Mazda3 BL MPS L3-VDT 2013

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez qgp » 2 cze 2014, 22:33

hmm, nie będę się chyba wdawał w szczegóły rozliczeń poprzedniego właściciela, bo nie wiem czy by sobie tego życzył. Powiem tylko, że musiał trochę pieniędzy włożyć w przywrócenie Mazdzie życia.

Co do silnika – tak, mam na niego dzięki temu 2 lata gwarancji.

BTW. Koledzy Mazdowicze – w środę idę rejestrować samochód i na formularzu zastanawia mnie pozycja dot. 'numeru silnika'... Czy faktycznie coś takiego znajdę na silniku? Jak go odczytać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez bieski » 2 cze 2014, 22:44

Nie ma tego, nie szukaj ;> To pole nie musi być uzupełnione.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marwol » 2 cze 2014, 23:09

Silnik jest częścią wymienną :) vin jedynie potrzebny.

Co do gwarancji to poczytaj dokładnie,bo może się okazać że bedzie uznana jak tylko w aso bedziesz serwisował.

Btw. Fajny empees :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez qgp » 3 cze 2014, 00:24

dzięki za odpowiedź koledzy,

no właśnie tak kojarzyłem, że po którymś tam roku te numery silnika przestały obowiązywać, ale w internecie tyle różnych teorii na ten temat, że wolałem zapytać... zwłaszcza w mojej sytuacji nowego silnika ;)

@marwol – tak pewnie będzie jak piszesz. Natomiast i tak planuje serwisować silnik (wymiany oleju itp) w ASO, więc gwarancję zamierzam do końca wyczerpać :)
Co do serwisowania innych podzespołów auta, to nie jestem pewien, zobaczymy jak ASO się będzie spisywało :) Szkoda byłoby przerywać czteroletnią historię serwisowania w jednym ASO, ale jak okażę się mało fachowe to pewnie zmienię – w trójmieście jest kilku fachowców od japońców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez pawcio1017 » 3 cze 2014, 01:08

Piękna <serduszka> Miłego użytkowania i bezawaryjności ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez marwol » 3 cze 2014, 08:34

Qgp – poczytaj o olejach do Mpsa. Z silnikowych jest fajny lm 5-40,a do skrzyni w impexie lublin tylko mają :) poza tym to tylko dbać i jeździć. No i do Michała w Wawie obowiązkowo na program :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Seraf » 3 cze 2014, 10:07

Bardzo fajne auto :D

A fakt, że masz nowiutki silnik dodaje pikanterii i tak już "gorącemu" hatchowi :D

Dorzuć jeszcze bardziej okazałe zdjęcie wnętrza :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 3 cze 2014, 11:59

Heh co do awaryjności naszego MPS aż nie chce mi się pisać , sporo tego było :)
Nawet jedna mała aferka z MMP i ASO :P Na szczęście od prawie roku jest spokój. Ale wymian gwarancyjnych było na ładnych kilkadziesiąt tysięcy złotych :)

Z Twoim też było trochę walki ale z tego co wiem poprzedni właściciel też wyszarpał wszystko co mu się należało więc nie powinno być z Mazdą problemów :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez monkahead » 3 cze 2014, 21:35

radzi89 napisał(a):Ale wymian gwarancyjnych było na ładnych kilkadziesiąt tysięcy złotych :)

No to po gwarancji utrzymanie takiego autka może zrobić się dosyć kosztowne :/ Te silniki w CX-7 też tak padają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez marwol » 3 cze 2014, 21:41

Może taki egzemdlarz felerny.

Jeździłem krótko empeeem , ktory serwisowo miał tylko silniczek wycieraczek wymieniany. Poza tym przez 6lat i 100tys km : oleje, filtry, hamulce, opony, świece :)

Aaa i amortyzator wylał się jeden :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez macvas » 4 cze 2014, 09:13

marwol, a o postojówce i wodzie w bagażniku to już zapomniałeś ;P
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez marwol » 4 cze 2014, 10:00

A bez kitu : postojówka 2x sie przepaliła i lampe tył trzeba było uszczelnic :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez radzi89 » 4 cze 2014, 13:33

BK to była inna liga :)
Nam w BL wymienili dwa zaciski hamulcowe, lampe przednia, 3x kolo dwumasowe ze sprzegłem, turbo, dwa amortyzatory z tylu, laczniki stabnilizatora i gumy stabilizatora tył, wahacz lewy przod i chyba cos tam jeszcze bylo :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marwol » 4 cze 2014, 14:54

No dobra. Ale ile empeesów miało takie problemy jak Twój?

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez monkahead » 4 cze 2014, 16:08

Samodzielna wymiana koła dwumasowego + sprzęgła 3x to chyba tyle wychodzi co wymiana tego silnika u kolegi ;) Może dlatego w BM MPSa ma juz nie byc, nie da się tanio zrobić dobrego hot-hatcha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez radzi89 » 5 cze 2014, 11:13

Ja znam 3 podobne przypadki w BL, i dwa w cx7 jesli chodzi o turbo
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez qgp » 10 cze 2014, 00:00

No dobra. Ale ile empeesów miało takie problemy jak Twój?


Zauważyłem, że w Polsce to pytanie jest trochę niefortunne, bo MPSów, przynajmniej tych BL jest bardzo mało :D Czyli niewielka próba badawcza.

Powracam z garścią informacji (niestety za zdjęcia się jeszcze nie wziąłem).

Wczoraj zrobiłem sobie wycieczkę na Kaszuby, żeby w końcu dobić do 1500 km na nowym silniku i tym samym uznać go za dotarty.
Po powrocie, kilka szybszych przejazdów przez miasto i okazało się, że klocki się skończyły... objawiło się to bardzo nieprzyjemnym metalicznym haczeniem klocka o tarczę. Przekonałem się boleśnie o braku blaszek sygnalizujących zużycie klocków :) Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że przed zakupem robiłem sprawdzenie auta przed-zakupowe w ASO, gdzie powiedziano mi, że hamulce będą do zrobienia w niedalekiej przyszłości... dla mnie jednak ten termin nie był jednoznaczny z "za 1500 km" :)

Streszczając – klocki udało mi się wymienić w trybie iście ekspresowym, następnego dnia i przy około 7 km delikatnego hamowania od zauważenia objawów. Nowe klocki jakie trafiły na przód to TRW GDB1607. Nic nadzwyczajnego póki co, ale nie chciałem tracić czasu na zamawianie czegoś lepszego – akurat się trafiło okienko w jednym z serwisów nie-aso i mieli części dostępne (ASO potrzebowało 3 dni na sprowadzenie).
Cena z montażem 300 zł – więc bardzo ok.

Dobra wiadomość – tarcze z przodu, czyli nawiercane Zimmerman, nie uległy uszkodzeniu. Są w ogóle jeszcze dość grube, więc wymienione zostaną pewnie razem z klockami na przód – czyli dopiero za około 20k km. (Prawdopodobnie wówczas zdecyduję się ponownie na te same tarcze ale z klockami ATE Ceramicznymi lub EBC Green – choć tutaj muszę jeszcze doczytać, bo niepochlebne opinie mi się udało o nich znaleźć).

W przyszłym miesiącu wymiana klocków z tyłu – żeby nie było kolejnej niespodzianki. Dodatkowo szukam lakiernika do zadbania o zewnętrzną stronę auta – kilka rysek znalazłem na drzwiach oraz odprysk na klamce. Jak finanse i przede wszystkim czas pozwoli – w końcu pójdzie w ruch oklejenie srebrnych plastików w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez monkahead » 10 cze 2014, 14:16

A nie oklejasz tych czerwonych? Nie są za piękne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez qgp » 10 cze 2014, 15:17

Hej,

myślę również nad tymi czerwonymi plastikami, ale jeszcze nie jestem do tego przekonany. Piękne nie są, ale jakoś tam pasują do tapicerki. Aż tak mnie nie rażą jak cholernie obdrapane srebrne plasticzki. Zobaczymy. Realizację na pewno wrzucę na forum :)

BTW. W poniedziałek, w Gdańsku na Przymorzu, wysokości ul Bora Komorowskiego, widziana była czarna Mazda (chyba mps). Mam zdjęcie ale słabej jakości i nie widzę czy to na bank MPS czy przeróbka... Na pewno spoiler z MPSa się zgadza :) Kolego, jak zaglądasz na forum, daj znać, to byśmy się spotkali wymienili info :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez monkahead » 11 cze 2014, 22:12

Przeróbkę to i ja bym zrobił ale tylko tylny zderzak i dwie lufy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy