłem sobie wycieczkę na Kaszuby, żeby w końcu dobić do 1500 km na nowym silniku i tym samym uznać go za dotarty.
Po powrocie, kilka szybszych przejazdów przez miasto i okazało się, że klocki się skończyły... objawiło się to bardzo nieprzyjemnym metalicznym haczeniem klocka o tarczę. Przekonałem się boleśnie o braku blaszek sygnalizujących zużycie klocków Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że przed zakupem robiłem sprawdzenie auta przed-zakupowe w ASO, gdzie powiedziano mi, że hamulce będą do zrobienia w niedalekiej przyszłości... dla mnie jednak ten termin nie był jednoznaczny z "za 1500 km"
Streszczając – klocki udało mi się wymienić w trybie iście ekspresowym, następnego dnia i przy około 7 km delikatnego hamowania od zauważenia objawów. Nowe klocki jakie trafiły na przód to TRW GDB1607. Nic nadzwyczajnego póki co, ale nie chciałem tracić czasu na zamawianie czegoś lepszego – akurat się trafiło okienko w jednym z serwisów nie-aso i mieli części dostępne (ASO potrzebowało 3 dni na sprowadzenie).
Cena z montażem 300 zł – więc bardzo ok.
Dobra wiadomość – tarcze z przodu, czyli nawiercane Zimmerman, nie uległy uszkodzeniu. Są w ogóle jeszcze dość grube, więc wymienione zostaną pewnie razem z klockami na przód – czyli dopiero za około 20k km. (Prawdopodobnie wówczas zdecyduję się ponownie na te same tarcze ale z klockami ATE Ceramicznymi lub EBC Green – choć tutaj muszę jeszcze doczytać, bo niepochlebne opinie mi się udało o nich znaleźć).
W przyszłym miesiącu wymiana klocków z tyłu – żeby nie było kolejnej niespodzianki. Dodatkowo szukam lakiernika do zadbania o zewnętrzną stronę auta – kilka rysek znalazłem na drzwiach oraz odprysk na klamce. Jak finanse i przede wszystkim czas pozwoli – w końcu pójdzie w ruch oklejenie srebrnych plastików w środku.
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Hej,
myślę również nad tymi czerwonymi plastikami, ale jeszcze nie jestem do tego przekonany. Piękne nie są, ale jakoś tam pasują do tapicerki. Aż tak mnie nie rażą jak cholernie obdrapane srebrne plasticzki. Zobaczymy. Realizację na pewno wrzucę na forum
BTW. W poniedziałek, w Gdańsku na Przymorzu, wysokości ul Bora Komorowskiego, widziana była czarna Mazda (chyba mps). Mam zdjęcie ale słabej jakości i nie widzę czy to na bank MPS czy przeróbka... Na pewno spoiler z MPSa się zgadza Kolego, jak zaglądasz na forum, daj znać, to byśmy się spotkali wymienili info
myślę również nad tymi czerwonymi plastikami, ale jeszcze nie jestem do tego przekonany. Piękne nie są, ale jakoś tam pasują do tapicerki. Aż tak mnie nie rażą jak cholernie obdrapane srebrne plasticzki. Zobaczymy. Realizację na pewno wrzucę na forum
BTW. W poniedziałek, w Gdańsku na Przymorzu, wysokości ul Bora Komorowskiego, widziana była czarna Mazda (chyba mps). Mam zdjęcie ale słabej jakości i nie widzę czy to na bank MPS czy przeróbka... Na pewno spoiler z MPSa się zgadza Kolego, jak zaglądasz na forum, daj znać, to byśmy się spotkali wymienili info
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości